Rozmieszczenie czujek alarmowych

Data: 2010-09-11 02:29:24
Autor: wolim
Rozmieszczenie czujek alarmowych
Kontaktrony to przeżytek... Wystarcz± czujki ruchu dobrze zlokalizowane. Czujka działa na zmianę temperatury, jak kto¶ będzie chciał wej¶ć przez okno, to go czujka złapie. Poza tym, co ci da kontaktron, jak i tak nie zadziała przy wybiciu okna?

Dom masz mały, więc nie zd±żysz dolecieć do manipulatora, żeby wł±czyć napadówkę, jak usłyszysz bit± szybę... musiałby¶ mieć przycisk napadowy pod poduszk± :) Dlatego kontaktron (który miałby spełniać swoje zadanie tylko w nocy - jak ¶pisz) będzie zbędnym wydatkiem. Poza tym - złodziej nie jest głupi - włamie się jak Cię w domu nie będzie...

Jak chcesz mieć pewno¶ć, że dobrze wykonasz instalację, to ci±gnij przewód od centrali do każdego punktu oddzielnie. Koszt żaden.

Nie zapomnij o sygnalizatorach - koniecznie dwa (jeden w domu, drugi na zewn±trz).

Co do czujek, brałby Satela - bardzo popularny. I ma czujki odporne na zwierzęta.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2010-09-11 10:23:43
Autor: Jarek P.
Rozmieszczenie czujek alarmowych

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomo¶ci news:i6eih5$ptk$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nic podobnego. Kontaktrony to bardzo prosta, tania i do¶ć skuteczna bariera, maj±ca nad czujk± ruchu jedn± istotna przewagę: zadziała wcze¶niej. Zasygnalizuje sam moment naruszenia budynku, podczas gdy PIR zareaguje dopiero po wej¶ciu kogo¶ w strefę. Jedno od drugiego mog± dzielić sekundy, ale moga to być bardzo istotne sekundy.
Poza tym kontaktron ma dodatkow± wielce użyteczn± zaletę: powie nam, czy wychodz±c z domu wszystkie okna zamknęli¶my.

[...]

Złodziej nie jest głupi (choć z tym włamywaniem pod nieobecno¶ć różnie bywa, włamy "na ¶piocha" s± do¶ć częste), ale i alarmiarz musiałby być skończonym idiot±, żeby alarm zaprogramować opieraj±c jego reakcję na naci¶nięciu przycisku.

J.

Data: 2010-09-11 13:03:15
Autor: /// Kaszpir ///
[...]

No fakt ...

Wygląda na to że zrezygnuję z kontraktonów ..

najbardziej mi się widziały wpuszczane , ale wątpie że uda mi sie "zsynchronizować" z osobą która będzie montowała mi okna i nie wiem jak gwarancją by było ...
A te "zewnętrze" paskudnie wyglądają ...

Więc jeśli poziom "ochrony' miałby być delikatnie mówiąc niski (zastosowanie w oknie po jednym zwykłym kontraktonie) to dam sobie spokój ...

Czyli co czujki powinny być skierowane w kierunku okien ?

[...]

Tym bardziej że będą tylko dwa manipulatory (w garażu i w wiatrołapie) ...

Jak chcesz mieć pewno¶ć, że dobrze wykonasz instalację, to ci±gnij przewód od centrali do każdego punktu oddzielnie. Koszt żaden.

Tak chce zrobić ...

Nie zapomnij o sygnalizatorach - koniecznie dwa (jeden w domu, drugi na zewn±trz).

Ok.

Co do czujek, brałby Satela - bardzo popularny. I ma czujki odporne na zwierzęta.

Na razie żadnego zwierzaczka nie posiadam. Chciałbym jednak kotka ;)
Myślałem nad czujkami Satela Amber (malutka cyfrowa czujka z bardzo małym poborem prądu 3mA)

Są też tańsze na Allegro czujki odporne na zwierzeta (np. LH-926 FRESNEL PETFRIENDLY). Tania a dośc chyba zaawansowana (jednakże pobiera kilka razy więcej prądu od Ambera , ale niby odporna na zwierzeta do 15kg).

Albo też jakies Bingo ...

Data: 2010-09-11 22:10:46
Autor: Jarek P.

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adres.pl> napisał w wiadomości news:i6fnlk$rei$1inews.gazeta.pl...

najbardziej mi się widziały wpuszczane , ale wątpie że uda mi sie "zsynchronizować" z osobą która będzie montowała mi okna i nie wiem jak gwarancją by było ...

Możesz je zamontowac już po montażu okien (ja tak montowałem), byle tylko przed ich oglifieniem i oparapeceniem.
A co do gwarancji - zadzwoń do swojego dostawcy okien, spytaj, nie przypuszczaam, żeby robili problemy.

Więc jeśli poziom "ochrony' miałby być delikatnie mówiąc niski (zastosowanie w oknie po jednym zwykłym kontraktonie) to dam sobie spokój ...

Poziom ochrony jest niewysoki, ale cena tego poziomu jest bardzo niska, stosunek cena/jakość jest więc bardzo dobry. A pamietaj o tym, że tanim kosztem zyskujesz tez bardzo pożyteczną w domu informację: "zamknąłem ja okna przed wyjściem, czy tez nie zamknąłem".

Czyli co czujki powinny być skierowane w kierunku okien ?

Usytuowanie czujek to temat na dłuuugie epistoły, nie da się tego w jednym zdaniu zawrzeć. Polecam forum muratora, a tam dłuuugachny wątek "Instalacja alarmowa raz jeszcze" (obecnie 190 stron), będący jednocześnie kompendium wiedzy alarmiarskiej.

[...]

Litości, jaki "no fakt"? Jedną błądząca osobę potrafię zrozumiec, ale Ty też uważasz, że alarm polega na lataniu do przycisku antynapadowego?

J.

Data: 2010-09-13 21:57:16
Autor: wolim
Rozmieszczenie czujek alarmowych

Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał

[...]

Co do tego zamykania, to też nie taka prosta sprawa - jak chcesz zostawić okno uchylone (w pionie), to masz problem :)

Pozdry,
MW

Data: 2010-09-13 22:09:04
Autor: Jarek P.
Rozmieszczenie czujek alarmowych

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomo¶ci news:i6lvmt$hm5$1inews.gazeta.pl...

Co do tego zamykania, to też nie taka prosta sprawa - jak chcesz zostawić okno uchylone (w pionie), to masz problem :)

Żadnego problemu nie mam. W zależno¶ci od tego, czy chce tak± sytuację dopuszczać, czy nie chcę, daję kontaktron u góry okna b±dĽ u dołu. W tej drugiej sytuacji spokojnie moge zazbroić alarm przy uchylonym oknie.
W skrajnej opcji "full wypas" mogę dać dwa kontaktrony i u góry i u dołu, wtedy mam o stanie okna pełn± informację.

J.

Data: 2010-09-13 22:05:52
Autor: wolim
[...]

Jeśli ktoś Ci zbije okno, a masz kontaktrony, to nic innego nie pozostaje, jak antynapadówka. Problem tylko taki, że ciężko do niej dobiec po drastycznym wyrwaniu ze snu. I spełnia swoje zadanie tylko jesli placisz abonament firmie ochroniarskiej.

Jeśli nie masz firmy ochroniarskiej, to kontaktron służył będzie tylko do budzenia Cię i ostrzegania przed intruzem.

Data: 2010-09-13 23:44:22
Autor: Jarek P.
Rozmieszczenie czujek alarmowych

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomo¶ci news:i6m071$jf6$1inews.gazeta.pl...

Jeśli ktoś Ci zbije okno, a masz kontaktrony, to nic innego nie pozostaje, jak antynapadówka.

Nie. W dobrym alarmie powinna byc jeszcze na framudze okna czujka inercyjna, a w strefie stłuczeniówka i obie one niezaleznie od siebie powinny wygenerować alarm, stłuczeniówka w momencie rozpadnięcia się szyby, a inercyjna już przy pierwszym ciosie w okno (bo dodatkowo w oknie mog± być szyby P2 lub lepsze i nie potłuk± się od byle pierdyknięcia kamieniem). Przycisk antynapadowy to ostateczno¶ć.

Je¶li nie masz firmy ochroniarskiej, to kontaktron służył będzie tylko do budzenia Cię i ostrzegania przed intruzem.

I choćby dla owego "tylko" moim zdaniem nie warto z niego rezygnować. Zwłascza, że przy okazji tanim kosztem parę pożytecznych rzeczy zyskujemy. Oczywi¶cie, jesli na oknach przewidujemy czujki inercyjne, można się zastanawiac, po co jeszcze kontaktron, ale w tym momencie, skoro tak czy tak do okna mamy prowadzony przewód, dołożenie tego kontaktronu już nie boli (na jednym przewodzie mog± działać razem), a da nam t± dodatkow± funkcjonalno¶ć kontroli zamknięcia okien.

J.

Rozmieszczenie czujek alarmowych