Rozmiar SIM

Data: 2019-04-28 19:15:14
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Wymieniłem telefon i się okazało że jest na nano SIM a ja mam od Plusa
zwykłą SIM z możliwością redukcji do mikro. Jak sądzicie, wymienią w
punkcie obsługi? Pozwolą zostawić sobie większą (było by przydatne w
razie reklamacji nowego telefonu)?
--
Jacek
Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

Data: 2019-04-29 02:21:45
Autor: radekp@konto.pl
Rozmiar SIM
Sun, 28 Apr 2019 19:15:14 +0200, w
<10ckvk39yq6i7$.1h8mxjfq6djbk$.dlg@40tude.net>, Jacek Maciejewski
<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

[...]

Wymienią od ręki w salonie.

Data: 2019-04-29 11:22:57
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM

<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

[...]

Pudło. Nie wymienili tylko kazali kupić za 25 zł nową na ten sam numer.
Dodatkowo okazało się że odręcznie pisane (komóra jest na żonę)
upoważnienie jest nieważne, musi być na ichnim druczku :)
No i na koniec, stara karta przestanie działać więc się nie przyda.

Data: 2019-04-29 11:26:51
Autor: Liwiusz
Rozmiar SIM

<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

[...]

Trzeba było przenieść numer do innej sieci, byłoby za darmo. Rzeczywiście, niektóre niepoważne sieci pobierają opłatę za duplikat karty sim.

No i na koniec, stara karta przestanie działać więc się nie przyda.

Sądziłeś, że będzie inaczej? Tak, to tylko w erze (Tandem).

--
Liwiusz

Data: 2019-04-29 12:54:46
Autor: J.F.
Rozmiar SIM
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qa6g0r$git$2@node2.news.atman.pl...
[...]

zakladajac, ze to wymiana z winy klienta ... czemu mialoby byc za darmo ?

No chyba, ze jak piszesz - temu, ze klient ma alternatywe :-)

Tutaj ta wina klienta akurat nie taka pewna ...

J.

Data: 2019-04-29 13:09:02
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Dnia Mon, 29 Apr 2019 12:54:46 +0200, J.F. napisał(a):

Tutaj ta wina klienta akurat nie taka pewna ...

No właśnie. Co ja winien że są różne telefony. Na plus należy im się
pochwała za szybkie włączenie duplikatu. Już jak wrócilim do domu, nowa
karta działała. A telefon ze starą kartą zgłaszał brak usługi.

Data: 2019-04-29 13:11:33
Autor: Liwiusz
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 12:54, J.F. pisze:
[...]

Temu, aby klient chciał wymienić, a nie uciekł do innej sieci, skoro za koszt wymiany karty będzie miał 1-2 miesiące nolimitu na "dzień dobry".

No chyba, ze jak piszesz - temu, ze klient ma alternatywe :-)

Tutaj ta wina klienta akurat nie taka pewna ...

Winy nie ma, operator wprowadza nowe typy kart, więc powinien wymieniać tym, którzy tego potrzebują.

--
Liwiusz

Data: 2019-04-29 14:01:46
Autor: kosmos
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 13:11, Liwiusz pisze:
[...]

U mnie Orange też chciał 25 PLN za kartę nano. No i między innymi dlatego już od jakichś dwóch lat nie jestem w Orange :)

Data: 2019-04-29 12:33:11
Autor: Dominik Ałaszewski
Rozmiar SIM
Dnia 29.04.2019 kosmos <atman@upc.pl> napisał/a:

U mnie Orange też chciał 25 PLN za kartę nano. No i między innymi dlatego już od jakichś dwóch lat nie jestem w Orange :)

Jeśli ktoś jest bardzo przywiązany do operatora
i zarazem oszczędny, to może sobie spróbować dociąć
samodzielnie. Co prawda można kartę uszkodzić, ale alternatywą
wszak i tak jest wymiana  :-)

Data: 2019-04-29 14:55:43
Autor: kosmos
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 14:33, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

W moim przypadku tak szczerze to nie chodziło o te 25 PLN, tylko o samo podejście do klienta z kilkunastoletnim stażem (sięgającym jeszcze Idei).
Uważam taką opłatę za głupotę, zwłaszcza w stosunku do stałych klientów. Nie sądzę, aby realne całkowite koszty operatora przy takiej wymianie były choćby zbliżone do 25 PLN (ale może się jednak mylę).

Data: 2019-04-29 22:00:24
Autor: tck
Rozmiar SIM
W dniu 29.04.2019 o 14:55, kosmos pisze:
[...]

też po wiieeelluu latach od od czasów idei chciałem wymienić na micro i okazało się, że za wymianę na życzenie chcieli eciupeciu ale jak już kartę potraktowałem zasilaczem, że się nie zgłaszała to jako uszkodzoną wymienili bezpłatnie

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-04-30 12:19:07
Autor: kosmos
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 22:00, tck pisze:

[...]

Słyszałem o podobnym patencie, ale tam się używało iskry z zapalniczki elektrycznej ;-)

Data: 2019-05-27 14:06:27
Autor: t-1
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-30 o 12:19, kosmos pisze:
[...]

Podobno dobra jest też mikrofala. ;-)

Data: 2019-04-29 18:33:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Rozmiar SIM

"J.F." 5cc6d85a$0$487$65785112@news.neostrada.pl

Tutaj ta wina klienta akurat nie taka pewna ...

Ewidentna -- nie chciał przenieść... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-04-29 18:39:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Rozmiar SIM

"Liwiusz" qa6g0r$git$2@node2.news.atman.pl

Sądziłeś, że będzie inaczej? Tak, to tylko w erze (Tandem).

Rebtel tak miał -- parę osób (w tym i ja) o tym pisało.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-29 20:27:16
Autor: Robert Wańkowski
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 11:26, Liwiusz pisze:
Pudło. Nie wymienili tylko kazali kupić za 25 zł nową na ten sam numer.

Trzeba było przenieść numer do innej sieci, byłoby za darmo. Rzeczywiście, niektóre niepoważne sieci pobierają opłatę za duplikat karty sim.
Ja wymieniałem kartę (Plus). Było darmo. Warunkiem darmowości był chyba wiek SIM-a. O! Przypomniałem sobie. Na starej nie działało LTE.

Robert

Data: 2019-04-29 20:55:10
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Dnia Mon, 29 Apr 2019 20:27:16 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

Ja wymieniałem kartę (Plus). Było darmo. Warunkiem darmowości był chyba wiek SIM-a.

Zgadza się. Panienka powiedziała że jakby karta była sprzed 2013 to
wymiana za darmo. Ale w 2015 przy jakiejś okazji podpisałem jakiś
wymagany przez nich aneks do umowy i wymieniono mi kartę SIM, choć o to
nie prosiłem. Więc była z 2015 roku :)

Data: 2019-04-29 11:59:59
Autor: Budzik
Rozmiar SIM
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

upoważnienie jest nieważne, musi być na ichnim druczku :)

I tak jest niezle, kiedys wymagali notarialnego.
Ciekawym jak to sie ma w kontekscie prawa ale przyznaje ze nie chciało mi sie kopac z koniem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2019-04-29 12:37:04
Autor: radekp@konto.pl
Rozmiar SIM
Mon, 29 Apr 2019 11:22:57 +0200, w <kb0jhnmo9r2l.1hhsf9tzv1zv4.dlg@40tude.net>,
> [...]

Dodatkowo okazało się że odręcznie pisane (komóra jest na żonę)
upoważnienie jest nieważne, musi być na ichnim druczku :)

O ROTFL.
W Playu załatwiają to od ręki za darmo.
A nowa karta działa praktycznie od ręki.

No i na koniec, stara karta przestanie działać więc się nie przyda.

No to dosyć oczywiste...

Data: 2019-04-29 12:43:58
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Dnia Mon, 29 Apr 2019 12:37:04 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

[...]

Z technicznego punktu widzenia niekoniecznie. Właśnie miałem nadzieję
sprawdzić co się stanie jak włączę jednocześnie dwa telefony z tym samym
numerem :)
Naskarżyłem do firmy na ten cholerny druczek i na skubanie za duplikat.
Zobaczymy co odpowiedzą. Pewnie będzie się można uśmiać :)

Data: 2019-04-29 12:52:04
Autor: J.F.
Rozmiar SIM
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1wxkjmefep7f6.1u64xe5tys85p$.dlg@40tude.net...
[...]

Takie rzeczy to tylko w Erze (usluga Tandem).

Normalnie jest tak, ze karta ma swoj unikalny numer (IMSI), ktory podaje "centrali" jak sie telefon wlaczy,
a centrala sprawdza w komputerze "o, ta karta ma numer telefonu XXX".

Jak czegos nie sp*, to stara karta zobaczy "pani nie obslugujemy" i na tym sie testowanie skonczy.

J.

Data: 2019-04-29 13:10:59
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Dnia Mon, 29 Apr 2019 12:52:04 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Dokładnie. Włączyłem testowo stary telefon ze starą kartą i "brak
usługi".

Data: 2019-04-29 19:12:56
Autor: ALEX MR
Rozmiar SIM
W dniu 29.04.2019 o 12:52, J.F. pisze:

[...]

W Tandemie da się włączyć do sieci dwa telefony z tym samym numerem. Wot ciekawostka :-P

--
ALEX MR
"I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii"

Data: 2019-05-10 09:23:35
Autor: Jacek Maciejewski
Rozmiar SIM
Dnia Mon, 29 Apr 2019 12:43:58 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

[...]

No i odpowiedzieli. Że regulamin im nie pozwala nie kasować za kartę:

"Informuję, iż zgodnie z Regulaminem Promocji "Wymiana karty SIM na
kartę
MicroSIM, NanoSIM, USIM" ust. 4 cyt. ,,Wymiana karty SIM na kartę
MicroSIM,
NanoSIM lub USIM jest bezpłatna w przypadku gdy:
a. posiadana karta SIM została wyprodukowana przed rokiem 2013;
b. następuje w okresie 90 dni od daty zawarcia aneksu do umowy o
świadczenia usług telekomunikacyjnych w ramach PWA lub ANZ (z
wyłączeniem
zmiany taryfy/promocyjnego planu cenowego);
c. następuje w okresie 90 dni od daty zawarcia umowy o świadczenie usług
telekomunikacyjnych w przypadku konwersji z MIX lub Prepaid." oraz ust.
5
,,Z wyłączeniem przypadków opisanych w pkt 4, wymiana karty SIM na kartę
MicroSIM, NanoSIM lub USIM w ramach Promocji wynosi 25 zł brutto (20,32

netto), chyba że cennik taryfy z której korzysta Abonent przewiduje
niższą
opłatę.""

No dobra, umowa umową, mogłem nie podpisywać. A co do upoważnienia na
druczku:

"Na wstępie wyjaśniam, że pracownicy Polkomtel zobowiązani są do
postępowania zgodnie z przyjętymi procedurami oraz dokonywania zmian na
kontach Abonentów sieci Plus, zgodnie ze zgłoszonymi przez Klientów
dyspozycjami. W przypadku wszelkich zmian na koncie Klienta zachowywana
jest szczególna ostrożność oraz uwaga konsultantów dokonujących zmiany,
aby wykluczyć ewentualną pomyłkę lub nie upoważnione wprowadzanie
zmian."

 A pytałem o prawną podstawę nieuznania odręcznie napisanego
upoważnienia. Króko mówiąc, spławili mnie gładko i jak mi się nie podoba
to mogę iść do sądu :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-29 18:37:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Rozmiar SIM

<radekp@konto.pl> 0rkdce17m2rvp8m72bn8tl27a534n131h1@4ax.com

: A nowa karta działa praktycznie od ręki.

Miałem fatalną kartę Faktyczną -- nowa/kolejna
zaskoczyła natychmiast po włożeniu do telefonu.

No i na koniec, stara karta przestanie
działać więc się nie przyda.

: No to dosyć oczywiste...

Dlaczego oczywiste? -- zawsze do czegoś można użyć... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-29 20:18:10
Autor: xxx
Rozmiar SIM
Jacek Maciejewski brought next idea :

<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

[...]

Bo to plus czy Orange, tam się za to płaci, w Orange jak karta nie obsługiwała lte to nie ale tak to normalna opłata jest.
W t-m nie wiem jak jest, ale najlepiej jest w play.
Regulamin przewiduje opłatę koło 20zł ale zawsze bez problemu wymieniają i nigdy żadnej opłąty nie było. Ten regulamin to jest w razie czego.
Wiem bo wymieniałem ze 20 razy i nidgy żadnej opłaty nie było.
Zresztą to jest chore że jak ktoś zmienia telefon i potrzebuje mniejszej karty to musi jeszcze za to płacić.

Data: 2019-04-29 20:30:45
Autor: Robert Wańkowski
Rozmiar SIM
W dniu 2019-04-29 o 20:18, xxx pisze:
Zresztą to jest chore że jak ktoś zmienia telefon i potrzebuje mniejszej karty to musi jeszcze za to płacić.
Penie już niedługo. Już ktoś "daje" eSIM-y.

Robert

Data: 2019-04-30 00:04:49
Autor: Filip454
Rozmiar SIM

<jacmac@go2.pl> napisał(-a):

[...]

Nie trzeba za to płacić. Z niektórymi kartami SIM, od razu dostajesz w prezencie zestaw ramek, które kolejno wyłamujesz. W T-Mobile zawsze tak było.

--
Filip454
[filip454.newsgroups@gmail.com]

Rozmiar SIM