Data: 2011-10-26 11:43:37 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a może sam kolimator/odbły¶nik? - Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk? - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?) Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane? -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-10-26 09:52:07 | |
Autor: AZ | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic. Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek. OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w PL. Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce jest zabronione, zawsze mozna zdjac. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-26 12:01:09 | |
Autor: Marcin N | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy sięOIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce. Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę. |
|
Data: 2011-10-26 10:18:29 | |
Autor: AZ | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 2011-10-26, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem. Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-26 15:40:52 | |
Autor: szerszen | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j88mpl$4t2$5@node2.news.atman.pl... Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci. jeśli nie ma różnic pomiędzy przepisami dotyczącymi motocykli i samochodów, i przepisy się w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak jest wyskalowany licznik nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w większości są skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km |
|
Data: 2011-10-26 12:04:57 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j88l86$4t2$2@node2.news.atman.pl...
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote: A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, naJasne, najprościej cała lampa, kilka stówek. - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jestOK, tak myślałem OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych wNo i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki. Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w PolsceTo akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info. -- Yogi(n) |
|
Data: 2011-10-26 03:23:30 | |
Autor: Szuwarek | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 26 PaĽ, 12:04, "Yogi\(n\)" <Yog...@tlen.pl> wrote:
No i tu największy problem, bo cena zabija. My¶lałem nad wymian± samej nobezjaj, my¶lisz że diagnosta będzie sprawdzał czy przebieg masz w milach czy w km? byleby¶ tylko nie pomerdał częstotliwo¶ci wymian oleum, bo to jednak spora róznica między km a milami. -- Pozdrv! Andrzej http://glajty.w.interia.pl http://ump.waw.pl 650 i125 |
|
Data: 2011-10-26 10:17:18 | |
Autor: AZ | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. AmerykanceA odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, naJasne, najprościej cała lampa, kilka stówek. swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc. Przeszkadza Ci to? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-26 12:25:17 | |
Autor: Marcin N | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:
No i tu największy problem, bo cena zabija. Przypomnę, że żyjesz w Polsce. Mam "Anglika". Przeszedł 3 przeglądy w Polsce w różnych stacjach. Ostatnio pan mnie zaczepił, że wydech chyba za głośny - a był oryginalny. Rok wcześniej dopatrywał się podgiętej rejestracji - a była oryginalna. Wyglądało, że chce po prostu delikatnie do czegoś się przyczepić, żebym poczuł, że jestem sprawdzany. Światła świecące na lewo nikomu nie przeszkadzały. Sprawdzali tylko, czy świecą. Motocykl przezornie w czasie badania miałem postawiony na bocznej nóżce. |
|
Data: 2011-10-26 16:04:53 | |
Autor: Mat S | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ea7db45$0$5819$65785112news.neostrada.pl...
No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki. Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko "180 na liczniku" ;-) MS |
|
Data: 2011-10-26 14:11:48 | |
Autor: AZ | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 2011-10-26, Mat S <fishbed@poczta.onet.pl> wrote:
Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia "leeeeee, to tylko 180 leci". -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-26 16:21:55 | |
Autor: marider | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:
On 2011-10-26, Mat S<fishbed@poczta.onet.pl> wrote: Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics/Kmh_coversion_decal.gif Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2011-10-26 16:22:12 | |
Autor: Mat S | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równieJa mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia łotym właśnie mówię ;-) MS |
|
Data: 2011-10-27 19:20:26 | |
Autor: Paweł.H. | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote: U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przegląd:) Po tym i tak przerobiłęm na wersję europejską posiłkując się instrukcją i świeci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze są symetryczne. Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z żarówką H4): http://caponord.cba.pl/?page_id=100 |
|
Data: 2011-10-27 21:39:14 | |
Autor: Marcin N | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-27 19:20, Paweł.H. pisze:
Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłącznie na Aprilię? |
|
Data: 2011-10-27 23:04:41 | |
Autor: Kuczu | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:
U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji Wnioskujac z opisu na te ktore maja zarowke H4. Nie napisano nic o kloszu i odblysniku. Ale podejrzewam ze w lampach z kloszem profilowanym na lewa strone patent ten mozna rozbic o kant d... BTW. Mialem kiedys lampe od Multistrady. Byla tam m.in. soczewka od swiatla mijania, ktorej przeslone mozna bylo przestawiac na ruch lewo i prawostronny. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-10-26 17:16:28 | |
Autor: Kuczu | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na A gdzie swiatlo postojowe ? - Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lubTam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest j.w. Kierunki w USA robia za postojowki. Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone odblaski boczne na tyle motocykla. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2011-10-26 12:54:31 | |
Autor: duddits | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała. Inna sprawa, że może to generować inne problemy typu wprowadzić kogo¶ na drodze w bł±d, ale w ¶wietle przepisów (niech kto¶ mnie poprawi je¶li się mylę) jest OK. -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2011-10-26 13:17:48 | |
Autor: trud | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisał(a):
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze: W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym. -- pozdrawiam trud SR500 |
|
Data: 2011-10-26 13:20:58 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu Gdzie? Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu (z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło? -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-10-26 14:07:34 | |
Autor: huck | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor nie wiem) licznik olej huck |
|
Data: 2011-10-26 20:36:42 | |
Autor: trud | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud" W rozporz±dzeniu. Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie No to widać że nie do końca zagl±dałe¶ lub przegladałe¶ dokument o niepełnej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶ć i umiejscowienie. -- pozdrawiam trud SR500 |
|
Data: 2011-10-27 08:38:24 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
W rozporz±dzeniu.Gdzie?...Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała...W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu W którym miejscu? Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nieNo to widać że nie do końca zagl±dałe¶ lub przegladałe¶ dokument o Nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że nie jest okre¶lone jakie o¶wietlenie _musi_ być. Tylko nie bardzo znalazłem, poza przytoczonymi przeze mnie regulacjami, przepisy jakich ¶wiateł nie może być. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-10-26 14:17:16 | |
Autor: Glub | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <trud@onet.eu> wrote:
W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł zprzodu pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym. To sie przypadkiem obrys nie nazywa? -- Glub SW-T400 |
|
Data: 2011-10-26 20:37:35 | |
Autor: trud | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):
On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <trud@onet.eu> wrote: ¦wiatła obrysowe przednie maj± być barwy białej. -- pozdrawiam trud SR500 |
|
Data: 2011-10-26 19:36:03 | |
Autor: Tytus z domQ | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Siemka
*** "duddits" Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone nie jest niezgodne z polskim prawem. Tak??? Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała. Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf... -- Tytus żółta motorynka malagutek RWD |
|
Data: 2011-10-26 19:56:13 | |
Autor: duddits | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy Wiem, rozumiem. Mógłby¶ zacytować stosowny fragment? Ten o barwach ¶wiateł znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy się pod to łapi± (co¶ mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)). -- [GoMoto.TV] Faceci na kanapach |
|
Data: 2011-10-26 20:48:59 | |
Autor: trud | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):
W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze: Jest napisane o wł±czaniu i wył±czaniu i że powinny migać z okre¶lon± częstotliwo¶ci±. I to uważam wystarczy. http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20030320262 W tabeli na końcu. -- pozdrawiam trud SR500 |
|
Data: 2011-10-26 15:10:05 | |
Autor: James | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
"Yogi(n)" wrote...
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce? *** Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem. Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna. Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic oznaczenia na kloszu. - Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk? *** Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie mialem... - Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?) *** Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle. Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest przelaczenie na kilometry. Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane? *** Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze. Pozdrawiam -- James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) ) |
|
Data: 2011-10-26 21:12:49 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
James pisze:
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna Możesz napisać dlaczego wpływa na bezpieczeństwo? Jako¶ nie czuję tematu. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2011-10-28 16:32:20 | |
Autor: James | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
"Piotr Rezmer" wrote...
James pisze:Z moich wlasnych doswiadczen kiedy widze moto w nocy ze swiecacymi migaczami. Jedno swiatlo moze dac wrazenie, ze jest to pojazd bardzo daleko, albo gdzies zasloniety na poboczu. Kiedy widze migacze od razu wiem, ze to motocykl i latwiej mi obliczyc jego odleglosc/predkosc. Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo. -- pozdro James |
|
Data: 2011-10-28 18:56:12 | |
Autor: marider | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:
Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo. Popieram, tylko u nas politycy jeszcze do takich wnioskow niedorosli i z logicznym mysleniem maja problemy najwyrazniej. Lepiej uchwalic 100 bezsensownych ustaw niz 1 konkretna i cos wnoszaca. Pzdr PS: uwaga, zaczyna sie kolejna akcja "zniszcz" = Policja z prokuratura i sadami musza na zime zarobic... -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2011-10-29 12:54:40 | |
Autor: J_K_K | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-28 18:56, marider pisze:
W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze: Tak jak było z 3 ¶wiatłem stopu w amerykańskich autach. W latach 90-tych wlepiali za nie mandaty, a potem zrobili wyposażenie standardowe w europejskich ;-) -- Pzdr JKK |
|
Data: 2011-10-26 15:32:44 | |
Autor: marider | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :) Co jeszcze? Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ). Poczytaj o ecu-reflash'ach :) Pzdr PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU. -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2011-10-26 08:14:09 | |
Autor: wide open | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze: w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to juz chyba obowiazek. Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki? A. |
|
Data: 2011-10-26 23:11:33 | |
Autor: marider | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:
On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote: Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;) w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub wydlubanie kata zalatwia sprawe. Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-flashing/cat_2129.html Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :) Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje. Pzdr -- marider Wsciekla Rn22 + dodatki |
|
Data: 2011-10-26 17:48:12 | |
Autor: Yorick | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia 26 - 10 - 2011 (¶roda) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisał(a):
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce? Mam wersję z USA. O symetryczn± lampę nikt się nigdy mnie nie czepiał, miałem natomiast raz problemy na przegl±dzie z powodu ¶wiec±cych kierunków i braku ¶wiatła postojowego. Kierunkowskazy rozł±czyłem (5 minut roboty), motocykl przestał rzucać się w oczy, że "nieeuropejski" i na następnych przegl±dach nie było już żadnych problemów. Postojowego nie mam do dzi¶ - ale w końcu moto nie jest od stania tylko od jeżdżenia ;-) -- Yorick LS 650 |
|
Data: 2011-10-26 19:46:59 | |
Autor: Songoku | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, Ja latem sprowadziłem moto z USA i: 1. Nie mam żadnych kierunków świecących na stałe. 2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglądało) 2. Mam z przodu oddzielną lampe pozycyją. 3. Co do asymetryczności świateł to się nie wypowiadam bo nikt nigdy na to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagności i policja. Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z tego powodu żadnych nieprzyjemności a auta zawsze mam ze świecącymi na stałe kierunkami z przodu. 4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze się da przestawić - u mnie się dało włącznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania. 5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia bezpieczeństwo... 6. Jest prawdopodobne, że nie ma immbilisera. 7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda. Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiągnięte. U mnie jest to kwestia oprogramowania ECU(jakieś 15KM). Zimową porą zamierzam wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu. Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie wiem. Jeśli rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyślam się, że w miarę nowy bo starszych się nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty stałe. Jakby co to pytaj. -- _______ Songoku ranny 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-10-27 08:02:01 | |
Autor: JonY | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską. Ogólnie świecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu świeci wszędzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od pobocza wysoko). Wielu by się zdziwiło jakby popatrzyło na swoje lampy w europejskich motocyklach część z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800, C1800 - to sprawdzałem).
Co do licznika to nie zawsze da się przestawić nawet jak jest elektroniczny - sprawdziłem osobiście. Pozdrawiam, Wojtek |
|
Data: 2011-10-27 19:11:21 | |
Autor: Songoku | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską. Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :) Nie jest to najważniejszy ficzer :P -- _______ Songoku 2011 ZX10R ABS Power is black |
|
Data: 2011-10-26 20:35:28 | |
Autor: Marcin N | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie. Czy jednocze¶nie nie usunięto innych (bzdurnych) zapisów? Na przykład konieczno¶ć posiadania ¶wiatła przeciwmgielnego, albo jakich¶ innych zapisów, które u nas się stosuje a w innych krajach nie? |
|
Data: 2011-10-26 20:55:43 | |
Autor: trud | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze: To jaki¶ żart? -- pozdrawiam trud SR500 |
|
Data: 2011-10-26 20:58:20 | |
Autor: Marcin N | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:
Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a): Żaden żart. Wiele krajów UE tak ma. Co więcej - Polska była naciskana, żeby to zmienić. Kilka tygodni temu mówili o tym w mediach. Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili co¶ jeszcze? |
|
Data: 2011-10-27 13:08:45 | |
Autor: Jasio | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
trud <trud@onet.eu> napisała rzekomo
news:19cuyz8hykk8e.1bdgm7tlwjakw.dlg40tude.net Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a): Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, któreTo jaki¶ żart? Nie, to nie zart. Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego bezpieczenstwa) wyzsze. W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i (wyzszym) ubezpieczeniem. -- Jasio etz vfr Rock is dead. Long life paper and scissors. |
|
Data: 2011-11-02 12:05:50 | |
Autor: Mat S | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8be3v$64m$1inews.gazeta.pl...
trud <trud@onet.eu> napisała rzekomo fajnie to rozwi±zali... "Wiemy, że na w±skiej drodze możesz komu¶ wyjechać na czołowe zderzenie tylko po to, by sprawdzić, czy możesz wyprzedzać. Zapłać dodatkowo i możesz pomykać. Najwyżej paru motocyklistów będzie musiało spierdolić do rowu. Albo zgin±...". W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie". MS |
|
Data: 2011-11-02 15:22:47 | |
Autor: Jasio | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Użytkownik "Mat S" <fishbed@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8r86e$h4f$1news.icm.edu.pl...
W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie". A to już zależy od ubezpieczycieli. Jest jednak pewien problem. Brytyjskie auta s± zajebi¶cie tanie, m.in. ze względu na koszty utrzymiania i mały rynek. (przecież nie sprzedaż auta na ebayu i nie wy¶lesz do Australii). Więc u nich aut z lew± kierownic± niewiele. Za to naszych rodaków w UK sporo. A rodacy znajd± tam wiele aut, którym się kończy przegl±d, o wiele bardziej restrykcyjny niż w PL Przywioz± je tutaj, zarejestruj± bez trudu. Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku. -- Jasio vfr etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2011-11-02 18:11:51 | |
Autor: Mat S | |
Różnice pomiędzy USA i Europa | |
Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku. A to już sie zaczęło - może nie zalew, ale ostatnio jakby trochę więcej tego widać. A przegl±dy w PL to sa baaaaaaaaardzo restrykcyjne, taaaaaaaa... ;-) na niektóre nawet nie trzeba jechać przegl±danym samochodem... Finansowo to jasne, że jest to opłacalne. Ja tylko poproszę, żeby prawnie nie było możliwe, bo nie chciałbym być zmieciony z drogi przez kgo¶, kto sprawdza, czy może wyprzedzać i w zwi±zku z tym zajmuje już 0,75 mojego pasa. MS |
|