Rozgałęzienie sygnału TV-SAT

Data: 2010-08-27 08:54:47
Autor: pawell32
Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
W dniu 2010-08-27 08:44, Maxi pisze:
Witam, pytanie laika: Antena TV-SAT na elewacji w bloku. Chcę zrobić sam gniazda w
każdym pokoju, więc przewiercę dziurę w ścianie i muszę puścić sygnał na lewo do
gniazda w salonie i na prawo do 2 innych pokoi (tak na przyszłość). Jaki
rozgałęźnik zastosować? Od anteny do rozgałęzienia 3m i potem 5m na prawo i w
sumie 15m na lewo. Jakim kablem to zrobić, zwykłym?

rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

jak musisz to zastosuj taki rozgałęźnik
 http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-rtv-sat-axing-sve-40-01-i1203356403.html --
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux
http://www.net-sat.pl   e-mail:pawell@net-sat.pl

Data: 2010-08-27 09:10:30
Autor: Maxi
> [...]

rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

Wielkie dzięki! Rozumiem, że najlepiej puścić 3 niezależne kable od anteny do 4 gniazd (pokoi) i wtedy można w przyszłości bawić się z duo-konwererem?
Bo obecnie mam konwerter zwykły i muszę te 4 koncentryki podłączyć do 1 konwertera -czy tak?

Data: 2010-08-27 09:17:03
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 09:10, Maxi pisze:
[...]

tak.
konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

Data: 2010-08-27 09:55:00
Autor: Maxi
> [...]
> konwertera -czy tak?

tak.
konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki konwertorowe do 4 kabli?

Data: 2010-08-27 10:09:15
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 09:55, Maxi pisze:

Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam
najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki
konwertorowe do 4 kabli?

  nie robi się czegoś takiego.
jedno wy, jedna końcówka, jeden kabel.
jedynie co możesz zrobić to podłączyć cztery kable do
jednego konwertera tylko poprzez rozgałęźnik, taki
jak podałem

Data: 2010-08-27 10:26:01
Autor: boxfish
[...]

Tak się nie da, konwerter jest zasilany i sterowany z tunera. Tu się tak jak w zwykłej tv nie da, tuner zmienia w zależności od odbiranego programu parametry np polaryzację (pozioma/pionowa) - gdybys więc podpiął (co da się fizycznie zrobić) cztery kable do jednego konwertera to na wszystkich tunerach byłaby mozliwośc ogladania tylko programów z jednej polaryzacji (upraszczając).

tak jak napisał kolega - jedno gnizado- jeden tuner - jeden konwerter (lub wyjście konwertra)

Stąd np instalacje multiroom - w każdym pokoju tuner

Data: 2010-08-27 11:14:57
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 10:26, boxfish pisze:
[...]

da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

Data: 2010-08-27 12:31:49
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-08-27 11:14, pawell32 pisze:
da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

Skoro mamy jeden dekoder to co ma sobie zmieniac polaryzacje i pasmo?

Data: 2010-08-27 13:17:03
Autor: pawell32
W dniu 2010-08-27 12:31, spammtrapp pisze:
[...]

problemy ze zrozumieniem?