Rozmiary kart graficznych - poproszę.

Data: 2010-06-22 15:00:09
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozmiary kart graficznych - poproszę.
  Witam.
  Szukam tajnych danych.
  A co najmniej poufnych, stanowiących tajemnicę przemysłową.

  Konkretnie - długości kart, dla ustalenia uwagi liczonej od
powierzchni szyny (z obudowy komputera, do której przykręcana
lub inaczej "przyblokowywana" jest karta), do jej drugiego
końca, tego we wnętrzu komputera, najlepiej z informacją
czy i na ile wystają gniazda/złącza skierowane do wnętrza
kompa (dodatkowe zasilanie itede).

  Interesują mnie nVidiowe 9800GT lub 250GTS (z niewielkim wskazaniem
na to drugie), koniec listy (GTX nie wchodzą w rachubę ze względu
na cenę, a nic niżej nie spełnia wymagań).

  Problem jest taki, że mam po prawdzie dużą ale "zwykłą", nieserwerową
obudowę, z załadowanymi kilkoma dyskami (wersja "przełóż gdzieś dyski"
odpada - nie ma gdzie), i po prawdzie wcisnąłem pożyczoną 9800GT,
ale tylko kosztem luźnego wsadzenia dysków (nie są zamocowane, a tylko
włożone w szczeliny) i odsunięcia ich aż do wentylatora (z jednej
strony opierają się o wentylator, z drugiej kabelki z dysków są ściśnięte
z kabelkami zasilania karty graficznej).

  Założona karta ma 23cm - w całości jest to "płyta główna" karty,
co zaznaczam bo w innych modelach może wystawać radiator albo coś
w tym stylu - a byłoby miło, jakby dało się zmieścić w 21cm,
wtedy dyski bym normalnie zatrzasnął.

  Jakby kto miał dostęp i mógł zmierzyć oraz zapodać długości kart
dostępnych np. w Proline:
http://www.proline.pl/sklep.php?g=Karty+graficzne&stan=dostepne&view=bestseller&sort=cena&wektor=0
  czy coś z tego:
http://www.lis.com.pl/skleplis/index.php?cPath=340&page=1&sort=3a
....i acz raczej na Palit się nie nastawiam, to jak będzie "najlepszym
wyjściem" nie wykluczam - byłbym wdzięczny za podanie rozmiaru!
(najlepiej z uwagą czy i gdzie jest złącze zasilania i ile wystaje,
bo może w niektórych wersjach być, ale np. "schowane" w radiatorze.

  Ech, wybraźnia producentów...

"Szprytnym" doradzaczom doradzam rozwagę... ;) (z uwagi na temat)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-22 15:49:49
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Rozmiary kart graficznych - poproszę.
On Tue, 22 Jun 2010 15:00:09 +0200, Gotfryd Smolik news
<smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Zastanów się jak zapewnisz w miarę swobodny opływ powietrza gdy dyski
będą przy samej karcie i do tego przesłaniane przez kable. Moze jednak
warto zmienić budę na większą? 3 miesiące temu też miałem taki dylemat
- kumpel poprosił o zmontowanei mu zestawu do gier i chciał ATI Radeon
HD 5970. A ta karta ma 310mm długość i wypadałoby żeby otwory z przodu
nie były zaśłonięte. Efekt był taki że dość długo szukałem budy w
którą ta karta się mieści a która by nie zabiła cenowo. Teraz dyski -
4 sztuki - wiszą w koszyku na górze a na dole jest sporo miejsca na
druga karte jakby bł?a tak potrzeba. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-06-22 20:06:09
Autor: Goomich
Rozmiary kart graficznych - poproszę.
You have one message from: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <babcia@jewish.org.pl>

[...]

Co to za buda?

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2010-06-23 13:29:10
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Rozmiary kart graficznych - poproszę.
On Tue, 22 Jun 2010 20:06:09 +0200, Goomich
<krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu> wrote:

[...]

Nie pamietam dokładnie symbolu - muszę zapytać kumpla. Któryś Cooler
Master ale dokładnego symbolu nie pamiętam. Jutro mogę sprawdzić.

Zdrówko

Data: 2010-06-22 21:46:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 22 Jun 2010, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

Zastanów się jak zapewnisz w miarę swobodny opływ powietrza gdy dyski
będą przy samej karcie i do tego przesłaniane przez kable. Moze jednak
warto zmienić budę na większą?

  Nie, zmieniłem kartę na mniejszą ;)

  Problem rozwiązałem "empirycznie", polazłem do fizycznego sklepu
w którym 9800GT mieli całą jedną sztukę, z wierzchu wygląd opisywalny
słowem "chińszczyzna" :) (niesłusznie, bo jak to mawiają: "chińczyk
zrobi za tyle za ile zapłacili", z "wykończeniem" też zrobi), jakieś
dławiki z lekka zalane plastikiem na wierzchu, nazywa się toto
inno3d - stronę mają, inno3d.com, więc nie jest taka całkiem
noname, tyle że nabyta karta to skrzyżowanie modeli "9800 GT"
(bez "dużego" przykrycia, widać praktycznie całą płytę i jest
tylko wentylator) a "9800GT HDMI" (ma wyjścia 1szt. dual DVI,
1 szt HDMI i 1 szt. VGA).
  Znaczy strona niekompletna (ale to nie jest aż tak dziwne).
  Karta nie ma gniazda dodatkowego zasilania.
  DVI na pewno "chodzi" dual, bo właśnie to sprawdziłem ;)
  Oznaczenie: N98GT-1DDV-C2CX (z pudełka, bo karta już w kompie).
  Cenowo sporo taniej od Gainwardów i innych takich.

3 miesiące temu też miałem taki dylemat

  :D

Zdrówko

  Wzajemnie, dziękuję za odzew!

Data: 2010-06-22 22:52:55
Autor: Gotfryd Smolik news
update, bylo: Rozmiary kart...
On Tue, 22 Jun 2010, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

[...]
(bez "dużego" przykrycia, widać praktycznie całą płytę i jest
tylko wentylator) [...]

....no i właśnie brak "tunelu" na powietrze (obudowa ma kratkę na wylot
gorącego powietrza, a jakże) wyszedł mi bokiem: karta *siebie*
chłodzi całkiem skutecznie.
  Jak zamknąłem obudowę, to (na szczęście włączony) HDD health nawrzucał
mi od 50 stopni w górę :> (i dość szybko rosło). Dyski z drugiej
stron mają nadmuch zimnego powietrza od przodu obudowy, przypomnę
dla porządku :), ale prawdą jest iż tam są dwie grafiki (drobiazg).

  Chyba mnie czeka wydłubanie "tunelu" z jakiejś folii :[
(ale to tak za tydzień, na otwartej obudowie działa jako tako ;))

pzdr, Gotfryd

Rozmiary kart graficznych - poproszę.