Rozmiar opony - zamiennik

Data: 2009-07-04 15:20:37
Autor: Voytek
Rozmiar opony - zamiennik
Witam,
poyczyem trekinga na oponach w rozmiarze 28 x 1 3/8 x 1 5/8. Opony sa w fatalnym stanie, do wymiany. Czy mona kupi opon w innym rozmiarze ni te oryginalne?
Voytek

Data: 2009-07-04 15:45:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
Rozmiar opony - zamiennik
On Sat, 04 Jul 2009 15:20:37 +0200
Voytek <voytek@konto.nl> wrote:

Witam,
pożyczyłem trekinga na oponach w rozmiarze 28 x 1 3/8 x 1 5/8. Opony sa w fatalnym stanie, do wymiany. Czy można kupić oponę w innym rozmiarze niż te oryginalne?

„W innym rozmiarze”, czyli szersze lub węższe? Można. To normalne opony
28", tylko z fikuśnym oznaczeniem. Współcześnie takie opony oznacza się
raczej 622xNN (ale mówi się nadal o 28"). Jeśli będziesz brał szersze
niż dotychczas, upewnij się, że się zmieszczą między rurkami i o nic
nie będą trzeć.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-07-04 16:43:19
Autor: Voytek
Rozmiar opony - zamiennik

> [...]
> raczej 622xNN (ale mówi się nadal o 28"). Jeśli będziesz brał szersze
> niż dotychczas, upewnij się, że się zmieszczą między rurkami i o nic

Ten "inny rozmiar" trochę źle sformułowałem - chodziło mi właśnie o bardziej współczesny sposób oznaczenia rozmiaru.
Dzięki za wyjaśnienie
--
Voytek

Rozmiar opony - zamiennik