Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Data: 2010-04-15 00:50:51
Autor: amos
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 09:47, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie

--
amos

Data: 2010-04-15 01:32:27
Autor: Jarecki
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 09:50, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
On 15 Kwi, 09:47, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

EKGHHHHHHHHHHHHHHHH
Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;]
Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie

Pojemność i wytrzymałość. W motocyklach masz pojemności do 1200-1300
(nie piszę tu o różnych tam cruiserach, chopperach - w nich też są
obroty zbliżone do samochodowych) i by uzyskać z nich dużą moc, trzeba
je kręcić do 15tys. rpm. Te wysokie obroty są jednocześnie przyczyną
tego, że silniki szybciej ulegają zużyciu, częściej trzeba wymieniać
olej (co 6tys. przeważnie), te wysilone z topowych modeli rzadko
wytrzymują w dobrym stanie powyżej 100tys. km. Nie mają też zbyt
wysokiego momentu obrotowego, a to przez to, że wysokoobrotowe silniki
mają strasznie krótki skok tłoka (musiał bym popatrzeć, ale chyba
nawet niektóre mają skok krótszy od średnicy, albo bardzo blisko
tego). Nadrabiane to jest zaworami/przepustnicami w układzie
wydechowym, zmienną długością kanału dolotowego, mapami zapłonu a i
takl nie ma rewelacji - dla samochodu było by stanowczo za mało.

Jarecki

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona