Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem

Data: 2010-08-06 00:42:16
Autor: Michał
Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem
Mateusz <spam@wp.pl> napisał(a):
W wiekszosci samochodow mozna ustawic temperature nawiewu rozna po stronie kierowcy i dla pasazera obok. Moje pytania brzmia tak: czy jest prawda, ze temperatury te nie powinny byc ustawiane ze zbyt duza roznica? Czy ma to jakis (jesli tak to jaki) negatywny wplyw na prace klimatyzacji w samochodzie?
Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

Data: 2010-08-06 08:26:09
Autor: Bartek
Użytkownik " Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3flp8$qad$1inews.gazeta.pl...
Mateusz <spam@wp.pl> napisał(a):

[...]

jaki wiatrak?
:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i tyle.

--
Pozdrawiam, Bartek

Data: 2010-08-06 10:02:54
Autor: Michał
> [...]

:)
już ktos napisal - tylko klapki sie inaczej ustawiaja - - przeslony - i tyle.

W mojej prawie 20 letniej konstrukcji ;), jak się ustawi większe różnicę na lewo i prawo to zaczyna delikatnie szybciej się wiatrak kręcić.

Klapki pewnie tez się przestawiają, tylko że klapki to chodzą co kilka minut.

pozdrawiam.

Data: 2010-08-06 15:00:49
Autor: Axel
" Michał" <mttj.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message
[...]

A jak ustawisz na obu taka sama "wieksza roznice" (w stosunku do panujacej temperatury), to nie zaczyna wiatrak szybciej sie krecic, co?
Bo czy ustawie w strefie, czy w calosci temperature mocno inna od obecnej, to mi sie wentylator mocniej zaczyna krecic.

--
Axel

Data: 2010-08-06 12:12:54
Autor: Rafał
W dniu 06.08.2010 08:26, Bartek pisze:

Na moje oko im większa różnica tym szybciej się wiatrak kręci (szybciej
padnie ?), więcej objawów nie znalazłem.

jaki wiatrak?
:)
Wiatrak musi się szybciej kręcić żeby zwiększyć wydajność ogrzewania/klimy.
Jak ustawimy większą różnicę w strefach to potrzeba więcej energii by tą różnicę utrzymać.

Roznica temperatur powietrza pomiedzy kierowca i pasazerem