Rozliczenie zaleg砮go ZUS'u, podatk體, a koszty

Data: 2012-04-02 21:47:22
Autor: jureq
Rozliczenie zaleg砮go ZUS'u, podatk體, a koszty
Dnia Thu, 29 Mar 2012 13:42:43 -0700, J napisa艂(a):

1) Je偶eli chodzi o ZUS'y to w kt贸rym miesi膮cu mam je
zapisa膰 i doda膰 do koszt贸w w KPiR ? Marcu ? Mam poda膰 艂膮czn膮 kwot臋 wraz
z odsetkami, czy one si臋 nie wliczaj膮 do koszt贸w?

Za miesi膮c faktycznej zap艂aty. I oczywi艣cie bez odsetek.

2) Jak b臋d臋 p艂aci艂 podatek dochodowy wraz z odsetkami, to czy mam
naliczy膰 zalicz臋 nale偶n膮 dla ka偶dego miesi膮ca z odj臋ciem koszt贸w dla
danego miesi膮ca ?

Najlepiej to robisz osobn膮 wp艂at臋 dla ka偶dej zaliczki za ka偶dy miesi膮c. I oczywi艣cie dla zaliczek liczysz przychody i koszty narastaj膮co od pocz膮tku roku.

3) W lutym otrzyma艂em faktur臋 za telefon firmowy, kt贸r膮 mam zapisan膮
odpowiednio w KPiR, jednak do niej w miesi膮cu marzec otrzyma艂em korekt臋
pomniejszaj膮c膮 wydatek z faktury oryginalnej... jak nale偶y poprawnie
odliczy膰 ten wydatek ?

Jeszcze do niedawna wszystkie interpretacje by艂y takie, 偶e to zale偶y od przyczyny korekty: b艂膮d na fakturze oryginalnej - korygujemy w miesi膮cu oryginalnej, p贸藕niej udzielony upust - w miesi膮cu udzielenia upustu (i zapewne wystawienia faktury koryguj膮cej). Ale podobno ostatnio to si臋 zmienia i coraz cz臋艣ciej ka偶膮 zawsze korygowa膰 w miesi膮cu orygina艂u.

Rozliczenie zaleg砮go ZUS'u, podatk體, a koszty