"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa??sz?

Data: 2011-02-18 21:54:26
Autor: V-Tec
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa??sz?
Witam,
usłyszałem opinię, że przed uruchomieniem silnika na mrozie warto "rozgrzać" akumulator obciążając go na chwilę np. światłami, wtedy kręcąc rozrusznikiem da większy prąd. Prawda to czy fałsz?

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:07:56
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisał w wiadomości news:ijmma3$ofm$2inews.gazeta.pl...
[...]

nie rozgrzać, a pobudzić.

Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-18 22:14:13
Autor: V-Tec
[...]

dlatego cały czas piszę "rozgrzać" w cudzysłowie.

Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

Że nie podgrzeje, to się domyśliłem, spodziewałem się właśnie jakiegoś "rozruszania elektronów".

--
Pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:18:13
Autor: Dykus
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa??sz?

Mały odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

Znaczy się co, zasnęły przez noc? ;)
A na poważnie - mógłbyś podać jakieś źródło (najlepiej w języku polskim, może być książka), gdzie jest o tym napisane? Albo sam napisać coś więcej? Co to zmienia i dlaczego obciążenie prądem 150A tych procesów nie pobudza w ten sam sposób? :)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2011-02-18 22:29:11
Autor: J.F.
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
On Fri, 18 Feb 2011 22:18:13 +0100,  Dykus wrote:
Ma³y odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

Znaczy siê co, zasnê³y przez noc? ;)

Jak to byla mrozna noc, to poniekad tak.

A na powa¿nie - móg³by¶ podaæ jakie¶ ¼ród³o (najlepiej w jêzyku polskim, mo¿e byæ ksi±¿ka), gdzie jest o tym napisane? Albo sam napisaæ co¶ wiêcej? Co to zmienia i dlaczego obci±¿enie pr±dem 150A tych procesów nie pobudza w ten sam sposób? :)

moze nie poplynac 150A tylko 75, rozrusznika nie ruszy, a prad zacznie
spadac zanim sie rozgrzeje na tyle zeby ruszyc.

To by trzeba przebadac, albo odszukac - ktos to na pewno juz przebadal
:)

J.

Data: 2011-02-18 22:37:37
Autor: szufla
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
Znaczy siê co, zasnê³y przez noc? ;)
A na powa¿nie - móg³by¶ podaæ jakie¶ ¼ród³o (najlepiej w jêzyku polskim, mo¿e byæ ksi±¿ka), gdzie jest o tym napisane?

Zdania sa generalnie podzielone np:
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6131965,Jak_zapalac_auto_na_mrozie_.html
http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/jak-uruchomic-samochod-na-mrozie-poradnik

sz,

Data: 2011-02-18 22:00:35
Autor: masti
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:37:37 +0100 osobnik zwany szufla
wystukał:

Znaczy siê co, zasnê³y przez noc? ;) A na powa¿nie - móg³by¶ podaæ
jakie¶ Œród³o (najlepiej w jêzyku polskim, mo¿e byæ ksi±¿ka), gdzie
jest o tym napisane?

ale sobie "fachowe" źródła znalazłeś

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-02-19 00:47:09
Autor: szufla
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa3sz?
ale sobie "fachowe" ¼ród³a znalaz³e¶

Wcale nie szukalem bo to mit.

sz.

Data: 2011-02-19 00:14:55
Autor: masti
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa3sz?
Dnia pięknego Sat, 19 Feb 2011 00:47:09 +0100 osobnik zwany szufla
wystukał:

ale sobie "fachowe" Œród³a znalaz³e¶

Wcale nie szukalem bo to mit.

ha ha

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-02-19 01:28:00
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2011-02-18 22:37, szufla pisze:

Zdania sa generalnie podzielone np:
http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,48316,6131965,Jak_zapalac_auto_na_mrozie_.html
http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/jak-uruchomic-samochod-na-mrozie-poradnik

Jezusiku - tam piszą, że denaturat/alkohol niszczy gumę...

Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli

Data: 2011-02-19 12:24:26
Autor: jerzu
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
On Sat, 19 Feb 2011 01:28:00 +0100, "Rafa³ \"SP\" Gil"
<usenet@motopower.pl> wrote:

Jezusiku - tam pisz±, ¿e denaturat/alkohol niszczy gumê...

Dlatego po pijaku trzeba waliæ bez gumy.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-19 14:29:23
Autor: venioo
<usenet@motopower.pl>  wrote:

Jezusiku - tam pisz±, ¿e denaturat/alkohol niszczy gumê...

Dlatego po pijaku trzeba waliæ bez gumy.

:D:D:D za to Was lubie chlopaki :) nie ma to jak sie dobrze usmiac :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-19 21:15:21
Autor: Arkady
<usenet@motopower.pl>  wrote:

Jezusiku - tam pisz±, ¿e denaturat/alkohol niszczy gumê...

Dlatego po pijaku trzeba waliæ bez gumy.

No chyba ¿e za³o¿y siê magnetyzer pier¶cieniowy na "przewód"...

Arkady

Data: 2011-02-21 09:59:02
Autor: Mirek Ptak
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
Dnia 2011-02-19 01:28,  *"Rafa³ \"SP\" Gil"* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

[...]

Nie nerwuj siê tak :) - gumki s± zrobione z syntetycznego lateksu ;) - powinny wytrzymaæ.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-02-19 13:36:32
Autor: Olo
On 2011-02-18 22:07, Kuba (aka cita) wrote:

U¿ytkownik "V-Tec" <v_tec@zatega.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Witam,
us³ysza³em opiniê, ¿e przed uruchomieniem silnika na mrozie warto
"rozgrzaæ" akumulator obci±¿aj±c go na chwilê np. ¶wiat³ami, wtedy
krêc±c rozrusznikiem da wiêkszy pr±d. Prawda to czy fa³sz?

nie rozgrzaæ, a pobudziæ.

Ma³y odbiornik i przez stosunkowo krótki czas.
To nie podgrzeje aku nawet o troche, ale pobudzi procesy chemiczne.

piszesz tak jakby w akumulatorze mieszka³y skrzaty co trzeba "obudziæ" ¿eby pokrêci³y dynamem trochê... magnetyzer na przewody WN ju¿ zakupi³e¶? :)

Data: 2011-02-20 11:12:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?

U¿ytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ijodg7$2e8$1news.onet.pl...
piszesz tak jakby w akumulatorze mieszka³y skrzaty co trzeba "obudziæ" ¿eby pokrêci³y dynamem trochê... magnetyzer na przewody WN ju¿ zakupi³e¶? :)

inn± spraw± jest teoretyzowanie, a inn± praktyka.
To ze wystêpuje takie zjawisko nie znaczy, ze w praktyce je stosuje albo, ze sie przyjade.

Jak auto ma nie odpaliæ, to nie odpali, a jak ma odpaliæ to odpali - bez wzglêu na skrzaty. Istot± zaganienia jest co innego. Proces chemiczny uwalniania energii w ekumulatorze ma jak±¶ szybko¶æ dzia³ania, ktora wraz ze spadkiem temperatury zewnêtrznej spada. End of teory

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-18 22:29:42
Autor: wowa
[...]

Ponieważ dawniej był to dosyć popularny przesąd, "Motor" popełnił był artykuł na ów temat. Konkluzja była taka, że jest to niepotrzebne marnowanie energii. Przy poborze kilkuset amper na pewno się wszystko rozrusza :)
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Data: 2011-02-18 22:50:58
Autor: ToMasz
wowa pisze:

[...]

marnowanie energii. Przy poborze kilkuset amper na pewno siÄ™ wszystko
rozrusza :)
Wojtek

tymbardziej ze to podobno miało pomagać za czasów maluchów. teraz to
"TrochÄ™" prÄ…du bierze komputer, pompa paliwa, nie wspominajac o takich
swiecach zarowych- jak ktoÅ› ma...

ToMasz

PS jak niema zawsze moze sobie zamontowac jednÄ… przynajmniej.

Data: 2011-02-19 01:03:20
Autor: PiteR
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
na  ** p.m.s **  ToMasz pisze tak:

"Trochê" pr±du bierze komputer, pompa paliwa, nie wspominajac o
takich swiecach zarowych- jak kto¶ ma...

W golfie podgrzewanie ga¿nika bierze 40 Amperów dlatego przy silnym mrozie dziêkujê za rozruszanie i wyci±gam przeka¼nik :)

--
    Piter
    vw golf mk2  1.3 '87

Data: 2011-02-19 11:53:00
Autor: Maikok
[...]

Przekrecilem kluczyk , silnik z ledwością parę razy obrocił się, ale nie
zaskoczył. Powtórzylem próbę, ale bez skutku, akumulator byl wyraznie
padnięty. Trzecia próba - bez efektu. Była to
pierwsza próba uruchomienia tego dnia, temperatura poniżej zera.
 Zlapalem za komorkÄ™, zadzwonilem w kilka miejsc informujÄ…c, że spóźniÄ™ siÄ™.
Przed wyjsciem z samochodu jeszcze raz przekręcilem kluczyk i o dziwo
silnik zaskoczył - z ledwością, ale zaskoczył.
Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek był pozytywny.
W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil się".

Data: 2011-02-19 12:14:44
Autor: Alexy
Użytkownik "Maikok" <bn56fd@vr4r.pl> napisał w wiadomości news:ijo7eo$dup$1node2.news.atman.pl...

[...]
Zlapalem za komorkę, zadzwonilem w kilka miejsc informując, że spóźnię się.
[...]

Widocznie rozgrzał go telefon komórkowy, no bo przecież fakt, że podczas poboru prądu, akumulator się rozgrzewa to jest tylko mit :)

Data: 2011-02-19 13:38:27
Autor: Olo
On 2011-02-19 11:53, Maikok wrote:

[...]

Przekrecilem kluczyk , silnik z ledwo¶ci± parê razy obroci³ siê, ale nie
zaskoczy³. Powtórzylem próbê, ale bez skutku, akumulator byl wyraznie
padniêty. Trzecia próba - bez efektu. By³a to
pierwsza próba uruchomienia tego dnia, temperatura poni¿ej zera.
Zlapalem za komorkê, zadzwonilem w kilka miejsc informuj±c, ¿e spó¼niê siê.
Przed wyjsciem z samochodu jeszcze raz przekrêcilem kluczyk i o dziwo
silnik zaskoczy³ - z ledwo¶ci±, ale zaskoczy³.
Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek by³ pozytywny.
W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil siê".

od lat wiadomo, ¿e promieniowanie jonizuj±ce, wytwarzane przez komórkê, ³aduje akumulator w samochodzie dlatego zawsze gdzie¶ dzwoniê podczas jazdy i prowadzê d³ugie rozmowy - podwójne ³adowanie (z ang. dabl blasta)

;)

Data: 2011-02-19 14:23:36
Autor: szufla
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?
od lat wiadomo, ¿e promieniowanie jonizuj±ce, wytwarzane przez komórkê,

Z tym "jonizujacym" wytwarzanym przez komorke to bym uwazal, bo to chyba nie ten zakres czestotliwosci :)

sz.

Data: 2011-02-19 14:32:07
Autor: venioo
W dniu 2011-02-19 13:38, Olo pisze:
On 2011-02-19 11:53, Maikok wrote:

[...]

Dlatego zakazali uzywania komorek w czasie jazdy, albo zestaw glosnomowiacy, bo podobno zbyt dlugie trzymanie blisko glowy moze usmazyc mozg, jak mikrofalowka (to samo tyczy sie glowki)

;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-20 11:14:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Nie akumulator sie obudził, a w czasie tych kilku wczesniejszych obrotów silnikiem paliwo dostało sie już tam gdzie trzeba a później wystarczyła już tylko iskra...

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-20 12:27:10
Autor: J.F.
On Sun, 20 Feb 2011 11:14:18 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
U¿ytkownik "Maikok" <bn56fd@vr4r.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
 i o dziwo
silnik zaskoczy³ - z ledwo¶ci±, ale zaskoczy³.
Nie wiem czy to w wyniku "rozgrzania", ale skutek by³ pozytywny.
W czasie rozmów telefonicznych akumulator "obudzil siê".

Nie akumulator sie obudzi³, a w czasie tych kilku wczesniejszych obrotów silnikiem paliwo dosta³o sie ju¿ tam gdzie trzeba a pó¼niej wystarczy³a ju¿ tylko iskra...

I trzy proby nie wystarczyly, i wczesnie nie trzeba bylo tak dlugo
krecic ? J.

Data: 2011-02-20 17:53:04
Autor: wowa
"Rozgrzewanie akumulatora" - prawda czy fa?sz?

U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:odu1m616ne0ooffs9bs5u0tqmm1dekqgg84ax.com...

[...]

Je¶li to benzyna to mo¿e byæ logiczne. Wla³ wcze¶niej paliwo do cylindrów, chwilê poczeka³ na odparowanie i zaskoczy³o. Odpala³em tak silnik na denaturat :) Wlaæ do kolektora, odczekaæ chwilê, odpaliæ :)
Wojtek