Różne kursy u różnych dostawców

Data: 2010-07-30 10:09:30
Autor: Kazimierz
Różne kursy u różnych dostawców
Witam.

Korzystam głównie ze stooq.pl, ale mam też Staticę. Dzisiaj zauważyłem, że wykresy intra, dzienne pewnie też, tyle że w mniejszym stopniu, po prostu się różnią. Np. według stooq 15 czerwca 2010 kurs PGNiG osiągnął kurs maksymalny wynoszący 3,54, a według Statica poziom 3,62 (różnica 2,26%). W rezultacie obecne podejście pod 3,60 powoduje, że na notowaniach stooq wierzchołek z czerwca został przebity, a według Statica został wyrównany, tworząc coś w rodzaju podwójnego wierzchołka.

Podobnie z wykresem PEO, gdzie na wykresie intra Statica jest piękny horyzontalny opór w okolicach 168,50, ostatnio potwierdzony po raz czwarty, a na stooq wygląda to już znacznie gorzej, tzn. lokalne wierzchołki mają znacznie bardziej różniące się poziomy.

Widzę, że stooq stosuje korygowanie kursu o dywidendy, prawa poboru, itp. i prawdopodobnie to jest przyczyną różnic. Ale z drugiej strony takich różnic pomiędzy różnymi dostawcami być nie powinno, bo powinny przecież obowiązywać jakieś jednolite procedury.

Jak widzicie tę sprawę?

Kazimierz

Data: 2010-07-30 11:01:26
Autor: DJ\(Dominik\)
Różne kursy u różnych dostawców
Sprawdź sobie korekty kursu o dywidendy, PP, splity, scalenia, to są operacje, których dostawca danych nie musi wykonywać. Stooq to robi.
DJ

Różne kursy u różnych dostawców