Data: 2014-09-16 10:58:12 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie po wyższym profilu w celu zwiększenia owego prześwitu. Jednak czy zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie podniesie prześwit, czy może lepiej spróbować zamienić na takie 195/15/65? Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć prowadzenie auta?
|
|
Data: 2014-09-16 11:14:54 | |
Autor: J.F. | |
Rozmiar opon | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie po wyższym profilu w celu zwiększenia owego prześwitu. Jednak czy zalecane zamiewnniki cos zmienią. Oryginalne opony na których jeżdżę to 195/15/55, zalecane zamienniki to 185/14/65. Czy zamiana na takie podniesie prześwit, Minimalnie skoro to zamienniki :-) Nie wiem czy widzisz ze to felg innych wymaga. Profil maja wyzszy, ale felgi z mniejsza dziura, dobrane niemal idealnie do tej samej srednicy. czy może lepiej spróbować zamienić na takie 195/15/65? Lepiej, o ile sie zmieszcza. Mozesz tez 195/15/60 albo 185/15/65 ... zawsze pare mm wiecej. Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć prowadzenie auta? Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec. Aczkolwiek niemcy maja inne zdanie. J. |
|
Data: 2014-09-16 15:32:49 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 11:14, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości Czyli tak jak sądziłem, gra nie warta świeczki. Jedyny zysk to potencjalne minimalnie niższe zużycie paliwa na tych zamiennikach..
Powinny się zmieścić. Zależałoby mi na jak najwyższym profilu.
Auto nie jest niemieckie...;-) Dzięki za opinię. |
|
Data: 2014-09-18 13:11:00 | |
Autor: J.F. | |
Rozmiar opon | |
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
W dniu 2014-09-16 11:14, J.F. pisze: Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć prowadzenie auta?Praktycznie niezauwazalnie, chyba ze zaczna o nadkola trzec. Niemieckie czy japonskie - jeden pies. Auto ma dopuszczalne rozmiary opon wpisane w brief, a kierowca ma jezdzic na aucie zgodnym z homologacja :-) J. |
|
Data: 2014-09-18 13:44:54 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-18 13:11, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości No tak, szwab zawsze coś wymyśli.. Ale w końcu jest tym nadczłowiekiem.. ;-) |
|
Data: 2014-09-16 11:16:24 | |
Autor: Marek | |
Rozmiar opon | |
On 16.09.2014 10:58, Trybun wrote:
Ze wzgledu na niski prze¶wit w moim aucie my¶lę o zamianie opon na takie Nie mozesz zmienic na kolo o wiekszym lub mniejszym rozmiarze. Bedzie oszukiwac predkosciomierz, hamulce moga nie dac rady itd. Tu masz kalkulator zamiennikow http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ ale w koncowym efekcie srednica kola moze sie roznic tylko o kilka procent. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-09-16 15:33:42 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 11:16, Marek pisze:
On 16.09.2014 10:58, Trybun wrote: Już bym mógł przeboleć to przekłamywanie prędko¶ciomierza, bo i tak jeżdżę z prawie stale wł±czonym Yanosikiem. Gorzej trochę z tymi hamulcami, ale z drugiej strony nie jeżdżę przecież na co dzień w górach. A co z promieniem skrętu? Już teraz autem zawraca sie jak nieomal ciężarówk±, czy taka zmiana opon aby jeszcze go nie zwiększy? |
|
Data: 2014-09-17 23:25:25 | |
Autor: Jacek | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze:
hamulce moga nie dac radya to niby dlaczego?? Jacek |
|
Data: 2014-09-18 11:04:16 | |
Autor: Poldek | |
Rozmiar opon | |
Jacek wrote:
W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze: Większa ¶rednica kół -> większy moment na hamulcach. Podczas przeciętnej jazdy różnica pewnie niewielka. Podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem po górskich serpentynach, może się okazać nagle, że hamulce się przegrzały, płyn się zagotował i lecimy w dół, pozostaje zamkn±ć oczy... :-) |
|
Data: 2014-09-18 13:06:33 | |
Autor: J.F. | |
Rozmiar opon | |
Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomo¶ci grup
Jacek wrote: W dniu 2014-09-16 o 11:16, Marek pisze: Większa ¶rednica kół -> większy moment na hamulcach. Znikoma, przeciez my tu o gora 10% roznicy. Podczas jazdy w pełni załadowanym samochodem po górskich serpentynach, może się okazać nagle, że hamulce się przegrzały, płyn się zagotował i lecimy w dół, pozostaje zamkn±ć oczy... :-) No, energia do wytracenia jest jednak bez zmian. Hamulce musza mocniej hamowac, ale tarcze sie wolniej kreca ... J. |
|
Data: 2014-09-16 13:49:24 | |
Autor: t-1 | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze:
Ze wzgledu na niski prze¶wit w moim aucie my¶lę o zamianie opon na takie A może siadły ci (resory) sprężyny? |
|
Data: 2014-09-16 15:34:31 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 13:49, t-1 pisze:
W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze: Stoi sporo wyżej niż np Peugeot 307 czy Xara Picasso. Jednak silnik i przednie wahacze jako¶ tak dziwnie nisko s± zawieszone, Tak że dużym ryzykiem jest jazda poln± drog± wyjeżdżon± przez traktory. Niby ma osłonę miski olejowej, ale nie chciałbym spotkania tej miski z jakim¶ kamieniem, zwłaszcza że miska jest z aluminium. |
|
Data: 2014-09-18 19:46:48 | |
Autor: wowa | |
Rozmiar opon | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomo¶ci news:54183c60$0$2225$65785112news.neostrada.pl...
