Rozmiar opon a spalanie

Data: 2018-10-27 17:23:47
Autor: Bok
Rozmiar opon a spalanie
Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1 stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

Data: 2018-10-27 11:53:02
Autor: Kris
Rozmiar opon a spalanie
W dniu sobota, 27 października 2018 17:23:45 UTC+2 użytkownik Bok napisał:
Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1 stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

Zbankrutujesz
Załóż węższe to przez kika lat na piwo przyoszczędzisz

Data: 2018-10-28 07:27:21
Autor: Bok
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-27 o 20:53, Kris pisze:
[...]

na razie znalazłem: opór toczenia pochłania 4 do 7 % energii dostarczanej przez napęd, 4% jazda miejska 7% autostrada

opory toczenia różnych opon:
Michelin XW4  P215/65/R15 S   0.0093
Michelin MXV4 P205/65/R15     0.0095

Data: 2018-10-27 17:54:51
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Dnia Sat, 27 Oct 2018 17:23:47 +0200, Bok napisał(a):
Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1 stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

Po pierwsze - to ci sie srednica zmieni, wiec licznik bedzie inaczej
liczyl. I juz spalania nie da sie porownac :-(

J.

Data: 2018-10-27 17:59:47
Autor: Bok
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-27 o 17:54, J.F. pisze:
[...]

tak tak wiem ale chodzi o opory toczenia

Data: 2018-10-27 18:29:06
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-27 o 17:59, Bok pisze:
[...]

Niemierzalne. Podobny efekt masz przy niskim ciśnieniu.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-27 23:07:39
Autor: PiteR
Rozmiar opon a spalanie
na  ** p.m.s **  Bok pisze tak:

tak tak wiem ale chodzi o opory toczenia

Przechodząc z opon miękkich na jakieś kamienie gładkie spalanie może nie wzrośnie nawet.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-10-29 04:59:58
Autor: Budzik
Rozmiar opon a spalanie

[...]

Oczywiście ze sie da.
Po prostu bedzie to odrobine trudniejsze.

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2018-10-29 13:44:01
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
[...]

Bo to się porównuje do mapy a nie do licznika :]

Tankujesz full, trasa, zmiana opon, tankujesz full, trasa (ta sama), tankujesz full.

Podliczasz ile ci się wlało do zbiornika i masz wynik.

Proponuję tą samą stację i ten sam dystrybutor, no chyba że lejesz z własnego zbiornika z menzurką :D Tankowanie na różnych stacjach (czasem różnego paliwa) powoduje przekłamania.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 14:18:17
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd7009b$0$500$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jak sie jezdzi jedna trasa, to mozna.
Tylko jeszcze trzeba zatankowac bezposrednio przed i po.

[...]

No i przydaloby sie usrednic, a wtedy pewnie trasy beda rozne.

J.

Data: 2018-10-29 14:38:33
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 14:18, J.F. pisze:
[...]

Wystarczy przed. Zbiornik ma 70l i wystarcza na więcej. Skoro robię trasę 200km to chyba proste, czy mam wyjąć kalkulator i Ci pododawać?
Nie ma lepszej opcji niż nalewanie "po korek" celem zbadania ile ubyło paliwa.

Co uśrednić?

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 16:23:32
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd70d7f$0$503$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale nie wiesz ile ubylo, jesli nie zatankujesz pod korek :-)

I nie moze byc ubyte na poczatku, wiec trzeba zatankowac dwa razy :-)

Tankujesz full, trasa, zmiana opon, tankujesz full, trasa (ta sama), tankujesz full.
Podliczasz ile ci się wlało do zbiornika i masz wynik.

Pod warunkiem ze ... zmiana opon nie wymagal przejechania dodatkowych km :-)

[...]

Wyniki z roznych przejazdow tej samej trasy na jednych oponach.

J.

Data: 2018-10-29 21:46:39
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 16:23, J.F. pisze:
[...]

Specjalnie zacytuję, bo widać że do TRZECH zliczyć nie umiesz.
Generalnie nie lubię z ignorantem/kretynem dyskutować bo próbuje mnie ściągnąć do swojego poziomu i pokonac doświadczeniem :)

I nie moze byc ubyte na poczatku, wiec trzeba zatankowac dwa razy :-)

Kurwa, przecież to niżej napisałem. TRZY razy tankujesz.

Umiesz do 3 zliczyć, to czytaj poniżej:

Tankujesz full, trasa, zmiana opon, tankujesz full, trasa (ta sama), tankujesz full.
Podliczasz ile ci się wlało do zbiornika i masz wynik.

Pod warunkiem ze ... zmiana opon nie wymagal przejechania dodatkowych km :-)

A tu jakieś warunki wymyślasz? NIE MA ŻADNYCH WARUNKÓW! :) Oboże co za kretyn :D

[...]

To se robisz wielokrotność "badań" jak masz obiekcje. Polecam Tobie badania na idiotyzm, regularnie co tydzień :)
Średnia ci wyjdzie :]

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-28 12:56:08
Autor: Tomasz Pyra
Rozmiar opon a spalanie
[...]

O tak zwazne zerozeronic ;)

Data: 2018-10-29 09:52:46
Autor: yabba
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 27-10-2018 o 17:23, Bok pisze:
Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1 stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

Mogę przytoczyć jako przykład, porównanie dwóch fabrycznie nowych Opli Kadetów 1,6D około 30 lat temu. Nie pamiętam dokładnie rozmiarów opon, ale jeden miał opony 155, a drugi chyba 165 (175 mniej prawdopodobne). Na trasie 1000 km różnica zużycia paliwa wyszła około 0,3 l na 100 km.

yabba

Data: 2018-10-29 10:27:14
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ale przejechaly dokladnie te sama trase, czy opierasz sie na liczniku kilometrow ?

J.

Data: 2018-10-29 09:30:45
Autor: Mateusz Viste
Rozmiar opon a spalanie
On Mon, 29 Oct 2018 10:27:14 +0100, J.F. wrote:
[...]

Pytanie też czy kierowca ten sam, bo to on z reguły jest prowodyrem największych odchyleń w spalaniu.

Mateusz

Data: 2018-10-29 10:45:03
Autor: Tomasz Pyra
Rozmiar opon a spalanie
Dnia 29 Oct 2018 09:30:45 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

[...]

Przy 0.3l/100km to pytanie jeszcze o to czy trasa na pewno ta sama, czy
prędkości identyczne (bo tu już zaczyna grać rolę czy jedzie się 100km/h
czy może 103km/h), w którą stronę wiał wiatr (i jaki), jaka była
temperatura itp.

Data: 2018-10-29 09:58:46
Autor: Mateusz Viste
Rozmiar opon a spalanie
On Mon, 29 Oct 2018 10:45:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
[...]

Pytania aktualne niezależnie od różnicy spalania. Opony nr 1 mogły zwiększać opory o 50%, ale jako że drugi pomiar jechał pod wiatr to się wyrównało... Nie doceniamy także pozycji księżyca - przy pierwszym pomiarze mógł być bliżej, lub odwrotnie. Księżyc oceany przenosi, to co dopiero mały samochodzik. :)

Wniosek chyba tylko taki, że takie jednostkowe porównywanie nie ma większego sensu. No chyba że na bardzo wielu próbkach (przejazdach), by odfiltrować szum statystyczny.

Mateusz

Data: 2018-10-29 10:54:16
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd6d345$0$15185$426a34cc@news.free.fr...
[...]

Hm ... maluch w trasie to mi palil jak zegarek.
Ale inne samochody nie byly juz takie dobre - co bak, to inaczej.

I co ciekawe ... jakas mala korelacja z rodzajem trasy.
Czy sie wloke miedzy tirami na krajowce, czy popylam autostradą - jakos podobnie wychodzi.

Tylko ze diesle maja duze baki, to duzo sie przejezdza, wiec i rozne odcinki.

J.

Data: 2018-10-29 13:28:16
Autor: yabba
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 29-10-2018 o 09:52, yabba pisze:
[...]

Doprecyzuję dane. Trasa 1000 km przejechana jednocześnie, prędkości podobne (wspólna podróż), podobne obciążenie, dwóch różnych kierowców.

yabba

Data: 2018-10-29 13:36:36
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 13:28, yabba pisze:

[...]

Huh, i jak wspomniałeś 2 (w sumie rózne auta) Test powinien się opierać na dokładnie takich samych danych wyjściowych:]

- Ten sam kierowca
- to samo auto
- ta sama trasa
- takie same warunki pogodowe
- różne opony

Wtedy można rozkminiać  o różnicach, pod warunkiem że kierowca będzie jechał tak samo. Ja pokonuję trasę 100km x2 w tygodniu (tą samą) a różnice mam nawet do 1l/100km. Wystarczy że gdzieś powciskam za mocno i zaraz wychodzi :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 13:44:14
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I wiatr bedzie taki sam.

Wiec albo bierzemy to, co sie koledze udalo ustalic, albo szukamy kogos z flotą i wiekszymi statystykami ...

Ja pokonuję trasę 100km x2 w tygodniu (tą samą) a różnice mam nawet do 1l/100km. Wystarczy że gdzieś powciskam za mocno i zaraz wychodzi :)

To teraz zanotuj ile dokladnie licznik mierzy na tej trasie, po czym zmien opony na szersze :-)

J.

Data: 2018-10-29 12:51:55
Autor: Mateusz Viste
Rozmiar opon a spalanie
On Mon, 29 Oct 2018 13:44:14 +0100, J.F. wrote:
I wiatr bedzie taki sam.

Tylko mają jechać obok siebie, żeby ten pierwszy nie 'ciągnął' drugiego.

Mateusz

Data: 2018-10-29 13:53:02
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd7026b$0$3749$426a34cc@news.free.fr...
On Mon, 29 Oct 2018 13:44:14 +0100, J.F. wrote:
I wiatr bedzie taki sam.

Tylko mają jechać obok siebie, żeby ten pierwszy nie 'ciągnął' drugiego.

Owszem.
A tak sie nie da, wiec w czworke, z odstepami po 100m :-)

J.

Data: 2018-10-29 13:55:39
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 13:44, J.F. pisze:
[...]

Rozumiem że wiatr a warunki pogodowe to dla Ciebie dwa rózne psy :]

[...]

Zmieniałem, tak samo wychodzi. Mam zimówki 205/65/15 i letnie 225/65/16 jeżdzę tą trasą od 8 lat dwoma autami. Bilans ciągle ten sam, pod warunkiem że utrzymuję akcelerację na podobnym poziomie. Wystarczy że powciskam czasem bardziej, zaraz spalanie skacze co widać przy tankowaniu.
Diesel/automat/143k/2,9L
Benzyna/manual/140k/2,2L
Słabszym autem nie próbowałem ale znam gościa, któremu stare Clio 1.2 potrafi łyknąć 12l/100 i 7l/100 na tej samej trasie :D przy tych samych oponach.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 14:16:18
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

warunki pogodowe to bedzie "wiatr umiarkowany", a ile to m/s ?

[...]

To nam dochodzi jeszcze jeden czynnik - warunki pogodowe/temperatura.
W zimie inne niz w lecie.

I drugi - opory toczenia opony - zaleza od typu.

I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...

Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
W sumie - czemu nie, nieznaczna roznica, jakby mocno wplywala, to pewnie bysmy mieli jakies ekstremalne kola ...

Ale przypomnialem sobie o etykiecie energetycznej - tam powinny byc jakies konkrety ....

J.

Data: 2018-10-29 14:34:40
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 14:16, J.F. pisze:
[...]

Kurwa, taki sam. Zapytasz jeszcze czy w nocy i czy grawitacja taka sama? :)

[...]

Kurwa, TAKIE SAME WARUNKI. Wszechświat>Układ słoneczny>Ziemia>Europa>Polska>Wielkopolska. Ten sam odcinek A-B i B-A. Wiesz że inni którzy to czytają właśnie się drapią w głowę i czekają czy zapytasz kto rządzi? Pis czy PO?

Na zimówkach czasem jeżdzę do maja a w zeszłym roku nawet nie zmieniałem letnich, kupiłem nowe opony i jeśli zima będzie podobna to nie wiem czy zmienię. Po zmianie starych (startych) na nowe, nadal spalanie takie samo.

I drugi - opory toczenia opony - zaleza od typu.

Srypu. Nie kombinuj. Rozmawiamy o szerokości opon. Za chwilę zapytasz czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne opory tarcia. Nie. Cały czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...

