Różnice pomiędzy USA i Europa

Data: 2011-10-26 11:43:37
Autor: Yogi\(n\)
Różnice pomiędzy USA i Europa
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę,  a może sam kolimator/odbły¶nik?
- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?)
Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

--
Yogi(n)

Data: 2011-10-26 09:52:07
Autor: AZ
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
- Lampa przednia Ĺ›wiecÄ…ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampÄ™,  a moĹĽe sam kolimator/odbĹ‚yĹ›nik?

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

- Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub zaizolować styk?

Tam to chyba jest inna konstrukcja tego, nie wiem czy to czasem nie jest
zarowka 21/5W, jezeli tak to wystarczy odciac kabelek.

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się mylę?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub brak czegoś co jest w Polsce wymagane?

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 12:01:09
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy się
mylÄ™?)

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.

O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce. Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Data: 2011-10-26 10:18:29
Autor: AZ
On 2011-10-26, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

O ile dobrze pamiętam, to licznik odległości może być w czym się chce. Prędkościomierz musi być w kilometrach na godzinę.

Wydaje mie sie, ze urzadzenia na pokladzie powinny uzywac oficjalnych
jednostek uzywanych w kraju, drogomierz jest obowiazkowym wyposazeniem.

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 15:40:52
Autor: szerszen

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j88mpl$4t2$5@node2.news.atman.pl...

Bedzie Tytus to pewnie rozwieje wszelkie watpliwosci.

jeśli nie ma różnic pomiędzy przepisami dotyczącymi motocykli i samochodów, i przepisy się w ostatnich 10 latach nie zmieniły, to nie ma znaczenia jak jest wyskalowany licznik

nie wiem też jak w przypadku motocykli, ale liczniki samochodowe w większości są skalowanie podwójnie, duże cyfry w milach i małe w km

Data: 2011-10-26 12:04:57
Autor: Yogi\(n\)
Różnice pomiędzy USA i Europa
UĹĽytkownik "AZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j88l86$4t2$2@node2.news.atman.pl...

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

[...]

OK, tak myślałem

OIDP to tak. Licznik/drogomierz powinien byc w jednostkach stosowanych w
PL.
No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.
To akurat nie powinien być problem,ale dzięki za info.
--
Yogi(n)

Data: 2011-10-26 03:23:30
Autor: Szuwarek
Różnice pomiędzy USA i Europa
On 26 PaĽ, 12:04, "Yogi\(n\)" <Yog...@tlen.pl> wrote:

No i tu największy problem, bo cena zabija. My¶lałem nad wymian± samej
tarczy z milami na tak± z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo
trzeba by "rzeĽbić" zębatki.

nobezjaj, my¶lisz że diagnosta będzie sprawdzał czy przebieg masz w
milach czy w km? byleby¶ tylko nie pomerdał częstotliwo¶ci wymian
oleum, bo to jednak spora róznica między km a milami.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2011-10-26 10:17:18
Autor: AZ
On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

Ja bym zostawil, to nie anglik ze swieci bardziej w lewo. Amerykance
swieca centralnie wiec wiekszej uciazliwosci niz EU nie powinno byc.

No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Przeszkadza Ci to?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 12:25:17
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-26 12:04, Yogi(n) pisze:

No i tu największy problem, bo cena zabija.

PrzypomnÄ™, ĹĽe ĹĽyjesz w Polsce.
Mam "Anglika". Przeszedł 3 przeglądy w Polsce w różnych stacjach.
Ostatnio pan mnie zaczepił, że wydech chyba za głośny - a był oryginalny. Rok wcześniej dopatrywał się podgiętej rejestracji - a była oryginalna. Wyglądało, że chce po prostu delikatnie do czegoś się przyczepić, żebym poczuł, że jestem sprawdzany.

Światła świecące na lewo nikomu nie przeszkadzały. Sprawdzali tylko, czy świecą. Motocykl przezornie w czasie badania miałem postawiony na bocznej nóżce.

Data: 2011-10-26 16:04:53
Autor: Mat S
Użytkownik "Yogi(n)" <Yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4ea7db45$0$5819$65785112news.neostrada.pl...

No i tu największy problem, bo cena zabija. Myślałem nad wymianą samej tarczy z milami na taką z kilometrami, ale z licznikiem większy problem, bo trzeba by "rzeźbić" zębatki.

Jak już rozgrzebiesz zegar i będziesz miał dostęp do tarczy, to równie dobrze można przykleić kawałek innej tarczy z napisem km/h w miejscu, gdzie oryginalnie widać mph. Tylko potem będziesz się tłumaczył, że masz tylko "180 na liczniku" ;-)

MS

Data: 2011-10-26 14:11:48
Autor: AZ
On 2011-10-26, Mat S <fishbed@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja mam MPH i mniejsza KM/H a i tak dzieciaki ogladajace moto mowia
"leeeeee, to tylko 180 leci".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-26 16:21:55
Autor: marider
W dniu 2011-10-26 16:11, AZ pisze:
On 2011-10-26, Mat S<fishbed@poczta.onet.pl>  wrote:

[...]

Wydrukuj i naklej wersje dla idiotow ;D

http://www.artofspeedproductions.com/images/buy_pics/Kmh_coversion_decal.gif

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-26 16:22:12
Autor: Mat S
[...]

łotym właśnie mówię ;-)

MS

Data: 2011-10-27 19:20:26
Autor: Paweł.H.

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.
Jasne, najprościej cała lampa, kilka stówek.

U mnie we Freewindzie siedzi lampa angielska. Na jednej stacji odrzucili, na drugiej nie sprawdzali i podbili przeglÄ…d:)
Po tym i tak przerobiłęm na wersję europejską posiłkując się instrukcją i świeci bardziej na prawo:) dodam, że ryfle w reflektorze są symetryczne.
Oto instrukcja-(dotyczy tylko lamp z ĹĽarĂłwkÄ… H4): http://caponord.cba.pl/?page_id=100

Data: 2011-10-27 21:39:14
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-27 19:20, Paweł.H. pisze:

On 2011-10-26, Yogi(n) <Yogi_n@tlen.pl> wrote:
[...]

Czy ten sposób działa na wszystkie "angliki", czy wyłącznie na Aprilię?

Data: 2011-10-27 23:04:41
Autor: Kuczu
W dniu 2011-10-27 21:39, Marcin N pisze:

[...]

Wnioskujac z opisu na te ktore maja zarowke H4. Nie napisano nic o kloszu i odblysniku. Ale podejrzewam ze w lampach z kloszem profilowanym na lewa strone patent ten mozna rozbic o kant d...

BTW. Mialem kiedys lampe od Multistrady. Byla tam m.in. soczewka od swiatla mijania, ktorej przeslone mozna bylo przestawiac na ruch lewo i prawostronny.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2011-10-26 17:16:28
Autor: Kuczu
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-26 11:52, AZ pisze:

A odblysnik skad wezmiesz? Szklo tez swoje robi i co wazniejsze, na
szkle jest homologacja ktorej to diagnosta moze sie przyczepic.

A gdzie swiatlo postojowe ?

[...]

j.w. Kierunki w USA robia za postojowki.

Sa jeszcze zolte odblaski po lewej/prawej ale nie wiem czy to w Polsce
jest zabronione, zawsze mozna zdjac.

Zolte sa ok i nawet kiedys byly u nas obowiazkowe. Problemem sa czerwone odblaski boczne na tyle motocykla.

Data: 2011-10-26 12:54:31
Autor: duddits
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub
zaizolować styk?

Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała.

Inna sprawa, że może to generować inne problemy typu wprowadzić kogo¶ na drodze w bł±d, ale w ¶wietle przepisów (niech kto¶ mnie poprawi je¶li się mylę) jest OK.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-10-26 13:17:48
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisał(a):

[...]

W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.

trud
SR500

Data: 2011-10-26 13:20:58
Autor: Mariusz Kruk
Różnice pomiędzy USA i Europa
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
[...]

Gdzie? Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie
może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-10-26 14:07:34
Autor: huck
Różnice pomiędzy USA i Europa
lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor nie wiem)
licznik olej
huck

Data: 2011-10-26 20:36:42
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Gdzie?

W rozporz±dzeniu.

Ostatni raz jak tam zagl±dałem, była tylko informacja, że nie
może być ¶wiateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyj±tkiem ¶wiatła cofania). Co¶ się od tego czasu zmieniło?

No to widać że nie do końca zagl±dałe¶ lub przegladałe¶ dokument o
niepełnej tresci. Jest okre¶lone wszystko. Barwa, ilo¶ć i umiejscowienie.

trud
SR500

Data: 2011-10-27 08:38:24
Autor: Mariusz Kruk
[...]

W którym miejscu?

[...]

Nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że nie jest okre¶lone jakie o¶wietlenie
_musi_ być. Tylko nie bardzo znalazłem, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich ¶wiateł nie może być. --
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-10-26 14:17:16
Autor: Glub
On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <trud@onet.eu> wrote:

W tymże rozporz±dzeniu jest okre¶lone, jaki ma być kolor ¶wiateł z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki ¶wiec±ce ¶wiatłem ci±głym.

To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

--
Glub
SW-T400

Data: 2011-10-26 20:37:35
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):

[...]

¦wiatła obrysowe przednie maj± być barwy białej.

trud
SR500

Data: 2011-10-26 19:36:03
Autor: Tytus z domQ
Różnice pomiędzy USA i Europa
Siemka

*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to że ¶wiec± ¶wiatłem ci±głym gdy nie s± wł±czone
 nie jest niezgodne z polskim prawem.

Tak???

 Ja w każdym razie w stosownym Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
 pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
 informacji, która by tego nie dopuszczała.

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf...

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-10-26 19:56:13
Autor: duddits
W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Mógłby¶ zacytować stosowny fragment? Ten o barwach ¶wiateł znam, tylko nie mam pewno¶ci czy kierunkowskazy się pod to łapi± (co¶ mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-10-26 20:48:59
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):

[...]

Jest napisane o wł±czaniu i wył±czaniu i że powinny migać z okre¶lon±
częstotliwo¶ci±. I to uważam wystarczy.

W tabeli na końcu.

trud
SR500

Data: 2011-10-26 15:10:05
Autor: James
Różnice pomiędzy USA i Europa
"Yogi(n)" wrote...
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?
- Lampa przednia ¶wiec±ca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę,  a może sam kolimator/odbły¶nik?

***
Zazwyczaj trzeba wymienic lampe. Jezeli szklo jest gladkie to wystarczy odblysnik, jednak to trudno bedzie kupic. Najlatwiej jest wymienic calosc na taka, ktora ma na kloszu oznaczenie E z numerem.
Niektore japonskie motocykle nawet na rynek USA maja lampe asymetryczna. Kilka lat temu ten rodzaj lamp zostal dopuszczony w USA. Trzeba sprawdzic oznaczenia na kloszu.

- Kierunki ¶wiec±ce się cały czas - wystarczy odł±czyć kabelek lub zaizolować styk?

***
Zarowka z dwoma wloknami. Kierunki swieca sie tylko z przodu. Mozna odlaczyc przewod, migacze sa zawsze na wtyczkach, wyciagasz jeden przewod i izolujesz. To jednak znaczaco wplywa na bezpieczenstwo na drodze i ja zawsze mam migacze w wersji USA. Na przegladzie facet sie przyczepil, ale nie mial argumentu na to, ze policyjne Hondy takze maja swiecace sie migacze i puscil. W razie kontroli nie przyjal bym mandatu wlasnie dlatego, ze policyjne tak maja, a to poprawia moje bezpieczenstwo. Problemu nigdy nie mialem...

- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przej¶cia przegl±du - czy się mylę?)

***
Licznik nie ma znaczenia. Nie musi byc w kilometrach. Wiekszosc motocykli i wszystkie samochody w USA maja skale w km na szybkosciomierzu. HD jest tak amerykanski, ze ma zazwyczaj tylko milach. Jesli jest tylko w milach to po prostu musisz sie nauczyc przeliczac. Jest to dosc proste. Pamietasz, ze w miescie jezdzisz 30, 50 to nasze 80km, 62 to 100km i tyle.
Jesli licznik i szybkosciomierz jest cyfrowy (LCD) to na 99,99999% jest przelaczenie na kilometry.

