Data: 2010-04-15 00:50:51 | |
Autor: amos | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 09:47, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
EKGHHHHHHHHHHHHHHHH Pytanie w naglowku to mi nie wyszlo po polsku ;] Wierze jednak, ze rozumiecie pytanie -- amos |
|
Data: 2010-04-15 01:32:27 | |
Autor: Jarecki | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 09:50, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
On 15 Kwi, 09:47, amos <gwojci...@gmail.com> wrote: Pojemność i wytrzymałość. W motocyklach masz pojemności do 1200-1300 (nie piszę tu o różnych tam cruiserach, chopperach - w nich też są obroty zbliżone do samochodowych) i by uzyskać z nich dużą moc, trzeba je kręcić do 15tys. rpm. Te wysokie obroty są jednocześnie przyczyną tego, że silniki szybciej ulegają zużyciu, częściej trzeba wymieniać olej (co 6tys. przeważnie), te wysilone z topowych modeli rzadko wytrzymują w dobrym stanie powyżej 100tys. km. Nie mają też zbyt wysokiego momentu obrotowego, a to przez to, że wysokoobrotowe silniki mają strasznie krótki skok tłoka (musiał bym popatrzeć, ale chyba nawet niektóre mają skok krótszy od średnicy, albo bardzo blisko tego). Nadrabiane to jest zaworami/przepustnicami w układzie wydechowym, zmienną długością kanału dolotowego, mapami zapłonu a i takl nie ma rewelacji - dla samochodu było by stanowczo za mało. Jarecki |
|