Data: 2010-04-15 12:50:00 | |
Autor: J.F. | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy. Moze jeszcze halasu, czystosci spalin, sprawnosci. Tudziez ulozenia w pojezdzie, przekladni - motocykl preferuje silnik poprzeczny i waski. Inaczej motocykle jezdzilyby z silnikami samochodowymi, lub odwrotnie, czy tez byly silniki uniwersalne. Koszta mysle w mniejszym stopniu - tzn sa podobne. J. |
|
Data: 2010-04-15 04:06:08 | |
Autor: amos | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 12:50, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy.Pytam raczej o sama konstrukcje silnika w kontekscie predkosci obrotowych, a nie zastosowanie silnikow od motorow w samochodach. Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne normy czystosci spalin? -- amos |
|
Data: 2010-04-15 04:35:57 | |
Autor: WS | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 13:06, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne maja , zobacz załącznik 1 np. na http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm maja rozny "POZIOM HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO" i "POZIOMY EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ GAZOWYCH I WSPÓŁCZYNNIKA NADMIARU POWIETRZA l" WS |
|
Data: 2010-04-15 13:42:16 | |
Autor: Miecio | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
W dniu 2010-04-15 13:06, amos pisze:
On 15 Kwi, 12:50, "J.F."<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: To chyba jakaĹ bajka. Motocykle majÄ katalizatory i sondy lambda. Moja honda speĹnia Euro3. WiÄc tu chyba róşnic nie ma. |
|
Data: 2010-04-15 05:27:57 | |
Autor: amos | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 13:42, Miecio <mie...@wp.pl> wrote:
To chyba jakaś bajka. Motocykle mają katalizatory i sondy lambda. Moja Cos w tym jest. Moja stara CeZeta, dwusow, do ktorego na bak paliwa leje 200ml oleju nie ma katalizatora a przechodzi badania bez klopotu (tzn bez badania spalin). A przyznam, ze czasem po jej odpaleniu, nie moge znalezc tej diabelskiej maszyny w niebieskiej mgle ;) -- amos |
|
Data: 2010-04-15 18:33:42 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
Dnia Thu, 15 Apr 2010 05:27:57 -0700 (PDT), amos napisał(a):
Cos w tym jest. Moja stara CeZeta, dwusow, do ktorego na bak paliwa A to nie jest tak, że powinna spełniać normy, które przewidział producent w danym czasie? -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-04-15 10:09:02 | |
Autor: amos | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
On 15 Kwi, 18:33, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
A to nie jest tak, e powinna spe nia normy, kt re przewidzia producentZapewne musi. WS podal link: http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm Wyraznie widac, ze normy zmienialy sie z latami i coraz nowsze pojazdy musialy spelniac coraz to wyzsze wymagania wzgledem czystosci spalin. Tylko pytanie, ktora stacja bada spaliny w motorach. Mi sie nie zdarzylo, a robilem w zyciu badania moze 10x. -- amos |
|
Data: 2010-04-16 07:03:46 | |
Autor: Agent | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomości news:5755786f-a1fe-4687-b55a-e8c53d9a753cv20g2000yqv.googlegroups.com... On 15 Kwi, 18:33, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote: A to nie jest tak, e powinna spe nia normy, kt re przewidzia producentZapewne musi. WS podal link: http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm Wyraznie widac, ze normy zmienialy sie z latami i coraz nowsze pojazdy musialy spelniac coraz to wyzsze wymagania wzgledem czystosci spalin. Tylko pytanie, ktora stacja bada spaliny w motorach. Mi sie nie zdarzylo, a robilem w zyciu badania moze 10x. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A ja zrobiłem kiedys wielkie oczy jak facet zaczął mi badac spaliny w WSK 175. No ale do tego się nie przyczepił :), natomiast olał mi przegląd za niewyraźną tabliczkę na główce z napisem WSK Świdnik mimo że numer ramy był wybity osobno i bardzo wyraźny. |
|
Data: 2010-04-15 14:42:07 | |
Autor: J.F. | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
UĹźytkownik "Miecio" <miecio@wp.pl> napisaĹ w
W dniu 2010-04-15 13:06, amos pisze: A samochod musi spelnic Euro 5 :-) To nie tylko katalizatory i sondy lambda, to np odpowiednio dlugi czas spalania zeby zdazylo sie wszystko spalic. Ewentualnie sama konstrukcja norm - jesli okresla emisje w gramach na kilometr, to latwiej spelnic motocyklowi niz dwutonowemu SUV. J. |
|
Data: 2010-04-15 19:44:59 | |
Autor: MadMan | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:42:07 +0200, J.F. napisał(a):
Moja honda spełnia Euro3. Więc tu chyba różnic nie ma. No co ty, Corsa z 1991 roku też? -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|