Rozliczenia z dostawcami

Data: 2009-03-30 10:36:24
Autor: rukipe
Rozliczenia z dostawcami
Witam,

Nigdy nie miałem większego kontaktu z handlem, nie licząc oczywiście
robienia zakupów, stąd pytanie dla wielu pewnie oczywiste jednak dla
mnie nie do końca : ]

Możecie mi doradzić w jaki sposób rozlicza się właściciel sklepu
odzieżowego z dostawcami (producentami)?
1. Składane jest zamówienie, od razu opłacana jest faktura, co jest
warunkiem do wysłania paczek,
2. Składane jest zamówienie, towar dociera do odbiorcy, który ma np.
30 dni na uregulowanie faktury,
3. Składane jest zamówienie, towar dociera do odbiorcy, faktura
opłacana jest po sprzedaniu towaru (tzw komis),
Który z wariantów?
Domyślam się, że umowa z dostawcami zawierana jest indywidualnie ale
chodzi mi o najczęściej stosowane rozwiązania. Może jakieś kruczki, na
co uważać, jak się do tego przygotować, jak rozmawiać z
dostawcami ...?

Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki!

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2009-03-31 22:45:14
Autor: pilocik
Rozliczenia z dostawcami

[...]

Producent raczej z Tobą nie zechce rozmawiać przy nieTirowych ilościach.
Raczej dystrybutorzy bądź też spore hurtownie.

Jeśli chodzi o warianty zakupu to na początek 100% w wersji nr 1
Po kilku - kilkunastu dostawach być może wariant 2 ale raczej na 7 lub 14 dni. O 30 na początek współpracy można tylko pomarzyć . O wariancie nr 3 raczej zapomnij.

Pozdrawiam

Data: 2009-04-01 07:53:16
Autor:
Rozliczenia z dostawcami
Wszystko zależy od branży oraz od wartości/ ilości
W jednej branży dostajesz za free próbki / prezentery a w drugiej wszystko za gotówkę.

Na początek współpracy głównie występuje przedpłata do zamówienia. Chyba ,że chcesz bawić się w papiery i zabepiczenia bankowe itp.

Rozliczenia z dostawcami