Rozgałęzienie sygnału TV-SAT

Data: 2010-08-27 08:44:00
Autor: Maxi
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
Witam, pytanie laika: Antena TV-SAT na elewacji w bloku. Chcę zrobić sam gniazda w każdym pokoju, więc przewiercę dziurę w ścianie i muszę puścić sygnał na lewo do gniazda w salonie i na prawo do 2 innych pokoi (tak na przyszłość). Jaki rozgałęźnik zastosować? Od anteny do rozgałęzienia 3m i potem 5m na prawo i w sumie 15m na lewo. Jakim kablem to zrobić, zwykłym?

Data: 2010-08-27 08:54:47
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 08:44, Maxi pisze:
[...]

rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

jak musisz to zastosuj taki rozgałęźnik
 http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-rtv-sat-axing-sve-40-01-i1203356403.html --
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux
http://www.net-sat.pl   e-mail:pawell@net-sat.pl

Data: 2010-08-27 09:10:30
Autor: Maxi
> [...]

rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

Wielkie dzięki! Rozumiem, że najlepiej puścić 3 niezależne kable od anteny do 4 gniazd (pokoi) i wtedy można w przyszłości bawić się z duo-konwererem?
Bo obecnie mam konwerter zwykły i muszę te 4 koncentryki podłączyć do 1 konwertera -czy tak?

Data: 2010-08-27 09:17:03
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 09:10, Maxi pisze:
[...]

tak.
konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

Data: 2010-08-27 09:55:00
Autor: Maxi
> [...]
> konwertera -czy tak?

tak.
konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki konwertorowe do 4 kabli?

Data: 2010-08-27 10:09:15
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 09:55, Maxi pisze:

Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam
najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki
konwertorowe do 4 kabli?

  nie robi się czegoś takiego.
jedno wy, jedna końcówka, jeden kabel.
jedynie co możesz zrobić to podłączyć cztery kable do
jednego konwertera tylko poprzez rozgałęźnik, taki
jak podałem

Data: 2010-08-27 10:26:01
Autor: boxfish
[...]

Tak się nie da, konwerter jest zasilany i sterowany z tunera. Tu się tak jak w zwykłej tv nie da, tuner zmienia w zależności od odbiranego programu parametry np polaryzację (pozioma/pionowa) - gdybys więc podpiął (co da się fizycznie zrobić) cztery kable do jednego konwertera to na wszystkich tunerach byłaby mozliwośc ogladania tylko programów z jednej polaryzacji (upraszczając).

tak jak napisał kolega - jedno gnizado- jeden tuner - jeden konwerter (lub wyjście konwertra)

Stąd np instalacje multiroom - w każdym pokoju tuner

Data: 2010-08-27 11:14:57
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 10:26, boxfish pisze:
[...]

da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

Data: 2010-08-27 12:31:49
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-08-27 11:14, pawell32 pisze:
da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

Skoro mamy jeden dekoder to co ma sobie zmieniac polaryzacje i pasmo?

Data: 2010-08-27 13:17:03
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 12:31, spammtrapp pisze:
[...]

problemy ze zrozumieniem?

Data: 2010-08-27 11:07:52
Autor: adresss
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
On Fri, 27 Aug 2010 08:44:00 +0200, "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl>
wrote:

Witam, pytanie laika:

najlepiej zrozumiec techniczne podstawy odbioru satelitarne, a
nastepnie "wymyslac" sobie kable.

Nikt tu koledze Maxi'emu nie wspomnial, ze powoli standardem robi sie
- 2 niezalezne kable bo sa tunery (zwande dekoderami), ktore maja 2
glowice (jedna do ogladania, druga do nagrywania). Wiec, w ktoryms
pokoju zabranie kabla (jezeli zafundujemy sobie np. telewizje n (nbox
recorder) lub cyfre+ z pvr, albo jakies wyzsze polsaty cyfrowe!!!

Jezeli bys zalozyl ze:

w jednym pokoju masz tuner z nagrywarka (tuner z hdd) - to
potrzebujesz 2 kabli od anteny

w innych pokojach wystarczy jeden (jezeli nie chcesz, nie planujesz
tunera z hdd).

Dotyczy to odbioru z HotBird (wszystkie polskie platformy tu nadaja).
Do tego dochodzi jeszcze odbior (ew.) z Astry - niemieckie programy
(Eurosport, MTV, Viva) - wiec oprocz jednego konwertera z 4 wyjsciami
(quad - 4 niezalezne wyjscia - dostepne wszystkie polaryzacje i pasma)
potrzebny drugi taki sam - tylko zeby to jeszcze wszystko ze soba
polaczyc, to potrzebne sa przelaczniki Diseqc (do kazdego tunera jeden
taki).

Gdyby bylo potrzeba wiecej tunerow, to sa tez konwertery co maja osiem
wyjs, albo konwertery typu Quatro (4 wyjscia i na kazdym inna
polaryzacja i pasma - ale potrzebny juz wtedy multiswitch). Uklad z
multiswitchem moze rozbudowac mocno, tylko to sa koszty (kalkulacja co
sie oplaca i co sie da zrobic).

Jak bedziesz kupowal czasze (antene) to wez wieksza (90-100 cm) aby
miec zapas.

Cos jeszcze wytlumaczyc? A moze sie ktos ze mna nie zgadza?

Gdyby to byl domek jednorodzinny, to do tematu mozna podejsc inaczej
(punkt centralny, gdzie schodza sie wszystkie kable z domu).

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-27 11:22:00
Autor: pawell32
Rozga³êzienie sygna³u TV-SAT
W dniu 2010-08-27 11:07, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

gdyby to był domek jednorodzinny to sam bym o tym pisał,
ale nie sądzę by w bloku miał tyle miejsca na rozprowadzenie
tylu kabli, więc upraszczamy.

[...]

musi określić jakie ma wymagania, może mu to nie potrzebne.

[...]

na co? na dwa konertery?
wystarczy 80 i to z zapasem.

Data: 2010-08-28 00:52:24
Autor: adresss
Rozga??zienie sygna?u TV-SAT
On Fri, 27 Aug 2010 11:22:00 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

Jak bedziesz kupowal czasze (antene) to wez wieksza (90-100 cm) aby
miec zapas.

na co? na dwa konertery?
wystarczy 80 i to z zapasem.

w tym wzgledzie uwazam, ze wieksza czasza jest "bardziej" bezpieczna.
Zauwaz, ze wlasnie 25.08 operatorzy "zarzadzili" zmiane FEC z 3/4 na
5/6, co powoduje ze "korekcji" w strumieniu mniej, wiec wymagana jest
wieksza precyzja ustawiania, lepszy konwerter, wieksza czasza,
mniejsze straty na kablu. Przy mniejszych czaszach jest mniejszy
margines bledu. Takze na pogode.

Pewien finansista powiedzial, ze "lepiej mied dlugi.... niz krotki"!
Na pogode nie ma wplywu i jak zacznie ostro sypac sniegiem, lub lac,
albo ciemne gradowe chmury, to bedzie miec pikseoloze. Jakby mial
zapas "w sygnale" to obejrzy sobie dalej "mode na sukces - od. 5999".

ThinkXtra

Data: 2010-08-28 01:01:54
Autor: pawell32
Rozga??zienie sygna?u TV-SAT
W dniu 28.08.2010 00:52, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

fec 5/6 to nie nowość. ja mam 60 i nie mam problemów.
co do pozostałych to się zgadza:
1. dobry konwerter
2. dobry kabel
co do anten to teş bywa róşnie.
taka 110 to niezły żagiel...

Data: 2010-08-27 12:00:03
Autor: Maxi
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
On Fri, 27 Aug 2010 08:44:00 +0200, "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl>
wrote:
(...)
Cos jeszcze wytlumaczyc? A moze sie ktos ze mna nie zgadza?
(...)
ThinkXtra

dzięki za fachową instrukcję z której i tak nie wiele rozumiem :)
Podaję moje wymagania: wykańczanie mieszkania w bloku, mam już CP z anteną 80cm i zwykłym konwerterem. Pomyśleliśmy, że na wszelki wypadek podepnę sygnał do każdego pokoju i w ten sposób chcę mieć:
1. salon         -2 gniazdka w różnych kątach
2. pokój dziecka -1 gniazdko
3. sypialnia     -1 gniazdko

W sumie 4 gniazdka. Myślę przyszłościowo :) i pewnie kiedyś założę konwerter typu Quatro i dam niezależny sygnał do każdego (albo 2) pokoi. Jak to zrobić optymalnie, żeby w przyszłości była ELASTYCZNA możliwość wyboru rozwiązania? Np. odbioru różnych programów w każdym z 3 pokoi? W salonie 2 gniazdka mają mieć to samo! -jak to podpiąć? Mniejsza o technikę, chcę poprowadzić tyle kabli w ścianie, żeby później nie kuć i wtedy mić kabel pod ręką i tylko przełączać....  Przypuszczam, że niektórzy będą zawiedzenie, że nie sprecyzowałem, ale nie mogę sprecyzować rozwiązań przyszłościowych (np. za kilka lat) -chcę mieć gotową instalację w ścianie na wszelkie warianty! Pozdrowionka! :)

Data: 2010-08-27 12:16:17
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 12:00, Maxi pisze:
[...]

jak masz na tyle miejsca to:
do salonu poprowadź po dwa przewody - pod dekoder z nagrywaniem,
pozostałe - wystarczy po jednym.
przewody zostaw przy antenie.
jak założysz konwerter quatro i podepniesz przewody z 4 gniazg
to w każdym pokoju możesz oglądać co innego - ale musisz mieć
4 dekodery.

Data: 2010-08-27 12:19:58
Autor: pawell32
[...]

możesz poprowadzić obok gniazd tv przewody telefoniczne
i zakończyć gniazdkiem (też telefoniczne).
po jednym do każdego, a końce w miejsce gdzie będzie można
postawić spliter do kart.
w ten sposób można rozdzielić uprawnienia z karty
c+ czy TnK na pozostałe dekodery

Data: 2010-08-27 12:53:17
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

możesz poprowadzić obok gniazd tv przewody telefoniczne
i zakończyć gniazdkiem (też telefoniczne).

I ethernet.
A jeśli już nie,  to ethernet ZAMIAST telefonu, w tą stronę da się kabel wykorzystać.

Data: 2010-08-27 13:19:28
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 12:53, Cavallino pisze:
[...]

celowo to pominąłem uznając że siec już jest.
może się myliłem, a jeżeli tak to po skrętce i gniazdo
mieszane (telefon + ethernet lub 2 x ethernet)
na sieć i spliter

Data: 2010-08-27 13:35:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:i58731$kv$2news.onet.pl...
[...]

I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.
Może od razu warto jeszcze hdmi dorzucić. ;-)

Data: 2010-08-27 14:23:57
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 13:35, Cavallino pisze:
I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.

po co 2 kable? na jednym wystarczy

Data: 2010-08-27 14:37:51
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:i58aru$bro$1news.onet.pl...
W dniu 2010-08-27 13:35, Cavallino pisze:
I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.

po co 2 kable?

Ale które?

Data: 2010-08-27 14:45:35
Autor: Cavallino
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

po co 2 kable?

Ale które?

sieciowe

Sam pisałeś ze jeden do splittera (lub telefonu).
No a drugi do sieci.
A jak masz telewizję od TP, to jeden do liveboxa - wyjścia tv, a drugi do netu ogólnego.

Data: 2010-08-27 14:46:31
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 14:45, Cavallino pisze:
Sam pisałeś ze jeden do splittera (lub telefonu).
No a drugi do sieci.
A jak masz telewizję od TP, to jeden do liveboxa - wyjścia tv, a drugi
do netu ogólnego.

pisałem o gnieździe, że podwójne -  ale kabel wystarczy jeden

Data: 2010-08-27 14:56:52
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:i58c68$ebi$2news.onet.pl...
[...]

Jak cudem?
Skoro do liveboxa mają iść dwa różne sygnały ethernet, to wystarczy jeden kabel?

