Rozmiar tekstu: A A A Białoruś: Dług zagraniczny państwa niebezpiecznie rośnie

Data: 2017-11-03 05:23:38
Autor: japanizer
Rozmiar tekstu: A A A Białoruś: Dług zagraniczny państwa niebezpiecznie rośnie
http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/bialorus-dlug-zagraniczny-panstwa-niebezpiecznie-rosnie,2543640,4199

  Dług zagraniczny Białorusi osiągnął historyczne maksimum - oceniają eksperci   zajmujący się gospodarką.

  Analitycy cytowani przez niezależny portal informacyjny Biełorusskije Nowosti   zwracają uwagę, że Białoruś znajduje się w "pętli zadłużenia", tzn. musi   zaciągać nowe długi, aby spłacać stare, a kredyty nie przyczyniają się do   zwiększania efektywności gospodarki.

  Według informacji białoruskiego ministerstwa finansów zadłużenie zagraniczne   Białorusi 1 października wynosiło 16,3 mld dol. Od początku roku wzrosło o 2,7   mld dol., czyli o 19,9 proc. i obecnie osiągnęło najwyższy poziom w historii.   W sumie dług publiczny wynosi 41,4 mld rubli (ok. 21 mld dol.), w tym   zadłużenie wewnętrzne to 9,4 mld rubli.

Zaraz Filip, Zenek i inni fani komunizmu z radziecką twarzą napiszą, że na Białorusi jest zajebiście, bo centrum Mińska Łukaszenka kazał wyremontować.

Data: 2017-11-03 06:29:43
Autor: jacekbialy80
Rozmiar tekstu: A A A Białoruś: Dług zagraniczny państwa niebezpiecznie rośnie
Będzie defilada?

Data: 2017-11-03 09:29:55
Autor: jacekbialy80
Rozmiar tekstu: A A A Białoruś: Dług zagraniczny państwa niebezpiecznie rośnie
jeśli chodzi o Biełaruś, to płacą już za ruski gaz prawie tyle co my (najdrożej w E). Ostatnio pan prezydent ?ukaszenka wprowadził tam 'podatek od darmozjadów'. Czyli obłożył comiesięczną grzywną tak zwanych nierobów, czyli bezrobotnych, których podejrzewa o pracę na czarno. W tej chwili protestują tam takie miasta jak, Baranowicze, ale to wszystko na zachodzie kraju. Na wschodzie konsolidują się grupy paramilitarne w obronie 'ruskiego mira'.

Białoruś ma duże znaczenie strategiczne - leży na tak zwanej Bramie Smoleńskiej. Białoruskie granice leżą blisko stolic sąsiednich krajów, z których dwa należą do NATO.
Wniosek? - Civis pacem, parabellum.

Data: 2017-11-04 05:00:57
Autor: Stachu Chebel
W dniu piątek, 3 listopada 2017 17:29:56 UTC+1 użytkownik jacekb....@gmail.com napisał:
jeśli chodzi o Biełaruś, to płacą już za ruski gaz prawie tyle co my (najdrożej w E).

Hęęę..??!!

Data: 2017-11-03 13:42:26
Autor: Kwinto
W dniu 03.11.2017 o 13:23, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Podobną sytuację mieliśmy u nas za Reagana

JK

Data: 2017-11-03 14:42:33
Autor: A. Filip
Dług zagraniczny państwa Białoruskiego niebezpiecznie rośnie, dług całkowity zbliża się do 40% PKB! ;-)
[...]