Co jeszcze? Jakie¶ inne elementy o których nie wiem, tj. obecno¶ć lub brak czego¶ co jest w Polsce wymagane?

***
Zadne inne elementy nie sa niezgodne z naszym prawem / przepisami. Wszelkie swiatelka odblaskowe i inne elementy sa u nas dopuszczone i wskazane. Ja zawsze chce, aby mnie jak najlepiej bylo widac na drodze.

James (ze wszystkimi pojazdami z USA ;) )

Data: 2011-10-26 21:12:49
Autor: Piotr Rezmer
James pisze:

[...]

Możesz napisać dlaczego wpływa na bezpieczeństwo? Jako¶ nie czuję tematu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2011-10-28 16:32:20
Autor: James
Różnice pomiędzy USA i Europa
"Piotr Rezmer" wrote...
James pisze:

[...]

Z moich wlasnych doswiadczen kiedy widze moto w nocy ze swiecacymi migaczami. Jedno swiatlo moze dac wrazenie, ze jest to pojazd bardzo daleko, albo gdzies zasloniety na poboczu. Kiedy widze migacze od razu wiem, ze to motocykl i latwiej mi obliczyc jego odleglosc/predkosc.
Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

--
pozdro
James

Data: 2011-10-28 18:56:12
Autor: marider
W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram, tylko u nas politycy jeszcze do takich wnioskow niedorosli i z logicznym mysleniem maja problemy najwyrazniej. Lepiej uchwalic 100 bezsensownych ustaw niz 1 konkretna i cos wnoszaca.

Pzdr
PS: uwaga, zaczyna sie kolejna akcja "zniszcz" = Policja z prokuratura i sadami musza na zime zarobic...
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-29 12:54:40
Autor: J_K_K
W dniu 2011-10-28 18:56, marider pisze:
W dniu 2011-10-28 16:32, James pisze:

Moim skromnym zdaniem swiecace migacze z przodu daja duzo.

Popieram

Tak jak było z 3 ¶wiatłem stopu w amerykańskich autach.
W latach 90-tych wlepiali za nie mandaty,
a potem zrobili wyposażenie standardowe w europejskich ;-)

--
Pzdr

JKK

Data: 2011-10-26 15:32:44
Autor: marider
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

Komputer tj. ECU. Amerykanskie motocykle sa obciete (tzn. nie maja pelnej mocy jak ich europejskie odpowiedniki ale w ogloszeniach co drugi sciagniety z USA "dzwon po salcie" ma 200KM i wiecej hehehehe.. ). Poczytaj o ecu-reflash'ach :)

Pzdr
PS: czasami sprzety z US sa lepiej wyposazone w markowe dodatki niz EU.
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-26 08:14:09
Autor: wide open
On 10/26/2011 06:32 AM, marider wrote:
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,

Troche ich jest, lacznie z airboxem czy ekologia z "kalafiorni" :)

Co jeszcze?

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to juz chyba obowiazek.

[...]

Wiekszosc ludzi ktoryh znam i tak instaluje PCIII na wejsciu. Co do ograniczen mocy - masz jakies przykladowe liczby albo linki?

A.

Data: 2011-10-26 23:11:33
Autor: marider
W dniu 2011-10-26 17:14, wide open pisze:
[...]

Brak postojowki z przodu i generalnie brak "P" na stacyjce takze w razie awarii to spychasz z drogi i stawiasz gdzies w ciemnosciach ;)

w temacie, Amerykany moga byc wyposarzone w katalizatory. Po 2007, to
juz chyba obowiazek.

Europa tez to ma, przynajmniej niektore motki... A jak ma to y-pipe lub wydlubanie kata zalatwia sprawe.

