Data: 2010-04-15 10:50:16 | |
Autor: kakmar | |
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych | |
Dnia 15.04.2010 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, zeTo tak tylko w sportach, gdzie za chodzi o jak najlepszy stosunek mocy do masy, i za to się płaci. Wiele "armatur" ma silniki z maks obrotami podobnymi do nowoczesnych diesli. Czy to Waszym zdaniem kwestia: Jedno i drugie, lżejsze materiały, droższe, gdzieś się ustawia proporcje między ceną, trwałością, mocą. - inna... Podział nie jest na poziomie auto/motocykl tylko zastosowanie danego pojazdu: sport profesjonalny - silnik na 1 do kilku wyścigów. sport rozrywkowy - bardzo szerokie granice od niecałych 100 do ponad 200 kkm, zależnie od traktowania. Dalej zastosowania codzienne, nieprofesjonalny transport, i ciężarówki ;-) A że akurat motocykle są postrzegane jako pojazdy rozrywkowe, to i często pakuje się do tych "zwykłych" ucywilizowane (potanione) silniki ze sportów. Są słabsze, niżej się "kręcą", mają większy moment, heh, oczywiście przy niższych obrotach. itd. -- kakmaratgmaildotcom |
|