Data: 2010-10-05 14:29:06 | |
Autor: Irokez | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "±ćęłń󶼿" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i8f5bl$evu$1news.net.icm.edu.pl...
Niesamowite s± różnice cen pomiędzy niektórymi rozmiarami opon, np. 205/65 R15 jest o połowę (!!) droższa od 195/65 R15. Dobrze, że w DE opony używane tanie. Bo szukam felg 16'stek stalowych do Lali na zimę i wychodzi, że taniej kupie w niemczech felgi z używanymi oponami (które i tak wywalę) niż u nas, od kochanych rodaków, same felgi. ehh.. dziwny ten kraj. -- Irokez |
|
Data: 2010-10-05 14:31:44 | |
Autor: krzysiek82 | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
W dniu 2010-10-05 14:29, Irokez pisze:
Dobrze, że w DE opony używane tanie. Bo szukam felg 16'stek stalowych do mało tego niedługo nie będzie używanych opon a przynajmniej nie tyle ile jest teraz opłata produktowa już funkcjonuje i tylko czekać, jak życzliwi będ± informować urz±d który będ± się chętnie tym zajmować, bo każda używana opona to spory wpływ do budżetu państwa. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-05 14:38:01 | |
Autor: Przembo | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cab1add$0$22809$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-05 14:29, Irokez pisze: A możesz podać więcej szczegółów? Pozdr |
|
Data: 2010-10-05 14:50:53 | |
Autor: krzysiek82 | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
W dniu 2010-10-05 14:38, Przembo pisze:
A możesz podać więcej szczegółów? proszę bardzo Każdy przedsiębiorca wprowadzający na terytorium kraju w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia ( zakup w krajach Unii Europejskiej poza Polską) towary ( między innymi OPONY )wymienione w załączniku 3 do Ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej ( Dz.U.2001 Nr 63 poz. 639 ) musi spełniać obowiązki jakie nakłada na niego niniejsza ustawa. Bardzo ważne jest , że obowiązki te ciążą także na firmach które wprowadziły na terytorium kraju nawet tylko 1 oponę ..Przede wszystkim taki przedsiębiorca musi zapewnić odpowiedni poziom odzysku i recyklingu wprowadzanych odpadów poużytkowych jakimi są opony. Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej na wskazany rachunek Urzędu Marszałkowskiego. Wysokość maksymalnej stawki opłaty produktowej w 2010 za kg opon określa OBWIESZCZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 28 września 2009 w sprawie maksymalnych stawek opłat produktowych na rok 2010 i wynosi odpowiednio 2,88 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 11,50 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej). W razie stwierdzenia, że przedsiębiorca pomimo ciążącego obowiązku, nie dokonał wpłaty opłaty produktowej lub dokonał wpłaty w wysokości niższej od należnej, marszałek województwa wydaje decyzję, w której określa wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej. W przypadku niewykonania decyzji określonej marszałek województwa ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę produktową w wysokości odpowiadającej 50 % kwoty niewpłaconej opłaty produktowej. W związku z obecną sytuacją finansową państwa i poszukiwaniem gotówki na „zapchanie tzw. dziury budżetowej” zaobserwowano wzmożoną ilość kontroli przedsiębiorców na których ciąży obowiązek zapłaty opłaty produktowej. Niestosowanie się do obowiązków wynikających z Ustawy z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej, może prowadzić niejednego przedsiębiorcę do dużego uszczerbku finansowego a w konsekwencji nawet do upadku firmy. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-05 15:22:37 | |
