Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?

Data: 2009-11-14 15:18:20
Autor: Krzysztof Magosa
Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?
Rafal M pisze:
Hej

Rozstrzelnila mi sie w aucie nagrzewnica :( Plyn chlodniczy czesciowo
wylal mi sie na wykladzine (pod nogi kierowcy i pasazera). Do tego
troche sie polalo przy wymianie samej nagrzewnicy :(

Zna ktos jakis sposob zeby skutecznie sie tego pozbyc z wykladziny?

Na razie wykladam to gazetami i recznikiem papierowym - sporo juz
wciagnelo, tylko jak sie po wykladzinie w aucie przejedzie reka to
robi sie piana :(
Zna ktos jakis sprytny sposob na usuniecie resztek plynu z wykladziny?

BTW plyn do chlodnic w aucie powoduje korozje?

Gazeta to ca艂kiem dobry spos贸b, ja w ten spos贸b wysuszy艂em dywany z kilku litr贸w wody jaka mi si臋 wyla艂a. Co do p艂ynu do ch艂odnic, pracuje on w metalowym uk艂adzie wi臋c nie ma prawa powodowa膰 korozji ;)

Data: 2009-11-14 15:38:04
Autor: Tomasz Pyra
Krzysztof Magosa pisze:

[...]

Tylko ju偶 ma prawo zrobi膰 co艣 z艂ego z lakierem (pod wyk艂adzin膮), a korozja ju偶 tylko na to czeka.
Nie wiem jak w praktyce, ale na opakowaniu p艂ynu do ch艂odnic znajduje si臋 ostrze偶enie, 偶e mo偶e uszkadza膰 lakier.
A je偶eli stanie si臋 to pod wyk艂adzin膮, to to mo偶e istotnie wspom贸c proces przerabiania auta na typ z Flinston贸w.

Sam p艂yn do ch艂odnic jest wyj膮tkowo upierdliwy - w艂a艣nie nie chce wyschn膮膰.
Zdziwi艂em si臋 偶e jak powiesi艂em chyba na oko艂o miesi膮c szmat臋 zmoczon膮 w Borygo, to po tym czasie ona nadal by艂a wilgotna - wniosek jest taki, 偶e p艂yn do ch艂odnic w niskiej temperaturze sam nie wyparuje.

Wydaje mi si臋, 偶e 偶eby si臋 go pozby膰 z samochodu, to najlepiej go czym艣 wyp艂uka膰 - tyle 偶e to oczywi艣cie mo偶e by膰 problem je偶eli nie chce si臋 demontowa膰 wyk艂adziny.
Mo偶e wymieszanie go z czym艣 bardziej lotnym (np. denaturat), pomog艂oby mu wyparowa膰? Mo偶na by spr贸bowa膰 pola膰 mokre miejsca denaturatem, wysuszy膰 (szmat膮, a potem pozostawi膰 do wyschni臋cia w przewiewnym miejscu z otwartymi drzwiami) i mo偶e si臋 uda.

Rozlany plyn z ukladu chlodzenia - jak wysuszyc dywaniki/wykladzine?