Rozliczenie dochodu z akcji.

Data: 2010-01-19 18:19:11
Autor: Ajgor
Rozliczenie dochodu z akcji.
Witam.

W listopadzie2009 założyłem sobie konto w domu maklerskim. Miałem na nim
niewiele. Ze dwa razy kupiłem i sprzedałem akcje. Zarobiłem na nich około
300zł. Jak to rozliczyć? Oprócz tego pracuję,  ale żona jest bezrobotna.
Rozliczamy się razem. Jak te akcje wpisać na picie 37? Czy z domu
maklerskiego też dostanę jakiegoś pita?

Pozdrawiam.
Ajgor.

Data: 2010-01-19 19:26:19
Autor: tp
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hj4pih$bcp$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Ogólnie:
Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-01-19 20:51:38
Autor: zly
Dnia Tue, 19 Jan 2010 19:26:19 +0100, tp napisał(a):

Ogólnie:
Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

A jak rozliczyć straty?:)

--
marcin

Data: 2010-01-20 07:56:57
Autor: zly
Rozliczenie dochodu z akcji.
Dnia Tue, 19 Jan 2010 14:16:10 -0600, witek napisał(a):

przepadło?

W zeszłym roku na szczęście nie, ale w poprzednim dałem się nabrać na tfi
:/
--
marcin

Data: 2010-01-19 21:55:45
Autor: tp
Rozliczenie dochodu z akcji.
Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał

A jak rozliczyć straty?:)

Nie wiem, nie rozliczałem nigdy w praktyce.

Ale w pit38 widzę pole z numerkiem 26 - strata
w pit 8c pole 54 też jest zatytułowane strata, więc może trzeba jakoś połączyć te 2 pola?

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-01-19 17:41:46
Autor: witek
tp wrote:
[...]

a jest gdzies tez rubryczka starty z lat ubiegłych co byś mógł przenieść na następny rok (albo z poprzedniego roku)?

Data: 2010-01-20 09:56:46
Autor: tp
Rozliczenie dochodu z akcji.
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał

a jest gdzies tez rubryczka starty z lat ubiegłych co byś mógł przenieść na następny rok (albo z poprzedniego roku)?

PIT38 pozycja 29

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-01-20 07:59:06
Autor: zly
Dnia Tue, 19 Jan 2010 21:55:45 +0100, tp napisał(a):

Ale w pit38 widzę pole z numerkiem 26 - strata
w pit 8c pole 54 też jest zatytułowane strata, więc może trzeba jakoś połączyć te 2 pola?

Hmm, Ktoś może potwierdzić czy ta strata to dla nich czysta informacja, czy
też może można na tej stracie coś zyskać? :)

--
marcin

Data: 2010-01-20 07:33:07
Autor: jureq
Dnia Wed, 20 Jan 2010 07:59:06 +0100, zly napisał(a):

Hmm, Ktoś może potwierdzić czy ta strata to dla nich czysta informacja,
czy też może można na tej stracie coś zyskać? :)

Można odliczyć od dochodu w następnych latach.

Data: 2010-01-20 09:09:27
Autor: zly
Dnia Wed, 20 Jan 2010 07:33:07 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

Można odliczyć od dochodu w następnych latach.

Hmm
http://pit.wieszjak.pl/faq/204584,Czy-mozna-odliczyc-straty-z-funduszy-inwestycyjnych.html
Ale wynika z tego, że tylko giełę można odliczać,  a TFI już nie. Gdzie tu
sens, gdzie logika? :/
--
marcin

Data: 2010-01-20 07:31:21
Autor: witek
zly wrote:
[...]

Hint: budżet centralny.

Data: 2010-01-20 13:39:13
Autor: Ajgor
Użytkownik "tp" napisał w wiadomości news:hj4ru2$pmf$1news.interia.pl...

Ogólnie:
Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

Dzięki. A czy ja muszę sam do nich iść, czy sami mi przyślą? To jest DM BZ WBK.

Data: 2010-01-20 07:31:50
Autor: witek
Rozliczenie dochodu z akcji.
Ajgor wrote:
UÂżytkownik "tp" napisaÂł w wiadomoÂści news:hj4ru2$pmf$1news.interia.pl...

OgĂłlnie:
Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

Dziêki. A czy ja muszê sam do nich iœÌ, czy sami mi przyœl¹? To jest DM BZ WBK.
mają przysłać.

Data: 2010-01-20 16:42:15
Autor: tp
Rozliczenie dochodu z akcji.
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hj6thl$g69$1@news.dialog.net.pl...
Użytkownik "tp" napisał

 sami mi przyślą?

o ile dobrze pamiętam, do końca lutego najpóźniej....

Pozdrawiam
tp

Data: 2010-01-20 18:14:47
Autor: Ajgor
Rozliczenie dochodu z akcji.
Użytkownik "tp"  napisał w wiadomości news:hj76ol$efk$1news.interia.pl...

OK. Już wiem, na czym stoję. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
A czy dochód z akcji też można dzielić na dwoje małżonków?:)

Rozliczenie dochodu z akcji.