Rozmiary zaworów (dziki pomysł)

Data: 2017-06-22 07:40:12
Autor: rmikke
Rozmiary zaworów (dziki pomysł)
Sprawdzał kto¶, czy da się wsun±ć do ¶rodka rurki od dunlopa/schradera?

Znajomy rzucił taki pomysł na wsadzenie dętki z prest± do obręczy przeznaczonej dla schradera...

Data: 2017-06-22 07:58:00
Autor: WS
On Thursday, June 22, 2017 at 4:40:15 PM UTC+2, rmikke wrote:
Sprawdzał kto¶, czy da się wsun±ć do ¶rodka rurki od dunlopa/schradera?

Znajomy rzucił taki pomysł na wsadzenie dętki z prest± do obręczy przeznaczonej dla schradera...

Po co tak kombinowac? Nie wystarczy kupic detki z zaworkiem presty, majacym podtoczona srube mocujaca, ktora wejdzie w otwor srednicy schredera?

Cos takiego: https://www.centrumrowerowe.pl/img/min/755/634/75634061_4_detka-tour-28-all-32-47-622-zawor-presta-42mm-continental_586x469_TRS_pad.png

WS

Data: 2017-06-22 08:11:51
Autor: rmikke
On Thursday, 22 June 2017 16:58:03 UTC+2, WS  wrote:
> [...]

Po co tak kombinowac? Nie wystarczy kupic detki z zaworkiem presty, majacym podtoczona srube mocujaca, ktora wejdzie w otwor srednicy schredera?

Hm?

1. to presta jest węższa i nie bardzo rozumiem, co trzeba "podtoczyć,
żeby weszło w otwór ¶rednicy schradera"...

2. obrazek pokazuje różnice między zaworami i nic nie wyja¶nia w kwestii przedstawionego dzikiego pomysłu...

Data: 2017-06-22 08:18:31
Autor: WS
On Thursday, June 22, 2017 at 5:11:52 PM UTC+2, rmikke wrote:

Hm?

1. to presta jest węższa i nie bardzo rozumiem, co trzeba "podtoczyć,
żeby weszło w otwór ¶rednicy schradera"...

Zawor po zamontowaniu przykreca sie srubka. Na podlinkowanym zdjeciu ta srubka jest fabrycznie podtoczona. Zaklada sie ja odwrotnie niz jest na fotce - podtoczeniem do rafki i ta podtoczona czesc wejdzie do otworu... a zawor bedzie idealnie na srodku

Data: 2017-06-22 22:50:39
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2017-06-22 o 17:18, WS pisze:
[...]

http://allegro.pl/adapter-reduktor-obreczy-schrader-na-presta-i6774692541.html
I wszystko w temacie.

Marcin "Kenickie" Mydlak
GG: 291246, skype: kenickie_PL
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2017-06-22 17:15:37
Autor: ąćęłńóśźż
Rozmiary zaworów (dziki pomysł)
Wczoraj dmuchałem s±siadce (tylko bez skojarzeń ;)) jaki¶ nowy typek zaworu, niby jak Presta, ale nakrętka nakręcała się na wewnętrzny zaworek ("prztyczek") ten ruchomy (bez skojarzeń ;)) co jest w ¶rodku, a nie na zewnętrzny gwint zaworka.
Ciekawe rozwi±zanie (tym bardziej, że ta w±ska nakrętka był± całkowicie metalowa), ale generalnie to nie lubię Presty (dużo pompek ma z Prest± kłopot) i chyba bym porozwiercał obręcze, żeby idiotoodporne  zaworki samochodowe weszły.

-- -- -

Data: 2017-06-23 08:39:59
Autor: cytawa
±ćęłń󶼿 pisze:

[...]

