Rozliczenie się z portalu internetowego

Data: 2009-07-24 08:41:32
Autor: Rafał Kowalczyk
Rozliczenie się z portalu internetowego
Zamierzam otworzyć serwis internetowy, gdzie "sprzedawał" będę
programy indywidualnym klientom. Normalnie powinienem mieć chyba kasę
fiskalną (po przekroczeniu obrotu - jako że sprzedaję programy nie na
fizycznych nośnikach, ale w formie elektronicznej)? Szkopuł w tym, że
to nie ja sprzedaje te programy tylko firma zajmująca się
płatnościami, z którą podpisuję umowę. Jak tylko będę dostawał o tej
firmy na koniec miesiąca jeden przelew, a sprzedaż indywidualnym
klientom dokonuje ta firma. Ja na swojej stronie mam tylko linki do
strony tej firmy, gdzie klienci indywidualni dokonują płatności. Pliki
do pobrania również są na serwerach tej firmy.

Jak można by to rozliczyć?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-24 23:00:42
Autor: Paweł Muszyński
Rafał Kowalczyk pisze:
[...]

Ale jak będzie z fakturami?
Bo pewnie dostaniesz od pośrednika tylko fakturę za usługi pośrednictwa, a nie na całość.
Tak więc transakcja będzie c(chyba) zachodzić między Tobą a klientami, a nie między Tobą a firmą pośredniczącą...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-07-25 00:48:54
Autor: Rafał Kowalczyk
Rozliczenie się z portalu internetowego
On 24 Lip, 22:00, Paweł Muszyński <pmuch.nos...@bolinko.wytnijto.org>
wrote:
Rafał Kowalczyk pisze:> Zamierzam otworzyć serwis internetowy, gdzie "sprzedawał" będę
> [...]

Tak więc transakcja będzie c(chyba) zachodzić między Tobą a klientami, a
nie między Tobą a firmą pośredniczącą...

Ale pytanie - jak to rozliczać, jaki dokument mam wysłać klientowi
skoro sprzedaję tylko w formie elektronicznej. Miałbym przesłać
fakturę/rachunek/paragon np. w pliku pdf? Problem polega jednak na
tym, że ja nie mam ŻADNYCH danych o tym kliencie. Nie mam żadnego
kontaktu z indywidualnym klientem (poza kliknięciem w link na mojej
stronie), tym zajmuje się ta firma pośrednicząca, z którą podpisałem
umowę. Ta firma więc to rzeczywiście taki jakby pośrednik lub
dystrybutor.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-07-25 10:50:06
Autor: SDD

Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomości news:29333a64-73dc-4825-aa5e-488a7c56f9efv20g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Drukujesz paragon i informujesz, ze jest do odbioru w Twojej siedzibie. Po prostu.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-07-26 08:07:53
Autor: Rafał Kowalczyk
On 25 Lip, 10:50, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.game...@gmail.com> napisał w
> [...]

tym, że ja nie mam ŻADNYCH danych o tym kliencie. Nie mam żadnego

Drukujesz paragon i informujesz, ze jest do odbioru w Twojej siedzibie. Po

A co dalej z tym paragonem zrobić? Trzeba go przechowywać przez jakąś
ilość czasu, czy można go zniszczyć?

Data: 2009-07-25 10:47:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Jul 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

[...]

  Patrz wątek obok - jest odrębne "pozalimitowe" zwolnienie od kasy,
pod warunkiem przyjmowania zapłaty "bankiem lub pocztą" (to nie
cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*
przelewu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-13 10:29:15
Autor: Rafał Kowalczyk
On 25 Lip, 10:47, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

cytat, piszę "z głowy czyli z niczego", sprawdź w rozporządzeniu)
które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO*

Dziękuje za wyjaśnienie.
Tylko, że ja będę miał tylko jeden przelew - od tego właśnie
pośrednika. Jak on miałby być opisany?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-08-13 23:05:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 13 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

[...]

  Znaczy pośrednik pośredniczy *tylko* w przyjmowaniu zapłaty, a nie
w sprzedaży (wg.art.7.8 ustawy)?

  To widzę poważny problem.
  Przeczytaj:

+++
4) W zakresie sprzedaży wysyłkowej towarów korzystanie ze zwolnienia
  z obowišzku ewidencjonowania możliwe jest tylko przez podatników,
  którzy
  niezależnie od innych wymogów dotyczšcych zwolnienia z obowišzku
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  ewidencjonowania prowadzš szczegółowš ewidencję dowodów zapłaty,
  na podstawie której można ustalić również dane
[ >> BACZNOŚC! << ]
  (w tym adres) osoby fizycznej
  ^^^^^^^^^^^^^
[...spocznij...]
  nieprowadzšcej działalnoœci gospodarczej lub rolnika ryczałtowego,
  na rzecz których dokonano wysyłki towarów.
-- -

  Pośrednik musiałby dostarczać listę z wykazem transakcji oraz danych
klientów, których transakcje dotyczyły.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-14 01:00:35
Autor: Rafał Kowalczyk
On 13 Sie, 23:05, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

  ewidencjonowania prowadzš szczegółowš ewidencję dowodów zapłaty,
  na podstawie której można ustalić również dane
  nieprowadzšcej działalno ci gospodarczej lub rolnika ryczałtowego,
  na rzecz których dokonano wysyłki towarów.
-- -

  Pośrednik musiałby dostarczać listę z wykazem transakcji oraz danych
klientów, których transakcje dotyczyły.

