Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Data: 2010-08-05 22:11:21
Autor: Mateusz
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w samochodzie?

Data: 2010-08-05 22:26:25
Autor: Irokez
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Użytkownik "Mateusz" <spam@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c5b1b06$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w samochodzie?

hmm a niby czemu.
przecież wymiennik ciepła jest jeden, a to pseudostrefy to tylko inaczej klapki ustawiane na nawiewy.
I tak w takim maluczku się szybko wszystko miesza.




--
Irokez

Data: 2010-08-05 22:53:38
Autor: Cavallino
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Użytkownik "Mateusz" <spam@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c5b1b06$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

Data: 2010-08-05 23:18:59
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mateusz" <spam@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4c5b1b06$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś "jednostrefowe".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2010-08-06 14:59:13
Autor:
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:i3f9se$vn6$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mateusz" <spam@wp.pl> napisał w wiadomości
news:4c5b1b06$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś "jednostrefowe".

W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka cene kitu ludziom nie cisna __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5346 (20100806) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Data: 2010-08-06 16:14:10
Autor: mgr inĹź.
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
On 2010-08-06 14:59, ploter@wp.pl wrote:
UÂżytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"<eikcinek@34xob.lp>  napisaÂł w
wiadomoÂści news:i3f9se$vn6$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-08-05 22:53, Cavallino pisze:
UÂżytkownik "Mateusz"<spam@wp.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści
news:4c5b1b06$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w wiĂŞkszoÂści".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym
Climatronic. MaÂło ktĂłre sterowanie automatyczne, jest dziÂś
"jednostrefowe".

W kazdej MAZDzie jest jedna strefa.
Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze hujna europejska wiec za wszelka
cene kitu ludziom nie cisna

Masz niepełne informacje. W Hondzie są dwie strefy. Mnie się całkiem podoba ta "hujna europejska", ale to oczywiście kwestia indywidualna.

--
Pozdrawiam,
mgr inĹź.

Data: 2010-08-06 21:34:13
Autor: ąćęłńóśźż
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Bo tam się mało kto liczy z żoną, matką lub babcią.


-- -- -

| Po prostu Japonii nie dosiegnela jeszcze

Data: 2010-08-06 23:22:44
Autor: Mateusz
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po
stronie kierowcy i dla pasazera obok.

Sprecyzuj "w większości".

W tych z automatycznym sterowaniem klimatem, popularnie zwanym Climatronic. Mało które sterowanie automatyczne, jest dziś "jednostrefowe".

Dokladnie o tym mowie. Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).

Data: 2010-08-06 23:33:43
Autor: Cavallino
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Użytkownik "Mateusz" <spam@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Mam obecnie zywa dyskusje odnosnie tego automatycznego sterowania temperatury w samochodzie. Proboje przekonac jedna osobe, ze jak nastawie po swojej stronie 5 stopni wyzsza lub nizsza temperature (niz jest po stronie kierowcy) to nic sie nie zepsuje (ta osoba podpiera sie intrukcja, ze tam niby cos o tym wspominaja).

Człowiek może się zepsuć.
Gdy po jednej stronie samochodu ma być 5 stopni mniej, a przy mieszaniu się powietrza jest to sytuacja nie do utrzymania, to ten po zimniejszej stronie będzie karmiony solidną dawką przeciągu, a z nim każdy inny kto podróżuje samochodem.
Te 5 stopni, to nie jest różnica temperatury nawiewanego powietrza, tylko temperatura powietrza w danej części kabiny.
To może się udać, ale w autobusie, jeśli ma różne strefy komfortu cieplnego z tyłu i z przodu, a nie w puszeczce jaką jest osobówka.

Data: 2010-08-06 00:42:16
Autor: Michał
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Mateusz <spam@wp.pl> napisał(a):
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w samochodzie?
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

--


Data: 2010-08-06 08:26:09
Autor: Bartek
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3flp8$qad$1inews.gazeta.pl...
Mateusz <spam@wp.pl> napisał(a):

W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie
kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze
temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to
jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w
samochodzie?


Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i tyle.



--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-08-06 10:02:54
Autor: Michał
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
> Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
> padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i tyle.

W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.

Klapki pewnie tez się przestawiają, tylko że klapki to chodzą co kilka minut.

pozdrawiam.

--


Data: 2010-08-06 15:00:49
Autor: Axel
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
" Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message
news:i3gmke$om5$1inews.gazeta.pl...
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.
jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i
tyle.
W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę
na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.

A jak ustawisz na obu taka sama "wieksza roznice" (w stosunku do panujacej temperatury), to nie zaczyna wiatrak szybciej sie krecic, co?
Bo czy ustawie w strefie, czy w calosci temperature mocno inna od obecnej, to mi sie wentylator mocniej zaczyna krecic.

--
Axel

Data: 2010-08-06 12:12:54
Autor: Rafał
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
W dniu 06.08.2010 08:26, Bartek pisze:


Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
Wiatrak musi się szybciej kręcić żeby zwiększyć wydajność ogrzewania/klimy.
Jak ustawimy większą różnicę w strefach to potrzeba więcej energii by tą różnicę utrzymać.

Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona