Rozpad Rosji i USA bardzo realny!

Data: 2009-04-16 10:28:09
Autor: Cornel
Rozpad Rosji i USA bardzo realny!
O mozliwosci rozpadu Rosji, jako kolejnego etapu dezintegracji po rozpadzioe ZSRR - mowi sie juz od pewnego czasu. Ale o mozliwosci rozpadu USA nie bylo do tego czasu mowy, a jednak!
www.onet.pl
http://wiadomosci.onet.pl/1953146,12,item.html
"Jesli Teksas bedzie chcial opuscic USA, to zrobi to"

Tea party - protesty przeciw polityce Obamy

Gubernator Teksasu Rick Perry bral udzial wczoraj w antyfiskalnym "tea party", czyli przyjeciu herbatkowym, przeciw polityce rzadu federalnego i w sprawie praw stanów, gdy ktos z wiwatujacego tlumu krzyknal: "secesja!". Sam Perry mówil, ze jesli rzad nie zmieni swojej polityki, to nie widzi powodu, aby Teksas nie odlaczyl sie od USA.
Perry uczestniczyl wczoraj w trzech "przyjeciach herbatkowych" w calym kraju. "Tea party" to nawiazanie do antybrytyjskich zamieszek w Ameryce w XVIII wieku. W obecnym znaczeniu TEA, to takze Taxed Enough Already, czyli juz wystarczajaco opodatkowani. Gubernator Teksasu przemawiajac do tlumu zgromadzonego w Austin, mówil, ze oficjele z Waszyngtonu porzucili wartosci ograniczonego rzadu, które lezaly u podstaw amerykanskiego panstwa. Mówil, ze rzad uciska Amerykanów podatkami, wydatkami i dlugiem.

Perry powtórzyl swoja glówna teze, ze gospodarka Teksasu jest w o wiele lepszej kondycji w porównaniu z innymi stanami, czy "federalnym balaganem budzetowym". Wielu z obecnych w tlumie trzymalo tablice z przekreslonym Obama oraz z przekreslona kwota 786 miliardów dolarów przyznanych w ramach pakiety stymulacyjnego do walki ze skutkami kryzysu gospodarczego. Teksas nie chce pomocy federalnej, bo narzuca ona pewne zmiany i reguly, które trzeba przyjac, a dotycza one glównie wydawania pieniedzy na drogi, inwestycje ekologiczne i zasilki dla bezrobotnych. Zwlaszcza to ostatnie budzi wiele kontrowersji.

Perry nazwal swoich zwolenników prawdziwymi patriotami. Pózniej, odpowiadajac na pytania dziennikarzy, Perry sugerowal, ze Teksanczycy moga juz miec na tyle dosc rzadu federalnego, ze moga zechciec wyjsc z unii. Dodal, ze nie widzi zadnego powodu, by tak sie nie stalo.

- Jest wiele róznych scenariuszy - mówil. - Mamy wielka unie. Nie ma powodu, aby tego nie doceniac. Ale jesli Waszyngton nadal bedzie wtykal nos miedzy amerykanski lud, kto wie co moze sie stac. Teksas jest bardzo wyjatkowym miejscem i jestesmy wystarczajaco niepodlegli, aby odejsc - mówil Perry.

Pozdrawiam cieplo
Cornel

Data: 2009-04-16 10:31:56
Autor: abc
Rozpad Rosji i USA bardzo realny!
Innymi słowy, koniec wojny secesyjnej ogłoszono zbyt pochopnie...

--
Christus resurrexit

Data: 2009-04-16 12:00:00
Autor: Andrzej Kokakolski
Rozpad Rosji i USA bardzo realny!
W Western New York panuje podobny nastroj. Wczoraj takie wiece odbyly sie w Amherst i w Buffalo. Z tym, ze tutaj glownie atakuje sie i obwinia wladze stanowe (federalne i prezydenta oczywiscie tez). Ale IMO Ameryka sie nie "rozleci". Raczej ktos sprobuje zabawic sie w Oswalda ale najpierw bedzie nacisk (i zmiany) na wladze stanowe i municypalne.

AK

Data: 2009-04-16 16:22:52
Autor: CYC
panie kolego moze by tak cos o Rosji ? czy boi sie pan chlopcow z brygady wympel ?

Uzytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisal w wiadomosci news:f200f35d-23bb-4632-bd69-bfec795b7f94z5g2000vba.googlegroups.com...
Texas mam pewne zaszlosci historyczne jesli chodzi o niepodleglosc...
sam jestem ciekaw jak to sie potoczy bo dzialania buraka mi sie nie
podobaja...osobiscie wolalbym, zeby to najpierw rosja sie
rozleciala...
ale jakos dziwnie powsciagliwie sie o tym pisze i mowi...za to o
rozpadzie USA ciagle sie slyszy...
Mariusz Merta

Merta !! Masz odwage pisac cos na temat Ameryki ? .
Kiedy pisalem rok temu , ze Ameryka to bankrut  i ze jest tylko kwestia czasu kiedy zalamie sie i padnie na pysk , to byles jednym z tych ,ktorzy w odpowiedzi mieli argument , ze cyc piszac to , jest glupi . Kiedy pisalem mniej wiecej w tym samym czasie o mozliwej w Ameryce secesji , pisales o mnie jeszcze gorzej .
Teraz pytam sie Merta , kto okazal sie durniem ? cyc , ktory prorokowal wydarzenia o ktorych dzisiaj juuz glosno w swiecie , czy Merta , ktory mial a pewnie dalej ma oczy przysloniete a mozg Ameryka zatrute ? .
Nie mam satysfakcji ani z tego , ze potwiedzila sie Twoja glupota , ani z tego , ze potwierdzily sie moje przewidywania .
Twoja glupota mnie przeciez nie obchodzi , jest tak samo Twoja , jak gacie na tylku tymbardziej , ze nie jestes w niej odosobniony a  dotyczace Ameryki przewidywania  nie przynosza satysfakcji dlatego , ze wiem  i wczesniej wiedzialem ( o czym rowniez pisalem ) , ze ruina Ameryki skonczy sie tragicznie dla gospodarki calego swiata i tylko o cudzie mozna bedzie mowic , jesli nie skonczy sie to  totalna wojna !.
Merta ucz sie na swoich bledach a poki co , patrz tyko i sluchaj nie probujac dodawac swoich komentarzy bo na ogol wychodzisz na ..............badzmy milosierni .......ignorata !.

cyc

Data: 2009-04-16 18:45:07
Autor: CYC
Merta dalej rznie glupa!
Co ja pisze , Merta nie rznie glupa , Merta nim jest a za jedyne argumenty uzywa posadzanie mnie o przychylnosc dla kmunizmu !.
Piracki i lajdacki ( co na jedno wychodzi ) kraj, jakim jest ukochana przez Merte Ameryka , bankrutujac pociagnela za soba na dno , z pelna swiadomoscia dokonanej zbrodni , conajmniej polowe cywilizowanego swiata a Merta dalej w przykleku calowal bedzie reke jego przywodcy , nawet jesli wydaje sie byc na pierwszy rzut oka .......niedomyta ! .
Koltunstwo ma rozne wymiary . Jedne koltuny uwielbiaja Rydzka , inne zlodziejska Ameryke !...................ze tez zlodziejstwo moze znalezc dla siebie tylu zwoleniikow ? .

cyc

Data: 2009-04-16 19:04:15
Autor: CYC
I tak Cie tam nie wpuszcza !

Uzytkownik "Mariusz Merta" <gumisiu1@wp.pl> napisal w wiadomosci

.............<

Szanowny pan moze raczy przyjac do wiadomosci, fakt iz caly system
finansowy moze runac...lacznie euro...bynajmniej nie tylko z winy USA
ale bardziej posadzalbym tutaj instytucje finansowe ktore bawily sie
zapalkami tj. tzw. pieniadzem fiducjarnym...(ciekawe czy pan wie o co
biega ?).

Alez skad !! takie rzeczy wiedziec moze tylko Amerykanin i Merta !!

z jaednej strony mnie to niepokoi...z drugiej strony to moze pan
zgadywac trzy razy w wypadku runiecia calego systemu i powrotu do
parytetu zlota komu bedzie latwiej ? ;-)
mme

Powrot do parytetu zlota Merta , to myslenie utopijne ( jesli wiesz o co biega :) ) , pozostaniemy wiec napewno nadal przy ...........pieniadzu fiducjarnym .

cyc

Rozpad Rosji i USA bardzo realny!