Pośrednik CHYBA również uczestniczy w sprzedaży gier. Gdy klient
kliknie w odpowiedni przycisk na mojej stronie, zostanie on
przeniesiony na stronę tego pośrednika, gdzie może zakupić licencje na
program. Czyli dokona tam płatności i ściągnie w zamian plik z
programem z serwera który jest własnością tego pośrednika. Można więc
to chyba uznać za pośrednictwo w sprzedaży?
Czy pośredni ten przesyła dane poszczególnych transakcji? Postaram się
tego dowiedzieć w najbliższych dniach.

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-08-14 06:40:38
Autor: Rafał Kowalczyk
Rozliczenie się z portalu internetowego
Ze strony jednego z takich pośredników:
"Our relationship is that of a reseller, we buy the products from you
and sell them to the end users"

Czyli jak najbardziej pośredniczą w sprzedaży. Wygląda więc na to, że
to ci pośrednicy rozliczają się z ostatecznymi klientami (mogą np.
wystawić klientowi fakturę) - oni im sprzedają towary. A więc ja
rozliczam się z tylko tym pośrednikiem, a nie z indywidualnymi
klientami. Powraca więc temat jednej faktury dla pośrednika :)
Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-08-14 16:34:34
Autor: Tomek
Dnia 14-08-2009 o 15:40:38 Rafał Kowalczyk <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał(a):

[...]

Podobnie rozlicza się np z DotPay, podczas sprzedaży
tapet na komĂłrki.

Technicznie wygląda to tak, że użytkownik wysyła SMS-a
do DotPay, serwer DotPay kontaktuje się z naszym serwerem
żądając tapety dla użytkownika którą mu następnie wysyła MMSem.

A od strony prawnej ja sprzedaję DotPay usługę dostarczania treści do usługi SMS/MMS - w praktyce wychodzi na to że to DotPay oferuje usługę wgrania tapety, a ja jedynie zapewniam do tej usługi treść i ekspozycję oferty na swojej stronie.

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-08-14 17:46:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Aug 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

[...]

  No to wtedy wyciągasz na stół przepis art.7.8.
  Teraz mi powiedz, skąd wniosek, że transakcja w ogóle ma podlegać
pod kasę rejestrującą, skoro dostawy "dla ludzi" dokonał pośrednik :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-17 04:19:02
Autor: Rafał Kowalczyk
On 14 Sie, 17:46, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
  No to wtedy wyciągasz na stół przepis art.7.8.
  Teraz mi powiedz, skąd wniosek, że transakcja w ogóle ma podlegać
pod kasę rejestrującą, skoro dostawy "dla ludzi" dokonał pośrednik :D

pzdr, Gotfryd

Wynikał to z mojej niewiedzy o sposobie funkcjonowania tego typu
portali :-)

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-11-05 18:59:32
Autor: Andrzej Kmicic
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

  Możesz sprecyzować : "które działa *POD WARUNKIEM* jednoznacznej identyfikacji *KAŻDEGO* przelewu. "

Np w przypadku pytającego czy za WARUNEK wystarczy przelew przez bank od pośrednika świadczącego usługę płatności elektronicznych (np paypal-jest bankiem ,dotpay- posrednikiem płatniczym ...) ale przelew wpływa na konto BANKOWE pytającego (więc warunek obrotu przez BANK jest chyba spełniony) ?. Przelew (Przychód) to suma zebrana od klientów indywidualnych których wykaz jest dostępny u pośrednika w formie elektronicznej.
Choć nie wiem czy ten wykaz jest niezbędny jako dowód sprzedaży jeżeli ustawodawca wyraźnie określa ze sprzedaż elektroniczna wartości niematerialnych(licencje, dostęp do danych) nie skutkuje obowiązkiem rejestracji kasą jeżeli obrót dokumentowany jest przelewem bankowym i nie ma nic wspólnego z limitem obrotu rocznego ?. Nic tam nie ma o szczegółowym dokumentowaniu kto zakupił licencję czy dostęp.

   Pośrednik wystawia fakturę na marżę od usługi (Koszt) którą automatycznie potrąca z przychodu.

Przelew prawdopodobnie księguje się jako sprzedaż bez faktury wartości niematerialnych a fakturę od pośrednika jako koszt i to chyba wszystko.
Tak powinno być w normalnym Państwie, tu nie ma ŻADNEJ możliwości mataczenia ale czy tak jest u NAS sam tego nie wiem ale tak właśnie zrozumiałem sens tej ustawy ?.

pozdr
AK

Rozliczenie się z portalu internetowego