Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Data: 2010-04-15 10:50:16
Autor: kakmar
Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
Dnia 15.04.2010 amos <gwojciula@gmail.com> napisał/a:
Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
rpm a motocyklowych na 15k rpm?

To tak tylko w sportach, gdzie za chodzi o jak najlepszy stosunek mocy
do masy, i za to się płaci. Wiele "armatur" ma silniki z maks obrotami podobnymi do nowoczesnych
diesli.

 Czy to Waszym zdaniem kwestia:
- zywotnosci silnika
- kosztow produkcji

Jedno i drugie, lżejsze materiały, droższe, gdzieś się ustawia
proporcje między ceną, trwałością, mocą.
- inna...

Podział nie jest na poziomie auto/motocykl tylko zastosowanie danego pojazdu:
sport profesjonalny - silnik na 1 do kilku wyścigów.
sport rozrywkowy - bardzo szerokie granice od niecałych 100 do ponad
 200 kkm, zależnie od traktowania.
Dalej zastosowania codzienne, nieprofesjonalny transport, i ciężarówki ;-)

A że akurat motocykle są postrzegane jako pojazdy rozrywkowe,
to i często pakuje się do tych "zwykłych" ucywilizowane (potanione)
silniki ze sportów. Są słabsze, niżej się "kręcą", mają większy moment, heh, oczywiście przy niższych obrotach. itd.

--
kakmaratgmaildotcom

Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona