Rozpoczyna sie rzez

Data: 2014-02-19 16:02:59
Autor: Czeslaw Wisniak
Rozpoczyna sie rzez
http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

"Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary " :)
Juz sobie wyobrazam te bledy systemu i nadprogramowe mandaty, bez rejestratora nie pojezdzisz.

Data: 2014-02-19 07:24:55
Autor: kogutek444
Rozpoczyna sie rzez
W dniu roda, 19 lutego 2014 16:02:59 UTC+1 uytkownik Czeslaw Wisniak napisa:
> [...]

Juz sobie wyobrazam te bledy systemu i nadprogramowe mandaty, bez rejestratora nie pojezdzisz.

Fakt, rejestrator stanie si podstawowym wyposaeniem samochodu. Jest tylko jeden myk. Jak kto bdzie nim si chcia broni e na przykad by w czasie pomiaru gdzie indziej to bdzie musia archiwizowa nagrania z dugiego okresu czasu.

Data: 2014-02-20 13:28:04
Autor: Mirek Ptak
Rozpoczyna sie rzez
Dnia 2014-02-19 16:02,  *Czeslaw Wisniak* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

"Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary " :)

Zamiast budowa drogi - o ile dobrze pamitam..

President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-02-20 12:43:29
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 13:28:04 +0100 osobnik zwany Mirek Ptak
napisał:

Dnia 2014-02-19 16:02,  *Czeslaw Wisniak* napisał, a mnie coś podkusiło,
żeby odpisać:
http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-
odcinkow

"Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary " :)

Zamiast budować drogi - o ile dobrze pamiętam..

przecież to normalne, ze niewygodne fragmenty się pomija

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 14:01:38
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
"Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary " :)

Zamiast budować drogi - o ile dobrze pamiętam..

Zle pamietasz :)

przecież to normalne, ze niewygodne fragmenty się pomija

Niewygodne ? ROTFL.
Ciekawe dlaczego PO nagle zrezygnowalo z budowy prywatnych autostrad, za brak ktorych tak oskarzalo poprzednie rzady ?
Gdyby jakiekolwiek wczesniejsze rzady dostaly taka kase na budowe drog jak obecny  to duzo wczesniej byloby po sprawie i przetargu nie wygralby jakis COVEC hahaha, od ktorego oczywiscie nie zostana sciagniete zadne kary:
http://www.forbes.pl/chinski-covec-nie-chce-placic-odszkodowania-za-autostrade,artykuly,167235,1,1.html

Data: 2014-02-20 13:09:55
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 14:01:38 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

jakby były wygodne tobyś nie wycinał.

[...]

<http://m.dziennik.pl/auto/drogi/marne-szanse-na-odzyskanie-pieniedzy-od-
covec>

"Jedynym bankiem, który dokonał płatności, jest Deutsche Bank Polska. Banki chińskie odmówiły – wynika z odpowiedzi na interpelację, którą złożył poseł PiS Jerzy Polaczek (były minister transportu).

Gwarancje Deutsche Bank Polska opiewały na niespełna 15 mln zł. Około 120 mln zł gwarantowały dwa banki z Chin: The Export-Import Bank of China oraz Bank of China"

czyli banki złamały wystawione gwarancje. I co? Wysłać wojsko?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 13:18:03
Autor: AZ
Rozpoczyna sie rzez
On 2014-02-20, masti <gone@to.hell> wrote:

[...]

Aha czyli widzisz problem w braku wyplaty odszkodowania a nie w tej calej
smiesznej sytuacji? Fakt drogi sie buduje, nawet szybko sie buduje. Ale wez sie
przejedz rowerem/przejdz odcinkiem S8 na Targowku i zobacz jak to wyglada gdy
sie jedzie wolno i mozna sie temu blizej przyjrzec a to tylko OIDP 2 lata
po otwarciu.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-20 14:34:18
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
Fakt drogi sie buduje, nawet szybko sie buduje.

Kasa sie konczy, teraz zeby cos wybudowac musza zabrac w innym miejscu, no i oczywiscie juz te wybudowane autostrady czesciowo za unijna kase trzeba jeszcze splacic . Co za problem wybudowac ?:)
http://www.polishroads.pl/news.php?readmore=114

Data: 2014-02-20 14:13:22
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
jakby były wygodne tobyś nie wycinał.

Nic nie wycinalem, taki akurat byl fragment. Mam godzinne przemowienie cytowac ?:)

czyli banki złamały wystawione gwarancje. I co? Wysłać wojsko?

Trzeba bylo sprawdzic wczesniej firme, tylko tyle.

Data: 2014-02-20 13:17:23
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 14:13:22 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

mówisz, ze Bank of China jest niewiarygodny?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 14:21:38
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez

Wiśniak napisał:

[...]

Covec byl niewiarygodny bo wiekszosc jego inwestycji byla spaprana, wystarczylo to sprawdzic.
 Chinski bank malo mnie obchodzi, ja tam kasy nie trzymam, jak im ufasz to zaloz sobie tam konto :)

Data: 2014-02-20 17:50:16
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-20 14:01, Czesław Wiśniak pisze:

Gdyby jakiekolwiek wczesniejsze rzady dostaly taka kase na budowe drog jak obecny  to duzo wczesniej byloby po sprawie i przetargu nie wygralby jakis COVEC hahaha

Gdyby babcia miała wąsy.

Doskonale pamiętam, jak Prezes głównej partii opozycyjnej przed aferą COVECU pitolił,
że buduje się za drogo. I jak to oni to by za te same pieniądze hoho, o ile więcej zbudowali.
A potem już nie mówił że za drogo. Tylko jak to źle, że jedynym kryterium jest cena.
Inaczej mówiąc, jak się nie odwrócisz, dupa z tyłu.

Dlatego mimo sporej nieudolności (ja tez nie uważam, że gdaka dobrze prowowadzi projekty,
dlaczego - można trochę poczytać np. o tu: http://polskieprojekty.blog.pl/), to sądząc
po jakości tej krytyki, nie bardzo wierzę że jakaś alternatywna ekipa zrobiłaby to znacznie lepiej.
A już wyczyny ministra Polaczka (dwa lata lat i kilkaset milionów do tyłu, bo się uparł
i przegrał w sytuacji niewygrywalnej, ale za to przegrał "z honorem") wyraźnie to pokazują.

Data: 2014-02-21 14:38:08
Autor: J.F
Rozpoczyna sie rzez
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomości
[...]

Z tym ze wiesz - sa tez normalne wyliczenia i z nich wychodzi ze kilometr autostrady w Polsce kosztuje wiecej niz w Niemczech.
Cos tu jest nie tak ..

[...]

Jesli pijesz do A1 i GTC ... osobiscie mi sie wydaje ze dobrze iz probowal.
Ale moze sady roznie rozumieja "interes spoleczny" ...

J.

Data: 2014-02-20 13:51:16
Autor: Ergie
Rozpoczyna sie rzez
Uytkownik "Mirek Ptak"  napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:5305f4d3$0$2210$65785112@news.neostrada.pl...

Zamiast budowa drogi - o ile dobrze pamitam..

Dobrze pamitasz :-)

Ale propaganda i tak wycina co potrzeba :-)

Miejmy nadziej, e nowy Rzd Macierewicza zamknie te wrae drogi i usunie t garstk radarw. Wtedy na pewno bdzie si wszystkim kierowcom lepiej podrowao. Bo przecie nie wane e czas przejazdu si skrci o godzin wane e rzd mnie zmusza do chwilowego zwolnienia w jednym miejscu na trasie wicej!