Data: 2010-08-27 17:17:18
Autor: pawell32
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT

Jak cudem?
Skoro do liveboxa mają iść dwa różne sygnały ethernet, to wystarczy
jeden kabel?

tak. powinieneś wiedzieć ile par jest wykorzystanych przy 100Mbit.
po drugie nikt o zdrowych zmysłach nie bierze tej tv (tp sa)
na poważnie. po trzecie trzeba chyba być skazanym
na liveboxa - cud techniki.

Data: 2010-08-27 19:33:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4c77d668$1news.home.net.pl...

Jak cudem?
Skoro do liveboxa mają iść dwa różne sygnały ethernet, to wystarczy
jeden kabel?

tak. powinieneś wiedzieć ile par jest wykorzystanych przy 100Mbit.

No i co, chcesz je ręcznie skręcać inaczej niż zazwyczaj?

po drugie nikt o zdrowych zmysłach nie bierze tej tv (tp sa)
na poważnie.

Ale nie warto sobie możliwości zamykać, kabel kosztuje grosze.

po trzecie trzeba chyba być skazanym
na liveboxa - cud techniki.

Ma swoje plusy - nie bolą Cię burze i voip za friko.

Data: 2010-08-29 12:58:53
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-08-27 19:33, Cavallino pisze:
[...]

W skrętce UTP do sieci LAN wykorzystywane są 2 pary
(czyli 4 przewody) pozostają jeszcze 4 przewody których
można używać w innych celach (np. transmisja z kamer
monitoringu, sieć splittera, zasilanie do urządzeń i wiele
innych) Czasami można przeholować i pojawią się zakłócenia
ale w większości przypadków takie instalacje działają
bez najmniejszego problemu.

po trzecie trzeba chyba być skazanym
na liveboxa - cud techniki.

Ma swoje plusy - nie bolą Cię burze i voip za friko.

Daj spokój, nawet tutaj nie opowiadaj o zaletach Liveboxa...

Tomy M.

Data: 2010-08-27 17:25:46
Autor: Mark
Dnia Fri, 27 Aug 2010 14:40:01 +0200, pawell32 napisał(a):

I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego
gniazda.

po co 2 kable?

Ale które?

sieciowe

Jak zastosujesz rozwiazanie AMP Netconnect,  to na jednym kablu puscisz i
dwie sieciowki, i tv. Na kablu AMPa oczywiscie, zaklada sie specjalne
gniazda. Jest z tym wiecej zabawy - kabel jest cholernie gruby i sztywny (
do TV najlepiej kat 7 , ekranowany, a do montazy wskazane jest specjalne
narzedzie. Za to pozniej cholernie uniwersalne - zmieniasz tylko wkladki na
koncowkach w zaleznosci co chcesz miec. Natomiast wykorzystanie zwyklej skretki - pojedynczej na dwa gniazda - ja
bym sie jednak w to nie bawil
Raz, ze ogranicza sie tym automatycznie do kat. 5 - bo ona  wykorzystuje
tylko 2 pary w skretce, kat 6 OIDP juz korzysta w wszystkich 8 kabelkow,
dwa, ze ogranicza sobie transfer w sieci. A jak ma byc przyszlosciowe, to po
co?

--
Mark

Data: 2010-08-27 17:35:02
Autor: Robert_J
[...]

Następny onanista sprzętowy ;-)))). Fakt, ograniczenie że szok, do 100 (a w praktyce do jakichś 70-80) Mbps :-))). Normalnie zasnąć można ściągając np. film ;-).

A jak ma byc przyszlosciowe, to po co?

Jak ma być przyszłościowe to lepiej od razu położyć po dwa światłowody SM do każdego pokoju i po jednym do kibla, kuchni i łazienki ;-))). Wszak za parę lat w standardzie będą lodówki z portem SFP...
Kurde, facet pyta co zrobić żeby w razie czego móc podłączyć satkę w drugim pokoju, a tu sypią propozycjami jak zrobić inteligentne mieszkanie ;-))))

Data: 2010-08-27 17:45:10
Autor: Robert_J
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
podoba mi się :-)

Mi też ;-))).
Ale tak poważnie mówiąc to większość wątków, w których ktoś pyta o prostą rzecz, kończy się właśnie tak ;-))

Data: 2010-08-27 19:35:44
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4c77dc9b$1news.home.net.pl...
[...]

Mnie też.
Ile kosztuje światłowód?

Data: 2010-08-27 22:12:10
Autor: pawell32
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
W dniu 27.08.2010 19:35, Cavallino pisze:
Mnie też.
Ile kosztuje światłowód?

mało, tylko gzdie go wetkniesz?
obstawisz się mediaportami?

Data: 2010-08-27 22:42:08
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4c781b81$1news.home.net.pl...
W dniu 27.08.2010 19:35, Cavallino pisze:
Mnie też.
Ile kosztuje światłowód?

mało, tylko gzdie go wetkniesz?

Na razie nigdzie, bo sprzęt pewnie za drogi.
Ale na przyszłość już jak znalazł.

Data: 2010-08-30 10:07:43
Autor: Robert_J
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
Ile kosztuje światłowód?

Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2 złote :-)

Data: 2010-08-30 10:30:48
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-30 10:07, Robert_J pisze:
Ile kosztuje światłowód?

Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2 złote :-)

ale co resztą? switch, karty, mediaporty

Data: 2010-08-30 12:16:30
Autor: Robert_J
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
ale co resztą? switch, karty, mediaporty

Ależ oczywiście że koszty są :-). Podałem żartobliwie że można położyć światłowód, jako ripostę dla kogoś, kto proponował okablowanie "przyszłościowe" ;-). Technika tak się zmienia, że przewidzieć przyszłość można na dość krótki okres, a i tak okaże się że za pięć lat wejdzie technologia, której nie przewidzieliśmy remontując mieszkanie ;-)).

Data: 2010-08-30 10:52:46
Autor: Cavallino
Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomości news:i5fosi$h9v$1news.onet.pl...
Ile kosztuje światłowód?

Taniej niż dobra skrętka. ostatnio za 12 włóknowy płaciłem 2 złote :-)

A jakieś opcje skorzystania ze światłowodu jako kabla sieciowego, albo telewizyjnego to jaki koszt?

Data: 2010-08-30 12:22:44
Autor: Robert_J
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
A jakieś opcje skorzystania ze światłowodu jako kabla sieciowego, albo telewizyjnego to jaki koszt?

Jako telewizyjnego raczej zapomnij, natomiast jako LAN koszty są do zaakceptowania :-). Konwertery kosztują kilkadziesiąt złotych sztuka. Pół roku temu za SFP jednomodowe 20km (6 dB) płaciłem niecałą stówkę :-). Myślę że "wolnostojące" kosztują podobnie, zresztą odległości "mieszkaniowe" nie wymagają jednomodowego sprzętu, więc wyjdzie jeszcze taniej :-)

Data: 2010-08-29 13:00:47
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-08-27 17:43, pawell32 pisze:
[...]

hahaha :-) mi też!
Doskonałe podsumowanie.
Ja bym dodał jeszcze ze dwa przewody w suficie do instalacji alarmowych
i do czujek PIR.

Tomy M.

Data: 2010-08-28 09:25:52
Autor: Mark
Dnia Fri, 27 Aug 2010 17:35:02 +0200, Robert_J napisał(a):

Następny onanista sprzętowy ;-)))). Fakt, ograniczenie że szok, do 100 (a w praktyce do jakichś 70-80) Mbps :-))). Normalnie zasnąć można ściągając np. film ;-).

Po prostu realista.
Mozna zrobic cos dobrze, a mozna tez i najtaniej. Kilkanascie metrow skretki
i podwojne, zamiast pojedynczego gniazda to naprawde groszowe sprawy.
A zamiast czegos robionego "domowym patentem" ma cos zrobionego przyzwoicie.

--
Mark

Data: 2010-08-27 17:35:50
Autor: pawell32
W dniu 27.08.2010 17:25, Mark pisze:
[...]

1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
z jednego gniazda
2. założyłem korzystanie ze splitera, który prasuje na jednej parze
3. myslisz że buduje sieć 1Gbit?

Data: 2010-08-27 19:36:39
Autor: Cavallino
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
z jednego gniazda

A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba kupić?

