Roznice pomiedzy osprzetem

Data: 2009-05-20 09:09:25
Autor: Pawel Ratajczak
Roznice pomiedzy osprzetem
Witam ponownie,

Wyglada na to, ze bede bral ktorys z rowerow firmy Corratec, ale
zastanawiams ie nad doplaceniem do troszke lepszego osprzetu.
Mianowicie wybieram pomiedzy modelem:
X-Trail Cross Base (http://tiny.pl/z3h4)
X-Trail Cross (http://tiny.pl/z3hl)
Glowne roznice to, ze Cross ma w stosunku do Cross Base:
1. Przerzutka przednia: Shimano Deore zamiast Shimano Alivio
2. Przerzutka tylna: Shimano XT Shadow zamiast Deore
3. Korba: Shimano FCM 442 zamiast Corratec
4. Środek suportu: Shimano zamiast FSA
5. Kaseta: Shimano HG 50 11-32 zamiast Shimano HG 30 11-30
6. Dźwignie hamulca: Shimano ABLM-420 zamist Shimano (???)

To tyle glownych roznic.
Czy ktos jest w stanie powiedziec jakie sa roznice z punktu widzenia
uzytkownika zwlaszcza jesli chodzi o obie przerzutki (wiem ze jedna 8 a
druga 9) oraz korbe i srodek suportu.

BTW Ktos moze wie, co oznaczaja na stronie te symbole "zzyzx" to jest
jakis noname, brak danych czy co?

Z gory dziekuje za wszelkie info.
--
Pozdrawiam serdecznie

Pawel Ratajczak

PS. User z emaila jest pisany od tylu. ;-)

Data: 2009-05-20 12:47:41
Autor: dziki
Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:gv0ab6$2lik$1news2.ipartners.pl...

BTW Ktos moze wie, co oznaczaja na stronie te symbole "zzyzx" to jest
jakis noname, brak danych czy co?

nie; jest taka firma, nawet niektore rzeczy calkiem fajne maja. Tylko nie wiem czy nie pisalo sie to tak: zzyyxx.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-20 13:56:55
Autor: Adrian S.
dziki wrote:

[...]

 nie, to jest zzyzx, robili kiedyś amory do DH i piasty i pewnie trochę
innych rzeczy.

pozdrawiam,
dziki.

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-05-20 21:03:53
Autor: muk
On 2009-05-20 09:09, Pawel Ratajczak wrote:
1. Przerzutka przednia: Shimano Deore zamiast Shimano Alivio

Tu bez różnicy.

2. Przerzutka tylna: Shimano XT Shadow zamiast Deore

Tu spora różnica na korzyść XT: lepsze prowadzenie linki. "Odwdzięcza się" szybszą i lżejszą zmianą biegów. (Są jeszcze dwie cechy na plus, ale je pomijam :))

> 3. Korba: Shimano FCM 442 zamiast Corratec

Nie wiem. Wybrałbym Shimano :)

> 4. Środek suportu: Shimano zamiast FSA

Tu podobnie. Trochę mało danych, ale na oko w tej klasie sprzętu większych różnic nie będzie.

5. Kaseta: Shimano HG 50 11-32 zamiast Shimano HG 30 11-30

Większy przebieg będzie miała ta pierwsza. Poza tym jest lżejsza. I to wszystko :)

6. Dźwignie hamulca: Shimano ABLM-420 zamist Shimano (???)

Ciężko powiedzieć ;) Jeżeli zdjęcia przedstawiają rower właściwy to w tym pierwszym są klocki hamulcowe z wymiennymi okładzinami. Zaoszczędzisz kilka złotych przy ich wymianie :)

BTW Ktos moze wie, co oznaczaja na stronie te symbole "zzyzx" to jest
jakis noname, brak danych czy co?

To drugie.

Btw. X-Trail Cross w przeciwieństwie do Base ma regulowany mostek. Istnieje spora szansa, że skorzystasz z tego rozwiązania.

Pozdrawiam

Data: 2009-05-21 11:04:16
Autor: Mamut
Roznice pomiedzy osprzetem
Pawel Ratajczak {10swen@pratajczak.pl} naskrobał:

Glowne roznice to, ze Cross ma w stosunku do Cross Base:
1. Przerzutka przednia: Shimano Deore zamiast Shimano Alivio

Nie ma znaczenia, deore pewnie jest lżejsza.

2. Przerzutka tylna: Shimano XT Shadow zamiast Deore

Tu bez wątpliwości. XT to zupełnie inna klasa.

3. Korba: Shimano FCM 442 zamiast Corratec

Shimano. W korbach shimano lepiej się zmieniają biegi.

4. Środek suportu: Shimano zamiast FSA

Znów shimano. Z doświadczenia te suporty są trwałe najwyżej po iluś tys. km może sie zrobić minimalny luz. FSA czyli power pro albo TH jest słabe, bo pewnie to jest ten 7420st.

5. Kaseta: Shimano HG 50 11-32 zamiast Shimano HG 30 11-30,

Klasa sprzętu podobna, ale koronka 32 zamiast 30 pomoże przy długich ostrych podjazdach

Roznice pomiedzy osprzetem