Autor: Przembo | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cab1f5a$0$27031$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-05 14:38, Przembo pisze: THX, ale widze że moja gumowa "polisa" w razie czego dalej będzie miała zastosowanie... choć teraz statystycznie mam kilka lat do kolejnej złapanej gumy ;) Każdy przedsiębiorca wprowadzający na terytorium kraju w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia ( zakup w krajach Unii Europejskiej poza Polską) towary ( między innymi OPONY )wymienione w załączniku 3 do Ustawy z dnia 11 maja 2001 roku o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej ( Dz.U.2001 Nr 63 poz. 639 ) musi spełniać obowiązki jakie nakłada na niego niniejsza ustawa. Bardzo ważne jest , że obowiązki te ciążą także na firmach które wprowadziły na terytorium kraju nawet tylko 1 oponę .Przede wszystkim taki przedsiębiorca musi zapewnić odpowiedni poziom odzysku i recyklingu wprowadzanych odpadów poużytkowych jakimi są opony. Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej na wskazany rachunek Urzędu Marszałkowskiego. Wysokość maksymalnej stawki opłaty produktowej w 2010 za kg opon określa OBWIESZCZENIE MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 28 września 2009 w sprawie maksymalnych stawek opłat produktowych na rok 2010 i wynosi odpowiednio 2,88 zł za 1 kg dla opony nowej i używanej regenerowanej (bieżnikowanej) oraz 11,50 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej). A nie ma mowy o kwocie minimalnej? Czyli nic sie nie zmieni, ok :) W razie stwierdzenia, że przedsiębiorca pomimo ciążącego obowiązku, nie dokonał wpłaty opłaty produktowej lub dokonał wpłaty w wysokości niższej od należnej, marszałek województwa wydaje decyzję, w której określa wysokość zaległości z tytułu opłaty produktowej. W przypadku niewykonania decyzji określonej marszałek województwa ustala, w drodze decyzji, dodatkową opłatę produktową w wysokości odpowiadającej 50 % kwoty niewpłaconej opłaty produktowej. 0,5gr za kilogram to jeszcze nie dramat, 4-5gr na oponie czy się myle? Pozdr |
|
Data: 2010-10-05 15:36:59 | |
Autor: krzysiek82 | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
W dniu 2010-10-05 15:22, Przembo pisze:
0,5gr za kilogram to jeszcze nie dramat, 4-5gr na oponie czy się myle? 11,50 zł za 1 kg dla opony używanej nieregenerowanej (niebieżnikowanej). -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-05 17:27:48 | |
Autor: Przembo | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości news:4cab2a28$0$21002$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-05 15:22, Przembo pisze: Ale to są stawki maksymalne, z tego wynikałoby że mogą być mniejsze i już zainteresowani powinni zadbać by od każdego kilograma odprowadzać 1gr opłaty. Tak samo masz w przypadku oddawania auta na złom, w przypadku wyraźnego ubytku masy pojazdu podobna opłata za kilogram, a w praktyce jeśli nie oddaje się pustej skorupy to opłata maksymalna nie jest stosowana :) Pozdr |
|
Data: 2010-10-06 15:39:31 | |
Autor: J.F. | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomości Tylko ze jak rozumiem w tym przypadku tak nie ma. Oplata jest urzednicza, wiec z jakiej racji marszalek ma nakladac mniej ? Chyba tylko po to zeby sie u niego rejestrowaly takie firmy bo lepiej tu zaplacic 80% niz w sasiedniej gminie 100%. Raczej bym sie przyjrzal "Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu recyklingu i odzysku są zobowiązani do wniesienia opłaty produktowej ..." Czyli trzeba uzyskac odpowiedni poziom. W szczegolnosci nie ma problemu jesli klient zostawi swoje stare opony, dowolnie zuzyte. Albo sie kupi jedna przyczepe w Niemczech na lewo, i zapewni odpowiedni udzial. Choc tu akurat moga stanac na przeszkodzie niemieckie przepisy, jesli u nich tez trzeba odpowiedni poziom utylizacji osiagnac. A tak swoja droga to o ile dobrze uslyszalem to ciagle nie ma pomyslu na utylizacje opon. Wiec sie je spala w elektrowniach lub cementowaniach z instalacjami odsiarczania. Zysk z tego wszystkiego jest wiec tylko taki ze opony nie zajmuja miejsca na wysypiskach, co w malej Europie nie jest takim znow malym zyskiem .. J. |
|
Data: 2010-10-06 16:09:34 | |
Autor: Przembo | |
Rozmiar opon, a rĂłznica cen. | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i8hu6j$7mr$1news.onet.pl...
Użytkownik "Przembo" <xxxxxxxxxxxx@xx.xx> napisał w W tekscie przytoczonym przez Krzyśka nie jest to jednoznaczne Raczej bym sie przyjrzal "Przedsiębiorcy którzy nie uzyskali odpowiedniego w danym roku poziomu Jakby nie było mali też mogą kombinować, na przykład wpuścić na zaplecz, pozwolić wybrać sobie opone, odwrócić wzrok jak klient pobierze towar, a potem zakładamy opone "klienta" za 100pln sztuka. Sorry, ale w takich przypadkach zawsze myśle jak by taki kuriozalny pomysł obejść... a wystarczy sprawy małej wagi zostawić swojmu biegowi. Polska za pomocą takich regulacji nie stanie się z dnia na dzień rynkiem dla wyłącznie nowych opon, a opony z bieżnikiem 1,7mm będa uznawane za całkowicie dobre przez tych którzy chcieli by kupić używki z 5mm, ale nie mogą. A tacy osobnicy nie zrezygnują z posiadania i jeżdżenia autem... Pozdr |
|
Data: 2010-10-05 15:53:39 | |
Autor: kurdybanek | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i8f5mj$4s8$1news.onet.pl... Natomiast opony używane s± w Polsce horrendalnie drogie w porównaniu z kupowaniem za bezcen w Niemczech. Uzywana opona to po prostu ¶mieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie zrozumieli... |
|
Data: 2010-10-05 11:03:51 | |
Autor: amos | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
On 5 PaĽ, 15:53, "kurdybanek" <kurdyba...@nowherexx.plt> wrote:
A moglbys sprecyzowac, kiedy uzywana opona staje sie "smieciem"? Po miesiacu uzywania, sezonie, dwoch... Co ile zmieniasz swoje zimowki na nowe? -- amos |
|
Data: 2010-10-06 09:50:17 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
W dniu 2010-10-05 20:03, amos pisze:
Co ile zmieniasz swoje zimowki na nowe? Kiedy mi się na nich wyraĽnie gorzej jeĽdzi. Zwykle co 3 lata. Maj± wtedy 2/3 bieżnika, typowo. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2010-10-05 16:00:19 | |
Autor: krzysiek82 | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
W dniu 2010-10-05 15:53, kurdybanek pisze:
Uzywana opona to po prostu ¶mieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie to nie jest prawda, można tanio trafić czasami używkę w miarę ¶wież±, ale letni±. Np 175/50r13 bardzo mało popularny rozmiar, nowe dobre kapcie od 300zł (dobre nie jaki¶ ¶mietnik) używki już od 30euro roczne a czasami tegoroczne. Zimówki używanej bym nie kupił. Nauczony do¶wiadczeniem max 2lata na jednych zimówkach i nie więcej. Pokrywa się to mniej więcej z okresem zmiany auta całe szczę¶cie :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-10-05 16:37:48 | |
Autor: Irokez | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "krzysiek82" <gnojowni@mowimy-nie.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cab2fa0$0$21011$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-10-05 15:53, kurdybanek pisze: Podobnie mam do sprzedania opony letnie z felgami do Mondka. Zdobiły tylko pare kkm. Prawie nówki. Samochód się zmienił i nie pasuj± rozmiarem bo 15'stek nie zmieszcze na 16. Ale za 10zł nie oddam :) -- Irokez |
|
Data: 2010-10-05 16:33:59 | |
Autor: Cavallino | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał w wiadomo¶ci news:i8fal4$195a$1opal.icpnet.pl...
Nie tylk opona. ale tutaj ludzie jeszcze tego nie zrozumieli... To się zgadza. Jeszcze trochę czasu na to potrzeba. |
|
Data: 2010-10-05 12:15:14 | |
Autor: BearBag | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Klocki hamulcowe też zmieniacie co rok ? Albo tarcze bo przecież po
kilku tysi±cach km mog± się już zrobić mikro-wyżłobienia i tarcie hamulców zmniejszyć o kilka procent. Oczywi¶cie amortyzatory też najlepiej zmienić po roku bo przecież też maj± wplyw na bezpieczeństwo i hamowanie. Zastanawiam sie gdzie zaczyna sie paranoja u niektórych. |
|
Data: 2010-10-05 21:27:58 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Dnia 05.10.2010 BearBag <cactusek@gmail.com> napisał/a:
Klocki hamulcowe też zmieniacie co rok ? Albo tarcze bo przecież po 4 letnie zimowe Klebery ostatni± zimę przejeĽdziły do lutego po czym zostały sprzedane z autem. Gdyby nie zostały to pewnie wymienione by zostaly przed następn±. W nowym aucie dostalem pod koniec zimy zestaw róznych Fulda/Firestone 5 i 6 letnich. Nie dało się na nich jeĽdzić po ¶niegu mimo do¶c sporego bieżnika. Żadna nie miała go mniej niż 5 mm. Tak wiec w przypadku opon zimowych nie ma co sie szczypac. No chyba, ze jest sie zwolennikiem opon całorocznych. Maja one tę charakterystyczn± cechę, że s± mocno przeciętne latem za to całkiem do dupy zim±... lub odwrotnie ;-) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-10-06 10:18:51 | |
Autor: ±ćęłń󶼿 | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Może nie być tak Ľle, wypróbuj Goodyear Vector 4seasons.
