Rozmiar opon, a róznica cen.

Data: 2010-10-05 14:31:08
Autor: Przembo
Rozmiar opon, a róznica cen.
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:i8f5bl$evu$1news.net.icm.edu.pl...
Niesamowite są różnice cen pomiędzy niektórymi rozmiarami opon, np.
205/65 R15 jest o połowę (!!) droższa od 195/65 R15.
Dla odmiany sporo mniejsza 185/65 R14 jest w tej samej cenie lub nawet
droższa (!!) niż 195/65 R15.
Dotyczy właściwie wszystkich nowych opon.
Wygląda na to, że rozmiar 195/65R15 ma na rynku taką konkurencję, że
producenci bez wyjątku musieli się dostosować i zejść z ceną.

195/65R15 to klasa średnia i kompakty z przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, zobacz ile takich aut jeździ...

Przy okazji:
Opony nowe są w Niemczech droższe, niż w Polsce.
Natomiast opony używane są w Polsce horrendalnie drogie w porównaniu z
kupowaniem za bezcen w Niemczech.
Czy naprawdę mamy u nas tylu amatorów "niejerzdżona nuwka tylko do
Kościoła jeszcze arz 4 mm bierznika na zime"???

Może i tak, ale jak ostatnio kupowałem opony używane to jedna kosztowała 10pln, a druga chyba 20pln i miała jeszcze troche bieżnika. Więc też można kupić tanio opony w przypadkowych miejscach bez żadnych zniżek :)

Pozdr

Data: 2010-10-05 05:42:58
Autor: PJ
Rozmiar opon, a róznica cen.
[...]

no opona za 3 czy 5 euro to faktycznie okazja dla Niemca, nikt
normalny tego nie zalozy pomijajac fakt ze zalozenie kola z wywazeniem
to jakies 5-15 euro :-) takie uzywki ida do Turka czy Ruska ten pcha
dalej do Polski i tak Niemcy pozbywaja sie smieci a ich przemysl nadal
moze zasuwac pelna para

poza tym jako jedyna nacja we Wszechswiecie mamy rentgena w oczach i
potrafimy wykryc uszkodzenia wewnetrzne opony a takze przesledzic jej
historie (podroze w czasie) czasem konczy sie to peknieciem opony w
najmniej spodziewanym momencie ale jak mozna zaoszczedzic pare
zlociszy to czemu nie ?

ps te opony leza od dobrych kilkunastu miesiecy, to efekt uboczny po
doplatach rzadowych, najwiecej na zlom poszlo aut miejskich i
kompaktow stad taki duzy wybor :-)

P.

Data: 2010-10-05 15:16:21
Autor: Przembo
Rozmiar opon, a róznica cen.
Użytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:6d76d5f0-7db6-4769-8341-6a82ea40f12cx7g2000yqg.googlegroups.com...
[...]

Szczerze to nie wiem czy te opony po założeniu  na flge były wyważane, jeśli płaciłem za opone i jej założenie 10 - 20pln to obawiam się że nie.
Nigdy po kupnie takiej opony nie miałem okazji jej sprawdzić :)

takie uzywki ida do Turka czy Ruska ten pcha
dalej do Polski i tak Niemcy pozbywaja sie smieci a ich przemysl nadal
moze zasuwac pelna para

U mojego gumiarza opony czekają aż przyjedzie Rosjanin by je kupić, w jakimkolwiek stanie by nie były, więc może kierunek jest na wschód od nas? :)

[...]

Ja mam niechęć do lawety i uszczelniaczy w sprayu. W krótkim czasie 2 razy rozwaliłem opone tak że nie było jak jej załatać, a po założeniu zapasu kilkaset km jazdy odbywałoby sie do kolejnej gumy. Wole już po drugim pechu zmienić koło i samemu podjechać do warszatatu by kupić 2 nowe opony... Może to i nadgorliwość, ale wolałem zawsze się zabezpieczyć, a opona jak bardzo by nie była zniszczona jeszcze troche da rade.

Pęknięcia opony i wypadki tym spowodwane są na tyle rzadkie, że zjawisko kupowania i jeżdzenia na używanych gumach mnie nie rusza.

ps te opony leza od dobrych kilkunastu miesiecy, to efekt uboczny po
doplatach rzadowych, najwiecej na zlom poszlo aut miejskich i
kompaktow stad taki duzy wybor :-)

To moje "ostatnio" mogło jednak być przed dopłatami :)

Pozdr

Data: 2010-10-05 06:30:50
Autor: PJ
Rozmiar opon, a róznica cen.
//Pęknięcia opony i wypadki tym spowodwane są na tyle rzadkie, że
zjawisko kupowania i jeżdzenia na używanych gumach mnie nie rusza.

inaczej myslisz jak jezdzisz sam i inaczej jak jezdzisz z dzieckiem,
tesciowej to bym nawet chetnie kupil taki komplet uzywanych za 20
pln :-)

P.

Data: 2010-10-05 17:35:19
Autor: Przembo
Rozmiar opon, a róznica cen.
Użytkownik "PJ" <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:6c9cbafa-cfdc-4ad4-9c4f-d8304a474a52f25g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

A jaką widzisz różnice między oponami kupionymi jako używane, a takimi samymi będacymi na samochodzie bo ktoś po prostu jeździ na trupach?
W jednym aucie mam wszystkie opony używane, wszak kupione z wozem, w drugim już kolejny komplet nowych i jest ok w obu przypadkach.
Nie przesadzałbym z nagonką na używane opony po prostu,  niech każdy kupuje jakie chce, a że Twoja uwaga odnośnie rentgenu w oczach przy kupnie nieswieżych jest słuszna to już inna kwestia :p

Pozdr

Rozmiar opon, a róznica cen.