Poszukaj podkładek na sprężyny. To może dać kilka-kilkana¶cie centymetrów. Wojtek |
|
Data: 2014-09-19 19:15:32 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-18 19:46, wowa pisze:
No, to by było jakie¶ rozwi±zanie, ale takie podkładki podnios± mi tylko nadwozie, a tu trzeba by w pierwszej kolejno¶ci podnie¶ć najniższy element który przyciera o ziemię - przednie wahacze, Miska olejowa jest o kilka cm wyżej od wahaczy. Przejechałem tylko jakie¶ 3-4 razy po polnej drodze i po wjechaniu na kanał widać że na wahaczach jest pół tony ziemi, a jeden dodatkowo lekko wgięty po spotkaniu z kamieniem. |
|
Data: 2014-09-17 22:34:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze:
Ze wzgledu na niski prześwit w moim aucie myślę o zamianie opon na takie o 0.6mm, czyli dokładnie nic czy może lepiej spróbować zamienić na takie To podniesie Ci samochód o 19.7mm, to już dość sporo i musisz się upewnić że takie koło nie zacznie obcierać np. o miskę sprężyny amortyzatora, albo o nadkole. Na ile mogą takie niezalecane zamienniki mogą pogorszyć Samochód się podniesie o te 2cm, do tego opony będą miały wyższy profil. Będzie trochę bardziej miękko na boki, ale jakiejś tragedii nie będzie. Na zimę IMO może być, chociaż ja zakładam takie co mają promień większy tylko o 1cm. |
|
Data: 2014-09-17 23:28:28 | |
Autor: Jacek | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-17 o 22:34, Tomasz Pyra pisze:
To podniesie Ci samochód o 19.7mm,a nie przypadkiem o połowe z tego? Od osi do asfaltu jest tylko promień opony a nie średnica. Jacek |
|
Data: 2014-09-17 23:42:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rozmiar opon | |
Hello Jacek,
Wednesday, September 17, 2014, 11:28:28 PM, you wrote: To podniesie Ci samochód o 19.7mm,a nie przypadkiem o połowe z tego? A co to ma do rzeczy? Ostatni parametr to wysoko¶ć opony jako procent szeroko¶ci opony. Szeroko¶ć wynosi 195 mm a zmiana z 55% na 65% to 19.5mm (nie wiem, sk±d Tomek wzi±ł 19.7). -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-18 01:24:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-17 23:42, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jacek, Przeliczyłem z jakiego¶ kalkulatora internetowego który podawał wynik w calach i się nałożyły wszystkie błędy no i wyszło 0.2mm za dużo :-) |
|
Data: 2014-09-18 09:39:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rozmiar opon | |
Hello Tomasz,
Thursday, September 18, 2014, 1:24:24 AM, you wrote: Przeliczyłem z jakiego¶ kalkulatora internetowego który podawał wynik wA co to ma do rzeczy? Ostatni parametr to wysoko¶ć opony jako procentTo podniesie Ci samochód o 19.7mm,a nie przypadkiem o połowe z tego? Potrzebujesz kalkulatora, żeby policzyć 10% ze 195? :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-18 09:51:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-18 09:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
Przeliczyłem z jakiego¶ kalkulatora internetowego który podawał wynik w Za dobrze się znam, żeby takie rzeczy liczyć w pamięci ;) |
|
Data: 2014-09-18 10:38:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Rozmiar opon | |
Hello Tomasz,
Thursday, September 18, 2014, 9:51:37 AM, you wrote: Za dobrze się znam, żeby takie rzeczy liczyć w pamięci ;)Przeliczyłem z jakiego¶ kalkulatora internetowego który podawał wynik wPotrzebujesz kalkulatora, żeby policzyć 10% ze 195? :P Na kalkulatorze też polegać nie można - jak widać :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-09-18 13:49:04 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-17 23:42, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Jacek, No ale przecież w wypadku gdy idzie o zwiększenie prze¶witu to ważne jest tylko pół koła/opony od połowy w dół, czyli nie cała ¶rednica a promień,,czyli połowa tego przelicznika...? |
|
Data: 2014-09-18 23:32:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-18 13:49, Trybun pisze:
W dniu 2014-09-17 23:42, RoMan Mandziejewicz pisze: Ja liczyłem wła¶nie promień - ¶rednica ro¶nie o drugie tyle. |
|
Data: 2014-09-19 19:16:04 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-18 23:32, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-09-18 13:49, Trybun pisze: No chyba że tak... |
|
Data: 2014-09-18 13:47:43 | |
Autor: Trybun | |
Rozmiar opon | |
W dniu 2014-09-17 22:34, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2014-09-16 10:58, Trybun pisze: Tak. masz rację, sprawdziłem, w przypadku mojego auta to już tylko dyskusja czysto akademicka. O ile z przodu jest trochę miejsca to z tyłu raczej na pewno takie opony będą przycierały. Za szerokie, będą ocierały o sprężyny. |