Rozkradziona kolekcja samochodow

Data: 2011-04-19 07:19:35
Autor: Piotr Molski
Rozkradziona kolekcja samochodow
Witam,
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?2890-Tajemnica-rozkradzionej-kolekcji-artyku%C5%82
sprawa stosunkowo stara - dziala sie na przestrzeni ostatnich
kilku(nastu?) lat.
Niestety - zadzialaly najgorsze cechy homo-sovieticus :(

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-19 17:43:12
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 16:19, Piotr Molski pisze:
[...]

Taaa? A kogo masz na myśli? Złodzieje to jak najbardziej wytwór
gospodarki rynkowej. Dziwnym trafem wiedzą co kraść. Mnie dziwi
tylko beztroska obecnego właściciela/spadkobiercy...

Data: 2011-04-19 10:00:15
Autor: Piotr Molski
On 19 Kwi, 17:43, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:

> Niestety - zadzialaly najgorsze cechy homo-sovieticus :(

Taaa? A kogo masz na myśli? Złodzieje to jak najbardziej wytwór
gospodarki rynkowej.

Hmm, zlodzieji, ktorzy okradli goscia...
IMHO w krajach o kulturze protestanckiej taka akcja nie zdarzylaby sie
na tak duza skale. Podobnie w Japonii. W Duzym Formacie GW
opublikowano listy Polakow tam mieszkajacych. Zniszczone, otwarte
sklepy z towarem staly nieruszone przez zlodzieji.

Pare watkow temu ktos powolywal sie na artykul "Dziurawe drogi na
zachod"
http://wyborcza.pl/1,97863,9282481,Dziurawe_drogi_na_Zachod.html
Na drugiej stronie jest pare zdan o tym, jak rozwijalo sie panstwo i
spoleczenstwo polskie w XVIII-XX wieku. Brak ciaglosci panstwowej,
obca wladza, brak prawdziwego kapitalizmu, zmiana struktury
spoleczenstwa po II WS - to wszystko nas uksztaltowalo. Ale to nie
temat na misc.samochody.

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-19 19:21:06
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 19:00, Piotr Molski pisze:
[...]

No pewnie - złodzieje działający na zlecenie tych prawych protestantów.
Mam Ci przypomnieć np. napis z Auschwitz, czy zniszczenie kopenhaskiej
Syrenki?

(...)
obca wladza, brak prawdziwego kapitalizmu, zmiana struktury
spoleczenstwa po II WS - to wszystko nas uksztaltowalo. Ale to nie
temat na misc.samochody.

Jak chciałeś bawić się w politykowanie to zdecydowanie masz rację
- od tego są inne grupy. Możesz tam się spokojnie udać.

Data: 2011-04-19 19:32:43
Autor: J.F.
Rozkradziona kolekcja samochodow
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w
[...]

Ale to byl niemiecki napis :-)

Norwegia, Dania - tam moze i byla taka kultura, ale to bylo dawno temu.

Anglia to kraj protestancki ? Tam kultura zgola odmienna.

J.

Data: 2011-04-19 12:01:02
Autor: Piotr Molski
On 19 Kwi, 19:32, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Anglia to kraj protestancki ? Tam kultura zgola odmienna.
To kraj kaperow i piratow;) Nudny Angol powstal podobno na potrzeby
zarzadzania Imperium w XIXw.

To co znalazl Artur w linku z forum jaguara rzuca troche inne swiatlo
na sprawe.

Tak czy siak kolekcja byla zacna.

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-20 09:05:44
Autor: Jarek Andrzejewski
Rozkradziona kolekcja samochodow
On Tue, 19 Apr 2011 12:01:02 -0700 (PDT), Piotr Molski
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

ktoś powiedział, że Anglicy mieli dwa powody, dla których podbijali
świat:
- kuchnia angielska
- angielskie kobiety
 :-)

Data: 2011-04-19 20:56:32
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 19:32, J.F. pisze:
[...]

Idąc tym tropem, to samochodów polskich też nie kradli - patrioci
znaczy? ;) A nawet jak kradli to ich pochodzenie ważne nie było.

Norwegia, Dania - tam moze i byla taka kultura, ale to bylo dawno temu.

Bez przesady - była i jest, tyle, że jest inaczej niż kiedyś. Świat
ewoluuje i nic się na to nie poradzi, tylko trzeba mieć otwarte
oczy i stosowną świadomość.

Anglia to kraj protestancki ? Tam kultura zgola odmienna.

O to zapytaj autora "rewelacji". Ze swojej strony mogę tylko
stwierdzić, że historycznie to bardzo ciekawie wygląda, ale
mimo wszystko jednak protestantyzm (w różnych odmianach) to
dominujące wyznanie, do tego od dawna postępuje sekularyzacja.
Nie wspomnę już o tym, że ~30% ludzi deklaruje wprost ateizm.

Data: 2011-04-19 12:06:13
Autor: Piotr Molski
On 19 Kwi, 20:56, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:

O to zapytaj autora "rewelacji".
mimo wszystko jednak protestantyzm (w r nych odmianach) to
dominuj ce wyznanie, do tego od dawna post puje sekularyzacja.
Nie wspomn ju o tym, e ~30% ludzi deklaruje wprost ateizm.
Sekularyzacja i ateizm - ok. Ale wartosci ktore religia
(protestantyzm) wpajala przez kilkaset lat spoleczenstwu pozostaly i
jeszcze dlugo pozostana.
Zeby bylo w temacie Grupy - jak wyglada w przestrzeganie kodeksu
drogowego w Skandynawii, Niemczech, Szwajcarii a jak we Francji,
Wloszech, Polsce?

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-19 21:52:21
Autor: Artur Maśląg
Rozkradziona kolekcja samochodow
W dniu 2011-04-19 21:06, Piotr Molski pisze:
(...)
Sekularyzacja i ateizm - ok. Ale wartosci ktore religia
(protestantyzm) wpajala przez kilkaset lat spoleczenstwu pozostaly i
jeszcze dlugo pozostana.

Obawiam się, że stąpasz po terenie mało znanym, za to dość grząskim
i niebezpiecznym.

Zeby bylo w temacie Grupy - jak wyglada w przestrzeganie kodeksu
drogowego w Skandynawii, Niemczech, Szwajcarii a jak we Francji,
Wloszech, Polsce?

A co chcesz udowodnić? Żeby nie było - to nie jest w temacie grupy.
Napiszę jednak, że wygląda bardzo różnie i zależy od okoliczności.
Przy okazji z tej listy wykreśliłbym Szwajcarię, ponieważ to bardzo
specyficzny kraj i do tego katolicyzm jest religią przeważającą, co
skutecznie przeczy tezom, że samo wyznanie jest przyczynkiem pewnych
zachowań. Zresztą katolicy z protestantami się już pożarli w wojnie
domowej i uznali, że jednak ważniejsze jest państwo niż prymitywne
indywidualne interesy. Wprowadzili nawet demokrację bezpośrednią,
czego próżno szukać w większości państw "demokratycznych". Mało tego,
prawie każdy ma broń (każdy mężczyzna odbębnia obowiązek służby
wojskowej, do rezerwy przechodzi z bronią i jest z tego dumny) itd.
No to jak - dalej będziesz męczył kota?

Data: 2011-04-19 13:01:48
Autor: Piotr Molski
On 19 Kwi, 21:52, Artur Maśląg <futr...@polbox.com> wrote:

No to jak - dalej będziesz męczył kota?
Nie, nie bede. Temat nie na Grupe. Poza tym nie mam ochoty Cie
wkurzac ;)

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-19 22:36:54
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 22:01, Piotr Molski pisze:
On 19 Kwi, 21:52, Artur Maśląg<futr...@polbox.com>  wrote:

No to jak - dalej będziesz męczył kota?
Nie, nie bede.

Trzymam za słowo.

Temat nie na Grupe.

Wiesz, skoro nie na grupę, to nie trzeba było zaczynać bez sensu
z "homo-sovieticus".

Poza tym nie mam ochoty Cie wkurzac ;)

???

Data: 2011-04-19 22:21:42
Autor: J.F.
On Tue, 19 Apr 2011 12:06:13 -0700 (PDT),  Piotr Molski wrote:
[...]

W Niemczech ? Dawniej znikomo, zdarzalo mi sie jechac za Niemcem
200/100. Od paru lat przekraczaja tylko o 20km/h, bo za 21 jest juz
jeden punkt, a za 31 zabieraja PJ na miesiac. Ale ponizej 20 jest
jedynie symboliczny mandat.

W Skandynawii tez nikt by nie przestrzegal gdyby nie bylo kar
siegajacych dziesiatek tysiecy dolarow za 80/50. Ani w Szwajcarii, gdyby sasiedzi nie dzwonili ze oni jada 50 a ktos
ich wyprzedza.

We Francji tez z tym roznie bylo zanim nie zaostrzyli kar w ostatnich
latach.

Nie ma przykazania "nie bedziesz dociskal do oporu", a protestanci
uwazniej Biblie studiuja, nie tak jak katolicy.

J.

Data: 2011-04-19 22:53:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 22:21, J.F. pisze:
[...]

No popatrz,a w Polsce za +50 jest 500PLN i 10 punktów - jak złapią.
Zresztą w Niemczech przymierzają się nawet do administracyjnych
ograniczeń na autostradach + opłaty za nie. Będzie coraz "gorzej"
i nie będzie miało to niczego wspólnego z wiarą/wyznaniem/tradycją.

W Skandynawii tez nikt by nie przestrzegal gdyby nie bylo kar
siegajacych dziesiatek tysiecy dolarow za 80/50.

Mówisz, że wiara nie działa? ;)

Ani w Szwajcarii, gdyby sasiedzi nie dzwonili ze oni jada 50 a ktos
ich wyprzedza.

Eee - myślisz jednak polskim stereotypem. Współtworzyli prawo
(w tym bezpośrednio) to dbają o swój interes, zgłaszając naruszenia
ich prawa stosownym służbom.

We Francji tez z tym roznie bylo zanim nie zaostrzyli kar w ostatnich
latach.

Francja to kolejna historia - dla nich nawet badania techniczne były
naruszeniem wolności osobistej, a wypadków było co niemiara.
Sukcesywnie przykręcano zaworek, od 2004 (chyba) mają automatyczny
system notowania wykroczeń itd.

Nie ma przykazania "nie bedziesz dociskal do oporu", a protestanci
uwazniej Biblie studiuja, nie tak jak katolicy.

LOL - zaczął od kradzieży, a Ty mu z interpretacją i znajomością
Biblii w zakresie przekraczania prędkości  ;)

Data: 2011-04-19 23:49:15
Autor: J.F.
On Tue, 19 Apr 2011 22:53:04 +0200,  Artur Maśląg wrote:
[...]

Bardziej mi chodzilo o to ze Niemiec ma w ... glebokim powazaniu
ograniczenia predkosci, jesli wie ze grozi mu 35 euro mandatu raz na
rok, bo pewnie nawet policji nie bedzie sie chcialo machnac lizakiem.

W Skandynawii tez nikt by nie przestrzegal gdyby nie bylo kar
siegajacych dziesiatek tysiecy dolarow za 80/50.
Mówisz, że wiara nie działa? ;)

Juz same doniesienia o takich karach mowia ze wiara jest slaba :-)

[...]

To mnie wlasnie mocna ciekawi - czy oni maja tak glebokie przekonanie
o slusznosci wlasnego prawa ze az nikomu sie nie chce mocniej
przycisnac ? Ee, niemozliwe, kazdy normalny czlowiek lubi docisnac :-)

[...]

Kradziez to dopiero osme przykazanie :-)

J.

Data: 2011-04-19 16:04:13
Autor: Massai
Artur Maśląg wrote:

> [...]

gospodarki rynkowej. Dziwnym trafem wiedzą co kraść. Mnie dziwi
tylko beztroska obecnego właściciela/spadkobiercy...

Ano niepojęte. Zamiast w ostateczności sprzedać 1/3 kolekcji, a za
uzyskaną kasę zrobić porządne muzeum pilnowane, to ten tylko
narzeka.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-19 18:45:30
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-04-19 18:04, Massai pisze:
Artur Maśląg wrote:

[...]

Jeszcze ciekawsza jest historia całej tej kolekcji - tu fragment:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8333.5/wap2.html

Data: 2011-04-19 20:57:03
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:iokbpt$lan$1news.onet.pl...
Artur Maśląg wrote:

> [...]

Ano niepojęte. Zamiast w ostateczności sprzedać 1/3 kolekcji, a za
uzyskaną kasę zrobić porządne muzeum pilnowane, to ten tylko

    Mieszkalem przez kilka lat w Grodzisku i ogladalem zza plotu ta kolekcje kiedys. To poprostu niepojete jest zeby mozna bylo w ogole do takiego stanu dopuscic, tego od lat nikt w zasadzie nie pilnowal, bo przepraszam co to jest przyjechac kilka razy w miesiacu. Pozatym w niedalekiej okolicy jest jeszcze jeden podobny skladzik.

Ja tego czlowieka nie rozumiem zasadniczo. Skoro ma to powinien sie ugrysc i tego pilnowac zwlaszcza ze chyba ma pojecie co to jest warte i ze wartosc tego moze wzrosnac.

PZDr
Adam

Data: 2011-04-19 22:39:38
Autor: LEPEK
W dniu 2011-04-19 20:57, Adam Szewczak pisze:

Ja tego czlowieka nie rozumiem zasadniczo. Skoro ma to powinien sie
ugrysc i tego pilnowac zwlaszcza ze chyba ma pojecie co to jest warte i
ze wartosc tego moze wzrosnac.

Dokładnie. To zostało rozszabrowane na życzenie właściciela. Z jakiegoś dziwnego powodu zostawił majątek wart miliony złotych (nie przesadzam) na pastwę hien...
Ale:
Z tego, co pamiętam to ojciec tego skąpca zostawił też kolekcję modeli kolejek która została upłynniona przez spadkobiercę w dość dziwnych okolicznościach (a była warta porównywalnie do kolekcji samochodów).

Albo więc obecny właściciel jest niespełna rozumu, albo nie o wszystkim wiemy...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-04-20 10:04:59
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ioklup$vcc$1news.onet.pl...

[...]

Czyli złodzieje spełniają "społecznie pożyteczną pracę"
ratując zabytki kultury technicznej
:)

Artur(m)

Data: 2011-04-20 10:22:28
Autor: Nex@pl
Rozkradziona kolekcja samochodow
Ja myślę po prostu, że gość dawno spisał te auta na stray jako "mniej wartościowe". Perełki pochował gdzie trzeba, a te to mu zwisają.

Data: 2011-04-20 18:00:36
Autor: Robert Rędziak
Rozkradziona kolekcja samochodow
On Wed, 20 Apr 2011 10:04:59 +0200, Artur(m) <musicm@interia.pl>
wrote:

Czyli złodzieje spełniają "społecznie pożyteczną pracę"
ratując zabytki kultury technicznej
:)

 Można powiedziec, że Tabencki, sprzedając za granicę parę
 naprawdę unikalnych sztuk, uratował je.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-04-19 20:58:46
Autor: Robert Rędziak
Rozkradziona kolekcja samochodow
On Tue, 19 Apr 2011 07:19:35 -0700 (PDT), Piotr Molski
<pmolski@ant.pl> wrote:

Niestety - zadzialaly najgorsze cechy homo-sovieticus :(

 A jak myślisz, w jaki sposób powstała osławiona kolekcja
 Tabenckiego?