Data: 2010-08-27 22:02:21
Autor: pawell32
W dniu 27.08.2010 19:36, Cavallino pisze:

A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba
kupić?

nie hub`a tylko switcha

Data: 2010-08-27 22:41:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4C7819CD.9060303net-sat.pl...
W dniu 27.08.2010 19:36, Cavallino pisze:

A jak będzie chciał podłączyć net do kompa i tv, to mu każesz sobie huba
kupić?

nie hub`a tylko switcha

Hub to taka tańsza wersja switcha.

Data: 2010-08-28 10:51:21
Autor: jerzu
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
On Fri, 27 Aug 2010 22:41:19 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Hub to taka tańsza wersja switcha.

Najtańsze switche mozna kupić już za 25 zł., z dwuletnią gwarancją.
Nie jest to jakiś straszny koszt, a na pewno o wiele mniejszy niż
prucie ścian na nowo ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-08-28 11:27:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lejh76t22lmtfmpl88m13kefl5b2ndfdpr4ax.com...
[...]

Ale na pewno większy niż kilka metrów dodatkowego kabla i inne gniazdko.

Data: 2010-08-28 09:31:20
Autor: Mark
Dnia Fri, 27 Aug 2010 17:35:50 +0200, pawell32 napisał(a):

1. bo to nie biuro projektowe i nie sądzę by korzystał z dwóch lanów
z jednego gniazda

Zdziwisz sie, jak szybko znajduje sie wykorzystanie dwoch gniazd jak juz sa.
Komp, laptop dziecka, albo zony, albo wpiecie routera, AP, drukarki.
Nawet TV
2. założyłem korzystanie ze splitera, który prasuje na jednej parze
Tylko po co, skoro koszt dodatkowego kabla to naprawde grosze

3. myslisz że buduje sieć 1Gbit?

Ostatnio na pl.comp.pecet tez powatpiewalem w potrzebe 1Gbit dla domu, to
mnie grupowo zakrzyczeli :D

--
Mark

Data: 2010-08-28 09:43:23
Autor: pawell32
W dniu 28.08.2010 09:31, Mark pisze:

Ostatnio na pl.comp.pecet tez powatpiewalem w potrzebe 1Gbit dla domu, to
mnie grupowo zakrzyczeli :D

autor na tym się nie zna z tego co pisze, chciał tylko rozdzielić
sygnał z anteny sat.
dostał za to recepte jak rozobudować instlacje.
jak wchodzę na nawy domek to takie rozwiązania, jakie
tu padają to stanadard, a i tak wielu na to namówić jest ciężko.
dla kogoś kto remontuje być może mieszkanie w starym budownictwie,
może nawet z wielkiej płyty to położenie dodatkowego kabla
to nie lada wyczyn o kosztach nie mówię.

Data: 2010-08-27 19:35:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mark" <x@op.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie.
Koszt kabla jest pomijalny.
A zapas zawsze warto miećm na wypadek usterki kabla w ścianie nie będzie trzeba kuć.

Data: 2010-08-28 09:35:24
Autor: Mark
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
Dnia Fri, 27 Aug 2010 19:35:12 +0200, Cavallino napisał(a):

Koszt kabla jest pomijalny.
Ano. Kilka zlotych za pare metrow, plus gniazdo podwojne zamiast
pojedynczego, i cala filozofia.
Po co polsrodki, jak mozna przyzwoicie

A zapas zawsze warto miećm na wypadek usterki kabla w ścianie nie będzie trzeba kuć.

To akurat rzadkosc:) zrobilem wiele instalacji, ale jeszcze  w scianie czy
korycie kabel nei poszedl:) A drugi kabel po prostu sie przyda predzej czy
pozniej

--
Mark

Data: 2010-08-27 20:38:34
Autor: adresss
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
On Fri, 27 Aug 2010 14:23:57 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

W dniu 2010-08-27 13:35, Cavallino pisze:
I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.

nie ma czegos takiego jak kable ethernet !!! Fachowcy powinni sie
wypowiadac fachowo.

kabel to kabel, a co do niego podlaczysz to juz inna sprawa. Jednym
razem podlaczysz kabelki od splitera, innym aparat telefoniczny a
nastepnym razem siec komputerowa w standardzie Ethernet.

