Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?

Data: 2012-01-27 09:40:50
Autor:
Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?
witajcie,
Postanowiłem nie zakładać nowego wątku, ale rozwinąć pytanie w już istniejącym.
Z góry uprzedzam, że dzwoniłem już na infolinię GB, ale pan z którym rozmawiałem nie potrafił odpowiedzieć mi na moje pytanie i polecił złożyć rekamację.

Otóż w dniu N wykonałem na Litwie płatności kartą MasterCard (GetinBank), przez co została zablokowana kwota X. Po czterech dniach transakcja została rozliczona, przy czym kwota X wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się.
Czy ktoś z Was przerabiał coś takiego i wie dlaczego ostateczna kwota rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem blokady i rozliczeniem)?

Data: 2012-01-27 09:50:36
Autor: Konfabulator
  <newsgrp@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Czy ktoś z Was przerabiał coś takiego i wie dlaczego ostateczna kwota rozliczenia wzrosła, mimo że kurs euro obniżył się (pomiędzy założeniem blokady i rozliczeniem)?

Blokada = kurs waluty w której płaciłeś do PLN wg kursu MC.
Rozliczenie = przewalutowanie waluty w której płaciłeś do EUR po kursie MC i
zakup PLNów po kursie sprzedaży EUR w Banku z dnia rozliczenia.

Wniosek: EUR spadło, ale pewnie waluta bazowa wzrosła, spread banku na EUR,
kurs MC dla waluty zmienił się na mniej korzystny.

Data: 2012-01-27 10:02:17
Autor:
Konfabulator <wandotroll1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Wniosek: EUR spadło, ale pewnie waluta bazowa wzrosła, spread banku na EUR,
kurs MC dla waluty zmienił się na mniej korzystny.

waluta bazowa to oczywiście lity, a od 2 lutego 2002 kurs lita wobec euro jest stały i wynosi 3,4528 LTL za 1 EUR (info z wiki), stąd moje pytanie (euro spada, kwota rozliczenia wzrasta).

Data: 2012-01-27 10:21:34
Autor:
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
waluta bazowa to oczywiście lity, a od 2 lutego 2002 kurs lita wobec euro jest stały i wynosi 3,4528 LTL za 1 EUR (info z wiki), stąd moje pytanie (euro spada, kwota rozliczenia wzrasta).

Sprawdziłem trzy losowe daty i w MC nie jest stały:

https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html

Nie podałeś dat i kwot, więc ciężko coś policzyć konkretnie.

Data: 2012-01-27 10:33:51
Autor:
[...]

tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go, kwota niespełna 1200 litów.

Data: 2012-01-27 11:04:53
Autor: Konfabulator
Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go, kwota niespełna 1200 litów.

Powiedz mi, czy blokadę miałeś na ok. 1000 zł, a rozliczenie dużo większe, bo
na ok. 1400? Bo tak wychodzi po tych kursach, ale wydaje się abstrakcyjne.

Data: 2012-01-27 11:13:05
Autor:
Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?
Konfabulator <wandotroll1@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
  <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > tak, to pewnie o to chodzi. a daty, blokada 21go, rozliczenie 25go,
kwota
> [...]

bo
na ok. 1400? Bo tak wychodzi po tych kursach, ale wydaje się abstrakcyjne.

nie, różnica około 32 zł, tj. blokada (21go) na ~1499 zł, rozliczenie (25go) na ~1531 zł

Data: 2012-01-27 11:13:40
Autor: Kamil Jońca
" " <newsgrp@WYTNIJ.gazeta.pl> writes:

[...]

Moze bank przy ksiegowaniu dopisuje 2-3%?
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Rozliczenie płatności kartą na Litwie, dlaczego wzrosło?