Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny

Data: 2011-10-03 10:05:35
Autor: Piotr Fiolek
Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
1. Jestem podatnikiem VAT krajowym zwolnionym i podatnikiem VAT
europejskim czynnym. Pytanie czy tak można? Moim zdaniem tak, bo nie
ma chyba żadnych przepisów zabraniających tego? Tymczasem w moim US
jakby twierdza inaczej - o tym poniżej:

2. Jakie deklaracja VAT należy w mojej sytuacji składać wraz z VAT-UE,
żeby rozliczyć się z reklam Google? Jak składam tylko VAT-UE raz na
kwartał. Moim zdaniem jest to prawidłowo, ale dostałem ostatni telefon
z mojego US, że "system im nie przyjmuje samych deklaracji VAT-UE" i
że "w związku z tym oprócz deklaracji VAT-UE powinienem złożyć jeszcze
dodatkową deklarację, najprawdopodobniej VAT-7". Założyłem działalność
1 stycznia i od tamtej pory złożyłem 3 VAT-UE za 3 kwartały. W tej
rozmowie zostałem poinformowany, że "żaden z nich nie został do tej
pory wprowadzony do systemu" bo system na to nie pozwala, żeby złożyć
sam VAT-UE.

Dobrzę - mogę składać razem z VAT-EU deklarację VAT-7 - ale czy to nie
będzie oznaczać, że powinienem się zarejestrować jako podatnik VAT
czynny krajowy i zapłacić zaległy podatek z poprzednich miesięcy (bo
oprócz dochodów z reklam Google ma też dochody ze sprzedaży w Polsce)?

Przecież możliwość być podatnikiem VAT zwolnionym jest dużą ulgą dla
małych firm (które nie przekroczyły w roku obrotu bodajże 100 000 zł),
które nie muszę dzięki temu płacić podatku VAT. Więc gdyby istniała
rzeczywiście taki przepis, który zobowiązuje przedsiębiorców u których
wystąpiła wewnątrzunijna dostawa usług do bycia podatnikiem VAT
czynnym krajowym, to gdzie tu sprawiedliwość? Wyglądałoby to na to, że
każe się przedsiębiorców (nie pozwala im się korzystać ze zwolnienia z
VAT w kraju) tylko za to, że mają jakieś tranzakcie za granicą.

Więc zapytam jeszcze raz: Jakie deklaracja VAT należy w mojej sytuacji
składać wraz z VAT-U, żeby rozliczyć się z reklam Google? Żadnej,
VAT-7, czy jakąś inną?

Data: 2011-10-03 19:45:44
Autor: tomek
On 03.10.2011 19:05, Piotr Fiolek wrote:
[...]

IMHO nie tyle można co nawet trzeba, zależnie od sytuacji.
Ale praktykiem nie jestem.

[...]

To czy ktoś te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to nie Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zgłaszania konta PayPal.

[...]

Na odwrót - obowiązek składania VAT-7 ma zarejestrowany czynny podatnik. Skoro takim podatnikiem nie jesteś to nie ma podstaw do składania VAT-7:

Art. 99. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.
7. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113

[...]

Ale to to wyślij na *.gorzkie-zale ;)

Więc zapytam jeszcze raz: Jakie deklaracja VAT należy w mojej sytuacji
składać wraz z VAT-U, żeby rozliczyć się z reklam Google? Żadnej,
VAT-7, czy jakąś inną?

Nie wiem, dla mnie wygląda to tak że tylko VAT-UE.

Tomek

Data: 2011-10-03 11:48:17
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 3, 7:45 pm, tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
On 03.10.2011 19:05, Piotr Fiolek wrote:

> 1. Jestem podatnikiem VAT krajowym zwolnionym i podatnikiem VAT
> europejskim czynnym. Pytanie czy tak mo na? Moim zdaniem tak, bo nie
> ma chyba adnych przepis w zabraniaj cych tego? Tymczasem w moim US
> jakby twierdza inaczej

IMHO nie tyle mo na co nawet trzeba, zale nie od sytuacji.
Ale praktykiem nie jestem.

> [...]
> eby rozliczy si z reklam Google? Jak sk adam tylko VAT-UE raz na
> kwarta . Moim zdaniem jest to prawid owo, ale dosta em ostatni telefon
> z mojego US, e "system im nie przyjmuje samych deklaracji VAT-UE" i
> e "w zwi zku z tym opr cz deklaracji VAT-UE powinienem z o y jeszcze
> dodatkow deklaracj , najprawdopodobniej VAT-7". Za o y em dzia alno
> 1 stycznia i od tamtej pory z o y em 3 VAT-UE za 3 kwarta y. W tej
> rozmowie zosta em poinformowany, e " aden z nich nie zosta do tej
> pory wprowadzony do systemu" bo system na to nie pozwala, eby z o y

To czy kto te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to
nie Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zg aszania konta
PayPal.

> Dobrz - mog sk ada razem z VAT-EU deklaracj VAT-7 - ale czy to nie
> b dzie oznacza , e powinienem si zarejestrowa jako podatnik VAT
> czynny krajowy i zap aci zaleg y podatek z poprzednich miesi cy (bo
> opr cz dochod w z reklam Google ma te dochody ze sprzeda y w Polsce)?

Na odwr t - obowi zek sk adania VAT-7 ma zarejestrowany czynny podatnik.
Skoro takim podatnikiem nie jeste to nie ma podstaw do sk adania VAT-7:

Art. 99. 1. Podatnicy, o kt rych mowa w art. 15, s obowi zani sk ada w
urz dzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesi czne w terminie
do 25. dnia miesi ca nast puj cego po ka dym kolejnym miesi cu, z
zastrze eniem ust. 2-10 i art. 133.
7. Przepisu ust. 1 nie stosuje si do podatnik w zwolnionych od podatku
na podstawie art. 113

> Przecie mo liwo by podatnikiem VAT zwolnionym jest du ulg dla
> ma ych firm (kt re nie przekroczy y w roku obrotu bodaj e 100 000 z ),
> kt re nie musz dzi ki temu p aci podatku VAT. Wi c gdyby istnia a
> rzeczywi cie taki przepis, kt ry zobowi zuje przedsi biorc w u kt rych
> wyst pi a wewn trzunijna dostawa us ug do bycia podatnikiem VAT
> czynnym krajowym, to gdzie tu sprawiedliwo ? Wygl da oby to na to, e
> ka e si przedsi biorc w (nie pozwala im si korzysta ze zwolnienia z
> VAT w kraju) tylko za to, e maj jakie tranzakcie za granic .

Ale to to wy lij na *.gorzkie-zale ;)

> Wi c zapytam jeszcze raz: Jakie deklaracja VAT nale y w mojej sytuacji
> sk ada wraz z VAT-U, eby rozliczy si z reklam Google? adnej,
> VAT-7, czy jak inn ?

Nie wiem, dla mnie wygl da to tak e tylko VAT-UE.

Tomek

Tak, masz rację Tomek. Tutaj znalazłem chyba potwierdzenie:

"Zwolnienie podmiotowe z VAT

Warto przypomnieć, iż zgodnie z przepisami o VAT dotyczącymi
zwolnienia podmiotowego, zwolnieni od tego podatku są podatnicy, u
których wartość sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w
poprzednim roku podatkowym kwoty 100 000 zł. Jeżeli wartość sprzedaży
przekroczy powyższą kwotę, zwolnienie traci moc w momencie jej
przekroczenia.

W związku z tym, osoba świadcząca usługi w programie Google Adsense,
która nie przekroczy powyższego limitu przychodów, nie musi
rejestrować się w Polsce jako podatnik VAT, a tym samym wystawiać
faktur VAT.

Obowiązek rejestracji na VAT UE

Zgodnie z przepisami o VAT, osoba świadcząca usługi na rzecz
podatników z innych państw członkowskich UE, do których stosuje się
art. 28b ustawy o VAT (tj. usługi opodatkowane w siedzibie
usługobiorcy), ma obowiązek rejestracji na VAT UE , bez względu na
zwolnienie podmiotowe z podatku VAT (lub też np. wykonywanie wyłącznie
czynności zwolnionych od podatku). Oznacza to, że w przypadku
emitowania reklam na rzecz Google z siedzibą w Irlandii podatnik musi
złożyć zgłoszenie rejestracyjne na VAT UE.

Informacje podsumowujące w odniesieniu do usług

Podmiot świadczący usługi na rzecz podatników z innych państw
członkowskich, dla których zgodnie z zasadą ogólną zawartą w art. 28b
ustawy miejscem świadczenia jest państwo członkowskie, w którym
nabywca co do zasady ma siedzibę, ma obowiązek składania informacji
podsumowujących w odniesieniu do świadczonych usług. Obowiązek
wykazywania tego rodzaju usług w informacjach podsumowujących nie
dotyczy usług zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub
opodatkowanych stawką 0%. Usługa udostępniania powierzchni reklamowych
na  stronach internetowych nie korzysta ze zwolnienia z VAT lub stawki
0%. W związku z tym podmiot świadczący takie usługi będzie miał
obowiązek składania do właściwego urzędu skarbowego informacji
podsumowującej. Informacje podsumowujące w zakresie usług składane są
co do zasady kwartalnie."

Źródło: http://di.com.pl/porady/34180,0,Jak_rozliczyc_przychody_z_Google_AdSense.html

Data: 2011-10-04 08:06:14
Autor: cef
Piotr Fiolek wrote:

 "system im nie przyjmuje samych
deklaracji VAT-UE"

To teraz jeszcze będziesz musiał przekonać "system"

Data: 2011-10-04 09:48:14
Autor: Piotrek
On 2011-10-04 08:06, cef wrote:
"system im nie przyjmuje samych
deklaracji VAT-UE"

To teraz jeszcze będziesz musiał przekonać "system"

A co to? Pocztę zamknęli?
Jak już muszą, to niech sobie pogadają z listonoszem.

Piotrek

Data: 2011-10-04 10:21:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 3 Oct 2011, tomek wrote:

[...]

[...]

To czy ktoś te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to nie Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zgłaszania konta PayPal.

....to jedno...

[...]
[...]

  A co z .8 ?
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
"inni niż zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni [...] którzy skorzystali
z możliwości wymienionej w art. 10 ust. 6"

  To dopiero trzeci poziom (nakaz składania, zwolnienie z nakazu,
wyłączenie ze zwolnienia), w ustawie AFAIR dochodzi jeszcze do
dwu poziomów głębiej, trzeba zawsze przeczytać wszystko :(

  Jeszcze w sprawie formalnej: piszesz "zarejestrowany czynny podatnik".
IMVHO "zarejestrowany" jest w tym kontekście nadmiarowe bo dotyczy
nadzbioru, chyba że chodzi o "zarejestrowany", ale to nie znaczy "czynny",
a to utrudnia dojście która część jest "ważniejsza" :)

  Co przeoczyłem przy .8?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 02:02:04
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 4, 10:21 am, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Mon, 3 Oct 2011, tomek wrote:
> [...]

[...]

> To czy kto te formularze wprowadza, czy system jes przyjmuje itp. to nie
> Twoje zmartwienie tylko ich - analogicznie do np. zg aszania konta PayPal.

...to jedno...

[...]

> [...]

> ust. 2-10 i art. 133.
> 7. Przepisu ust. 1 nie stosuje si do podatnik w zwolnionych od podatku na

"inni ni zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni [...] kt rzy skorzystali
z mo liwo ci wymienionej w art. 10 ust. 6"

  To dopiero trzeci poziom (nakaz sk adania, zwolnienie z nakazu,
wy czenie ze zwolnienia), w ustawie AFAIR dochodzi jeszcze do
dwu poziom w g biej, trzeba zawsze przeczyta wszystko :(

  Jeszcze w sprawie formalnej: piszesz "zarejestrowany czynny podatnik"..
IMVHO "zarejestrowany" jest w tym kontek cie nadmiarowe bo dotyczy
nadzbioru, chyba e chodzi o "zarejestrowany", ale to nie znaczy "czynny",
a to utrudnia doj cie kt ra cz jest "wa niejsza" :)

> Nie wiem, dla mnie wygl da to tak e tylko VAT-UE.

  Co przeoczy em przy .8?

pzdr, Gotfryd

Ja sie nie upieram przy tym, ze mam na 100% racje,
ale nie zmienie swojej decyzji tylko dlatego, ze
urzednicy czegos nie potrafia zrobic.
Napisze wniosek o interpretacje i sie do niego dostosuje.

Ale juz tak nie wiklajac sie w zawilosci prawne,
po ludzku - to czy jest jakas logika stojaca za tym, ze
przedsiebiorca majacy jakies transakcje zagraniczne
z automatu powinienm byc podatkim VAT czynnym w kraju
(czyli miec zakaz skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT)?
Byc moze sa jakies argumenty za tym przemawiajace, ale ja tego nie
widze.

Data: 2011-10-04 11:38:53
Autor: Gotfryd Smolik news

On Mon, 3 Oct 2011, tomek wrote:
[...]

  Ale przecież ja nie argumentuję tym, czy urzędnicy coś potrafią
czy nie. Pytam jak się masz zamiar ustosunkować do PRZEPISU.
  Przeczytałeś go?

[...]

  Nadinterpretujesz, nie to co trzeba i to mocno.
  Po pierwsze, dyskusja rozbiła się o możliwość istnienia przypadku
podatnika zwolnionego który składa deklaracje VAT.
  Po drugie, podatnik zarejestrowany nie musi być czynny, może
być zwolniony (mimo rejestracji).
  Ty sugerujesz, że konieczność składania deklaracji VAT implikuje
konieczność bycia podatnikiem czynnym, a przecież przepis
który przywołałem wskazuje, że w ustawie przewidzieli iż nie
(znaczy że podatnik "inny niż czynny" ma składać deklaracje).

Byc moze sa jakies argumenty za tym przemawiajace, ale ja tego nie
widze.

  Ja *tego* też nie widzę!
  Bo argumentujesz do tezy której nie postawiłem, ba, nie było jej
w poście na który odpowiadałem! (w tym poście była sugestia
że podatnik "nieczynny" nie może składać deklaracji VAT-7/VAT-7K
i do tego wniosłem zastrzeżenia, bez głębszego szukania ale
na podstawie następnego przepisu w artykule)

  Inaczej: co Twoim zdaniem ma bycie podatnikiem czynnym do składania
deklaracji VAT, szczególnie w świetle przywołanego przepisu,
który bezpośrednio powołuje się na obiekty ;) które:
- są podatnikami
- ale nie są czyni?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-04 05:42:08
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 4, 11:38 am, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

[...]

> Ja sie nie upieram przy tym, ze mam na 100% racje,
> ale nie zmienie swojej decyzji tylko dlatego, ze

  Ale przecie ja nie argumentuj tym, czy urz dnicy co potrafi
czy nie. Pytam jak si masz zamiar ustosunkowa do PRZEPISU.
  Przeczyta e go?

> [...]

> (czyli miec zakaz skorzystania ze zwolnienia podmiotowego z VAT)?

  Nadinterpretujesz, nie to co trzeba i to mocno.
  Po pierwsze, dyskusja rozbi a si o mo liwo istnienia przypadku
podatnika zwolnionego kt ry sk ada deklaracje VAT.
  Po drugie, podatnik zarejestrowany nie musi by czynny, mo e
by zwolniony (mimo rejestracji).
  Ty sugerujesz, e konieczno sk adania deklaracji VAT implikuje
konieczno bycia podatnikiem czynnym, a przecie przepis
kt ry przywo a em wskazuje, e w ustawie przewidzieli i nie
(znaczy e podatnik "inny ni czynny" ma sk ada deklaracje).

> Byc moze sa jakies argumenty za tym przemawiajace, ale ja tego nie
> widze.

  Ja *tego* te nie widz !
  Bo argumentujesz do tezy kt rej nie postawi em, ba, nie by o jej
w po cie na kt ry odpowiada em! (w tym po cie by a sugestia
e podatnik "nieczynny" nie mo e sk ada deklaracji VAT-7/VAT-7K
i do tego wnios em zastrze enia, bez g bszego szukania ale
na podstawie nast pnego przepisu w artykule)

  Inaczej: co Twoim zdaniem ma bycie podatnikiem czynnym do sk adania
deklaracji VAT, szczeg lnie w wietle przywo anego przepisu,
kt ry bezpo rednio powo uje si na obiekty ;) kt re:
- s podatnikami
- ale nie s czyni?

pzdr, Gotfryd

Zbyt emocjonalnie odpowiedziałem, przepraszam.

Sprobuje odniesc sie do przepisow, mimo ze wielu rzeczy tam nie
rozumiem.

O ile dobrze zrozumialem to:
Podatnik moze byc podatnikiem VAT zarejestrowanym w krau
i jednoczesnie zwolnionym (np. na podstawie art. 113 ust 1.)
Zdaje sie ze ja tak wlasnie jestem zarejestrowany :)
Normalnie taki podatnik nie jest zobowiazany do skladania deklaracji
VAT-7
na podstawie art. 99 ust 7.
Nie jest zobowiazany, ale w pewnych sytuacjach moze skladac VAT-7?
Czy np. taka sytuacja zachodzi kiedy swiadczy uslugi w jakims panstwie
UE?
(Reklamy Google to wlasnie swiadczenie uslugi udostepniania
powierzchni reklamowej)
I w takiej sytuacji, mimo ze podatnik sklada VAT-7,
wcale nie oznacza to ze jest zobowiazany do placenia podatku VAT
z dochodow krajowych (no bo przeciez jest podatnikiem VAT
zarejestrowanym ale zwolnionum w kraju)?

Data: 2011-10-04 11:31:37
Autor: tomek
On Mon, 3 Oct 2011, tomek wrote:

[...]

A widzisz, myślałem że .8 dotyczy VAT-9M a on dotyczy VAT-8:

https://docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F%2Fmf.gov.pl%2F_files_%2Fpodatki%2Fformularze_podatkowe%2Fvat_2007%2Fvat8-04_05.pdf

[...]

Miałem ten dylemat gdy pisałem, ale byłem na tyle zmęczony że zamiast sprawdzić to się zaasekurowałem i wyszła kaszanka :)

VAT-8 :)

Tomek

Data: 2011-10-04 10:43:05
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 4, 11:31 am, tomek <tomekz...@op.pl> wrote:

> [...]

Miałem ten dylemat gdy pisałem, ale byłem na tyle zmęczony że zamiast
sprawdzić to się zaasekurowałem i wyszła kaszanka :)

VAT-8 :)

Tomek

Tak, ale w VAT-8 raczej w moim przypadku
(świadczenie uslug na rzecz podatnika z innego panstwa UE)
sie nie sklada, tylko przy nabyciu towarow?

"Składający: Podatnicy, o których mowa w art.15 ustawy, inni niż
zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, oraz osoby prawne niebędące
podatnikami w rozumieniu art.15 ustawy - zarejestrowani jako podatnicy
VAT UE, którzy zadeklarowali w zgłoszeniu rejestracyjnym VAT-R, że
będą dokonywać wewnątrzwspólnotowych nabyć towarów."

Data: 2011-10-04 22:19:52
Autor: tomek
On 04.10.2011 19:43, Piotr Fiolek wrote:

[...]

Racja..

Jeśli spojrzeć na dostępne formularze: http://mf.gov.pl/dokument.php?const=3&dzial=151&id=32350&typ=news to ja tam nie widzę nic co by pasowało do Twojej sytuacji.

Czyli co, trzeba "przekonać system" ;)

Tomek

Data: 2011-10-05 02:34:35
Autor: Piotr Fiolek
Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
Swoja droga, to mam wrazenie to swiadczenie uslug na rzecz
zagranicznego podmiotu z UE jest jakby pominiete przez prawo. Wiadomo
co sie robi przy innych formach transakcji zagranicznych, np:
- imporcie uslug (VAT-9M)
- wewnatrzwspolnotowym nabyciu towarow (VAT-8)

a tutaj wyglada na to, ze nie ma zadnej deklaracji. Nawet "świadczenie
uslug" to okreslenie chyba nieformalne - nie ma chyba jakiejs
oficjalnej nazwy na to?

Data: 2011-10-05 12:46:49
Autor: tomek
On 05.10.2011 11:34, Piotr Fiolek wrote:
[...]

Jest, VAT-UE

Nawet "świadczenie
uslug" to okreslenie chyba nieformalne - nie ma chyba jakiejs
oficjalnej nazwy na to?

Nie wiem co rozumiesz przez "nieformalne", ale np art. 5 i 8  uptu też nieformalnie to tak nazywają ;)

Tomek

Data: 2011-10-05 06:39:12
Autor: Piotr Fiolek
Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
On Oct 5, 12:46 pm, tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Jest, VAT-UE

No tak - VAT-UE i tylko VAT-UE, to się zgadza.

Nie wiem co rozumiesz przez "nieformalne", ale np art. 5 i 8  uptu te
nieformalnie to tak nazywaj ;)

W art.5 Ustawy o VAT są wymienione:
"1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na
terytorium kraju;
2) eksport towarów;
3) import towarów;
4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium
kraju;
5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów."

Chodzi tu o usługi na terytorium kraju, ale nie ma tu mowy o czymś
takim jak "eksport usług pozaunijny", czy "eksport usług
wewnątrzunijny" :)

Data: 2011-10-05 18:34:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

[...]

  Dla ustalenia uwagi: chodzi o usługi wykonywane poza terytorium
kraju, wykonywane przez podatnika z .pl czy przez podmiot zagraniczny
na terytorium .pl (z dokładnością do definicji miejsca świadczenia
w rozumieniu ustawy o VAT)?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-05 13:04:30
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 5, 6:34 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

> [...]

kraju, wykonywane przez podatnika z .pl czy przez podmiot zagraniczny
na terytorium .pl (z dokładnością do definicji miejsca świadczenia

Przez podatnika z .pl (co jak rozumiem znaczy przez polskiego
podatnika).

Data: 2011-10-06 11:25:57
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No to w ramach unii zasadniczo usługa jest opodatkowana "tam",
nie tu, dobrze mi wychodzi?
  Czyli albo podatek spada na otrzymującego swiadczenie, albo
wykonawca powinien się zarejestrować "tam". Polsce nic do tego :)
  W przypadku "pozaunijnym" tym bardziej.
  Ale VAT do odliczenia można odliczyć.
  Pasuje?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-06 02:51:08
Autor: Piotr Fiolek
Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny
On Oct 6, 11:25 am, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
  No to w ramach unii zasadniczo us uga jest opodatkowana "tam",
nie tu, dobrze mi wychodzi?

Zadnego podatku VAT polski podatnik oczywiscie nie zaplaci.
Gdybym byl podatnikiem VAT czynnym, to wystawialbym fatkture ze stawka
"np".
Ale poniewaz jestem zwolnionym, to wystawiam rachunek.
Nie zaplace wiec zadnego podatku VAT.

  Czyli albo podatek spada na otrzymuj cego swiadczenie, albo
wykonawca powinien si zarejestrowa "tam". Polsce nic do tego :)
  W przypadku "pozaunijnym" tym bardziej.
  Ale VAT do odliczenia mo na odliczy .
  Pasuje?

Nad tym to jeszcze musze sie zastanowic, bo troche sie pogubilem :)
Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
odliczyc
jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?
A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
uslug -
wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT? Przeciez odlicza sie od
kosztow :)

Data: 2011-10-06 12:32:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 6 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:

Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
odliczyc
jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?

  A podatek "tam" zapłacisz?

A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
uslug - wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT?
Przeciez odlicza sie od kosztow :)

  Nie, nie odlicza się od kosztów :)
  Odliczenie przysługuje w związku z VAT zapłaconym na "wydatki związane
ze sprzedażą", przy czym chodzi o sprzedaż *w rozumieniu VAT*.
  Może zauważyłeś - było kiedyś w ustawie ograniczenie, że od czegoś
co nie może stać się kosztem (nawet wtedy nie było że "nie jest kosztem")
nie wolno odliczać VAT.
  Zostało skreślone.
"Koszt" pozostał tylko w roli ekwiwalentu wartości, gdy "cena VAT"
nie jest określona (czyli "koszt wytworzenia", a nie "koszt uzyskania").

  Natomiast dla przypadku świadczenia zagranicznego jest odrębny
zapis art.86.4, który w przypadku .ue jest kompensowany wzajemnymi
umowami, a poza unią stanowi element "nieopodatkowania eksportu":
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
+++
8. Podatnik ma również prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2, jeżeli importowane lub nabyte towary i usługi dotyczš:

1) dostawy towarów lub œwiadczenia usług przez podatnika poza
  terytorium kraju, jeżeli kwoty te mogłyby być odliczone,
  gdyby czynnoœci te były wykonywane na terytorium kraju,
  a podatnik posiada dokumenty, z których wynika zwišzek
  odliczonego podatku z tymi czynnoœciami;
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-10-06 04:21:21
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 6, 12:32 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Thu, 6 Oct 2011, Piotr Fiolek wrote:
> Ale przyszla mi taka pierwsza mysl - czym mam prawo sobie cokolwiek
> odliczyc
> jezeli jetem na zwolnieniu podmiotowym?

  A podatek "tam" zap acisz?

> A druga mysl - przeciez to jest dla mnie przychod z tego swiadczenia
> uslug - wiec jak moge sobie odliczyc podatek VAT?
> Przeciez odlicza sie od kosztow :)

  Nie, nie odlicza si od koszt w :)
  Odliczenie przys uguje w zwi zku z VAT zap aconym na "wydatki zwi zane
ze sprzeda ", przy czym chodzi o sprzeda *w rozumieniu VAT*.
  Mo e zauwa y e - by o kiedy w ustawie ograniczenie, e od czego
co nie mo e sta si kosztem (nawet wtedy nie by o e "nie jest kosztem")
nie wolno odlicza VAT.
  Zosta o skre lone.
"Koszt" pozosta tylko w roli ekwiwalentu warto ci, gdy "cena VAT"
nie jest okre lona (czyli "koszt wytworzenia", a nie "koszt uzyskania").

  Natomiast dla przypadku wiadczenia zagranicznego jest odr bny
zapis art.86.4, kt ry w przypadku .ue jest kompensowany wzajemnymi
umowami, a poza uni stanowi element "nieopodatkowania eksportu":http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-110...
+++
8. Podatnik ma r wnie prawo do obni enia kwoty podatku nale nego o kwot
podatku naliczonego, o kt rej mowa w ust. 2, je eli importowane lub nabyte
towary i us ugi dotycz :

1) dostawy towar w lub wiadczenia us ug przez podatnika poza
  terytorium kraju, je eli kwoty te mog yby by odliczone,
  gdyby czynno ci te by y wykonywane na terytorium kraju,
  a podatnik posiada dokumenty, z kt rych wynika zwi zek
  odliczonego podatku z tymi czynno ciami;
-- -

pzdr, Gotfryd

Zaczyna nabierac to dla mnie sensu :)

Mam tylko nadal jedna watpliwosc - w przypadku swiadczenia
uslug poza terytorium kraju "Podatnik ma rowniez prawo do obnizenia
kwoty podatku naleznego o kwot podatku naliczonego" nawet jezeli ten
podatnik
jest na zwolnieniu podmiotowym i nie składa VAT-7?

Data: 2011-10-06 12:51:53
Autor: ajt
Piotr Fiolek pisze:
Gdybym byl podatnikiem VAT czynnym, to wystawialbym fatkture ze stawka
"np".
Ale poniewaz jestem zwolnionym, to wystawiam rachunek.

Czy na pewno? Zapoznaj się z z art. 106 ustęp 2 ustawy o ptu.
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2011-10-06 04:10:33
Autor: Piotr Fiolek
On Oct 6, 12:51 pm, ajt <a...@usunajt.com.pl> wrote:
Piotr Fiolek pisze:

> Gdybym byl podatnikiem VAT czynnym, to wystawialbym fatkture ze stawka
> "np".
> Ale poniewaz jestem zwolnionym, to wystawiam rachunek.

Czy na pewno? Zapoznaj si z z art. 106 ust p 2 ustawy o ptu.
Andrzejwww.radom.ws

Art. 106 ust. 2:
"Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do dostawy towarów lub
świadczenia
usług, dokonywanych przez podatników zarejestrowanych jako podatnicy
VAT
czynni lub zwolnieni, jeżeli miejscem opodatkowania tych czynności
jest terytorium
państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju lub terytorium
państwa
trzeciego i dla tych czynności podatnicy ci nie są zidentyfikowani dla
podatku
od wartości dodanej lub - w przypadku terytorium państwa trzeciego -
podatku
o podobnym charakterze."

Czyli w przypadku swiadczenia uslug
powinienem jednak wystawiac faktury ze stawka "np",
mimo ze jestem na zwolnieniu podmiotowym?

Data: 2011-10-07 10:11:20
Autor: ajt
Piotr Fiolek pisze:

[...]

Też chciałbym się dowiedzieć :)
Ustawa każe wystawić fakturę, ale rozporządzenie nie wymaga, by tytułować ją "faktura vat" i nie określa szczegółowych wymagań. Wychodzi na to, że wystarczy rachunek (może na wszelki wypadek z tytułem "faktura"), który będzie zawierał minimum określone ustawą...
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2011-10-06 12:59:18
Autor: tomek
On 06.10.2011 12:51, ajt wrote:
Piotr Fiolek pisze:
[...]

Mamy jeszcze par. 4 rozporządzenia fakturowego:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,51600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-dane-ktore-powinny.html

Tomek

Rozliczenie się z reklam Google po raz kolejny