Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Data: 2010-04-15 01:45:01
Autor: WS
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 09:47, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
rpm a motocyklowych na 15k rpm?

zywotnosc, masa, ekologia ;)

taki motocyklowy (600-1000cm3 / 100-180KM) mozna wsadzic do samochodu,
ale
1.bedzie znacznie glosniejszy
2. nie wytrzyma raczej 100tys
3. olej co 6tys (albo i wczesniej, bo wieksze obciazenia niz w
motocyklu)
4. regulacja luzow zarowych co ~20tys (moze 0,1% ma hydrauliczne - i
nie trzeba)
5. wieksze spalanie
6. drogie czesci ;) np. jedna swieca irydowa do CBR 600 okolo 90PLN
....

WS

Data: 2010-04-15 01:55:20
Autor: amos
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 10:45, WS <LipnyAdresDlaSpame...@chello.pl> wrote:
2. nie wytrzyma raczej 100tys

Widywalem w ogloszeniach moto, znacznie powyzej tych przebiegow. Choc
zgodze sie, ze 200 kkm juz moze byc problemem.

Zreszta samochody tez sie inaczej produkuje. Zadnemu z producentow
teraz nie zalezy, aby auto przejechalo milion kilometrow.
Nawet powiedzialbym, ze wrecz przeciwnie.

--
amos

Data: 2010-04-15 02:11:16
Autor: WS
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 10:55, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
> 2. nie wytrzyma raczej 100tys

Widywalem w ogloszeniach moto, znacznie powyzej tych przebiegow. Choc
zgodze sie, ze 200 kkm juz moze byc problemem.

oczywiscie, ze moze wiecej... moj ma juz ze 160kkm w CBR 600, ale
watpie, ze by w samochodzie wytrzymal namet 100tys - moto wazy ~180kg,
+ ja daje ~260 , a samochod to ~tona... przejechanie samochodem tych
100tys to znacznie wieksza praca do wykonania...

WS

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona