Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,

Data: 2018-09-22 05:26:55
Autor: zbrochaty
Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,
andrzej...@gmail.com napisał:
rozkuwać, a zwłaszcza skuwać.

Zawsze uzywalem nazwy rozkuwacz.
Wrzuciłem w google slowo 'rozkuwacz' i wiekszosc odpowiedzi na pierwszej stronie to odpowiedzi z wyrazem 'skuwacz'
Zatem uzywam narzedzia niezgodnie z przeznaczeniem :)

Data: 2018-09-22 17:41:55
Autor: komandir
W dniu 2018-09-22 o 14:26, zbrochaty@gmail.com pisze:
andrzej...@gmail.com napisał:
[...]

To tak jak z promowaną przez purystów nazwą wkrętak (a nie śrubokręt, bo to kalka z niemieckiego Schraubenzieher), którym nijak nie da się śruby wykręcić :)

-- -

Data: 2018-09-22 12:15:38
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 22 września 2018 17:41:59 UTC+2 użytkownik komandir napisał:
> [...]

To tak jak z promowaną przez purystów nazwą wkrętak (a nie śrubokręt, bo to kalka z niemieckiego Schraubenzieher), którym nijak nie da się śruby wykręcić :)

Ludzie, przecież powinno się używać pełnej nazwy - jak mówiła Pani w szkole "całym zdaniem proszę!" - a zatem:

"ręczne narzędzie mechaniczne wywołujące nacisk na pin ogniwie łańcucha skutkujący trwałym przesunięciem pinu względem blaszki wewnętrznej przez co następuje przerwanie ciągłości łańcucha równoznaczne z podziałem łańcucha na części" (podziałem zwanym potocznie "skręceniem")

Czyli nazwa skrótowa brzmi "ZNMWNNPOŁSTPPWBWPCNPCŁRZPŁNCZ" (bez tekstu w nawiasie) i tego należy się 3mać!

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-22 12:34:02
Autor: Rowerex
W dniu sobota, 22 września 2018 21:15:40 UTC+2 użytkownik Rowerex napisał:

części" (podziałem zwanym potocznie "skręceniem")

No to mnie "skręciło" z tego "skrócenia" ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2018-09-23 05:33:43
Autor: Olivander
Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,
W dniu sobota, 22 września 2018 17:41:59 UTC+2 użytkownik komandir napisał:
Wkrętak
to kalka z niemieckiego Schraubenzieher), którym nijak nie da się śruby wykręcić :)
nieieccy puryści mają ten sam ból zadka (Arschweh) i równie nieskutecznie nalegają na Schraubendreher :-)

Dawno już pisałem, bo dawno odkryłem, że skuwacz i rozkuwacz to najlepiej dwa różne narzędzia. Mój skuwacz to rozkuwacz, w którym się wyłamał pin.

Data: 2018-09-23 08:24:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 22 Sep 2018 17:41:55 +0200, komandir napisał(a):

To tak jak z promowaną przez purystów nazwą wkrętak (a nie śrubokręt, bo to kalka z niemieckiego Schraubenzieher), którym nijak nie da się śruby wykręcić :)

Bo wkrętak służy do wkrętów, nie do śrub. Należy odróżniać jedne od
drugich, z czym wielu ma kłopoty :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-06-26 18:58:49
Autor: ń
Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,
Wszystko zależy od łba.

-- -- -
wkrętak służy do wkrętów, nie do śrub.

Data: 2019-06-26 13:24:12
Autor: Ignac
Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,
Bo jak łeb ma zakuty, to bole może być stary.

Data: 2019-06-29 17:58:00
Autor: ń
Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,
Akurat trafiłem w katalogu Shimano:

* do łańcuchów 9-rzędowych (super narrow chain): bolec srebrny 6,5 mm;
* do łańcuchów 8/7/6-rzedowych (narrow chain): bolec czarny 7,1 mm.

https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-GN0001-22-ENG.pdf

Rozkuwanie łańcucha - wątpliwości,