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-27 22:08:33
Autor: pawell32
W dniu 27.08.2010 20:38, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

wiem UTP.
ale nie wszyscy czytający to fachowcy, więc czasem trzeba ;-)

Data: 2010-08-27 12:52:12
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

2 kable od satelity do każdego gniazdka.

W salonie 2 gniazdka mają mieć to samo! -jak to
podpiąć?

Splitterem.

[...]

Puść jeszcze do tych gniazdek ethernet.
Będzie jak znalazł, jak zapragniesz usługi telewizyjnej tp, która bez sieci nie działa.

Data: 2010-08-27 22:53:58
Autor: Misiek
[...]

Obojętnie co zrobisz, to za kilka lat będzie i tak źle.
Jeśli chcesz, przyszłościowo, nie mieć kucia, to połóż w ścianach rurki PCV.
Jak będzie potrzeba, wciągniesz kabel, światłowód czy też coś innego,
co będzie "trendy".

Pozdrawiam :-)

Data: 2010-08-28 00:45:43
Autor: adresss
[...]

z reszta to sobie daje rade, ale wlasnie rozprowadzenie sygnalu z hdmi
mnie ciekawi. How to - sie to robie?

Macie jakies ciekawe pomysly?

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-28 01:07:22
Autor: pawell32
W dniu 28.08.2010 00:45, adresss@poczta.pl pisze:

z reszta to sobie daje rade, ale wlasnie rozprowadzenie sygnalu z hdmi
mnie ciekawi. How to - sie to robie?

Macie jakies ciekawe pomysly?

jest w przedaży transmiter, tyle że z we hdmi i wbudowaną
kartą sieciową.
minus - prasuje tylko w parze

Data: 2010-08-28 11:25:03
Autor: Cavallino
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:6ufg761s68ii56th0b13edd31v9a3n4qsk4ax.com...

[...]

Najprościej to wmurować kabel z salonu do sypialni.
Wtedy jeden tuner styknie Ci na dwa tv.

Data: 2010-08-28 16:16:39
Autor: adresss
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
On Sat, 28 Aug 2010 11:25:03 +0200, "Cavallino"
[...]

a moze sa dostepne jakies gniazda do zamontowania na scianie.
Jaka jest maks. dlugosc kabla -bez elektroniki po srodku?

A moze hdmi -- gigaethernet-- -hdmi ? Albo cos na swiatlowodzie?

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-28 23:04:49
Autor: pawell32
W dniu 28.08.2010 16:16, adresss@poczta.pl pisze:
a moze sa dostepne jakies gniazda do zamontowania na scianie.
Jaka jest maks. dlugosc kabla -bez elektroniki po srodku?

A moze hdmi -- gigaethernet-- -hdmi ? Albo cos na swiatlowodzie?

są takie gniazda.
kaładziesz w ścianie przewód hdmi, wtyk w puszcze podłączasz do
owego gniazdka a na zewnątrz masz miejsce do podłżczenia kolejnego
przedodu hdmi

--
oko pana widzi wszystko http://info.net-sat.pl/viewpage.php?page_id=4

Data: 2010-08-30 12:45:12
Autor: pitpull
Rozga3jzienie sygna3u TV-SAT

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:d6ve7611s4v9uomj39dr6jeh2om8ka82uv4ax.com...
On Fri, 27 Aug 2010 08:44:00 +0200, "Maxi" <minimaxiWYTNIJTO@op.pl>
wrote:

Witam, pytanie laika:

[...]

Ja bym jeszcze dodal, ze chcac odbierac tez astre mozna kupic qad monoblok'a z 4 wyjsciami - wtedy mozemy podpiac 4 "glowice".  Calkiem niezaleznie.
Od tego po 2 kable do pokoju :) Mi to dziala jak najbardziej OK.

A co do "skrecenia" 4 kabli przy konwerterze  - cos mi sie wydaje, ze w ten sposób mozna uszkodzic tuner/tunery

pitpull.

Rozgałęzienie sygnału TV-SAT