Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?

Data: 2009-11-14 06:09:36
Autor: Rafal M
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Hej

Rozstrzelnila mi sie w aucie nagrzewnica :( Plyn chlodniczy czesciowo
wylal mi sie na wykladzine (pod nogi kierowcy i pasazera). Do tego
troche sie polalo przy wymianie samej nagrzewnicy :(

Zna ktos jakis sposob zeby skutecznie sie tego pozbyc z wykladziny?

Na razie wykladam to gazetami i recznikiem papierowym - sporo juz
wciagnelo, tylko jak sie po wykladzinie w aucie przejedzie reka to
robi sie piana :(
Zna ktos jakis sprytny sposob na usuniecie resztek plynu z wykladziny?

BTW plyn do chlodnic w aucie powoduje korozje?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-11-14 15:18:20
Autor: Krzysztof Magosa
Rafal M pisze:
[...]

Gazeta to całkiem dobry sposób, ja w ten sposób wysuszyłem dywany z kilku litrów wody jaka mi się wylała. Co do płynu do chłodnic, pracuje on w metalowym układzie więc nie ma prawa powodować korozji ;)

Data: 2009-11-14 15:38:04
Autor: Tomasz Pyra
Krzysztof Magosa pisze:

[...]

Tylko już ma prawo zrobić coś złego z lakierem (pod wykładziną), a korozja już tylko na to czeka.
Nie wiem jak w praktyce, ale na opakowaniu płynu do chłodnic znajduje się ostrzeżenie, że może uszkadzać lakier.
A jeżeli stanie się to pod wykładziną, to to może istotnie wspomóc proces przerabiania auta na typ z Flinstonów.

Sam płyn do chłodnic jest wyjątkowo upierdliwy - właśnie nie chce wyschnąć.
Zdziwiłem się że jak powiesiłem chyba na około miesiąc szmatę zmoczoną w Borygo, to po tym czasie ona nadal była wilgotna - wniosek jest taki, że płyn do chłodnic w niskiej temperaturze sam nie wyparuje.

Wydaje mi się, że żeby się go pozbyć z samochodu, to najlepiej go czymś wypłukać - tyle że to oczywiście może być problem jeżeli nie chce się demontować wykładziny.
Może wymieszanie go z czymś bardziej lotnym (np. denaturat), pomogłoby mu wyparować? Można by spróbować polać mokre miejsca denaturatem, wysuszyć (szmatą, a potem pozostawić do wyschnięcia w przewiewnym miejscu z otwartymi drzwiami) i może się uda.

Data: 2009-11-14 17:13:59
Autor: newsonet
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Rozstrzelnila

co zrobila??????????

Data: 2009-11-14 17:29:12
Autor: Adam 'Adak' Kepinski
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
newsonet wrote:
Rozstrzelnila

co zrobila??????????

Postrzal rozstrzelnil (=rozstrzelal) nagrzewnice.
A co - moze Twoja by to wytrzymala? ;-)

--
Adam 'Adak' Kepinski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, moze byc tylko mniejsze zlo"

Data: 2009-11-14 17:48:55
Autor: MM
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Dnia 14-11-2009 o 15:09:36 Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisa³(a):

[...]

Mo¿e Sorbent? Posypaæ, wci±gnie, zebraæ i tak kila razy a¿ bêdzie "suchy"  i resztê odkurzaczem wci±gn±æ...

Data: 2009-11-14 11:10:52
Autor: Rafal M
On 14 Lis, 17:48, MM <kontogr...@gazeta.pl> wrote:

Mo¿e Sorbent? Posypaæ, wci±gnie, zebraæ i tak kila razy a¿ bêdzie "suchy"
i resztê odkurzaczem wci±gn±æ...

Hmmm, a gdzie w detalu kupic sorbent? Drogie to jest?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-11-14 20:18:23
Autor: MM
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Dnia 14-11-2009 o 20:10:52 Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisa³(a):

Hmmm, a gdzie w detalu kupic sorbent? Drogie to jest?

Jest na allegro nawet

Data: 2009-11-14 21:06:02
Autor: bartekkr
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
U¿ytkownik "Rafal M" <rafal.markiewicz@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:fe716fb6-893d-4a7a-8d42-7a1146f7ae84u7g2000yqm.googlegroups.com...
Mo¿e Sorbent? Posypaæ, wci±gnie, zebraæ i tak kila razy a¿ bêdzie "suchy"
i resztê odkurzaczem wci±gn±æ...

Hmmm, a gdzie w detalu kupic sorbent? Drogie to jest?

Na stacjach neste jest w takich jakby beczkach:)

Data: 2009-11-15 01:18:43
Autor: BQB
Rafal M pisze:
On 14 Lis, 17:48, MM <kontogr...@gazeta.pl> wrote:

Mo¿e Sorbent? Posypaæ, wci±gnie, zebraæ i tak kila razy a¿ bêdzie "suchy"  i resztê odkurzaczem wci±gn±æ...

Hmmm, a gdzie w detalu kupic sorbent? Drogie to jest?

Tylko s± ró¿ne rodzaje sorbentów. Bardziej i mniej ch³onne, wch³aniaj±ce tylko ropopochodne zwi±zki, b±d¼ wszelkie ciecze. Od rodzaju sorbentu zale¿y równie¿ ich cena.

Data: 2009-11-14 18:10:03
Autor: newsonet
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Zna ktos jakis sposob zeby skutecznie sie tego pozbyc z wykladziny?

mam podobny problem z tym ze substancja troche inna. wylalo mi sie 5 litrow oleju silnikowego i dywanik jest ciagle mokry i sliski. ma ktos pomysl ? co sie dalo to zebralem szmatami.

Data: 2009-11-14 20:03:12
Autor: Sebastian Biały
Rafal M wrote:
Zna ktos jakis sposob zeby skutecznie sie tego pozbyc z wykladziny?

Kup dużo reczników papierowych skoro juz raz zadziałały. Luźno rozrzuć. Wróć za 8 godzin i zmień. I tak kilka razy. Będzie sucho, acz tłusto. Ja wylałem to cholerstwo w bagazniku. Po paru dniach w zasadzie śladu nie było, ale użyłem kilkanaście rolek ręczników. Za każdym razem wyciagałem cieżką, nasączoną kule.

Data: 2009-11-14 11:10:31
Autor: Rafal M
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
On 14 Lis, 20:03, Sebastian Bia³y <h...@poczta.onet.pl> wrote:

Kup du¿o reczników papierowych skoro juz raz zadzia³a³y. Lu¼no rozrzuæ.
Wróæ za 8 godzin i zmieñ. I tak kilka razy. Bêdzie sucho, acz t³usto. Ja
wyla³em to cholerstwo w bagazniku. Po paru dniach w zasadzie ¶ladu nie
by³o, ale u¿y³em kilkana¶cie rolek rêczników. Za ka¿dym razem wyciaga³em
cie¿k±, nas±czon± kule.

Wlasnie to w tej chwili robie :) Reczniki papierowe + papier gazetowy
(w koncu papierowe wydanie Panoramy Firm sie na cos przydalo ;-)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-11-17 11:44:25
Autor: Jakub Witkowski
Rafal M pisze:
Hej

Rozstrzelnila mi sie w aucie nagrzewnica :( Plyn chlodniczy czesciowo

Wcześniej na pewno była strzelna? ;)

[...]

Tak. Płyn do chłodnic powoduje korozję - pośrednio. Umie zżerać lakier.
Widziałem podłogę u znajomego który płynu nie usunął - po kilku latach
była wielka plama rdzy i złuszczonego lakieru po stronie gdzie był wyciek.

Co do ręczników, gazet - nie usuniesz wszystkiego.
Ja robiłem tak: wlewałem wiadro wody, ugniatałem, wałkowałem w celu rozcieńczenia
płynu w tej wodzie, usuwałem w miarę możliwości ciecz. Czynność powtarzałem
tak tyle razy, aż usuwanym płynem była praktycznie czysta woda.
Dopiero wtedy ostateczne wygniotłem ręcznikami i wysuszyłem.
Dwie uwagi: u mnie przestrzeń podłogi pod nogami pasażera tworzyła miskę
w której woda utrzymywała się nie rozlewając po całym aucie (a może wystarczy
w tym celu odpowiednio nachylić pojazd?)
Po drugie - wtedy to było lato... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?