Zrozumiabym jakby Tuska czepiali si lenicy ktrym zabra rdeko zarobkw, albo lekarze ktrym utrudni branie apwek, ale eby Tuska czepia si kierowca za to e buduje drogi w komplecie z radarami to musi by masochist.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-02-20 14:10:41
Autor: Czesaw Winiak
Rozpoczyna sie rzez
Zamiast budowa drogi - o ile dobrze pamitam..

zle.

Zrozumiabym jakby Tuska czepiali si lenicy ktrym zabra rdeko zarobkw, albo lekarze ktrym utrudni branie apwek, ale eby Tuska czepia si kierowca za to e buduje drogi w komplecie z radarami to musi by masochist.

ROTFL, to jest dopiero propaganda:
"Zbudujemy siec autostrad " tyle tylko ze to budowanie juz sie konczy bo kasa ni ma. Jeszcze chyba do konca nie dociagneli A4  a miala byc na euro 2012 :)
Ale co sie dziwic:
http://www.forbes.pl/artykuly/sekcje/Wydarzenia/covec-nie-chce-placic-- gddkia-skarzy-sie-na-sady,29258,1

Data: 2014-02-20 13:14:29
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 14:10:41 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

Zamiast budować drogi - o ile dobrze pamiętam..

zle.

Zrozumiałbym jakby Tuska czepiali się leśnicy którym zabrał źródełko
zarobków, albo lekarze którym utrudnił branie łapówek, ale żeby Tuska
czepiał się kierowca za to że buduje drogi w komplecie z radarami to
musi być masochistą.

ROTFL, to jest dopiero propaganda:
"Zbudujemy siec autostrad " tyle tylko ze to budowanie juz sie konczy

się kończy bo odcinki Covecu są już dawno zbudowane. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 14:17:14
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez

ROTFL, to jest dopiero propaganda:
"Zbudujemy siec autostrad " tyle tylko ze to budowanie juz sie konczy

się kończy bo odcinki Covecu są już dawno zbudowane.

Tzn, odcinki Covecu tworza siec ?:)
Ale my nie o tym, dlaczego Tusk wydaje takie pieniadze na fotoradary zamiast na drogi ?

Data: 2014-02-20 13:41:33
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez

czytanie mapy trudna rzecza?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 14:52:44
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
Tzn, odcinki Covecu tworza siec ?:)

czytanie mapy trudna rzecza?

Wlasnie, zapisz sie na kurs topografii :)
Najlepiej do ZHP, a tymczasem zadna A nieukonczona od poczatku do konca, piekna siec :)

Data: 2014-02-20 13:57:53
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 14:52:44 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

Tzn, odcinki Covecu tworza siec ?:)

czytanie mapy trudna rzecza?

Wlasnie, zapisz sie na kurs topografii :) Najlepiej do ZHP, a tymczasem
zadna A nieukonczona od poczatku do konca, piekna siec :)

aha. Czyli czekamy z otwarciem autostrad aż zostanie zbudowana cała sieć. I najlepiej, żeby budowały najdroższe firmy na świecie bo one sa wiarygodne i zbudują. Na przykład niemieckie. Będą tak pewne i szybkie jak budowa lotniska w Berlinie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 16:13:17
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
[...]

Nie, nie czekamy ale po co chrzanic o sieci 3 autostrad (jak to brzmi:) skoro beda potrzebowac do tego jak dobrze pojdzie 3 kadencji rzadzenia :)

Data: 2014-02-20 15:19:28
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 16:13:17 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

:)

pomijając, już to, że nasze Ekspresówki są w standardzie autostrad to co proponujesz? Bo czekać źle, nie czekać źle. Poproś panbucka może je stworzy

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 16:37:12
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
pomijając, już to, że nasze Ekspresówki są w standardzie autostrad to co
proponujesz?

To po co te autostrady  skoro ekspresowki to autostrady ? Proponuje nie pieprzyc glupot i dlaczego nie chca budowac prywatnych ?

Data: 2014-02-20 15:46:52
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 16:37:12 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

pomijając, już to, że nasze Ekspresówki są w standardzie autostrad to
co proponujesz?

To po co te autostrady  skoro ekspresowki to autostrady ?

to się doucz jakie sa różnice

Proponuje nie
pieprzyc glupot i dlaczego nie chca budowac prywatnych ?

uważasz, żę te prywatne co są to był dobry pomysł? Ciekawe dlaczego są to najdroższe autostrady w Polsce?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 16:52:53
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
to się doucz jakie sa różnice

 To ty piszesz, ze polskie ekspresowki maja standard autostrady, nie ja.
Czytaj przed wyslaniem.

uważasz, żę te prywatne co są to był dobry pomysł? Ciekawe dlaczego są to
najdroższe autostrady w Polsce?

Ja nie, to PO tak uwazalo gdy SLD i PiS rzadzilo, ale nagle nie wiadomo dlaczego zmienili zdanie :)

Data: 2014-02-20 16:05:42
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 16:52:53 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

to się doucz jakie sa różnice

 To ty piszesz, ze polskie ekspresowki maja standard autostrady, nie ja.
Czytaj przed wyslaniem.

czyli nie wiesz ale piszesz

uważasz, żę te prywatne co są to był dobry pomysł? Ciekawe dlaczego są
to najdroższe autostrady w Polsce?

Ja nie, to PO tak uwazalo gdy SLD i PiS rzadzilo, ale nagle nie wiadomo
dlaczego zmienili zdanie :)

To ty uważasz, że prywatne autostrady sa remedium. A na pytanie odpowiesz?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 17:20:44
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
 To ty piszesz, ze polskie ekspresowki maja standard autostrady, nie ja.
Czytaj przed wyslaniem.

czyli nie wiesz ale piszesz

Czego nie wiem ?
Natomiast wiem co napisales: "pomijając, już to, że nasze Ekspresówki są w standardzie autostrad "
Dlatego pytam sie ciebie po co autostrady ?

[...]

Nie ja tak nie w uwazam, i nigdy tego nie napisalem. Jestes w stanie przytoczyc moja wypowiedz ? Ja nie rozumiem dlaczego PO mialo pretensje do poprzednich rzadow, ze nie chca budowac prywatnych autostrad, a teraz sami tego nie robia ?

Data: 2014-02-20 15:50:25
Autor: Budzik
Rozpoczyna sie rzez
Uytkownik Czesaw Winiak czewi@nima.pl ...

pomijajc, ju to, e nasze Ekspreswki s w standardzie autostrad to co
proponujesz?

To po co te autostrady  skoro ekspresowki to autostrady ? Proponuje nie pieprzyc glupot i dlaczego nie chca budowac prywatnych ?

Naprawde nie wiesz?

Data: 2014-02-20 16:53:10
Autor: Czesaw Winiak
Rozpoczyna sie rzez
To po co te autostrady  skoro ekspresowki to autostrady ? Proponuje nie pieprzyc glupot i dlaczego nie chca budowac prywatnych ?

Naprawde nie wiesz?

czego nie wiem ?

Data: 2014-02-24 03:49:12
Autor: the_foe
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-20 16:37, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

W Polsce nie ma prywatnych autostrad bo skad wezmiesz na nie ziemie? Panstwo moze sobie wywłaszczyć i zaplacic grosze, prywatny musialby zaplacic tyle ile żadaja własciciele. Znajac polskich chłopów to taka autostrada zwrociłaby sie za milion lat.

--
@foe_pl

Data: 2014-02-20 16:20:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna sie rzez
Hello Czesaw,

aha. Czyli czekamy z otwarciem autostrad a zostanie zbudowana caa sie.
I najlepiej, eby budoway najdrosze firmy na wiecie bo one sa
wiarygodne i zbuduj. Na przykad niemieckie. Bd tak pewne i szybkie
jak budowa lotniska w Berlinie

Nie, nie czekamy ale po co chrzanic o sieci 3 autostrad (jak to brzmi:)
skoro beda potrzebowac do tego jak dobrze pojdzie 3 kadencji rzadzenia :)

Sprawd, ile oddano autostrad i drg ekspresowych od 1945 do 2007 roku
a potem od 2007 do dzisiaj. I zamilcz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-20 16:42:24
Autor: Czesaw Winiak
Rozpoczyna sie rzez
Sprawd, ile oddano autostrad i drg ekspresowych od 1945 do 2007 roku
a potem od 2007 do dzisiaj. I zamilcz.

Trzeba bylo przyjac plan Marschalla to bylyby od 1950. Po co pieprzysz bez sensu ?

Data: 2014-02-20 15:45:55
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 16:42:24 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

Sprawdź, ile oddano autostrad i dróg ekspresowych od 1945 do 2007 roku
a potem od 2007 do dzisiaj. I zamilcz.

Trzeba bylo przyjac plan Marschalla to bylyby od 1950. Po co pieprzysz
bez sensu ?

ale go nie przyjęliśmy. To po co pieprzysz bez sensu?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 17:05:41
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
ale go nie przyjęliśmy. To po co pieprzysz bez sensu?

Ja ? To on, ten przy stoliku:
http://www.youtube.com/watch?v=qhsptzbjHiE
Na pytanie o fotoradary odpowiada, ze zaufanie spoleczne nie jest najgorsze :)
Przez ten kryzys bidula wydal miliony na fotoradary zamiast na drogi.

Data: 2014-02-20 16:06:57
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez
Dnia pięknego Thu, 20 Feb 2014 17:05:41 +0100 osobnik zwany Czesław
Wiśniak napisał:

[...]

cieniutko. Jak chcesz robić uniki to musisz jeszcze poćwiczyć.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 17:12:48
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
[...]

Cieniutko z czym, ze facet robi z siebie debila ?

Data: 2014-02-20 16:13:42
Autor: masti
Rozpoczyna sie rzez

mówisz o sobie w trzeciej osobie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-20 17:21:49
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
[...]

ROTFL
tu masz temat watku:
http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

Data: 2014-02-20 16:52:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna sie rzez
Hello Czesaw,

Sprawd, ile oddano autostrad i drg ekspresowych od 1945 do 2007 roku
a potem od 2007 do dzisiaj. I zamilcz.
Trzeba bylo przyjac plan Marschalla to bylyby od 1950. Po co pieprzysz bez
sensu ?

*PLONK!*

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-20 18:00:28
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-20 16:13, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

No właśnie - bo fajnie brzmi. Normalka. A faktycznie, ile potrzebujemy? Mamy zbudować tyle co Hiszpania?
Potem patrzeć, jak Hiszpanie, ilu chętnych korzysta, i co teraz z tym fantem zrobić, za co utrzymać?
Planowana sieć wraz z S-kami to jest +/- to na co nas stać, po prostu. I tak będą odcinki deficytowe.

Data: 2014-02-21 12:51:39
Autor: dddddddd
Rozpoczyna sie rzez

No właśnie - bo fajnie brzmi. Normalka. A faktycznie, ile potrzebujemy?

a co według ciebie bardziej poprawia bezpieczeństwo- fotoradary czy ekspresówki i autostrady?

Mamy zbudować tyle co Hiszpania?
Potem patrzeć, jak Hiszpanie, ilu chętnych korzysta, i co teraz z tym
fantem zrobić, za co utrzymać?

wydawało mi się że płacimy podatek drogowy, viatole itp.

Planowana sieć wraz z S-kami to jest +/- to na co nas stać, po prostu. I
tak będą odcinki deficytowe.

to ile pieniędzy z podatku drogowego przeznaczanych jest na drogi?

Łukasz

Data: 2014-02-21 14:30:16
Autor: J.F
Rozpoczyna sie rzez
Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
No właśnie - bo fajnie brzmi. Normalka. A faktycznie, ile potrzebujemy?
a co według ciebie bardziej poprawia bezpieczeństwo- fotoradary czy ekspresówki i autostrady?

Bardziej ? Fotoradary. Oczywiscie w duzej ilosci i "dobrze" uzyte.

Ale ja wole szybciej niz bezpieczniej :-)

Zreszta nie dostrzegam tego niebezpieczenstwa...

J.

Data: 2014-02-21 15:25:35
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-21 14:30, J.F pisze:
[...]

Jeśli w przeliczeniu na wydaną kwotę, to bez wątpienia :)

Data: 2014-02-21 16:09:50
Autor: J.F
Rozpoczyna sie rzez
[...]

Kwote jak kwote - na autostradzie nadal beda wypadki.

A jakby tak wprowadzic w calym kraju 40 i dorzucic 20 tys FR to juz prawie nie bedzie :-)

J.

Data: 2014-02-21 15:13:09
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-21 12:51, dddddddd pisze:

No właśnie - bo fajnie brzmi. Normalka. A faktycznie, ile potrzebujemy?

a co według ciebie bardziej poprawia bezpieczeństwo- fotoradary czy ekspresówki i autostrady?

Nie wiem. Ale nawet jeśli A i S, to co z tego? Nie jestem fetyszystą bezpieczeństwa,
zwłaszcza gdy jego poprawa tak dużo kosztuje.

Data: 2014-02-21 14:34:56
Autor: J.F
Rozpoczyna sie rzez
[...]

zaraz zaraz - co znaczy deficytowe ?

W akcyzie placimy rzadowi jakies 15 mld rocznie, jesli juz nie wiecej.
Razem z VAT to juz 18.
Gdyby tak choc 1/3 z tego od 20 lat szla na dobre drogi, to juz dawno mielibysmy siec wieksza niz te 3.

A gdyby tak obywatele sie zbuntowali i powiedzieli ze jak nie ma autostrady to nie jada lub jada pociagiem, to by ... emerytur nie dostali :-)
Ale zaraz by slowo "deficyt" nabralo innego znaczenia.

J.

Data: 2014-02-21 15:23:06
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-21 14:34, J.F pisze:
A gdyby tak obywatele sie zbuntowali i powiedzieli ze jak nie ma autostrady to

tak realnie: pojadą zwykłą drogą, spalą więcej paliwa i zapłacą większy VAT i akcyzę...

Data: 2014-02-21 14:27:51
Autor: AZ
Rozpoczyna sie rzez
On 2014-02-21, Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> wrote:
W dniu 2014-02-21 14:34, J.F pisze:
A gdyby tak obywatele sie zbuntowali i powiedzieli ze jak nie ma autostrady to

tak realnie: pojadą zwykłą drogą, spalą więcej paliwa i zapłacą większy VAT i akcyzę...

Z tym wiecej paliwa to niekoniecznie, autostrada to wygoda ale czesto za ta wygode czesto trzeba nadlozyc kilometrow a i tez ciezko jechac 90 jak mozna szybciej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-21 16:11:49
Autor: J.F
Rozpoczyna sie rzez
[...]

raczej mniej spala.

Ale nie chodzi o to aby sie oburzyli na platna autostrade i pojechali inna droga, tylko zeby sie oburzyli na brak autostrady i wcale nie pojechali.
Nie spalili paliwa, nie zaplacili podatku - i wtedy sie dowiesz czy autostrada jest  deficytowa ...

J.

Data: 2014-02-26 16:44:55
Autor: Jakub Witkowski
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-21 16:11, J.F pisze:
[...]

Ale to jest kompletnie sztuczne porównanie, bo abstrahujące od rzeczywistego dylematu.
Mógłbys np. rozważać opłacalność, bo ja wiem, budowania młynów wodnych. Jeśli postawisz kwestię następująco:
"albo jest młyn wodny i mamy chleb, albo ni ma młyna i ni ma chleba, niczego ni ma" - to jasne że młyn się opłaca.
Tyle że prawdziwy dylemat jest inny: czy lepiej zainwestować w młyn wodny, czy np. jakiś inny?

Analogicznie: czy limitowane środki lepiej zainwestować w autostradę, czy np. wyremontować istniejące drogi?
Co dałoby lepszy skutek dla budżetu, uwzględniając wszelkie koszty oraz zyski, bezpośrednie i pośrednie?
Tego pewnie tak naprawdę nikt nie wie. Ale myślę, że jeśli ograniczyć się wyłącznie do perspektywy
budżetu państwa, to wybór autostrady w wielu miejscach jest czystą stratą...

Data: 2014-02-21 21:24:03
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna sie rzez
[...]

Podróżował kolega kiedykolwiek autostradami w warunkach rzeczywistych?
Realnie to raczej nie, skoro takie wnioski - jadąc zwykłą krajówką
spali się mniej paliwa i mniej kilometrów zrobi. Autostrada czy
ekspresówka to wygoda i pali się stosownie więcej paliwa, no chyba że
ktoś takimi drogami jeździ w granicach 100km/h.

Data: 2014-02-21 23:14:42
Autor: J.F.
Rozpoczyna sie rzez
Dnia Fri, 21 Feb 2014 21:24:03 +0100, Artur Malg napisa(a):
A gdyby tak obywatele sie zbuntowali i powiedzieli ze jak nie ma
autostrady to
tak realnie: pojad zwyk drog, spal wicej paliwa i zapac wikszy
VAT i akcyz...
Podrowa kolega kiedykolwiek autostradami w warunkach rzeczywistych?
Realnie to raczej nie, skoro takie wnioski - jadc zwyk krajwk
spali si mniej paliwa i mniej kilometrw zrobi. Autostrada czy
ekspreswka to wygoda i pali si stosownie wicej paliwa, no chyba e
kto takimi drogami jedzi w granicach 100km/h.

Hm, u mnie jakos nie widac zwiekszonego spalania na autostradzie, co
mnie prawde mowiac dziwi, bo przeciez wiem ze musi wiecej palic, a
nawet znacznie wiecej ... a tu jakies bardzo podobne wyniki wychodza

J.

Data: 2014-02-22 00:14:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna sie rzez
Hello J.F.,

Friday, February 21, 2014, 11:14:42 PM, you wrote:

[...]

Starzejesz si, kapelutek uwiera :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-22 10:34:04
Autor: J.F.
Rozpoczyna sie rzez
Dnia Sat, 22 Feb 2014 00:14:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello J.F.,
[...]

Nie, to juz nie jest nubira 2.0 i moje samochody 200 nie pojada.
Mondek przy 3500 rpm jedzie 140, a diesel duzo wiecej nie wykreci.
tym niemniej te 140-150 na liczniku trzymam ... i jakos po tankowaniu
nie widze roznicy spalania przy powrocie z Katowic i z Poznania, gdy
srednia predkosc z Poznania wychodzi 70.

Teraz mam vectre z komputerem, komputerek nieznacznie przeklamuje, ale
jade 150 autostrada, a na wyswietlaczu 6 z kawalkiem.
Wracam ze zwyklej krajowki, a na wyswietlaczu 5.9.

Moze chodzi o to ze na zwyklych krajowkach jeszcze sie nie zestarzalem
:-)
No ale ta srednia 70 przeciez nie bierze sie z nikad ... to ze ja
momentami pojade 130 nie znaczy ze wiecej nie jade 70 ...

J.

Data: 2014-02-22 11:59:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna sie rzez
Hello J.F.,

Saturday, February 22, 2014, 10:34:04 AM, you wrote:

[...]

Zdecydowanie si starzejesz...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-22 12:25:09
Autor: J.F.
Rozpoczyna sie rzez
Dnia Sat, 22 Feb 2014 11:59:36 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello J.F.,
[...]

Wtedy tez prywatna sierra nie osiagala 200. A jak sie cieszylem ze
sobie prywatnej nubiry nie kupilem wczesniej :-)

Ale ... nawet ta nubira - z wroclawia do Slubic wychodzilo ok 13l/100.
Przy predkosci rzedu 160, bo szybciej nie bylo sensu.

po reszcie kraju tez wychodzilo 13, po miescie wychodzilo 13 ... fakt
ze nikt sie tam przepisow nie trzymal, a i ruch byl troche mniejszy i
srednia nieco wieksza wychodzilo. Ale tylko nieco.

J.

Data: 2014-02-23 00:02:37
Autor: John Koalsky
Rozpoczyna sie rzez

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

U mnie wychodzi 10/100

Data: 2014-02-22 00:35:21
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna sie rzez
On Fri, 21 Feb 2014, J.F wrote:

W akcyzie placimy rzadowi jakies 15 mld rocznie, jesli juz nie wiecej.
Razem z VAT to juz 18.

  A jak obywatele kupuj zwyk sl kamienn (akcyza[1] i VAT), to z tych
podatkw produkuje si solniczki? Czy moe beczki do kiszenia ogrkw
(bo w sumie std akcyza)?
  Podatki miewaj t wredn cech, e id "do wora".
  Chyba jedna trzecia (dobrze pamitam?) akcyzy od paliwa jest "celowa",
reszta nie.

[1] to jest najlepszy numer, sabo uwiadomiony, ale ju za krla wieczka
sl bya rdem dochodw, teraz tylko "cel" si zmieni, akcyz dali
przy okazji jodowania :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 10:15:06
Autor: J.F.
Rozpoczyna sie rzez
Dnia Sat, 22 Feb 2014 00:35:21 +0100, Gotfryd Smolik news napisa(a):
On Fri, 21 Feb 2014, J.F wrote:
[...]

30% bylo dawno temu, potem zaczeli zmniejszac, od lat kwota ginie
gdzies w zawilosciach budzetu. Na drogi idzie sporo, z roznych
budzetow, unia sporo doplaca ... tym niemniej z tytulu jazdy
samochodami obywatele sporo placa i cos im sie nalezy.
A jak przestana placic, to sie Jakub dowie czy drogi sa "deficytowe".

Przy okazji - te prywatne autostrady beda drogie, bo panstwo powinno
do nich doplacac, a nie chce ..

J.

Data: 2014-02-20 14:08:05
Autor: Artur Malg
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-20 13:28, Mirek Ptak pisze:
[...]

Dobrze pamitasz, ale bez tego przemilczenia nie mona by atwo
manipulowa 'faktami'.

Data: 2014-02-24 03:40:10
Autor: the_foe
Rozpoczyna sie rzez
W dniu 2014-02-19 16:02, Czeslaw Wisniak pisze:
"Bo tylko czlowiek bez prawa jazdy moze stawiac fotoradary

by być dokładnym wypowiedz była taka:
"Tylko facet, który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na fotoradary, a nie na drogi"
PO może bronić Tuska, ze krytykował stawianie fotoradarów bez budowania dróg. Z fotoradarami na nowych drogach premier nie ma problemu ;)

--
@foe_pl

Data: 2014-02-24 21:26:48
Autor: Czesław Wiśniak
Rozpoczyna sie rzez
by być dokładnym wypowiedz była taka:
"Tylko facet, który nie ma prawa jazdy, może wydawać pieniądze na fotoradary, a nie na drogi"

"takie pieniadze", czyli jakie ?

PO może bronić Tuska, ze krytykował stawianie fotoradarów bez budowania dróg. Z fotoradarami na nowych drogach premier nie ma problemu ;)

Na nowych , no i... na starych :)

Rozpoczyna sie rzez