Rozumiem że mam wystawić fotkę, bo pewnie czytać nie umiem :>

Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?

Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

W sumie - czemu nie, nieznaczna roznica, jakby mocno wplywala, to pewnie bysmy mieli jakies ekstremalne kola ...

Ale przypomnialem sobie o etykiecie energetycznej - tam powinny byc jakies konkrety ....

Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]

Jak mam mniejsze, to pali wincyj ale przy obu rozmiarach takie same różnice :D

No i oczywiście ŚWIATŁA!!! W dzień mam LEDy więc spalanie jest mniejsze a w nocy nakurwiam halogenami i drogowe+mijania więc alternator tylko czycha na paliwo, żeby pożreć wincyj.

Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 16:34:59
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.

A wiatr taki sam ... nie trafisz dokladnie takiego samego na calej trasie, wiec nie zrobisz takiego testu :-P

[...]

Ale porownujesz dwie kompletnie inne opony ..

Za chwilę zapytasz czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne opory tarcia. Nie. Cały czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

Przez pol roku renowacja nawierzchni mogla sie zdarzyc.

I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...
Rozumiem że mam wystawić fotkę, bo pewnie czytać nie umiem :>

wieksza felga, wieksza szerokosc, wiec wieksza wysokosc -> duzo wieksza srednica i obwod.

Na stalym odcinku swietnie - bo licznikowi wierzyc juz nie mozna.
A moze to 225/55/16.

Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

Sie przyzwyczailem :-)

[...]

Jak najbardziej sluszna uwaga.

A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej temperaturze, a potem jedzie w drugiej :)

No i oczywiście ŚWIATŁA!!! W dzień mam LEDy więc spalanie jest mniejsze a w nocy nakurwiam halogenami i drogowe+mijania więc alternator tylko czycha na paliwo, żeby pożreć wincyj.

A widzisz. O swiatlach nie wspominalem, bo zalozylem, ze jezdzisz na mijania takze w dzien.
A tu nie ma lekko.
A jeszcze tak z natury rzeczy w zimie sie wiecej jezdzi na mijania niz na dziennych :-)

Na szczescie swiatla biora niemierzalnie malo ...

Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

I zadnych dodatkowych km ?
Czy sumiennie tankujesz przed i po ...

J.

Data: 2018-10-29 23:19:55
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 16:34, J.F. pisze:

[...]

[...]

No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :] Jak się jedzie na południe to pod słońce a jak na północ to ze słońcem i wyciągam taki żagiel fotonowy i mnie pcha :>

No dobra, inna wilgotność i inna praca silnika. Auto żwawsze, brak korków, można nakurwiać i srednią poprawiać bo w nocy mniej ruchu :>

Dobrze się czujesz?
[...]

[...]

Trzykropek. Stawiany _bez_ spacji :>
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielokropek

Pisz do mnie jak człowiek do człowieka a nie jak debil do człowieka :>

Za chwilę zapytasz czy była renowacja nawierzchni, bo to też inne opory tarcia. Nie. Cały czas biały kurwa marmur, pozłacany :]

Przez pol roku renowacja nawierzchni mogla sie zdarzyc.

Tak, polerowali marmur i myli Ludwikiem na Boże Ciało.

[...]

NIE! Tak jak podałem.

Ale w sumie ciekawe ... czyli szerokosc malo wplywa ?
Ale spację przed pytajnikiem stawiasz sumiennie :D

Sie przyzwyczailem :-)

To się odzwyczaj. Pewnie jak piszesz to dłubiesz w nosie i pierdzisz/bekasz ale luzik, tego "nie widać" :)

Nie zapytałeś o ciśnienie :]. Tu Cie mam :]

Jak najbardziej sluszna uwaga.

A tu jeszcze taki niuans, ze pompuje czlowiek w jednej temperaturze, a potem jedzie w drugiej :)

No, na obu kompletach tak samo :) Przecież nie zmieniam gumy po każdym ruchaniu/jechaniu :) To nie kapcie domowe :]

[...]

Kurwa, znowu spacja. Ciekawe jak masz w realu. Pewnie też robisz megaprzerwę, że można skoczyć po piwo na stację w sąsiednim województwie, nim dopowiesz resztę zdania :)

Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne natomiast w mieście i korkach, różnica 1l/100km.

Rozumiesz 8 lat, ta sama trasa co TYDZIEŃ 200km? Se przelicz :D

I zadnych dodatkowych km ?

Przepycham ręcznie :] Często kilka km. Nie muszę chodzić na siłkę :]

Czy sumiennie tankujesz przed i po ...

Może tak. Nie dość że sumiennie, to używam:

-  Drivvo https://play.google.com/store/apps/details?id=br.com.ctncardoso.ctncar

- MyWhells https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.mywheels.obd

- Torque/zamiennie

- Fuelio https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kajda.fuelio

Tak, mam PEŁNĄ kontrolę nad spalaniem i wydatkami i całe miliony lat świetlnych na testach. Jestem szczególantem. Dodatkowo sam wymieniam uszczelki pod głowicą i tylko czekam na kontrolkę "czek endżajn" bo czuję że wtedy będę miał wyżerkę w rozkmince i całą zabawę w usuwaniu problemu :)

Widzisz. Ponieważ podałem wcześniej to się ustosunkuję. Nie czuję różnic w spalaniu w pojazdach, które mają wiekszą moc i pojemność silnika niż "piździki" czyli pojazdy do 80kkm. Jeśli w pojeździe o masie 2T i mocy 150kkm dowalisz 200kg to nawet tego nie poczujesz, nie mówiąc już o spalaniu. W pojazdach o mniejszej mocy silnika tak i wystarczy w jakimś Cienkusiu wpierdolić na tył dwie tłuste baby i już masz różnicę sięgającą 1l/100km :) Dlaczego? Jak umiesz wykonać dodatkową pracę, polegającą na wstawianiu spacji przed pytajnikiem, to oznacza że masz wincyj energii niż ja i sam sobie to wyjaśnisz :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 11:01:12
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych reflektorow.
Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.

No dobra, inna wilgotność i inna praca silnika. Auto żwawsze, brak korków, można nakurwiać i srednią poprawiać bo w nocy mniej ruchu :>

Inna temperatura, inny ruch ..

Dobrze się czujesz?

A co - myslisz, ze nie ma wplywu na spalanie ?

[...]

Albo zlikwidowali stare dziury i wylali nowy asfalt :-)

I pewnie pomyliles cyferki - bo srednica by wyszla mocno rozna ...
[...]
A moze to 225/55/16.

NIE! Tak jak podałem.

Ok, czyli sporo wieksza opona i licznikowi nie ma co wierzyc.

[...]

Jak pisze to nie dlubie, bo mam rece zajete :-P
Dlubie jak czytam :-)

[...]

Ale czy sprawdziles cisnienie przed trasą, czy napompowales w listopadzie a jechales w styczniu ? :-)

[...]

Spacja to odstep miedzy slowami, wiec IMHO pasuje przed reszta wypowiedzi ... niewypowiedzianej :-)

Co do świateł, przeliczałem. Na trasie w sumie niemierzalne natomiast w mieście i korkach, różnica 1l/100km.

Mam teraz komputer co pokazuje w korku spalanie na godzine ... raczej nie ma korelacji ze swiatlami ...

[...]

Ale tu jak rozumiem wpisujesz przebieg z licznika, ktory ustalilismy, ze masz do d*.

To teraz przelicz jak to naprawde wyglada, uwzgledniajac inna srednice opon.

Albo jesli jeszcze nie zmieniles opon - zapisz gdzies i przebieg i spalanie na tej trasie, a potem sprawdz po zmianie..

[...]

Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a taki, jaki ECU wylicza z obrotow kól.
Zmienisz opony na wieksze, to bedzie przeklamywac. Taki szczegól :-)

[...]

Ja tez nie czuje wiekszej roznicy, ale to bardziej dlatego,  ze rozrzut miedzy tankowaniami przekracza mi 1l/100km.
Wiec wplywu szerokosci na poziomie kilku % tez nie wychwyce.

Ale na etykiecie energetycznej opony opory toczenia sa, wiec nie nalezy badac wplywu szerokosci na dwoch roznych oponach.

J.

Data: 2018-10-30 11:46:46
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-30 o 11:01, J.F. pisze:
[...]

Noc jak najbardziej moze wplywac na spalanie.

No pewnie. Fotony się inaczej odbijają :]

A zebys wiedzial, ze inaczej. Nie padaja z gory, tylko z wlasnych reflektorow.
Wic inaczej widac, co wplywa na predkosc.

Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z prędkością ok 300km/s i mocą 200W co jest siłą straszliwą i działa jak silniki hamujące w rakiecie Muska :]

[...]
[...]

I wycierasz pod krzesło czy strzelasz w firanę?
Podobno są tacy co zjadają.

[...]

Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a2235214d82ebbdf76.jpg

[...]

Brednia. Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka różnica w dozowaniu paliwa, obliczanie jej "na godzinę" mija się z celem i zostajesz zwyczajnie oszukany. Liczy się PRZEBIEG, bo tutaj zawsze podajemy ile auto pali na 100km. Żeby pokonac 100km w trasie, srednio silnik pracuje 1,5h, w miescie i korkach jest to 6h. Skoro odnosimy się do czasu pracy silnika na godzinę wyliczenia wskażą nam 0.1l więcej a w zasadzie jest to uchyb pomiaru, ale razy 6h da nam obraz 0,5L. Gdzie odległość przejazdu jest taka sama. (dane przykładowe)
Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie policzysz (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki procent kwh idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym większy procent.

Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km więcej :]

Tylko ze dwie pierwsze nie biora rzeczywistego przebiegu auta, a taki, jaki ECU wylicza z obrotow kól.

Nie. Z GPS :] Porównuję to również z ecu, czyli wskazaniami licznika i widzę różnice :) Ponieważ robię sobie co jakiś czas zrzuty logów do kompa to analizuję w wolnym czasie. Generalnie już dawno jestem po obliczeniach więc realnie rozmawiamy o moim doświadczeniu i wszelakich zabiegach polegających na wyliczeniu i obserwacji.

[...]

Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to nadal podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to jest to parametr _stały_ znaczy ileś KW. Dla przykładu 1KW przy mocy silnika 70KW to 7% wiecej obciążenia. Licząc korelację obciążenia ze spalaniem przyjmijmy że 7% więcej paliwa idzie na pokonanie oporów. W przypadku silnika o mocy 200KW to nadal 1KW ale procent obciążenia jako stały będzie wynosił 0,2% czyli niemierzalny.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 10:54:21
Autor: Mateusz Viste
Rozmiar opon a spalanie
On Tue, 30 Oct 2018 11:46:46 +0100, LordBluzg(R) wrote:
Bredzisz. Reflektory świecace do przodu HAMUJĄ, powodując większe
zuzycie paliwa. Reflektor Wiazka/snop swiatła wypuszcza fotony z
prędkością ok 300km/s i mocą 200W

Ale przecież te z tyłu też świecą. Może trochę słabiej, no ale część sił się jednak znosi. To tego dopomaga jeszcze siła wydmuchu spalin do tyłu, więc +/- wynik się zbilansuje.

Mateusz

Data: 2018-10-30 12:00:32
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
[...]

Noale w dzień też spaliny wylatujo, czyli jest to efekt stały. Żarówki z tyłu majo 2x5W=10W i do tego filtr, który przepuszcza tylko coś z okolic
  ~ 635-770 (nm) i ~ 480-405 (THz) a reszta zostaje zatrzymana. To jednak zbyt mało żeby mówić o "dopalaczu" ale myślenie masz dobre :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 14:38:43
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zapomniales, ze ruch coraz wiekszy.
Twoje reflektory hamuja, ale ktos z tylu cie swoimi popycha :-)

[...]

Ale azot pompujesz czy CO2 ?

Azot oszczedza paliwo :-)

[...]
Brednia.

Wytlumacz to mojemu silnikowi :-)

Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka

Starego gaznikowca tez mialem.
Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza porcja paliwa w gazniku.
Na ok 2 min przy rozgrzanym silniku na postoju.
Z wlaczonymi swiatlami tez ok 2 min ...

różnica w dozowaniu paliwa, obliczanie jej "na godzinę" mija się z celem i zostajesz zwyczajnie oszukany. Liczy się PRZEBIEG, bo tutaj zawsze podajemy ile auto pali na 100km. Żeby pokonac 100km w trasie, srednio

Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego, wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.

[...]

Tylko rzetelniej sie mierzy 0.1 przy zuzyciu 6l (gdybym tak 6h stal), niz przy zuzyciu 40l - gdybym 6h jechal.

Moc uzyta do oświetlenia nie bierze się z eteru :] Jak sobie policzysz (w zalezności od pojemnosci silnika i jego mocy)...jaki procent kwh idzie na oświetlenie to im mniejsza moc silnika, tym większy procent.

120W, powiedzmy 150 ze stratami alternatora ... ponizej 1% mocy silnika w czasie jazdy.

Nie mowie ze nie bierze, tylko ze zmierzyc to trudno.

Odnosząc się zatem do przebiegu a nie do czasu pracy silnika, mamy wynik że w mieście, jadąc z właczonymi swiatłami zużywamy 0,5L/100km więcej :]

4h na 100km, ~0.5kWh, ze 150g paliwa ... sklanialbym sie raczej do 0.2l.

A rozrzut w miescie mam znacznie wiekszy.

Nawiasem ... to na 1h wychodziloby rzedu 0.05l i nie ma sie co dziwic, ze komputer pokladowy nie pokazuje, skoro ma tylko 1 cyfre po przecinku.

Musze wlaczyc wiecej swiatel, moze sie objawi :-)

[...]

Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.

Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
Torque chyba tez nie ma.

[...]

Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.

[...]

A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi niemierzalne, nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.

J.

Data: 2018-10-30 17:47:03
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-30 o 14:38, J.F. pisze:
[...]

[...]

Ale lusterka z poprzedzającego mnie pojazdu to uzupełniają.
Tzn jak jak świecę to odbicie wraca do mnie, co daje siłę 2x większą no i się znosi :]

Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a2235214d82ebbdf76.jpg

Ale azot pompujesz czy CO2 ?

Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]

Azot oszczedza paliwo :-)

Ciekły jest cięższy :/

[...]

Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)

Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to obroty spadają. OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz światła a komputer-- cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]

Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego, wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.

Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)

[...]

Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego przelicznika.>
[...]

Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na końcu stosować jednostki l/km :)

[...]

Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D

Jesli z GPS to super ... ale on tez ma swoja dokladnosc.

Tylko w opisie do MyWheels nie wspominaja o GPS.
Torque chyba tez nie ma.

Użyłem też słowa zamiennie :> Myślałem ze pojmiesz ale kucha. Nie pojąłeś. Trasę nazwijmy "testową" mam wyliczoną co do metra, GPS, mapy, ECU, różnica na srednicach kół (15/16'') itd Dla mnie to parametr _stały_. Nie będę Ci opisywał dokładnie, bo mi się nie chce. Zmierzona trasa. Ponieważ to doskonały odcinek, równy dokładnie 110,5km od stacji benzynowej do miejsca zatrzymania to sobie robię testy od kilku lat.

[...]

[...]

A co się niby ma zmieniać?

[...]

Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika, raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 20:02:33
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd88b1f$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego jednak gazowy :-)

[...]

Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we wszystkich spadaly.

A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc energia iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly obroty ?

OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz światła a komputer-- cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]

W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie stabilizowal.
Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?

Ale u mnie jest diesel. W czasie jazdy co chwila pokazuje co innego, wiec tym bardziej nie mozna zmierzyc wplywu swiatel.
Ja nie polegam na chwilowych wskazaniach bo to mylna mylność :)

Jak widze ze skacze miedzy 0 a 20, to tym bardziej nie polegam.
Ale na wolnych obrotach odczyt juz tak nie skacze :-)

[...]

Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju, to tez jest to dowod.
A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.

Szczegolnie na rzeczywistej drodze, gdzie rozrzut spalania jest duzy.

[...]

to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i błedy wprowadzac.

[...]

Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy :-)

[...]

OK, moze sie przylozyles do pomiarow, nie mowie nie.

Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca zatrzymania"  :-)

[...]

A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?

No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci zalezy.

[...]

https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowanie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/

Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial na mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.

A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
Byc moze nie ma ...

J.

Data: 2018-10-30 21:49:10
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-30 o 20:02, J.F. pisze:

[...]

Ale na gazowym są większe opory tarcia bo guma minkciejsza :]

[...]

Taa, szczególnie na małych dieslach :>

[...]

Nie miał jak się stabilizować. Nawet jakiś wątek ostatnio był na grupie...bo się okazuje że alternator jest obciążeniem, bo musi :] szczególnie kiedy jest słaby akumulator i nie kompensuje.
Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?

j/w
[...]

[...]

Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro uznaje się przelicznik l/km.

[...]

No i na 100km będziesz miał spalanie nieskończenie wielkie, jeśli nigdzie nie pojedziesz :] Trochę bessęsu, bo jak chcesz mieć stratę to lepiej to paliwo wylać do beczki na ścieki :D

[...]

Ale w mieście zauważysz. Na trasie nie. Różnica polega na prędkości. Jesli pojedziesz z włączonymi światłami 1000km z prędkością 15km/h i zrobisz test na tą samą trasę bez świateł to spalanie będzie mniejsze :)

Nie chce mi się obliczac ile czasu pojedziesz ale właśnie ilość godzin pracy silnika da zauważalną różnicę bo musisz czas pracy silnika traktować jak mnożnik. Tutaj chodzi o wychwycenie namacalnej różnicy.

Odnośnie jazdy światła/bez w realnym życiu, nie mamy wpływu na prędkość w mieście ale głównie po nim jeździmy co jak już wspomniałem w przeliczeniu l/km mamy różnice. Na trasie ich oczywiście nie ma bo silnik pracuje krócej i wychwycenie jest praktycznie niemożliwe.

Sumując. Jeżdżąc po miesie ze światłami, samochód pali o 0,5l/100km więcej niż bez świateł. Na trasie nie ma różnic.

Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca zatrzymania"  :-)

Łokurwa. Jak byś był piłką do golfa, to bym za chuja nigdy nie trafił do dołka. Daję ci na tacy całą wykładnię a ty skręcasz przed dołkiem o 180 stopni.

Skup się, tak, teraz, UWAGA...

JA KURWA WRACAM TĄ SAMA DROGĄ DO TEJ SAMEJ STACJI!!!jeden :D
Mnożnik drogi mam x2 i tym samym ma pełen test :]

[...]

Skokowo, logarytmicznie? Skoro zakładam taką samą prędkość w pomiarze to gdzie mi się ta prędkość ma nagle zmieniać? Bzdurujesz...idź w stronę światła :)

[...]

Już Ci wskazałem, gdzieś tam po drodze. Na małych silnikach będzie to jakoś odczuwalne ale na dużych nie, bo opory toczenia w pojazdach z większą mocą są traktowane jak kajak podpięty do lotniskowca :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 20:58:15
Autor: Mateusz Viste
Rozmiar opon a spalanie
On Tue, 30 Oct 2018 21:49:10 +0100, LordBluzg(R) wrote:
[...]

U niektórych ludów spotkać można informację o liczbie mil na galon - to dopiero cyrk. To ja już wolę ilość litrów na godzinę którą proponuje kolega JF. Przyjemniejsze to w obsłudze i poniekąd znajome - jak w ciągniku.

Mateusz

Data: 2018-10-30 22:04:45
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
[...]

OK :D Zatem ja proponuję ilość litrów na 100h, żeby było sprawiedliwie :D...skoro liczymy l/100km a nie litr na kilometr :D
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 23:37:48
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-30 o 22:04, LordBluzg(R) pisze:

[...]

....tak dopowiem. W badaniu na 100h/postój na pewno wyjdzie różnica, bo się uzbiera te 150W w jakąś ładną buteleczkę :) A mi właśnie o to chodzi.
Nie po to łażę do Biedry, żeby zaoszczędzić 2zł na zakupach ale przy 200 zakupach to mam 4 stówy i mogę sobie zabalować w pobliskim barze i zamówić ośmiorniczki:) Patrząc w ten sposób na oszczędności, dochodzi się do wniosku, że jeśli robimy samochodem rocznie 10tys km to chuj. Można wciskać w gaz, zakładać wałki, palić gumę i świecić halogenami w niebo. Jak ktoś robi 50tys km rocznie to zaczyna się od drobiazgów bo one wtedy dają konkrety w postaci oszczędności. Wtedy właśnie kupuje się opony A a nie D i rozkminia czy się pościgać czy odpuścić i kupić sobie buteleczkę dobrego piwa :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-30 23:41:49
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Dnia Tue, 30 Oct 2018 21:49:10 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

Z gaznikiem :-P

[...]

Ale jakos jednak stabilizowal. No chyba ze napiszesz, ze na jalowym biegu obroty ci falowaly od zera
do 6000
[...]

A dlaczego nie moge ?
[...]

Ale chcemy zmierzyc czy swiatla powoduja zauwazalny wzrost spalania.

[...]

Czemu jazda po miescie bardzo sprzyja :-P
Te korki zawsze takie same, te swiatla ustawione w zielona fale, ...
:-P

[...]

Po miescie to ja bede mial rozrzut ponad 2l/100km
[...]

Jesli jeszcze nic wiecej nie jezdzisz, to mnie przekonales.

J.

Data: 2018-10-31 01:14:20
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-30 o 23:41, J.F. pisze:

[...]

Noaco? Małe diesle na zwykłej pompie bez kompa już wymarły praktycznie więc domyślnie nie napisałem a Ty trollujesz :]
Dodatkowo, mały diesel ma tak nisko moment że jak włączysz swiatła to on to traktuje jak krowa muchę. Machnie ogonem i sobie dogoni obroty bo ma lepszy aku niż benzna i aku to kompensuje bo w sumie musi. Sporo by naopowiadać w tym obrazku :) Alternator w tym przypadku to też inne koło u wozu bo robi tutaj jako slave a nie master jak w benzynie :)...no dobra, inny temat.
[...]

[...]

Nijak się nie stabilizował. Włączałeś dobre światła i spadało z 800rpm na 750rpm. Jak akumulator dogonił napięcie po rozruchu to później się stabilizowało w zależności od wydojenia. Na wtryskach masz nanosekundę. Włączasz światła i MYK, znów masz 800rpm. Ten MYK to różnica. Ponadto na zimnym i tak działa "ssanie" więc wyłaziło kiedyś inaczej bo na ssaniu ciagnał najwięcej, ponad potrzebę więc trudne do uchwycenia.

Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro uznaje się
przelicznik l/km.

A dlaczego nie moge ?

Bo za krótki test i za mało różnic. Rozciągnij to na 100h, wtedy porozmawiamy o różnicach :)

[...]

Przy 100h wyjdzie.

[...]

No gdzieś muszę wypasać to bydło...a namierzyłem taką stację, gdzie cena paliwa jest jedną z najmniejszych w mieście i niedaleko od mojego punktu docelowego. Jak zauważyłeś, to każdy grosz się liczy więc tankuję swoje bydlęta jak najtaniej i jak najlepiej. Nie wiem ile mam oszczędnosci bo nie podliczałem ale uzbiera się na jakąś ciekawą, tygodniową wycieczkę w roku.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-31 08:17:39
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Dnia Wed, 31 Oct 2018 01:14:20 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
[...]

Zaczales od gaznika i nagle przeszedles na diesle :-)

Dodatkowo, mały diesel ma tak nisko moment że jak włączysz swiatła to on to traktuje jak krowa muchę. Machnie ogonem i sobie dogoni obroty bo ma lepszy aku niż benzna i aku to kompensuje bo w sumie musi.

No i pompa ma regulator obrotow ...

[...]

Chodzi mi o to, ze ten uklad byl z natury stabilny.
Tzn - nie trzymal jakis konkretnych obrotow, ale jednak wahania byly
male.

Jak akumulator dogonił napięcie po rozruchu to później się stabilizowało w zależności od wydojenia.

Jak aku gonil napiecie, to sie i silnik grzal, i ssanie wylaczalo ...
wiec nie ma sie co dzwic zmianie obrotow.

[...]

Procentowo podobnie.
Co prawda 0.05 litra na stacji nie zauwaze, ale jak przyjdzie
zatankowac 100 l, to i tych 5 moze sie ukryc.
A na pewno sie ukryje, jak bede jechal i pali nie tylko wiecej, ale z
wiekszym rozrzutem.

[...]

O ile fluktuacje nie sa wieksze.

[...]

Chodzi mi o to, ze tankujesz na stacji, trasa, powrot i znow
tankowanie. I ani km dodatkowego. Bo licznikowi wierzy nie mozesz :-)

I jaki masz rozrzut przy drugim tankowaniu ?

J.

Data: 2018-10-31 10:34:12
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-31 o 08:17, J.F. pisze:
[...]

Zaczales od gaznika i nagle przeszedles na diesle :-)

No fakt, mogłem się odnieść do silników bez kompa. Tak po prostu było bo sam nie raz obserwowałem takie stany. Po uruchomieniu auta, jeśli miałem ustawione obroty na niskie-niskie, silnik pracował normalnie a po włączeniu świateł, kiedy już wczesniej było na tyle duże obciążenie mechaniczne alternatora, który musiał doładować akumulator, silnik potrafił zgasnąć. Mowa oczywiście o silniku z małą pojemnością w okolicach 1000ccm i nie było to powodem zbyt małej iskry, bo silnik dał się uruchomić nawet z włączonymi swiatłami, tyle że trzeba było "nożnie" wcisnąć pedał przyspieszenia, żeby dostał większą dawkę paliwa nim doładował akumulator. Samochody z ssaniem automatycznym miały mniejszy problem w tym zakresie ale tylko wtedy, kiedy silnik był zimny bo nie dość że mieszanka miała inny skład to dawka paliwa była na tyle duża że generalnie podnosiła obroty na sporo większe niż "niskie". Przy ciepłym silniku, kiedy czasem nie zapalał od razu i trzeba było kilka razy kręcić rozrusznikiem, osiągało się taki efekt, że albo silnik gasł po włączeniu świateł albo wyraźnie obroty spadały, co trzeba było kompensować, podając mu więcej paliwa. Pojąłeś?

[...]

W zależności jak kto sobie te obroty wyregulował wcześniej :)

[...]

Dlatego robiąc test, należy nie kombinować i jechać stabilnie oraz dokonywać porównań gdzie czas przejazdu trasy testowej jest podobny.

Ale chcemy zmierzyc czy swiatla powoduja zauwazalny wzrost spalania.
Przy 100h wyjdzie.

O ile fluktuacje nie sa wieksze.

Nie są. Skoro na godzinę można spodziewać się skrajnie wyniku 0,01l (ale jest ciut więcej) to po 100 godzinach różnica wyniesie 1l :) Czyli wyraźnie zauważalnie.
Później tylko rozkminka ile silnik pracuje w roku (czas) i masz wyraźną różnicę. Dajmy na to, że dziennie sinik pracuje 5h to rocznie masz 1825h jak sobie to teraz przemnozysz na paliwo to masz realną różnicę w spalaniu ze światłami czy bez. Podliczając zużycie 0,01l/h po roku wychodzi 18lx5=91zł Teraz, jeśli w obliczeniach uwzględnisz moc i pojemność silnika, gdzie małe moce mają większy procent i to znacznie w zużyciu paliwa na obciążenie (KW) wyjdzie Ci sporo więcej. O co chodzi? W silniku z dużą mocą, jeśli dołożysz takie samo obciążenie (przyczepka) to spalanie wzrośnie Tobie o 2l i zamiast 10l/100 spalisz 12l/100 (20%). W silniku z mniejszą mocą spalanie potrafi wzrosnąć o 50% i jeśli bez przyczepki pali 6l/100 to z przyczepką łyknie 10l/100

[...]

Oczywiscie. Stan testu zakończony, wyniki spisane. Potem sobie jeżdżę gdzie mi sie podoba ale przed nastepną trasą tankuję.

I jaki masz rozrzut przy drugim tankowaniu ?

Już pisałem. Do testu były uzywane silniki 140kkm i większe różnice (2l/100km) były wynikiem albo dłuższej pracy silnika (jakieś korki) albo ostrzejszej jazdy. Przy równomiernej jeździe i zmianie opon nie zauważyłem różnic w spalaniu, czyli niemierzalne. Natomiast jak robiłem testy pojazdem o małej pojemności to różnice były większe i wyraźniejsze. Co chyba oczywiste, w dieslach tych różnic tak nie widać, pod warunkiem utrzymywania podobnej prędkości w benzynie widać bardziej.
Porównując 2 auta benzyna/diesel przy obciążeniu pełnym kompletem pasażerów i bez, benzynowce procentowo łykają więcej paliwa niż diesel...co jest już raczej tematem na inny wątek :) Mowa oczywiście o silnikach starszych. Nowsze silniki mają lepiej rozwiązane dawkowanie paliwa (debilodporne)i skuteczniejsze spalanie ale też zdarzają się "potwory".

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-31 10:53:03
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd9772d$0$494$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Latwo napisac :-)

[...]

Pod warunkiem, ze w jednym 100h tescie bez swiatel nie uzyskasz np 102l, a w nastepnym tez bez swiatel nie wyjdzie 98.5l

[...]

Nie mowie nie, sam kiedy liczylem podobnie, ile nas to kosztuje :-)

Teraz, jeśli w obliczeniach uwzględnisz moc i pojemność silnika, gdzie małe moce mają większy procent i to znacznie w zużyciu paliwa na obciążenie (KW) wyjdzie Ci sporo więcej. O co chodzi?

O rozrzut.
Ja co tankowanie to mam inny wynik, czasem nawet o pare litrow, a Ty chcesz wykryc 1%.

A te 0.5l/100km to cos za duzo mi sie wydaje - z teorii czy z praktyki ?

Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

[...]

Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne wyniki.

U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej powtarzalnej trasy ...

J.

Data: 2018-10-31 11:19:29
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-31 o 10:53, J.F. pisze:

Dlatego robiąc test, należy nie kombinować i jechać stabilnie oraz dokonywać porównań gdzie czas przejazdu trasy testowej jest podobny.

Latwo napisac :-)

Jak jeździsz tą samą trasą kilka lat, to znasz każdą dziurę w drodze :)
Czasem mi się wydaje, że jeśli bym zasnął to samochód sam dojedzie :D

[...]

No jasne. Wspomniałeś o próbie na postoju, może być, tylko komu by się chciało trzymać auto 100 godzin na chodzie i drugie 100godzin bez świateł? :]

[...]

Jak ktoś nie ma LEDów, to należy doliczyć koszt żarówek i polerkę szkła bo w lecie jest taka temperatura że szkło/plastik matowieje szybciej od tego ciepła.
Mam taki obrazek w moim aucie. Stoi zawsze "ryjem" na południe i lewy reflektor muszę polerować 2x częściej bo w południe dostaje zacienienia od pobliskiego domu i prawy reflektor nie dostaje UV ale to inny temat :)

[...]

Praktyka/miasto/czyli 100km przez 6 godzin.

Maluch, o ten to w trasie byl dokladny, 4.5/100 zawsze wychodzilo.

Mi 6l/100 bo mu wciskałem, żeby rowery wyprzedzić. Miałem 3 różne maluchy. Jeden wyglądał jak traktor. Z tyłu miał jakieś wielgachne koła i większe sprężyny bo haczyło. Tak go kupiłem. Zielony. Ten potrafił łyknąć 8l ale trzeba mu było wiecej wciskać bo miał kiepskie przyspieszenie właśnie z powodu tych kół. Był najszybszy :D

....ale miałem też Lodówkę (Polo kombi/biały) 1000ccm diesel/stary. Ten to był miszcz. Spalił mi na trasie 1500km średnio 3,5l/100 (wakacje objazdowe). Był tańszy niż obecne 'kible' (skutery) Jak przekraczałem 100km/h to zaczynał żreć paliwo i potrafił nawet 6l ale w spokojnej jeździe, nawet po mieście, 4l to była norma.

Czyli rozrzut byl, ale byc moze byly tez jakies czeste powtarzalne wyniki.

U mnie niestety sa same rozrzuty, ale tez nie mam takiej czestej powtarzalnej trasy ...

No fakt, w testy można się bawić na powtarzalnej trasie a ilość testów uśrednia wyniki, które sa bardziej miarodajne przy 50 testach niż przy 5.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-31 11:48:31
Autor: J.F.
Rozmiar opon a spalanie
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5bd981b9$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A i tak wychodzi mi roznie :-)

[...]

Mnie na pewno nie, szczegolnie ze to by trzeba powtorzyc pare razy.

Wiec sie odwoluje do komputera, ten pokazuje ~1 l/h i nie swiatla nie wplywaja.

[...]

I co - dwa przejazdy po 100 km przez miasto daja ci wynik zgodny do powiedzmy
0.2l/100 km ?

[...]

maluch to mial gaz binarny - full lub null, innych nie uzywalem :)

Ale mierzyles spalanie na swojej ulubionej trasie ?
Bo przez te kola to znow licznik nie pokazuje przebiegu :-)

I nie wiadomo - naprawde spalal 8, czy tylko tak wychodzilo z obliczen.

J.

Data: 2018-10-31 12:15:00
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-31 o 11:48, J.F. pisze:

Wiec sie odwoluje do komputera, ten pokazuje ~1 l/h i nie swiatla nie wplywaja.

Bo tego tak nie widać, ponieważ masz w obwodzie akumulator, który kompensuje i/lub silnik o mocy większej niż 70kkm no i jeszcze diesel :)

[...]

Nie. Test 'świetlny" był prowadzony inaczej. Opróżnianie zbiornika paliwa do "zera" (70l) w mieście, ta sama stacja paliw.
Rok jazdy na światłach i rok jazdy na LEDach, te same opony/licznik/programy. Wyszło niższe spalanie na LEDach 2 różne auta (4 lata) Benzyna miała większe różnice a diesel mniejsze. ZTCP to ok 30% na korzyść diesla.

[...]

Raczej z obliczeń, wtedy przecież nie było GPS, zbiornik był relatywnie mały a tankowałem po korek :) Na pewno palił więcej niż fabryczne dane :)

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-10-29 17:06:49
Autor: yabba
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 29-10-2018 o 13:36, LordBluzg(R) pisze:
[...]

Ponieważ sam nie przeprowadzałem badań wpływu opona na zużycie paliwa, to podzieliłem się z wątkotwórcą posiadanymi informacjami na ten temat. Wiadomości te nie były wynikiem zaplanowanego testu, tylko wynikły jako ciekawostka ze wspólnej podróży dwoma prawie identycznymi samochodami.
Różnica zużycia była zauważalna dla kierowców.
Jednocześnie różnica była na tyle mała, że mogła wynikać bardziej ze sposobu przyspieszania każdego z kierowców, rozrzutu parametrów silników albo nawet z powodu jazdy w cieniu aerodynamicznym niż z 1 cm różnicy szerokości opon.

Oczywistym wydaje się fakt, że szersza opona powinna powodować większe zużycie paliwa. Jednak czy zwiększenie szerokości opony o 5% przełoży się na 5% wzrost zużycia paliwa? Raczej nie, ponieważ nawet 5% wzrost oporów toczenia będzie miał mały udział w całkowitych oporach ruchu samochodu.

Podsumowując, dla szerszych opon nastąpi wzrost zużycia paliwa, ale w ilości praktycznie pomijalnej. Odnosząc się do mojego przykładu, to na 1000km trasie tracimy 3 litry. Często jednak jest większy rozrzut w dozowaniu paliwa przez dystrybutory na różnych stacjach i zupełnie nie zauważymy tej "straty".

yabba

Data: 2018-10-29 22:02:49
Autor: LordBluzg(R)
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-29 o 17:06, yabba pisze:
[...]

Zależy który jechał pierwszy.

[...]

Całkiem słuszne uwagi. Rozkminiając jednak 15zł(3l)/1000km to sam komfort jazdy jest lepszy na szerszych oponach (bez przesady) ale również cena opony jest wyzsza więc koszt rośnie. Nie wiem tylko co z przebiegiem bo skoro węższa opona ma większy nacisk to powinna się szybciej ścierać...a szersza ma wiekszą powierzchnię.
Jak wspomniałem w pierwszej odpowiedzi, zmiany w spalaniu są praktycznie niemierzalne. Co do przesady, to gdybyśmy rozmawiali o znacznej różnicy w szerokości 175 a 265 to dochodzi również ciężar opony i tutaj mogą pojawić się większe różnice ale nie mam danych na ile większe.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Rozmiar opon a spalanie