Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Data: 2010-04-15 12:50:00
Autor: J.F.
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
rpm a motocyklowych na 15k rpm?

Czy to Waszym zdaniem kwestia:
- zywotnosci silnika
- kosztow produkcji
- inna...

Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy.
Moze jeszcze halasu, czystosci spalin, sprawnosci.
Tudziez ulozenia w pojezdzie, przekladni - motocykl preferuje silnik poprzeczny i waski.

Inaczej motocykle jezdzilyby z silnikami samochodowymi, lub odwrotnie, czy tez byly silniki uniwersalne.

Koszta mysle w mniejszym stopniu - tzn sa podobne.

J.

Data: 2010-04-15 04:06:08
Autor: amos
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 12:50, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy.
Moze jeszcze halasu, czystosci spalin, sprawnosci.
Tudziez ulozenia w pojezdzie, przekladni - motocykl preferuje
silnik poprzeczny i waski.

Pytam raczej o sama konstrukcje silnika w kontekscie predkosci
obrotowych, a nie zastosowanie silnikow od motorow w samochodach.

Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne
normy czystosci spalin?

--
amos

Data: 2010-04-15 04:35:57
Autor: WS
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 13:06, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:

Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne
normy czystosci spalin?


maja , zobacz  załącznik 1 np. na http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm

maja rozny "POZIOM HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO" i "POZIOMY EMISJI
ZANIECZYSZCZEŃ GAZOWYCH I WSPÓŁCZYNNIKA NADMIARU POWIETRZA l"

WS

Data: 2010-04-15 13:42:16
Autor: Miecio
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
W dniu 2010-04-15 13:06, amos pisze:
On 15 Kwi, 12:50, "J.F."<jfox_xnosp...@poczta.onet.pl>  wrote:
Zapewne zywotnosci, wielkosci i masy.
Moze jeszcze halasu, czystosci spalin, sprawnosci.
Tudziez ulozenia w pojezdzie, przekladni - motocykl preferuje
silnik poprzeczny i waski.

Pytam raczej o sama konstrukcje silnika w kontekscie predkosci
obrotowych, a nie zastosowanie silnikow od motorow w samochodach.

Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne
normy czystosci spalin?


To chyba jakaś bajka. Motocykle mają katalizatory i sondy lambda. Moja honda spełnia Euro3. Więc tu chyba różnic nie ma.

Data: 2010-04-15 05:27:57
Autor: amos
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 13:42, Miecio <mie...@wp.pl> wrote:
To chyba jakaś bajka. Motocykle mają katalizatory i sondy lambda. Moja
honda spełnia Euro3. Więc tu chyba różnic nie ma.

Cos w tym jest. Moja stara CeZeta, dwusow, do ktorego na bak paliwa
leje 200ml oleju nie ma katalizatora a przechodzi badania bez klopotu
(tzn bez badania spalin).

A przyznam, ze czasem po jej odpaleniu, nie moge znalezc tej
diabelskiej maszyny w niebieskiej mgle ;)

--
amos

Data: 2010-04-15 18:33:42
Autor: Borys Pogoreło
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Dnia Thu, 15 Apr 2010 05:27:57 -0700 (PDT), amos napisał(a):

Cos w tym jest. Moja stara CeZeta, dwusow, do ktorego na bak paliwa
leje 200ml oleju nie ma katalizatora a przechodzi badania bez klopotu
(tzn bez badania spalin).

 A to nie jest tak, że powinna spełniać normy, które przewidział producent
w danym czasie?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-15 10:09:02
Autor: amos
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
On 15 Kwi, 18:33, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
 A to nie jest tak, e powinna spe nia normy, kt re przewidzia producent
w danym czasie?

Zapewne musi. WS podal link: http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm
Wyraznie widac, ze normy zmienialy sie z latami i coraz nowsze pojazdy
musialy spelniac coraz to wyzsze wymagania wzgledem czystosci spalin.

Tylko pytanie, ktora stacja bada spaliny w motorach. Mi sie nie
zdarzylo, a robilem w zyciu badania moze 10x.
--
amos

Data: 2010-04-16 07:03:46
Autor: Agent
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Użytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisał w wiadomości news:5755786f-a1fe-4687-b55a-e8c53d9a753cv20g2000yqv.googlegroups.com...
On 15 Kwi, 18:33, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
A to nie jest tak, e powinna spe nia normy, kt re przewidzia producent
w danym czasie?

Zapewne musi. WS podal link: http://lex.pl/serwis/du/2003/0262.htm
Wyraznie widac, ze normy zmienialy sie z latami i coraz nowsze pojazdy
musialy spelniac coraz to wyzsze wymagania wzgledem czystosci spalin.

Tylko pytanie, ktora stacja bada spaliny w motorach. Mi sie nie
zdarzylo, a robilem w zyciu badania moze 10x.
--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
A ja zrobiłem kiedys wielkie oczy jak facet zaczął mi badac spaliny w WSK 175. No ale do tego się nie przyczepił :), natomiast olał mi przegląd za niewyraźną tabliczkę na główce z napisem WSK Świdnik mimo że numer ramy był wybity osobno i bardzo wyraźny.

Data: 2010-04-15 14:42:07
Autor: J.F.
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Użytkownik "Miecio" <miecio@wp.pl> napisał w
W dniu 2010-04-15 13:06, amos pisze:
Z czystoscia spalin to mnie zaciekawiles. Czyzby motory mialy inne
normy czystosci spalin?

To chyba jakaś bajka. Motocykle mają katalizatory i sondy lambda. Moja honda spełnia Euro3. Więc tu chyba różnic nie ma.

A samochod musi spelnic Euro 5 :-)

To nie tylko katalizatory i sondy lambda, to np odpowiednio dlugi czas spalania zeby zdazylo sie wszystko spalic.

Ewentualnie sama konstrukcja norm - jesli okresla emisje w gramach na kilometr, to latwiej spelnic motocyklowi niz dwutonowemu SUV.


J.

Data: 2010-04-15 19:44:59
Autor: MadMan
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Dnia Thu, 15 Apr 2010 14:42:07 +0200, J.F. napisał(a):

Moja honda spełnia Euro3. Więc tu chyba różnic nie ma.

A samochod musi spelnic Euro 5 :-)

No co ty, Corsa z 1991 roku też?

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona