Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Różne sposoby montażu tarczy w jednym hamulcu

Różne sposoby montażu tarczy w jednym hamulcu

Data: 2012-06-03 03:34:36
Autor: Rowerex
Różne sposoby montażu tarczy w jednym hamulcu
On 3 Cze, 10:51, biodarek <darkm_usu...@poczta.onet.pl> wrote:

Czy będzie
konieczne przy każdej zmianie ustawienie zacisku?

Z dużym prawdopodobieństwem tak. Powód pierwszy: różnice w położeniu
tarczy na różnych piastach, nawet gdy to będzie w obu przypadkach
Shimano, to niczego to nie zagwarantuje.

Co wtedy z dopasowywaniem się klocków do 2 różnych tarcz?

Klocki to pikuś, problem będą stanowić tarcze i tu może się pojawić
drugi powód do regulacji zacisku: otóż bardzo możliwe, że tarcze będą
miały różne grubości, raz z powodu zużycia (gdybyś kupił takie same
G3CS), dwa z powodu zastosowania innej (coś pod Centerlocka innego
producenta). Gdy klocki zbliżą się do siebie na cieńszej tarczy, to
będą ocierać o tarczę grubszą o ile w ogóle ją wepchniesz w zacisk...

Czyli aby nie regulować zacisku musiałbyś spełnić dwa warunki:
identycznej grubości tarcze i identycznie położone na piastach
względem zacisku hamulca.

Generalnie chciałbym wykorzystać drugie koło, ale tylko pod warunkiem
niewielkiego kosztu adaptacji.

Używam dwóch zestawów kół, mają różne tarcze, różnej grubości, na
różnych piastach, ze sporymi różnicami w położeniu i jest trochę
zabawy z regulacją. Trochę ułatwia ją fakt (o ile w ogóle ułatwia...),
że mam hamulce Avida z mocowaniem CPS (wahliwe podkładki).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-06-03 20:30:41
Autor: biodarek
Różne sposoby montażu tarczy w jednym hamulcu
W dniu 2012-06-03 12:34, Rowerex pisze:
Generalnie chciałbym wykorzystać drugie koło, ale tylko pod warunkiem
niewielkiego kosztu adaptacji.

Używam dwóch zestawów kół, mają różne tarcze, różnej grubości, na
różnych piastach, ze sporymi różnicami w położeniu i jest trochę
zabawy z regulacją. Trochę ułatwia ją fakt (o ile w ogóle ułatwia...),
że mam hamulce Avida z mocowaniem CPS (wahliwe podkładki).

Hamulec też mam z takim mocowaniem - Elixir. Choć początkowo musiałem dodać po dodatkowej podkładce (magazynowanie zużytych klocków V-brake :) aby ustawić dobrze zacisk w stosunku do tarczy, to teraz ewentualna regulacja nie zabiera dużo czasu. Przy różnicy w grubości tarczy pewnie szybko dałoby się rozepchnąć tłoczki.

Taka chęć wykorzystania drugiego koła nachodzi mnie w momencie, kiedy sobie uszkodzę podstawowe koło - rower musi chwilę pauzować. Myślałem też o spróbowaniu jak się jeździ bez dętek. Bo koła i opony mam do tego gotowe. A przy jednym kole, kiedy często przekładam opony, nie chcę się bawić mleczkiem.

Dzięki za wyjaśnienia.

--
pozdrawiam
biodarek

Różne sposoby montażu tarczy w jednym hamulcu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona