Rozmiar kasku

Data: 2011-09-13 23:48:27
Autor: Yogi\(n\)
Rozmiar kasku
Przymierzy³em dzi¶ nexê, rozmiar XXL - w obwodzie mam 61,5 cm, z tabelki wynika³oby, ¿e powinienem mieæ XL ale nawet XXL okaza³ siê za ciasny (ucisk w uszach). Czy nexa ma takie zani¿one rozmiary, czy te¿ mój sagan jest tak nieforemny (rowerowy dobra³em bez problemu, innych nie noszê)? Niestety innych w tym rozmiarze nie by³o, wiêc niczego poza nex± nie przymierza³em, zreszt± sprzedawca by³ wyj±tkowo niekompetentny i zajêty wszystkim innym, tylko nie klientem.
Mo¿ecie poleciæ jaki¶ kask - najchêtniej taki z podnoszon± szczêk± - który bêdzie lu¼niejszy w uszach (bo reszta le¿a³a OK)? Kto¶ ma podobny problem z nieforemn± g³ow± i mo¿e podzieliæ siê do¶wiadczeniami? Mam szukaæ XXXL? - ale to bêdzie ju¿ sporo wiêcej ni¿ w tabelce.

--
Yogi(n)

Data: 2011-09-14 08:12:51
Autor: masti
Rozmiar kasku
Dnia pięknego Tue, 13 Sep 2011 23:48:27 +0200 osobnik zwany Yogi\(n\)
wystukał:

Przymierzyłem dziś nexę, rozmiar XXL - w obwodzie mam 61,5 cm, z tabelki
wynikałoby, że powinienem mieć XL ale nawet XXL okazał się za ciasny
(ucisk w uszach). Czy nexa ma takie zaniżone rozmiary, czy też mój sagan
jest tak nieforemny (rowerowy dobrałem bez problemu, innych nie noszę)?
Niestety innych w tym rozmiarze nie było, więc niczego poza nexą nie
przymierzałem, zresztą sprzedawca był wyjątkowo niekompetentny i zajęty
wszystkim innym, tylko nie klientem.
Możecie polecić jakiś kask - najchętniej taki z podnoszoną szczęką -
który będzie luźniejszy w uszach (bo reszta leżała OK)? Ktoś ma podobny
problem z nieforemną głową i może podzielić się doświadczeniami? Mam
szukać XXXL? - ale to będzie już sporo więcej niż w tabelce.

musisz po prostu poprzymierzać. I nie sugeruj się tym co napisane.
Jeździłem juz w M i XL. Wszystko zależy od komptybilności głowy i skorupy.
W większości szczękowców mi sie na szczęce opiera broda. Teraz mam Skorpiona i jest OK.

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-09-18 12:23:40
Autor: Yogi\(n\)
Rozmiar kasku
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:j4pnm3$j47$1news.onet.pl...
[...]

Masz rację - przymierzyłem koło dwunastu i w końcu wybrałem. Kilka XL-ek było za dużych, ale "stanęło" xxl-ce, która okazała się idealna ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2011-09-18 12:49:33
Autor: Songoku
Rozmiar kasku

Masz rację - przymierzyłem koło dwunastu i w końcu wybrałem. Kilka XL-ek
było za dużych, ale "stanęło" xxl-ce, która okazała się idealna ;-)

Jak wybierałem kask kierowałem się wskazówkami dotyczącymi obwodu głowy. Z rozmiarówki XR100 wynikało, że odpowiedni będzie S i taki kupiłem, chociaż poprzedniego XR'a miałem w rozmiarze M. Jak go dostałem (kupowałem wysyłkowo) to trochę się zmartwiłem, że jest za mały - strasznie ciężko mi się go zakładało a jak już się udało to nie czułem sie w nim komfortowo. Teraz po ok miesiącu jazdy jest idealny - poduszki się trochę wygniotły. Wydaje mi się, że kask na początku powinien być troszkę ciasnawy. Nie mam porównania z poprzednim XR'em (w rozmiarze M) bo niestety było jeździłem nim tylko 2 tygodnia a później musiałem oddać ubezpieczalni po dzwonie.

--
_______
Songoku

Data: 2011-09-14 09:37:31
Autor: J_K_K
Rozmiar kasku
W dniu 2011-09-13 23:48, Yogi(n) pisze:

Mo¿ecie poleciæ jaki¶ kask - najchêtniej taki z podnoszon± szczêk± -
który bêdzie lu¼niejszy w uszach (bo reszta le¿a³a OK)?

Kaski otwarte Naxy i Scorpiona mam XXL / XL
(pomiar empiryczny).

Natomiast kask Nolana szczêkowy mam L
i ma miejsce na uszy ;-)
Ale: Nolan to ~2x cena Naxy.

Musisz mierzyæ konkretny typ - innej rady nie ma.

--
Pzdr

JKK

Rozmiar kasku