Ró?nica wydajno?ciowa HDD-hybryda-SSD

Data: 2011-03-05 00:21:37
Autor: m4rkiz
Ró?nica wydajno?ciowa HDD-hybryda-SSD
Użytkownik "Mich@l" <kzvfvbk.hfhagb@tnmrgn.cy> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ikg6cp$8oj$1@inews.gazeta.pl...
Czy ktoś z Was miał okazję porównać (na podobnych konfiguracjach sprzętowych) działanie dysków:
- standardowego HDD
- hybrydowego (np. Seagate Momentus XT; nie wiem czy jakiś inny producent stosuje podobna technologię)
- SSD z półki ekonomicznej
Mam teraz partycję systemową na Samsungu F3, i zastanawiam się czy warto

nie warto, przesiadalem sie z f1 na f3 a potem na ssd

f3 jest naprawde szybki, po zmianie na vertex 2 windows 7 uruchamia mi
sie nieco szybciej, szybciej tez odpala sie live mail

i to by bylo na tyle z zalet

wada jest oczywiscie cena

co do innych uwag, jako ze minelo dokladnie pol roku od zakupu (na dysku jest system i
wszystkie uzywane przezemnie programy, na osobnych dyskach mam dane i steama, temp, swap i
cache przegladarek na ramdysku) komp chodzil 24/7 nie liczac urlopu, odpalilem dostarczane
przez ocz narzedzie zeby zobaczyc co sie z nim dzieje

  5: SSD Retired Block Count                Reserve blocks remaining:  99%
  9: SSD Power-On Hours                     Total hours power on: 4082
12: SSD Power Cycle Count                  Count of power on/off cycles: 124
196: SSD Reallocation Event Count           Total number of reallocated Flash blocks: 0
231: SSD Life Left                          Approximate SDD life Remaining: 97%
241: SSD Lifetime writes from host          Number of bytes written to SSD: 896 GB
242: SSD Lifetime reads from host           Number of bytes read from SSD: 2368 GB

jak widac nie jest zle, i w sumie moje obawy co do zywotnosci mlc zostaly rozwiane, predzej
kupie kolejny, szybszy dysk niz mi ten padnie podczas typowego uzywania

Ró?nica wydajno?ciowa HDD-hybryda-SSD