Według wikipedii PKB Białorusi to 54.6 miliarda USD [1].
Patrz Pan nawet 40% PKB nie mają w zadłużeniu!  Jak rozumiem przy
Łukaszekostanie RP3 to już leży i kwiczy jak zarzynane długiem prosię? ;-)

Co z tego że to co piszesz może być w sporej części prawdą jak
normalny inteligentny człowiek czytając to bierze sporą+ poprawkę
na polityczną propagandę?  Łukaszenka to nie jest miły facet ale IMHO
aż tak zaślepioną propagandą to mu się _raczej_ przysługę świadczy.
W obecnej sytuacji szybko to skutku nie odniesie a na średnią metę
zawali wiarygodność "donoszących".  Łukaszenka to taki wspaniały
"dożywotni prezydent" że trzeba aż kręcić by mu dokopać?  Nie sądzę.

Jak chcesz bym traktował takie "doniesienia" średnio poważnie to
zawsze podawaj kto się pod tym _własnym_ imieniem i nazwiskiem podpisał,
pokazuj że to *MA* znaczenie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82oru%C5%9B
PKB (2016)
całkowite: 54,6 mld[5] USD
na osobę: 5787[5] USD

Data: 2017-11-03 07:09:45
Autor: japanizer
On Friday, November 3, 2017 at 10:43:08 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

Patrz Pan nawet 40% PKB nie mają w zadłużeniu!  Jak rozumiem przy
Łukaszekostanie RP3 to już leży i kwiczy jak zarzynane długiem prosię? ;-)

Wydaje ci się, że coś tam rozumiesz, ale tylko ci się wydaje.

Dług Afganistanu to jakieś 8% PKB, według twojego toku rozumowania, powinni być światowym hegemonem.

[...]

Ale o co ci chodzi? Sugerujesz, że Białoruś nie ma historycznie najwyższego zadłużenia w historii, a kasy na wszystko coraz mniej? Rzuć jakimiś danymi, mniej chciejstwa, bo jak zwykle wychodzisz na głupca.

Jak chcesz bym traktował takie "doniesienia" średnio poważnie to
zawsze podawaj kto się pod tym _własnym_ imieniem i nazwiskiem podpisał,
pokazuj że to *MA* znaczenie.

Ty masz na nazwisko "A"? No no. W szkole ciężko musiałeś mieć.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82oru%C5%9B
> PKB (2016)
> całkowite: 54,6 mld[5] USD
> na osobę: 5787[5] USD

Oj Filipku, na jakieś szkolenie na Nowogrodzkiej się udaj, bo jak na razie notujesz same strzały w stopę.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska
PKB (2016)
 o całkowite 467,5 mld USD
 o na osobę 12 315 USD

A w 1990 PKB na osobę było takie samo w Polsce i na Białorusi. Ale papierosy i wódka tania.

Data: 2017-11-03 15:31:21
Autor: A. Filip
> [...]

najwyższego zadłużenia w historii, a kasy na wszystko coraz mniej?
Rzuć jakimiś danymi, mniej chciejstwa, bo jak zwykle wychodzisz na
[...]

To ty się rzucaj udowadniać że mimo niższego stosunku zadłużenia do PKB
niż w RP3 to na Białorusi jest już "kiła i mogiła".  Rzuć się konkretnymi
wskaźnikami a nie uzasadnieniami z kategorii "a bo mi się wydaje jest
tak jak chce żeby było i wierzcie moim wrażeniom na gołe słowo".

RP3 teraz robi długi Gierka co 4 lata i nic, "jest świetnie" a tylko ta
wredna menda Balcerowicz coś smędziła (już za rządów PO) że zadłużenie
publiczne jest za duże :-)

Data: 2017-11-03 08:15:58
Autor: japanizer
On Friday, November 3, 2017 at 11:31:24 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

wskaźnikami a nie uzasadnieniami z kategorii "a bo mi się wydaje jest
tak jak chce żeby było i wierzcie moim wrażeniom na gołe słowo".

Sklerozę masz? Sam przed chwilą wlepiałeś:

> [...]