Data: 2011-04-19 14:25:42
Autor: Piotr Molski
On 19 Kwi, 22:58, Robert Rędziak <re...@gm.wkurw.org> wrote:

 A jak myślisz, w jaki sposób powstała osławiona kolekcja
 Tabenckiego?

Na poczatku nie wiedzialem - kumpel chwile wczesniej podeslal mi link
ktory wrzucilem na Grupe. Artur podrzucil link do historii powstania
kolekcji.

pozdr
Piotr

Data: 2011-04-19 23:15:34
Autor: venioo
Rozkradziona kolekcja samochodow
Co za gosc, taka niesamowita kolekcja w rupieciarni pokrytej szlamem, koles jakis niespelna rozumu. Swoja droga ciekawe, ile rocznie ubezpieczenia placi za te wszystkie stojace samochody ;)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-04-20 12:50:11
Autor: Excite
W dniu 2011-04-19 23:15, venioo pisze:
Swoja droga ciekawe, ile rocznie
ubezpieczenia placi za te wszystkie stojace samochody ;)

OC nie jest wymagane więc 0zł.

Data: 2011-04-20 18:27:36
Autor: venioo
W dniu 2011-04-20 12:50, Excite pisze:
W dniu 2011-04-19 23:15, venioo pisze:
Swoja droga ciekawe, ile rocznie
ubezpieczenia placi za te wszystkie stojace samochody ;)

OC nie jest wymagane więc 0zł.

W sumie to OC jest tylko od zarejestrowanych pojazdow, czy sie myle?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-04-21 00:58:54
Autor: Excite
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości
W sumie to OC jest tylko od zarejestrowanych pojazdow, czy sie myle?

http://www.rkb.pl/faq/kiedy-nalezy-zawrzec-umowe-ubezpieczenia-oc-posiadaczy-pojazdow-mechanicznych-i-w-jakich-termina
Od pojazdów które zostały wprowadzone do ruchu.
Rozumie się przez to wprowadzenie do ruchu na drogach (wszystkich) również pojazdów nie zarejestrowanych.

Data: 2011-04-19 23:21:13
Autor: jerzu
<pmolski@ant.pl> wrote:

Niestety - zadzialaly najgorsze cechy homo-sovieticus :(

Niejako na życzenie właściciela.

https://picasaweb.google.com/cezary.kepka/Tabencki#

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-04-20 12:46:23
Autor: Excite
W dniu 2011-04-19 23:21, jerzu pisze:
Niejako na życzenie właściciela.
https://picasaweb.google.com/cezary.kepka/Tabencki#

Zorganizował sobie facet prywatne złomowisko a tu się go ludzie czepiają i nazywają to jakąś kolekcją.

Data: 2011-04-20 21:24:23
Autor: venioo
<pmolski@ant.pl>  wrote:

Niestety - zadzialaly najgorsze cechy homo-sovieticus :(

Niejako na życzenie właściciela.

https://picasaweb.google.com/cezary.kepka/Tabencki#

Jak mozna bylo do czegos takiego dopuscic! Czesc z tych samochodow to zabytki (a raczej to co z nich zostalo)! To nie zlodzieje, ale prawdziwi kolekcjonerzy powykrecali z nich co sie dalo ratujac te czesci od smierci! Jakas tam ustawa mowiaca o zabytkach mowi o tym, ze nalezy je utrzymywac w nalezytym stanie, bo sa dobrem kultury. Wlasciciel jak widac nie dba o te pojazdy, doprowadzil je do ruiny, za co powinien IMO dostac solidna kare, a wszystkie pojazdy powinny zostac sądownie odebrane na rzecz muzeum techniki lub prywatnych Kolekcjonerow, ktorzy nie dopuszcza do ich dalszego niszczenia.
To az sie wlos jezy na glowie patrzac na te zdjecia!