No wlasnie. Rozwierc i bedziesz mial klopot z glowy. Dokladnie tak samo robi producent obreczy. Czasem wierci pod preste a czasem pod Schredera.
MZ presta nadaje sie  tylko do waskich obreczy.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-23 17:11:42
Autor: Piotr aka dracorp
Dnia Fri, 23 Jun 2017 08:39:59 +0200, cytawa napisał(a):

No wlasnie. Rozwierc i bedziesz mial klopot z glowy. Dokladnie tak samo
robi producent obreczy. Czasem wierci pod preste a czasem pod Schredera.
MZ presta nadaje sie  tylko do waskich obreczy.
W Mavicach A719 mam otwory pod Schredera i tulejki aby używać presta.

--
piecia aka dracorp
pisz na: piotr.r.public at gmail dot com

Data: 2017-06-26 09:32:00
Autor: cytawa
Piotr aka dracorp pisze:

[...]

Poki co zyjemy w wolnym kraju, wiec chcesz to masz. Jest to mozliwe. Ja tylko twierdze, ze lepsze sa inne zawory. Duzo widzialem wyrwanych lub ulamanych prest a prawie wcale schrederow czy dunlopow.

Jan Cytawa

Data: 2017-06-24 10:37:00
Autor: Coaster
rmikke wrote:
Sprawdzał kto¶, czy da się wsun±ć do ¶rodka rurki od dunlopa/schradera?

Znajomy rzucił taki pomysł na wsadzenie dętki z prest± do obręczy przeznaczonej dla schradera...

Po co az tak 'drutowac':

https://bikerstudio.com.pl/pl/p/Adapter-do-obreczy-zmniejszajacy-otwor-z-wentyla-Auto-na-Presta/3328

https://www.amazon.com/Panaracer-Schrader-Presta-Valve-Fits/dp/B001CJZ2M4

https://www.amazon.com/Schrader-Presta-Rubber-Rim-Hole-Adaptor/dp/B000XNZU1S/

https://www.amazon.com/Wheels-Manufacturing-Alloy-Presta-Valve/dp/B001CJZBLQ/

:-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

- Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2017-06-24 09:21:54
Autor: WS
Rozmiary zaworów (dziki pomysł)
On Saturday, June 24, 2017 at 10:37:09 AM UTC+2, Coaster wrote:

Po co az tak 'drutowac':

https://www.amazon.com/Panaracer-Schrader-Presta-Valve-Fits/dp/B001CJZ2M4

o, dokladnie o takich nakretkach napisalem wczesniej, mam detki continentala i takie nakretki sa standardowo dolaczone do nich... zeby do wszystkiego pasowalo ;)

Data: 2017-06-26 11:55:56
Autor: Paweł Olaszek
W dniu 2017-06-22 16:40, rmikke pisze:
Sprawdzał kto¶, czy da się wsun±ć do ¶rodka rurki od dunlopa/schradera?

Znajomy rzucił taki pomysł na wsadzenie dętki z prest± do obręczy przeznaczonej dla schradera...

Dwa lata temu w Chorwacji moja żona złapała w dętkę kolcy o jeden więcej, niż miałem łatek. Miałem zapasow± dętkę z prest±, a u niej obręcz pod auto. Ryzyk fizyk pomy¶lałem, zamontowałem, dojeĽdziła z sakwami tamte wakacje, póĽniej dookoła domu jeszcze pewnie z 2tys i dopiero rok temu przy przegl±dzie się zorientowałem, że ona wci±ż z t± prest± w obręczy auto jeĽdzi :-)

Data: 2017-06-26 16:34:20
Autor: ąćęłńóśźż
Rozmiary zaworów (dziki pomysł)
Ciekawe co by¶ zrobił, gdyby było na odwrót ;-)

-- -- -
 Miałem zapasow± dętkę z prest±, a u niej obręcz pod auto.

Data: 2017-06-28 10:40:50
Autor: Paweł Olaszek
W dniu 2017-06-26 16:34, ±ćęłń󶼿 pisze:

  Miałem zapasow± dętkę z prest±, a u niej obręcz pod auto.
> Ciekawe co by¶ zrobił, gdyby było na odwrót ;-)

Udałbym się 150 metrów od drogi i rozbił biwak, a dętkę zamówił DHLem.

Rozmiary zaworów (dziki pomysł)