RP3 teraz robi długi Gierka co 4 lata i nic, "jest świetnie" a tylko ta
wredna menda Balcerowicz coś smędziła (już za rządów PO) że zadłużenie

Wiesz, w czasach świetnej światowej koniunktury nasi sąsiedzi (Niemcy, Czesi, Litwini), jak i większość krajów UE - mają budżety z nadwyżką lub zrównoważone, czyli de facto redukują swoje zadłużenie.

Pisiorki za punkt honoru przyjęły rozdawnictwo nieswoich pieniędzy.

Data: 2017-11-03 15:38:40
Autor: Totalna Opozycja
Użytkownik "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+ma71d439mf-hb35@wp.eu...
Według wikipedii PKB Białorusi to 54.6 miliarda USD [1].

Sprawdziłes z którego roku był ten wpis? Wiec "zdziełaj szarap!"

CL

Data: 2017-11-03 20:00:39
Autor: Budzik
[...]

Podawałem ostatnio kilka innych danych które wskazywały na problemy gospodarcze Białorusi.
Tamte dane tez ci sie nie podobały?

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2017-11-03 20:39:31
Autor: Zenek Kapelinder
Dług zagraniczny państwa Białoruskiego niebez piecznie rośnie, dług całkowity zbliża się do 40% PKB! ;-)
Problemy Bialorusi sa problemami Bialorusi. Jak na razie nie przyjechalo do Polski do pracy pol miliona Bialorusinow. To chyba tak zle u nich nie jest.

Data: 2017-11-04 03:39:09
Autor: japanizer
On Saturday, November 4, 2017 at 12:39:32 PM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
Problemy Bialorusi sa problemami Bialorusi. Jak na razie nie przyjechalo do Polski do pracy pol miliona Bialorusinow. To chyba tak zle u nich nie jest.

A co u was PiSdziaków taka nagła zmiana narracji? Jeszcze niedawno Białoruś miała być krainą mlekiem i miodem płynącą, wzorem dla Polski i reszty świata.

A dzisiaj prawicie "chyba tak źle u nich nie jest"? Zdanie zmieniacie szybciej niż Macierewicz rozwala polskie wojsko.

Data: 2017-11-04 12:08:42
Autor: A. Filip
[...]

A za pełowców nie było zmiany narracji "slalomem pijanego" zależnie od
tego czy Łukaszka był akurat intensywnie wyrywany z niedźwiedziego
uścisku Putina czy nie?  Łukaszenka to nie jest *nasz* skurwysyn.
Kontynuacja "slalomu pijanego" w podejściu do Białorusi jest najbardziej
prawdopodobnym scenariuszem wiec lepiej się (za) głupio nie wkopywać
za bardzo.

Data: 2017-11-04 04:26:20
Autor: japanizer
On Saturday, November 4, 2017 at 8:08:47 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

Kontynuacja "slalomu pijanego" w podejściu do Białorusi jest najbardziej
prawdopodobnym scenariuszem wiec lepiej się (za) głupio nie wkopywać

Coś bzdurzysz, jak zwykle.

Nie pamiętam, aby ktokolwiek poza pisiorkami mówił, że poziom życia na Białorusi jest większy niż w Polsce, a system polityczny i gospodarczy Białorusi jest wzorem dla Polski.

Ale jak znajdziesz jakieś linki, to chętnie poczytam.

Data: 2017-11-05 07:00:12
Autor: Totalna Opozycja
palant  "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+t9oc66zhtf-hb46@wp.eu...
[...]

A za pełowców /..../

A za Mieszka to... A za Chrobrego to...  Masz coś do powiedzenia w temacie? Jak nie to WON na drzewo.

CL

Data: 2017-11-04 05:00:58
Autor: Budzik
Dług zagraniczny państwa Białoruskiego niebezpiecznie rośnie, dług całkowity zbliża się do 40% PKB! ;-)
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Problemy Bialorusi sa problemami Bialorusi. Jak na razie nie
przyjechalo do Polski do pracy pol miliona Bialorusinow. To chyba
tak zle u nich nie jest.
Wyciągając wnioski w ten sposób, moznaby stwierdzic, ze jedynym krajem który ma problemy gospodarcze na swiecie jest Ukraina.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2017-11-04 06:16:06
Autor: Bytomir Kwasigroch
W dniu sobota, 4 listopada 2017 06:00:59 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> tak zle u nich nie jest. > Wyciągając wnioski w ten sposób, moznaby stwierdzic, ze jedynym krajem który ma problemy gospodarcze na swiecie jest Ukraina.

Wniosek z tego taki, że PL potrzebuje ukraińców (zależy kogo zapytasz),
na ukrainie jest gorzej (oligarchia) niż na białorusi ("dyktator").

Białoruś jest w PL wyśmiewana bo Łukaszka nie daje tak skubać białorusi
zachodkowi jak dają ukraińcy, ot co.

Data: 2017-11-04 16:00:36
Autor: Budzik
Dług zagraniczny państwa Białoruskiego niebezpiecznie rośnie, dług całkowity zbliża się do 40% PKB! ;-)
Użytkownik Bytomir Kwasigroch bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com
> [...]

Wniosek z tego taki, że PL potrzebuje ukraińców (zależy kogo
zapytasz), na ukrainie jest gorzej (oligarchia) niż na białorusi
Tez.
Ale skoro z innych krajów tez nie przyjezdzaja to znaczy ze wszedzie jest lepiej.
To oczywista nieprawda ale takie wnioski mozna wyciagnac z tego skad ludzie przesiedlaja sie do nas. Taka "logika".

Białoruś jest w PL wyśmiewana bo Łukaszka nie daje tak skubać
białorusi zachodkowi jak dają ukraińcy, ot co.
Białoruś jest wysmiewana? Nie zauwazyłem.
Mozesz podac jakies przykłady?

Wysmiewany jest tylko pogląd ze u nich super gospodarka, kraina mlekiem i miodem itp.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2017-11-04 17:02:57
Autor: jacekbialy80
Dług zagraniczny państwa Białoruskiego niebez piecznie rośnie, dług całkowity zbliża się do 40% PKB! ;-)
  bo co tam wysmiewac? Tonący chwyta się Putina..

Data: 2017-11-04 07:17:15
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

A to oczywista nieprawda!  Przecież Euro-RP3 nie ma problemów
gospodarczych zasadniczo dlatego że się pozbyło 3 milionów obywateli
dając im solidnego ekonomicznego kopa w dupę na drogę! :-)

Data: 2017-11-04 11:00:49
Autor: Budzik
[...]

Dokładnie odwrotnie - w chwili obecnej zaczynaja sie problemy dokładnie z tego powodu.

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2017-11-03 21:14:37
Autor: A. Filip
[...]

Twoje posty czytuje sporadycznie.  Twoja pycha każe ci sądzić inaczej?

Data: 2017-11-04 05:00:58
Autor: Budzik
[...]

Odpowiadasz czesciej niz czytasz? To by wiele wyjasniało...

W takim układzie musisz sobie sam danych poszukac, skoro chcesz podwazac fakty dotyczace Białorusi.

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2017-11-04 07:13:23
Autor: A. Filip
[...]

Poza tym wszyscy w rodzinie zdrowi?  Jakie *FAKTY*?  W sądzie druga
strona nazwałaby to (za) _słabo_  uzasadnionymi pomówieniami.

*Fakty* to będą dopiero wtedy jak pokażesz dlaczego niskim Białoruskim
wskaźnikiem zadłużenie/PKB można sobie dupę podetrzeć.  Ten wskaźnik nie
jest przesądzający ale jak jest taki niski to znaczy że trzeba się
_znacznie_ bardziej wysilić udowadniając jak to Białoruska gospodarka
_szybko_ schodzi na psy z powodu zagranicznego zadłużenia.
To zadłużenie jest na zachodzie który obłoży Białoruś gospodarczymi
sankcjami żeby go nie mogła spłacić?

Czy naprawdę jesteś aż takim idiotą który chce sprawić żebym stawał po
stronie Łukaszenki?  Łukaszenka trwa już tyle i wygląda że będzie trwał
jeszcze tyle że _głupie_ propagandowe zagrywki to krótkowzroczny,
nieprofesjonalny idiotyzm.  Jak się Łukaszence da przywalić banalnie
łatwo to za dowalanie mu będą płacić bardzo marne grosze ;-)

Data: 2017-11-04 11:00:49
Autor: Budzik
[...]

Tak, fakty, nie ten konkretny jeden, tylko fakty.

[...]

Czy ty naprawde jestes az takim idiota ze wyciagasz sobie jeden wycinek, jedna dana, nie masz absolutnie innej wiedzy i na tej podstawie chcesz wyciągać jakies wnioski?
zeby było jasne, ja tu nie jestem od tego zeby ci cokolwiek udowadniac, zeby cie do jakiejs polityki przekonywac etc.
Chcesz *dyskutowac* - posiadaj chociaz jakas odrobine wiedzy a nie kwituj  rozmowy *twoich postow nie czytam to nie musze wiedziec.* Nie musisz z moich postów ale cos wypadałoby wiedziec, jak chce sie uczestniczyc w dyskusji, obojetnie czy uwaza sie Białorus za kraj mlekiem i miodem płynący czy tez za kraj z powaznymi problemami gospodarczymi.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-11-04 12:51:39
Autor: A. Filip
[...]

Nikt nie chciał w tym wątku _przekonywać_ że gospodarka Białorusi się
(szybko) wali tylko obwieszczał SŁOWO OBJAWIONE Przez Głos z Nieba
W Który Należy Wierzyć Bez Zastrzeżeń?

Czyli ty "wiesz" że gospodarka Białorusi się szybko wali ale tajemną
wiedzą skąd to wiesz i jakie konkretne wskaźniki to tak naprawdę
pokazują _w sposób mało wątpliwy_ się nie jak ostatnia sknera podzielisz?
Czy może tak naprawdę to wielkie gówno wiesz albo przynajmniej ni
złamanego wuja nie potrafisz przekonać że wiesz?

Albo do kurwy nędzy wskaż ŹRÓDŁA swoje wiedzy/"wiedzy" albo się
zadeklaruj jako wyznawca kultu "jak baran podążam za stadem".

Data: 2017-11-04 04:58:24
Autor: japanizer
On Saturday, November 4, 2017 at 8:52:13 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

Albo do kurwy nędzy wskaż ŹRÓDŁA swoje wiedzy/"wiedzy" albo się
zadeklaruj jako wyznawca kultu "jak baran podążam za stadem".

W pierwszej wiadomości miałeś link, ze źródłem, z rozmówcą.

A teraz napisz coś głupiego i zmień temat.

Data: 2017-11-04 13:00:39
Autor: Budzik
[...]

Nie, wystarczy troche poczytac.
Wiadomosci sa łatwo znajdowalne w googlu.

[...]

Ja juz podawałem linki, Ty odpisałes ze nie czytujesz moich postów.
Co jeszcze byś potrzebował zeby sie dokształcic?

Albo do kurwy nędzy wskaż ŹRÓDŁA swoje wiedzy/"wiedzy" albo się
zadeklaruj jako wyznawca kultu "jak baran podążam za stadem".

Popros grzeczniej a bedzie ci dane.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2017-11-03 15:37:38
Autor: Totalna Opozycja

Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:d4fb6a77-9714-4193-894f-2e76bc65eaa2googlegroups.com...
[...]

Jeszcze trochę, a ekspierdzi z PiS wyprzedzą Białoruś!

CL

Rozmiar tekstu: A A A Białoruś: Dług zagraniczny państwa niebezpiecznie rośnie