Rozmiar opon a spalanie

Data: 2018-10-27 11:53:02
Autor: Kris
Rozmiar opon a spalanie
W dniu sobota, 27 października 2018 17:23:45 UTC+2 użytkownik Bok napisał:
Szukałem w google ale z mizernym efektem, czy jest jakiś kalkulator który powie mi o ile wzrośnie spalanie jeżeli dam szersze opony o 1 stopień tj np zamiast 195 dam 205 ? 1% 5% ???

Zbankrutujesz
Załóż węższe to przez kika lat na piwo przyoszczędzisz

Data: 2018-10-28 07:27:21
Autor: Bok
Rozmiar opon a spalanie
W dniu 2018-10-27 o 20:53, Kris pisze:
[...]

na razie znalazłem: opór toczenia pochłania 4 do 7 % energii dostarczanej przez napęd, 4% jazda miejska 7% autostrada

opory toczenia różnych opon:
Michelin XW4  P215/65/R15 S   0.0093
Michelin MXV4 P205/65/R15     0.0095

Rozmiar opon a spalanie