Różnice pomiędzy USA i Europa

Data: 2011-10-26 12:54:31
Autor: duddits
Różnice pomiędzy USA i Europa
W dniu 26.10.2011 11:43, Yogi(n) pisze:
- Kierunki świecące się cały czas - wystarczy odłączyć kabelek lub
zaizolować styk?

Pewnie tak, ale ... to że świecą światłem ciągłym gdy nie są włączone nie jest niezgodne z polskim prawem. Ja w każdym razie w stosownym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem informacji, która by tego nie dopuszczała.

Inna sprawa, że może to generować inne problemy typu wprowadzić kogoś na drodze w błąd, ale w świetle przepisów (niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę) jest OK.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-10-26 13:17:48
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 12:54:31 +0200, duddits napisał(a):

[...]

W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.

trud
SR500

Data: 2011-10-26 13:20:58
Autor: Mariusz Kruk
Różnice pomiędzy USA i Europa
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "trud"
[...]

Gdzie? Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-10-26 14:07:34
Autor: huck
Różnice pomiędzy USA i Europa
lampe powineines wymienic
w kierunkach sa dwuwłoknowe żarówki wystraczy po jednym kablu z przodu i z tyłu odpiac (moze w nowych sprzetach wymyslili jakis hiper-duper-procesor nie wiem)
licznik olej
huck

Data: 2011-10-26 20:36:42
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 13:20:58 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Gdzie?

W rozporządzeniu.

Ostatni raz jak tam zaglądałem, była tylko informacja, że nie
może być świateł czerwonych z przodu, a białych z tyłu pojazdu
(z wyjątkiem światła cofania). Coś się od tego czasu zmieniło?

No to widać że nie do końca zaglądałeś lub przegladałeś dokument o
niepełnej tresci. Jest określone wszystko. Barwa, ilość i umiejscowienie.

trud
SR500

Data: 2011-10-27 08:38:24
Autor: Mariusz Kruk
[...]

W którym miejscu?

[...]

Nie rozumiesz. Ja nie twierdzę, że nie jest określone jakie oświetlenie
_musi_ być. Tylko nie bardzo znalazłem, poza przytoczonymi przeze mnie
regulacjami, przepisy jakich świateł nie może być. --
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-10-26 14:17:16
Autor: Glub
On Wed, 26 Oct 2011 13:17:48 +0200, trud <trud@onet.eu> wrote:

W tymże rozporządzeniu jest określone, jaki ma być kolor świateł z
przodu
pojazdu. To dyskwalifikuje kierunki świecące światłem ciągłym.

To sie przypadkiem obrys nie nazywa?

--
Glub
SW-T400

Data: 2011-10-26 20:37:35
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 14:17:16 +0200, Glub napisał(a):

[...]

Światła obrysowe przednie mają być barwy białej.

trud
SR500

Data: 2011-10-26 19:36:03
Autor: Tytus z domQ
Różnice pomiędzy USA i Europa
Siemka

*** "duddits"
Pewnie tak, ale ... to że świecą światłem ciągłym gdy nie są włączone
 nie jest niezgodne z polskim prawem.

Tak???

 Ja w każdym razie w stosownym Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury ("w sprawie warunków technicznych
 pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia") nie znalazłem
 informacji, która by tego nie dopuszczała.

Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko jest paragraf...

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2011-10-26 19:56:13
Autor: duddits
W dniu 2011-10-26 19:36, Tytus z domQ pisze:
Hint - stosowne zalaczniki do tej ustawy...zwlaszcz te dotyczace barwy
oswietlenia samochodowego
Polskie prawo nie sekt taki latwe proste i przyjemne ale na wszystko
jest paragraf...

Wiem, rozumiem. Mógłbyś zacytować stosowny fragment? Ten o barwach świateł znam, tylko nie mam pewności czy kierunkowskazy się pod to łapią (coś mnie uparcie mówi, że nie - chciałbym się tego wrażenia pozbyć :)).

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-10-26 20:48:59
Autor: trud
Dnia Wed, 26 Oct 2011 19:56:13 +0200, duddits napisał(a):

[...]

Jest napisane o włączaniu i wyłączaniu i że powinny migać z określoną
częstotliwością. I to uważam wystarczy.

W tabeli na końcu.

trud
SR500