Ale do¶ć drogie s± niestety. Za to oszczędzisz m.in. 2×60 zł corocznie na przekładkach (ceny stołeczne). Gdybym mialł tylko jeden komplet felg, to bym założył te Vectory, szczerze. Bo i tak opony zmieniasz zawsze albo ZA WCZE¦NIE (bo jesień wróci lub zima wróci), albo ZA PÓ¬NO (bo zima zaskoczy drogowców lub w marcu przygrzeje 20°C). Czyli zmieniaj±c z letnich na zimowe i tak przez około 1/3 roku jeĽdzisz na niewła¶ciwych oponach. Musiałby¶ rano na termometr i za okno patrzeć: "Janie! Dzisiaj zimowe kondonki zakładamy!" Na Poldolocie latało się na Dębicach (chyba D-91 175R13 ?, a póĽniej D-121 185/70R13 ?) cały rok i było dobrze :-) No, raz w Szklarskiej pod jedn± górę do pensjonatu nie podjechałem, choć rozpędzałem się z 200 metrów parę razy ;-) -- -- - | No chyba, ze jest sie zwolennikiem opon całorocznych. |
|
Data: 2010-10-06 10:38:42 | |
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Dnia 06.10.2010 ±ćęłń󶼿 <antyspam@interia.pl> napisał/a:
Może nie być tak Ľle, wypróbuj Goodyear Vector 4seasons. Dzieki ale nie skorzystam. Za to oszczędzisz m.in. 2×60 zł corocznie na przekładkach (ceny stołeczne). Mam jeden komplet felgi i dobrych opon letnich i zamierzam kupic drugi komplet kol. Bo i tak opony zmieniasz zawsze albo ZA WCZE¦NIE (bo jesień wróci lub zima wróci), albo ZA PÓ¬NO (bo zima zaskoczy drogowców lub w Wlasnie dlatego chce miec drugi komplet kol. Moze sie okazac ze u nas jest calkiem ladna pogoda ale w gorach jeszcze lezy snieg. Przerzucenie kol w garazu to 30 minut roboty i nie stoisz w kolejkach do wulkanizatora. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net |
|
Data: 2010-10-06 01:18:54 | |
Autor: to | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
begin BearBag
Klocki hamulcowe też zmieniacie co rok ? Albo tarcze bo przecież po Mój ostatni komplet roku nie wytrzymał... zajechałem je w 10 tys. km. ;) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-10-05 16:59:35 | |
Autor: gr | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
A mi się zdarza kupować opony w firmie, która handluje używkami, ale maj± też bardzo dobre Nokiany 2-3 letnie, nieużywane, ale wycofane w szwecji. Można u nich kupić 15 (obecnie z rocznika pocz±tek 2008) za cenę 80-100 zł za sztukę. I powiem szczerze, że wolę te nokiany niż nowe Frigo..... i jako¶ kupno 4 szt to nie boli - wydatek 350-400 zł a nie 1000 zł pozdr. Gr |
|
Data: 2010-10-06 11:48:42 | |
Autor: SET | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał w wiadomo¶ci news:i8fal4$195a$1opal.icpnet.pl... Uzywana opona to po prostu ¶mieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie Czyli ty po sezonie zmieniasz kapcie, bo już przecież używane? Nie popadajmy w skrajno¶ci. |
|
Data: 2010-10-06 16:14:03 | |
Autor: J.F. | |
Rozmiar opon, a róznica cen. | |
Użytkownik "kurdybanek" <kurdybanek@nowherexx.plt> napisał
Uzywana opona to po prostu ¶mieć, ale tutaj ludzie jeszcze tego nie zrozumieli... Moze dlatego ze umieja myslec. Zmieniasz opony codziennie ? No to, k*, jezdzisz na _UZYWANYCH_. A jak zmieniasz na zimowe/letnie to stare wyrzucasz ? Nie, chowasz, z czego wniosek ze zakladasz te schowane. _UZYWANE_ !!! J. |