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-04-20 21:37:14
Autor: Artur Maśląg
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

Masz jakieś wsparcie? To prywatna własność.

To nie zlodzieje, ale prawdziwi
kolekcjonerzy powykrecali z nich co sie dalo ratujac te czesci od
smierci!

Naprawdę? Wiesz, od dawna wiadomo, że kolekcjoner != uczciwy kolekcjoner. Zresztą o czym tu deliberować - kradziono na zamówienie.
Proceder znany od dawna.

> [...]
odebrane na rzecz muzeum techniki lub prywatnych Kolekcjonerow, ktorzy
nie dopuszcza do ich dalszego niszczenia.

Pokaż te zabytki. Muszą być zgłoszone i zaakceptowane.

To az sie wlos jezy na glowie patrzac na te zdjecia!

Naprawdę? Jak tam nie widzę nic, co by miało prowadzić do jeżenia się
włosów...

Data: 2011-04-20 22:07:02
Autor: venioo
W dniu 2011-04-20 21:37, Artur Maśląg pisze:
Jak mozna bylo do czegos takiego dopuscic! Czesc z tych samochodow to
zabytki (a raczej to co z nich zostalo)!

Masz jakieś wsparcie? To prywatna własność.

Co nie zmienia faktu, ze zabytki.

[...]

Szczerze? Glupio to zabrzmi i zaraz mnie tu prawi i sprawiedliwi zgromią, ale wcale im sie nie dziwie, ze to kradli, jesli tylko w ten sposob dalo sie cos uratowac

> [...]
nie dopuszcza do ich dalszego niszczenia.

Pokaż te zabytki. Muszą być zgłoszone i zaakceptowane.

Ale drobiazgowy jestes. To jak cos nie jest zgloszone, to juz mozna olac zagadnienie i rozp...lic wszystko w mak przez swoja niezaradnosc?

To az sie wlos jezy na glowie patrzac na te zdjecia!

Naprawdę? Jak tam nie widzę nic, co by miało prowadzić do jeżenia się
włosów...

To teraz oczyma wyobrazni ujrzyj te samochody w pelni sprawne, z lsniacym lakierem, wszystkie kompletne i na chodzie. Bo takie kiedys byly, dopoki niefrasobliwoscia wlasciciela nie zostaly zapuszczone.

PS. Jak wspomina artykul:
"Są w Polsce zbiory, których nikt nie ogląda. Bardzo dobre samochody stojące w zamkniętych, nikomu nie dostępnych, klimatyzowanych salach. To własność bogatych ludzi - mówi motoryzacyjny dziennikarz S. - złodziejskie zbiory."

Czyli sa ludzie, ktorzy dbaja jednak o auta. Nie trzymaja ich w zapuszczonych dziurawych szopach z poczatku wieku :|

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-04-21 11:18:31
Autor: SW3
Dnia 20-04-2011 o 21:37:14 Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):

Masz jakieś wsparcie? To prywatna własność.

Może i ma. Pamiętaj, że konstytucja nie gwarantuje sprawiedliwości tylko  "sprawiedliwość społeczną".

--
SW3
-- --

Data: 2011-04-28 16:36:34
Autor: Bydlę
On 2011-04-19 16:19:35 +0200, Piotr Molski <pmolski@ant.pl> said:

Witam,
http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?2890-Tajemnica-rozkradzionej-kolekcji-artyku%C5%82
sprawa

stosunkowo stara

Kul.
Śliczna opowieść o facecie trzymającym cenne rzeczy gdzieś tam, bo ma to w dupie.

--
Bydlę

Rozkradziona kolekcja samochodow