Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo.podatki   »   Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty

Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty

Data: 2012-03-29 13:42:43
Autor: J
Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
Dobry wieczór,

Działalno¶ć gospodarcz± prowadzę od grudnia 2011 roku, jednak nie płaciłem w terminie ZUS'ów. Dopiero na pocz±tku marca wypełniłem wszystkie 3 ZUS'y DRA kolejno za grudzień, styczeń, luty, zaniosłem do ZUS'u i opłaciłem wraz z odsetkami. Jestem w tej samej sytuacji jeżeli chodzi o podatki, których nadal nie zapłaciłem. Moje pytanie jest następuj±ce.
1) Jeżeli chodzi o ZUS'y to w którym miesi±cu mam je zapisać i dodać do kosztów w KPiR ? Marcu ? Mam podać ł±czn± kwotę wraz z odsetkami, czy one się nie wliczaj± do kosztów?

2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam naliczyć zaliczę należn± dla każdego miesi±ca z odjęciem kosztów dla danego miesi±ca ? 3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, któr± mam zapisan± odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesi±cu marzec otrzymałem korektę pomniejszaj±c± wydatek z faktury oryginalnej... jak należy poprawnie odliczyć ten wydatek ?

Będę wdzięczny za pomoc.
Z wyrazami szacunku J

Data: 2012-04-02 21:47:22
Autor: jureq
Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty
Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:42:43 -0700, J napisał(a):

1) JeĹĽeli chodzi o ZUS'y to w ktĂłrym miesiÄ…cu mam je
zapisać i dodać do kosztów w KPiR ? Marcu ? Mam podać łączną kwotę wraz
z odsetkami, czy one siÄ™ nie wliczajÄ… do kosztĂłw?

Za miesiąc faktycznej zapłaty. I oczywiście bez odsetek.


2) Jak będę płacił podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam
naliczyć zaliczę należną dla każdego miesiąca z odjęciem kosztów dla
danego miesiÄ…ca ?

Najlepiej to robisz osobną wpłatę dla każdej zaliczki za każdy miesiąc. I oczywiście dla zaliczek liczysz przychody i koszty narastająco od początku roku.

3) W lutym otrzymałem fakturę za telefon firmowy, którą mam zapisaną
odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesiącu marzec otrzymałem korektę
pomniejszajÄ…cÄ… wydatek z faktury oryginalnej... jak naleĹĽy poprawnie
odliczyć ten wydatek ?

Jeszcze do niedawna wszystkie interpretacje były takie, że to zależy od przyczyny korekty: błąd na fakturze oryginalnej - korygujemy w miesiącu oryginalnej, później udzielony upust - w miesiącu udzielenia upustu (i zapewne wystawienia faktury korygującej). Ale podobno ostatnio to się zmienia i coraz częściej każą zawsze korygować w miesiącu oryginału.

Rozliczenie zaległego ZUS'u, podatków, a koszty

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona