Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej

Data: 2011-02-15 08:39:42
Autor: ***Einstein***
Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Witam
Miałem kiedyś taką tzw złodziejkę uniwersalną wkręcaną w miejsce żarówki produkcji polskiej (nie jakaś tam chińszczyzna czy inne) ale podłaczałem do niej urządzenia o małej mocy np. wieratki itp. Nie mam w tej chwili tego urządzenia lecz zastanawia mnie fakt o ile można przekroczyć paramerty podane prze producenta: max moc podłączanych urządzeń 860W 4A.  Co w przypadku 1500W 6A (kompresor - załączany chwilowo)? Nie za bardzo chcę pruć ściany coby dostać się do przewodów w pomieszczeniu. wiem że zabezpieczenie przedlicznikowe ma 10A .

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 00:37:33
Autor: s_13
[...]

w markecie na wyprzedaży "wszystko po 5 zł" widziałem chińskie...
napisane było 16 A...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-02-15 09:49:57
Autor: ***Einstein***
Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Dla przykładu przed chwilą też znalazłem model OPG-27 L na płaskie wtyczki ale o obciążalności 6A bez podania mocy maxymalnej.
Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 04:33:03
Autor: jb
Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Każde urządzenie projektowane jest na obciążenie ciągłe. W
uproszczeniu chodzi o "odporność" na ilość ciepła jaka się wydzieli w
czasie długotrwałego przepływu prądu obciążenia znamionowego. W
momencie gdy obciążamy większą mocą wydzielające się ciepło z
pewnością podniesie temperaturę powyżej tej granicznej ale tylko
wówczas, gdy obciążymy długotrwale. Krótkie obciążenia większą mocą
wcale więc nie muszą prowadzić do zniszczenia urządzenia. Jak długo
można więc w tym przypadku zasilać kompresor - nie wiem, zbyt dużo
niewiadomych ale chyba nie miałbym obaw przy rzeczywistym chwilowym
tylko załączeniu.
Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 13:49:19
Autor: ***Einstein***
Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Ale patrząc na samo wykonanie to ten droższy rozgałęźnik kosztuje około 26 złotych a tańsze np. 15 a te chińskie 5,5 ewentualnie dawne zsrr 7,50 - wykonane z bakielitu. Na tych tanich to nawet nik nie podaje mocy maxymalnej.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-15 16:01:10
Autor: Panslavista

"***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message news:ijdaju$2cv$1inews.gazeta.pl...
[...]

    Problem jest w obciążalności styków sprężystych w oprawce żarówki. Jeżeli przerobisz ją na bardziej wydolne to będziesz mógł podłączać trochę większe obciążenia. Jednak znacznie lepiej byłoby umieścić gniazdko koło wyłącznika tej żarówki, w najgorszym przypadku pozostałoby rozprucie ściany na długości około 1 m, lub wsunięcie do rurki odcinka przewodu i zamontowanie gniazda natynkowego lub bardziej elegancko wykucie otworu na puszkę pod gniazdo poniżej wyłącznika.
    No chyba, że "nie nada' wtedy zamiast złodziejki zastosować podłączenie do kostki pod samym sufitem.

Data: 2011-02-16 06:58:16
Autor: ***Einstein***
Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej
Dziękuję wszystkim za porady. Dla bezpieczeństwa postanowiłem wyprowadzić oddzielny obwód z tablicy na przewodzie 3 x 2,5, w zasadzie będzie parę metrów do pociągnięcia ale bedę miał chociaż pewność, że wszystko jest ok i mogę spać spokojnie.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-16 09:23:37
Autor: Jacek
Rozga?????????nik - popularna z???odzi ejka do opraw produkcji polskiej
Zależy od rozgałęźnika.
Chińczykom nie przeszkadza pisać, co się chce. Spokojnie kupisz radyjko na baterie o mocy 200 W albo rozgałęźnik, który przy poborze 500 W śmierdzi i grzeje się a ma napisane 16 A.
Sprawdź, czy się grzeje, czy nie i już będzie jasne.
Jacek

Rozga???nik - popularna z?odziejka do opraw produkcji polskiej