Rozliczenie z małżonkiem (brak dochodów)

Data: 2009-10-11 18:09:37
Autor: marionek77
Rozliczenie z małżonkiem (brak dochodów)
Witam,

Za rok 2008 rozliczyłem się wspólnie z żoną. Czy za rok 2009 również będę mógł rozliczyć się z żoną, jeśli ona w roku 2009 nie będzie mieć żadnych dochodów (nie pracuje)? Jeśli tak, to czy w zeznaniu mam wpisać 0 zl w rubrykach dotyczących dochodów, składek na ubezpieczenie, itd?

Pzdrw
Mariusz

Data: 2009-10-11 11:46:21
Autor: witek
marionek77 wrote:
[...]

tak.
jeśli nie ma innych przeciwskazań to brak zarobków żony nie jest przeciwskazaniem do wspolnego rozliczania się. Po prostu jej zarobek wynosi w danym roku zero.

Data: 2009-10-11 22:17:25
Autor: marionek77

"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:hat24t$9nn$13inews.gazeta.pl...
tak.
jeśli nie ma innych przeciwskazań to brak zarobków żony nie jest przeciwskazaniem do wspolnego rozliczania się. Po prostu jej zarobek wynosi w danym roku zero.

Dzięki za info.

Pzdrw
Mariusz

Data: 2009-10-11 20:34:30
Autor: SDD

Użytkownik "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl> napisał w wiadomości news:4ad202c1news.home.net.pl...

[...]

No i o to chodzi. Dostaniecie dodatkowo 5 stowek z groszami back :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-11 23:16:14
Autor: cef
SDD wrote:

No i o to chodzi. Dostaniecie dodatkowo 5 stowek z groszami back :)

Skąd wiesz ile zarabia marionek77?

:-)

Data: 2009-10-11 23:30:16
Autor: SDD

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:hati3g$c0m$1atlantis.news.neostrada.pl...
SDD wrote:

No i o to chodzi. Dostaniecie dodatkowo 5 stowek z groszami back :)

Skąd wiesz ile zarabia marionek77?

No tak :)
Ze statystyczno-probabilistycznego punktu widzenia zakladam jednak, ze mniej niz te ok 90 kPLN rocznie :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-11 23:43:27
Autor: cef
SDD wrote:

[...]

Jeśli bardzo statystycznie mniej czyli np np mniej niż 3k rocznie,
to też i tych dodatkowych stówek nie zobaczy :-)

Data: 2009-10-12 20:53:58
Autor: marionek77

"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> wrote in message news:hatip8$3j1$1news.onet.pl...
Skąd wiesz ile zarabia marionek77?

No tak :)
Ze statystyczno-probabilistycznego punktu widzenia zakladam jednak, ze mniej niz te ok 90 kPLN rocznie :)

Zarabiam tyle, że jednak rozliczanie wspólnie z małżonką mi się opłaca :)

Pozdrawiam
Mariusz

Data: 2009-10-12 15:31:02
Autor: witek
marionek77 wrote:

Zarabiam tyle, że jednak rozliczanie wspólnie z małżonką mi się opłaca :)

z niepracującą, w zasadzie zawsze się opłaca, bo ma "kwotę zwolnioną z podatku" do odzyskania z twojej pensji.
Warunek tylko jeden, byleby bylo z czego odzyskac.

Rozliczenie z małżonkiem (brak dochodów)