[...]

http://www.superbiketoystore.com/sportbike/ecu-re-flashing/cat_2129.html

Poza tym wpisz sobie w google "xxx dyno" gdzie xxx to dowolny model motocykla i poogladaj wykresy (grafika), w najnowszych R1 np. jest to roznica rzedu 8-10KM na samym ECU w oryginale miedzy wersja EU vs US a to b. duzo... Wiec smiesza mnie tymbardziej ogloszenia na Allegro gdzie byle moto z gownianymi dodatkami ma po 200KM :)

Amerykanskie motocykle troche ratuje reflash ECU za ok $450 USD ale to podnosi moc raptem o kilka koni... I w Polsce nikt tego nie oferuje.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-10-26 17:48:12
Autor: Yorick
Dnia 26 - 10 - 2011 (¶roda) o godzinie 11:43, Yogi(n) napisał(a):

Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim, uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Mam wersję z USA. O symetryczn± lampę nikt się nigdy mnie nie czepiał,
miałem natomiast raz problemy na przegl±dzie z powodu ¶wiec±cych kierunków
i braku ¶wiatła postojowego. Kierunkowskazy rozł±czyłem (5 minut roboty),
motocykl przestał rzucać się w oczy, że "nieeuropejski" i na następnych
przegl±dach nie było już żadnych problemów. Postojowego nie mam do dzi¶ -
ale w końcu moto nie jest od stania tylko od jeżdżenia ;-)    --
Yorick
LS 650

Data: 2011-10-26 19:46:59
Autor: Songoku
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie są różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiające przejście przeglądu w Polsce?
- Lampa przednia świecąca symetrycznie - wystarczy wymienić lampę, a
może sam kolimator/odbłyśnik?
- Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
zaizolować styk?
- Licznik w milach (ale to chyba nie wyklucza przejścia przeglądu - czy
siÄ™ mylÄ™?)
Co jeszcze? Jakieś inne elementy o których nie wiem, tj. obecność lub
brak czegoĹ› co jest w Polsce wymagane?

Ja latem sprowadziłem moto z USA i:

1. Nie mam żadnych kierunków świecących na stałe.
2. Kierunki z tyłu były zamontowane inaczej niż w wersji EU( EU ma w zadupku, USA miał na stelarzu od tablicy rejestracyjnej - już kupiłem i zamontowałem te w zadupu bo badziewnie to wyglądało)
2. Mam z przodu oddzielnÄ… lampe pozycyjÄ….
3. Co do asymetryczności świateł to się nie wypowiadam bo nikt nigdy na to uwagi nie zwraca a już na pewno nie diagności i policja.

Wszystkie auta i moto mam z USA i nigdy, ale to przenigdy nie było z tego powodu żadnych nieprzyjemności a auta zawsze mam ze świecącymi na stałe kierunkami z przodu.

4. Licznik jesli elektroniczny to zawsze się da przestawić - u mnie się dało włącznie z licznikami przebiegu, temperatury i spalania.

5. Mam dodatkowe odblaski na lagach, mi nie przeszkadza a może poprawia bezpieczeństwo...

6. Jest prawdopodobne, ĹĽe nie ma immbilisera.

7. Marider napisał o zmiejszonej mocy. Może, ale nie musi być prawda. Jesl moc mniejsza to jeszcze zalezy jak to jest osiągnięte. U mnie jest to kwestia oprogramowania ECU(jakieś 15KM). Zimową porą zamierzam wymienić auspuff, zrobić reflash i zarazem dostroić do nowego wydechu.

Wszystko to w odniesieniu do nowego motocykla, jak w starszych to nie wiem. Jeśli rozważasz sprowadzanie moto z USA to domyślam się, że w miarę nowy bo starszych się nie opłaca sprowadzać z uwagi na koszty stałe. Jakby co to pytaj.

--
_______
Songoku

Data: 2011-10-27 08:02:01
Autor: JonY
Różnice pomiędzy USA i Europa
Co do lampy przedniej to sprawdź czy ma homologację europejską. Ogólnie świecenie symetryczne w niczym nie przeszkadza innym (po prostu świeci wszędzie nisko a nie jak lampa niesymetryczna od osi jezdni nisko a od pobocza wysoko). Wielu by się zdziwiło jakby popatrzyło na swoje lampy w europejskich motocyklach część z nich jest symetryczna (np. Suzuki M800, C1800 - to sprawdzałem).
Co do licznika to nie zawsze da się przestawić nawet jak jest elektroniczny - sprawdziłem osobiście.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2011-10-27 19:11:21
Autor: Songoku
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-27 08:02, JonY pisze:
Co do lampy przedniej to sprawdĹş czy ma homologacjÄ™ europejskÄ….

Dziękuję, za dobrą radę, ale szczerze to mnie to "lotto" :)

Nie jest to najwaĹĽniejszy ficzer :P

--
_______
Songoku

Data: 2011-10-26 20:35:28
Autor: Marcin N
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 2011-10-26 11:43, Yogi(n) pisze:
Jakie s± różnice pomiędzy motocyklem z USA a europejskim,
uniemożliwiaj±ce przej¶cie przegl±du w Polsce?

Przypomniało mi się, że Polska jest w trakcie zmiany przepisów, które maj± dopuszczać do ruchu pojazdy z kierownic± po drugiej stronie.
Czy jednocze¶nie nie usunięto innych (bzdurnych) zapisów? Na przykład konieczno¶ć posiadania ¶wiatła przeciwmgielnego, albo jakich¶ innych zapisów, które u nas się stosuje a w innych krajach nie?

Data: 2011-10-26 20:55:43
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 20:35:28 +0200, Marcin N napisał(a):

[...]

To jaki¶ żart?

trud
SR500

Data: 2011-10-26 20:58:20
Autor: Marcin N
W dniu 2011-10-26 20:55, trud pisze:
[...]

Żaden żart. Wiele krajów UE tak ma. Co więcej - Polska była naciskana, żeby to zmienić. Kilka tygodni temu mówili o tym w mediach.

Ponawiam jednak pytanie: czy przy okazji zmienili co¶ jeszcze?

Data: 2011-10-27 13:08:45
Autor: Jasio
Różnice pomiędzy USA i Europa
trud <trud@onet.eu> napisała rzekomo
[...]

Nie, to nie zart.
Tyle, ze IMHO ubezpieczenie powinno byc (adekwatnie do zmniejszonego bezpieczenstwa) wyzsze.
W UK tez mozesz miec lewa kierownice a na lampach trojkacik z tasmy izolacyjnej. I zarejestrowac takie auto calkiem legalnie. Z przegladem i (wyzszym) ubezpieczeniem.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-11-02 12:05:50
Autor: Mat S
Różnice pomiędzy USA i Europa
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8be3v$64m$1inews.gazeta.pl...
[...]

fajnie to rozwi±zali... "Wiemy, że na w±skiej drodze możesz komu¶ wyjechać na czołowe zderzenie tylko po to, by sprawdzić, czy możesz wyprzedzać. Zapłać dodatkowo i możesz pomykać. Najwyżej paru motocyklistów będzie musiało spierdolić do rowu. Albo zgin±...".
W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie".

MS

Data: 2011-11-02 15:22:47
Autor: Jasio
Różnice pomiędzy USA i Europa
Użytkownik "Mat S" <fishbed@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8r86e$h4f$1news.icm.edu.pl...

W sumie naciski UE można rozwi±zać... W stylu "można rejestrować, ale OC liczymy poczwórnie".

A to już zależy od ubezpieczycieli.
Jest jednak pewien problem. Brytyjskie auta s± zajebi¶cie tanie, m.in. ze względu na koszty utrzymiania i mały rynek. (przecież nie sprzedaż auta na ebayu i nie wy¶lesz do Australii).
Więc u nich aut z lew± kierownic± niewiele.
Za to naszych rodaków w UK sporo. A rodacy znajd± tam wiele aut, którym się kończy przegl±d, o wiele bardziej restrykcyjny niż w PL Przywioz± je tutaj, zarejestruj± bez trudu.
Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku.

--
Jasio
vfr etz

Data: 2011-11-02 18:11:51
Autor: Mat S
Różnice pomiędzy USA i Europa
Więc prorokuję zalew złomu z tamtego kierunku.

A to już sie zaczęło - może nie zalew, ale ostatnio jakby trochę więcej tego widać.
A przegl±dy w PL to sa baaaaaaaaardzo restrykcyjne, taaaaaaaa... ;-) na niektóre nawet nie trzeba jechać przegl±danym samochodem...
Finansowo to jasne, że jest to opłacalne. Ja tylko poproszę, żeby prawnie nie było możliwe, bo nie chciałbym być zmieciony z drogi przez kgo¶, kto sprawdza, czy może wyprzedzać i w zwi±zku z tym zajmuje już 0,75 mojego pasa.

MS

Różnice pomiędzy USA i Europa