Rozmiary i położenie klawiszy

Data: 2021-01-13 10:44:04
Autor: heby
Rozmiary i położenie klawiszy
Cześć.

Mam typową klawiaturę desktopową, współczesną, mechaniczną (na cherry/outemu).

Klawisze w *prawie* każdej są bardzo podobne rozmiarem, zwyczajowo to jest 19mm.

OK.

Jest też dużo zestawów klawiszy, do kupienia osobno, od dupereli AWSD po całe komplety.

W kompletach bywają dublowane klawisze, np. Enter, ale zakładam że skoro pozostałe nie są dostarczane w zadużej ilości rozmiarów to ustalił się jakiś mniej-wiecej standard z drobnymi różnicami.

Moje pytanie:

Czy obecne klawiatury mechaniczne 104/105 posaiadają jakiś pisany bądź niepisany standard określający rozmiary i położenie klawiszy i większosć się do niego stosuje, czy też różnic jest dużo i standardu nie ma?

NIe mam za dużej próbki klawiatur mechanicznych i ciezko mi samodzielnie wyrobić sobie jakąś opinię, na pewno przypadkowe, chińskie dokupywalne klawisze są dokładnie takie same kształtem i rozmiarem jak klawisze w mojej klawiaturze mechancznej na outemu. Z tego jednak wiele nie wynika dla obrazu całości.

Rozmiary i położenie klawiszy