Rozpieprzony Marathon Supreme - i co dalej?

Data: 2010-04-09 12:38:25
Autor: Michał Wolff
Rozpieprzony Marathon Supreme - i co dalej?
On 7 Kwi, 22:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Witam!
No i stało się. Niezniszczalne stało się zniszczalne. Mój Schwalbe Marathon
Supreme z przebiegiem ledwie około 10 000km  dzisiaj poległ na polu chwały
- w wyniku najechania na bliżej niezidentyfikowany przedmiot,
prawdopodobnie jakiś kawałek metalu, został rozcięty na górze opony w
zagłębieniu zwanym bieżnikiem. Rozcięcie ma około 1cm długości i jest na
wylot, przez wkładkę antyprzebiciową również (chyba. Jutro mogę to sfocić).
I teraz pytanie: czy idzie to jakoś naprawić? Opona to zwijka jeżeli to coś
zmienia. Alternatywnym pomysłem jest wysłanie opony Niemcom, może to im coś
powie (na nową nie liczę).
Mieliście jakieś przygody z reklamowaniem opon Schwalbe? Moja nie jest na
gwarancji, nie mam do niej paragonu (kupowana od jednego z Preclowiczów ;-)
). Wysłał ktoś z Was opony do Schwalbe?

Chyba nie do końca zdajesz sobie sprawę z tego co kupiłeś. Marathon
Supreme - to nie jest opona, która będzie miała ogromne przebiegi,
więc Twoje pretensje są zupełnie nieuzasadnione. Supreme jest oponą
bardzo lekką jak na opony pod sakwy - i trzeba sobie z tego zdawać
sprawę, jej cechą jest świetny grip na asfalcie i małe opory - ale ne
super-wytrzymałość. Lekka - to znaczy że kosztuje dużo, a przebiegu
wcale nie ma ogromnego, moje Supreme, które mam na tyle, po 5tys km z
sakwami są już zauważalnie starte. Zanim zaczniesz zgłaszać pretensje
do Schwalbe przeczytaj sobie ten artykuł z ich strony:
http://schwalbe.com/gbl/en/technik_info/verschleiss/?gesamt=26&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=146&tn_mainPoint=Technik

Wg tego Supreme powinny wytrzymać 5-9 tys km, a Twoja ma już więcej.
Nie można od opony ważącej w granicach 400g oczekiwaćsuper-przebiegu,
Schwalbe nigdzie nie twierdzi, że wyciągniesz na nich 20tys km. Chcesz
opon długowiecznych - trzeba było kupić zwykłe Marathony dużo tańsze,
ale i cięższe, te mogą wytrzymać nawet i w granicach 15tys km, droższe
Marathon XR nawet ponad 20tys km (nie wiem jak ich następca Marathon
Dureme, który w porównaniu z XR został odchudzony, więc tak pancerny
już nie będzie)
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Rozpieprzony Marathon Supreme - i co dalej?