Data: 2010-04-26 00:37:27 | |
Autor: Czabu | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone k oszty przychodu | |
Witam,
mam pytanie związane z rocznym rozliczeniem podatku osoby pracującej i pobierającej emeryturę. Zakład pracy w PIT-11 wykazał podwyższone koszty uzyskania przychodu ze względu na "więcej niż jeden stosunek pracy". Jest to nieprawda, emerytura przecież nie jest "stosunkiem pracy" - mam rację? Do PIT-37 wpisać tą kwotę wyliczoną przez zakład pracy, czy prawidłową - 1335zł? Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2010-04-25 19:29:43 | |
Autor: witek | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
Czabu wrote:
Witam, masz Do PIT-37 wpisać tą kwotę wyliczoną przez zakład pracy, czy prawidłową - 1335zł? 1335 zl no chyba, ze jest to w innej miejscowosci i tylko komus sie zle zaznaczylo. A tak przy okazji, jak ci wyjdzie spora dopłata, to sie nie zdziw, bo pewnie "kwote zwolnioną" tez odliczali. A może i nie. Bo jak pani zaznaczyla wiecej niz jeden stosunek pracy to ten "p..ny komputer", ktory zawsze robi inaczej niz powinno byc nareszcie przestał "kowte zwolnioną" uwzgledniać. Wszystko zalezy od umiejetnosci ksiegowej. |
|
Data: 2010-04-26 08:15:13 | |
Autor: Czabu | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższo ne koszty przychodu | |
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hr2mpa$9p1$2inews.gazeta.pl... 1335 zl To jest ta sama miejscowość. Dodatkowa informacja: osoba do marca zeszłego roku pracowała na pełnym etacie, a od kwietnia pracowała na 1/2 etatu i zaczęła pobierać emeryturę. Umowa na pełen etat została rozwiązana i podpisana nowa na 1/2 etatu, z tym samym pracodawcą, w tym samym miejscu. Być może z tego wynika, że księgowa zaznaczyła to pole, ale wg mnie to ewidentny błąd, przecież chodzi o dwa _równoczesne_ stosunki pracy... A tak przy okazji, jak ci wyjdzie spora dopłata, to sie nie zdziw, bo pewnie "kwote zwolnioną" tez odliczali. Cholera... Jak to na szybko sprawdzić? W ręku mam jedynie PIT-11. Bo jak pani zaznaczyla wiecej niz jeden stosunek pracy to ten "p..ny komputer", ktory zawsze robi inaczej niz powinno byc nareszcie przestał "kowte zwolnioną" uwzgledniać. Niestety chyba po raz kolejny okazuje się, że w tym konkretnym przypadku są mizerne... Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2010-04-26 01:44:41 | |
Autor: witek | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
Czabu wrote:
wolałbym, żeby dodatkowe a najlepiej wszystkie informacje byly podawane od razu a nie na koncu. Masz jeszcze jakies? osoba do marca zeszłego roku pracowała na pełnym etacie, a od kwietnia pracowała na 1/2 etatu i zaczęła pobierać emeryturę. rozumiem, ze prze caly rok pracowala tylko w jednym zakladzie pracy. caly czy czesc etatu bez znaczenia, koszty i tak sie liczy. Umowa na pełen etat została rozwiązana i podpisana nowa na 1/2 etatu, z tym samym pracodawcą, w tym samym miejscu. Być może z tego wynika, że księgowa zaznaczyła to pole, ale wg mnie to ewidentny błąd, przecież chodzi o dwa _równoczesne_ stosunki pracy... o dwa _nierównoczesne_, czyli jeden za drugim.
Wziąć brutto, jakis kalkulator podatkowy i policzyc ile powinno wyjsc do wypłaty z uwaglednieniem kwoty zmniejszajacej podatek, a ile bez. To kwotę odliczał ZUS w emeryturze, wiec zakład już nie powinien, o ile był o fakcie pobierania emerytury poinformowany. Sie kopie papierow, ktore sie podpisuje zabiera do domu. JEst wtedy w czym sprawdzać co się podpisało rok wczesniej. Najwyzej trzeba bedzie dopłacić. |
|
Data: 2010-04-26 10:16:43 | |
Autor: Czabu | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższo ne koszty przychodu | |
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hr3cod$9p1$4inews.gazeta.pl... wolałbym, żeby dodatkowe a najlepiej wszystkie informacje byly podawane od razu a nie na koncu. Masz całkowitą rację... Na swoją obronę mam tylko to, że posta pisałem o 00:37 ;-) Masz jeszcze jakies? Jak zapewne zauważyłeś jestem zielony w sprawach podatkowych ;-) rozumiem, ze prze caly rok pracowala tylko w jednym zakladzie pracy. Tylko w jednym. o dwa _nierównoczesne_, czyli jeden za drugim. Sprecyzuję, bo rzeczywiście napisałem trochę niejasno. Wg mnie (i z tego co wygooglałem) w poz. 35 PIT-11, zaznaczenie "z więcej niż jednego stosunku pracy" może być tylko wtedy, jeżeli stosunek pracy odbywał się jednocześnie. W tym przypadku tak nie było. Zakończyła się jedna umowa i rozpoczęła następna. Wychodzi na to, że w jednym miesiącu księgowa policzyła podwójnie koszt przychodu, czyli 111,25zł. Wziąć brutto, jakis kalkulator podatkowy i policzyc ile powinno wyjsc do wypłaty z uwaglednieniem kwoty zmniejszajacej podatek, a ile bez. I tu się zaczyna czarna magia... ;-) No dobra. Przepisałem z PIT-11 wszystkie dane do programu rozliczającego podatek i wyszło, że jest nadpłata w zaliczkach na kilkaset złotych. Po dodaniu danych z PIT-40A (przychód, zaliczka oraz składka zdrowotna) wyszło kilkadziesiąt złotych niedopłaty. Program automatycznie odliczył od należnego podatku kwotę 556,02. Jak na tej podstawie interpretować czy zakład pracy odliczał tą kwotę, czy nie? Już się całkowicie zaplątałem... :-( To kwotę odliczał ZUS w emeryturze, wiec zakład już nie powinien, o ile był o fakcie pobierania emerytury poinformowany. Był. Sie kopie papierow, ktore sie podpisuje zabiera do domu. JEst wtedy w czym sprawdzać co się podpisało rok wczesniej. Się kopie ma, ale nie w ręku. Najwyzej trzeba bedzie dopłacić. Jak będzie trzeba to się dopłaci. Zachciało mi się bawić w pity... Wiedziałem, że wcześniej czy później to się zemści ;-) Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2010-04-26 10:28:41 | |
Autor: witek | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
Czabu wrote:
no prawie. W tym przypadku tak nie było. Zakończyła się jedna umowa i rozpoczęła następna. Wychodzi na to, że w jednym miesiącu księgowa policzyła podwójnie koszt przychodu, czyli 111,25zł. A nie bylo tak, ze byly w tym miesiacu dwie wypłaty. Jedna z własnie zakonczonej umowy i druga z wlasnie rozpoczetej. Nie zmienily sie przypadkiem terminy wypłat. TO jest to własnie "no prawie". Bo jeśli w jednym miesiacu dostałeś wypłatę ze starego i nowego powiedzmy zakładu, to w tym miesiacu bedziesz miał podwójne KUP. I wowczas w pit-37 faktycznie rozliczysz ten miesiac jako miesiac w ktorym pracowales w dwoch zakładach. Wystarczy pracowac jeden dzien w miesiacu by sie kup nalezały, wiec rownie dobrze możesz ich miec naliczonych 30 razy. nie swoje na dodatek. wiesz, ze mozes zarobic za to 50 tys w plecy? Wiedziałem, że wcześniej czy później to się zemści ;-) wez to lepiej zanies do kogos kto sie na tym zna, bo tak bez ogladania papierow to wrozka bylaby lepsza niz ja. |
|
Data: 2010-04-26 19:55:01 | |
Autor: Czabu | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższo ne koszty przychodu | |
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hr4beu$8lv$3inews.gazeta.pl... Bo jeśli w jednym miesiacu dostałeś wypłatę ze starego i nowego powiedzmy zakładu, to w tym miesiacu bedziesz miał podwójne KUP. I wowczas w pit-37 faktycznie rozliczysz ten miesiac jako miesiac w ktorym pracowales w dwoch zakładach. Wystarczy pracowac jeden dzien w miesiacu by sie kup nalezały, wiec rownie dobrze możesz ich miec naliczonych 30 razy. Masz rację, rzeczywiście tak było. Swoją drogą trochę to dziwne, IMHO koszty powinny być liczone proporcjonalnie do przepracowanych dni, ale to by było chyba zbyt proste... ;-) Zachciało mi się bawić w pity...nie swoje na dodatek. Za co? Za pomoc w wypełnieniu pitu Matuli? ;-) Bez przesady ;-) wez to lepiej zanies do kogos kto sie na tym zna, bo tak bez ogladania papierow to wrozka bylaby lepsza niz ja. Całkiem nieźle sobie radzisz ;-) A już tak prawie poważnie, wszyscy dookoła sami pity wypełniają, w więzieniach nie siedzą, to chyba jednak nie jest to takie trudne ;-) Po to jest chyba ta grupa, żeby dopytać i zrozumieć jak są wyliczane podatki. Na dłuższą metę to bardzo cenna wiedza :-) Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2010-04-26 13:17:30 | |
Autor: witek | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
Czabu wrote:
co by bylo gdyby to w innej bajce. narazie jest tak, ze koszty są miesieczne. Jesli w danym miesiacu pracowało sie w wiecej niz jednym zakładzie(etacie itp itd) to kazdy naliczy koszty i wszystko jest ok nawet jesli nie pracowało sie jednoczesnie.
ty sie nie smiej. Masz licencje doradcy podatkowego? Jak nei masz to lepiej za kogos pitow nie wypelniaj, ani w sprawach prawa podatkowego nie doradzaj, bo to słono kosztuje.
to, ze nie siedza, nie oznacza, ze nie mozna ich posadzic.
nie, tak grupa nie jest po to. Z definicji ta grupa podpada pod udzielanie porad podatkowych bez licencji. Tu sie nie dopytuje i nie doradza, to sie ewentualnie wymienia poglądy. |
|
Data: 2010-04-28 23:49:28 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższo ne koszty przychodu | |
On Mon, 26 Apr 2010, Czabu wrote:
Swoją drogą trochę to dziwne, IMHO koszty powinny być liczone proporcjonalnie do przepracowanych dni, ale to by było chyba zbyt proste... ;-) Chcesz szukać "zwykłej logiki" w przepisach podatkowych - ta wersja niekoniecznie przechodzi ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-04-29 11:21:32 | |
Autor: Czabu | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższo ne koszty przychodu | |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1004282348120.2408quad... Chcesz szukać "zwykłej logiki" w przepisach podatkowych - ta wersja Wiem, wiem... Tak tylko mi się napisało... ;-) Pozdrawiam Czabu |
|
Data: 2010-04-26 01:34:29 | |
Autor: Animka | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
W dniu 2010-04-26 00:37, Czabu pisze:
Witam, Poproś o wystawienie poprawnego PIT-a. Jak nie będziesz miał poprawnego to do PIT 37 musisz wpisać tak jak jest na PIT 11. -- animka |
|
Data: 2010-04-25 19:25:21 | |
Autor: witek | |
Rozliczenie roczne pracującego emeryta - podwyższone koszty przychodu | |
Animka wrote:
W dniu 2010-04-26 00:37, Czabu pisze: Pierd...lisz jak zwykle. |
|