Rozliczenie dochodów z Czech - kilka pytań

Data: 2009-04-22 22:45:39
Autor: Marcin Lubojański
Rozliczenie dochodów z Czech - kilka pytań
Witam
Rozliczyłem się z czeskim urzędem skarbowym, teraz przyszedł najwyższy czas na polski. Dochody miełem w zeszłym roku z obu krajów.

Do podatku za 2008 rok w Czechach liczona jest wypłata za grudzień, która na moim koncie znalazła się w połowie stycznia 2009. Czy tą wypłatę też powinienem uwzględnić w polskim picie? Po kursie ze stycznia?

Na "paskach" z czeskich wypłat mam 2 pozycje: kwota brutto i podstawa podatku. Ta druga kwota oczywiście wyższa... Rozumiem że powinienem uwzględnić tą drugą :/ ?

Od czeskich dochodów odliczyłem 30% diet za "delegację" do Czech w kwocie 33 euro na dzień. Policzyłem to po średnim kursie A NBP z połowy każdego miesiąca. Będzie dobrze?

I pytanie dodatkowe - czy program PITy 2008 przy wysyłaniu formularzy drogą elektroniczą prześle też wszystkie załączniki do US? Bo nigdzie tego nie znalazłem w dokumentacji?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc

Data: 2009-04-22 16:51:23
Autor: witek
Marcin Lubojański wrote:
Witam
Rozliczyłem się z czeskim urzędem skarbowym, teraz przyszedł najwyższy czas na polski.

W jakiej walucie czesi ci płacili i w jakiej rozliczałeś się w Czehach.

Do podatku za 2008 rok w Czechach liczona jest wypłata za grudzień, która na moim koncie znalazła się w połowie stycznia 2009.
> Czy tą wypłatę też powinienem uwzględnić w polskim picie? Po kursie ze stycznia?

Jaki dzien miesiaca był dniem wypłaty.
Czy zawsze przelewali ci na konto polskie,  grudzien był wyjtkowy?

Na "paskach" z czeskich wypłat mam 2 pozycje: kwota brutto i podstawa
podatku.
Jeszce raz.
Brutto, netto, podstawa podatku ?

  Ta druga kwota oczywiście wyższa... Rozumiem że powinienem
uwzględnić tą drugą :/ ?

j.w.
co do zasady masz uwzględnić brutto.

Od czeskich dochodów odliczyłem 30% diet za "delegację" do Czech w kwocie 33 euro na dzień. Policzyłem to po średnim kursie A NBP z połowy każdego miesiąca. Będzie dobrze?

A dlaczego w ogóle diety przeliczałeś na cokolwiek.
j.w. w jakiej walucie oni ci płacili? Innej niż euro?

I pytanie dodatkowe - czy program PITy 2008 przy wysyłaniu formularzy drogą elektroniczą prześle też wszystkie załączniki do US? Bo nigdzie tego nie znalazłem w dokumentacji?

a jakikolwiek program cokolwiek wysyła drogą elektroniczną do US.
Bo coś mi się wydaje, że ta transmisja będzie szła przez drukarkę, kopertę, ślinę na znaczek i pocztę.

Data: 2009-04-23 08:33:03
Autor: Marcin Lubojański
witek wrote:
Marcin Lubojański wrote:
Witam
Rozliczyłem się z czeskim urzędem skarbowym, teraz przyszedł najwyższy czas na polski.

W jakiej walucie czesi ci płacili i w jakiej rozliczałeś się w Czehach.

W czeskich koronach na konto w czeskim banku.

> [...]

Jaki dzien miesiaca był dniem wypłaty.
Czy zawsze przelewali ci na konto polskie,  grudzien był wyjtkowy?

Wg umowy 15. następnego miesiąca. Zwykle wypłata była kilka dni wcześniej. Zawsze na czeskie konto.

Na "paskach" z czeskich wypłat mam 2 pozycje: kwota brutto i podstawa
podatku.
Jeszce raz.
Brutto, netto, podstawa podatku ?

Mam pozycje "do wypłaty", "brutto", "podstawa podatku". Kwota do wypłaty najniża, później brutto, "podstawa podatku jest najwyższa".

[...]

Wypłata była w CZK na czeskie konto. Kwota 33 euro to wartość dziennej diety przy wyjeździe z Polski do Czech. Umowę mam podpisaną bezpośrednio z czeską firmą w czechach. Uwzględniłem ją wg opisu z http://www.money.pl/podatki/poradniki/artykul/podwojne;opodatkowanie;czyli;praca;za;granica;a;fiskus,201,0,134345.html
ale gdzieś przeczytałem że obecnie możliwe jest również uwzględnienie 30% dziennej stawki z całego okresu za granicą.

[...]

Wysyła.

Pozdrawiam
Marcin

Rozliczenie dochodów z Czech - kilka pytań