Rozpoczyna si? rze?

Data: 2014-02-19 17:45:02
Autor: cef
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-19 15:22, kogutek444@gmail.com pisze:
http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

A one mają legalizację?
Czy wystarczy odpisać, że było wilgotno?

Data: 2014-02-19 09:41:49
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu środa, 19 lutego 2014 17:45:02 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2014-02-19 15:22, kogutek444@gmail.com pisze:

> http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

A one mają legalizację?

Czy wystarczy odpisać, że było wilgotno?

Na co chcesz legalizację? Może na oczy?

Data: 2014-02-19 12:16:33
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu środa, 19 lutego 2014 20:55:23 UTC+1 użytkownik cef napisał:

>>> http://auto-swiat.onet.pl/1-gitd-odcinkowe-fotoradary-gotowe-lista-odcinkow

> Na co chcesz legalizację? Może na oczy?

Na zegar?

Pewno wezmą sygnał z jakiegoś posiadającego dwa pierdyliony certyfikatów wzorca.

Data: 2014-02-19 21:28:14
Autor: K
Rozpoczyna si? rze?
Na zegar?

Pewno wezmą sygnał z jakiegoś posiadającego dwa pierdyliony certyfikatów wzorca.

GUM im da, tak jak dal na iskry.
ja bym sygnal bral z gpsa.

Data: 2014-02-19 22:55:36
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-19 21:16, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu środa, 19 lutego 2014 20:55:23 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2014-02-19 18:41, kogutek444@gmail.com pisze:
(...)
Na zegar?

Pewno wezmą sygnał z jakiegoś posiadającego dwa pierdyliony certyfikatów wzorca.

Zegar jest chyba brany z sygnału GPS.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 13:59:40
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu środa, 19 lutego 2014 22:55:36 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> Pewno wezmą sygnał z jakiegoś posiadającego dwa pierdyliony certyfikatów wzorca.

Zegar jest chyba brany z sygnału GPS.

-- Pozdrawiam.

Adam

A jakie to ma znaczenie jak urządzenia mają dopuszczenie do stosowania.

Data: 2014-02-19 23:03:09
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-19 22:59, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

To, że ciężko będzie się "wytłumaczyć" :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 14:23:36
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu środa, 19 lutego 2014 23:03:09 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> A jakie to ma znaczenie jak urządzenia mają dopuszczenie do stosowania.

To, że ciężko będzie się "wytłumaczyć" :(

-- Pozdrawiam.

Adam

Uważasz że tam będą najszybsze na świecie zegarki marki Błonie? Żaden konstruktor nie będzie się pierdolił jak matka z łobuzem z wymyślaniem własnego super dokładnego zegara jak ma w zasięgu ręki minimum trzy różne metody synchronizacji.

Data: 2014-02-19 23:58:51
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-19 23:23, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Chyba się nie rozumiemy.

Po co kombinować z zegarami i synchronizacją, jeśli mamy bardzo dokładny (praktycznie doskonale dokładny) odczyt czasu z GPS i to kilka razy na sekundę. Wtedy lokalny zegar może mieć rozrzut nawet kilka sekund na dobę. Przy synchronizacji z GPS-u nawet tylko co kilka sekund nie ma to żadnego znaczenia, zwłaszcza do określenia prędkości na dystansie 2 km. Wystarczy fotka z nadrukiem z czasu GPS.

Czy o tym samym dyskutujemy?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-19 15:04:38
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu środa, 19 lutego 2014 23:58:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]

Po co kombinować z zegarami i synchronizacją, jeśli mamy bardzo dokładny (praktycznie doskonale dokładny) odczyt czasu z GPS i to kilka razy na sekundę. Wtedy lokalny zegar może mieć rozrzut nawet kilka sekund na dobę. Przy synchronizacji z GPS-u nawet tylko co kilka sekund nie ma to żadnego znaczenia, zwłaszcza do określenia prędkości na dystansie 2 km. Wystarczy fotka z nadrukiem z czasu GPS.

Tu nie ma o czym dyskutować. na pewno będą poprawnie zsynchronizowane z dokładnością jaka jest potrzebna. System z kamerą jest mniej wrażliwy na wszystko na co są wrażliwe radary. Jak tylko da się odczytać numer i rozpoznać samochód to cała reszta jest prosta.

Data: 2014-02-20 07:13:45
Autor: cef
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-20 00:04, kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Ja tam chętnie posłucham jakie będą ciekawe przypadki.
Pewnie się znajdzie jakiś wesołek, co będzie żądać filmu z przejazdu, bo on właśnie po przejechaniu bramki nie korzystał z drogi publicznej, tylko przez łąkę jechał,
a tam wolno i 200km/h, albo helikopterem, albo się deportował
i Bóg jeden wie co jeszcze. Albo nie pamięta , którędy jechał,
ale na pewno nie tą drogą. I jakich ekspertów trzeba będzie powołać,
żeby to potwierdzić lub obalić.
Wierzę w pomysłowość rodaków.

Data: 2014-02-20 23:30:35
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

Użytkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl>

[...]

A skąd Ty wiesz, że ten GPS daje dokładny czas a także że w dwu miejscach oddalonych o 2km daje ten sam czas ?! MZ założenie z d..y. Musiałbyś założyć użycie jakiegoś systemu wspomagającego GPS nie mówiąc o wykorzystywaniu profesjonalnego sprzętu. W sumie na jedno wychodzi. Ile np kosztuje sprzęt geodezyjny ?

Data: 2014-02-20 15:15:17
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu czwartek, 20 lutego 2014 23:30:35 UTC+1 użytkownik John Kołalsky napisał:
> [...]

A skąd Ty wiesz, że ten GPS daje dokładny czas a także że w dwu miejscach oddalonych o 2km daje ten sam czas ?! MZ założenie z d..y. Musiałbyś założyć użycie jakiegoś systemu wspomagającego GPS nie mówiąc o wykorzystywaniu profesjonalnego sprzętu. W sumie na jedno wychodzi. Ile np kosztuje sprzęt geodezyjny ?

Nie przeciążaj sobie głowy bo Ci żyłka pierdząca pęknie. Chłopaki dali radę zsynchronizować. Na pewno działa dobrze.

Data: 2014-02-20 23:40:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello John,

[...]

[...]

Masz w ogóle pojęcie, jak działa system GPS i co jest jego podstawą?

MZ założenie z d..y.

Argument...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-21 08:18:02
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-20, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

Juz mu raz to wytknalem ale chyba nie zrozumial :-) --
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-21 21:14:06
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

UĹźytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>

Masz w ogóle pojęcie, jak działa system GPS i co jest jego podstawą?

Juz mu raz to wytknalem ale chyba nie zrozumial :-)

Co jest według Ciebie podstawą GPS, że w ogóle można go rozpatrywać jako nadający się jako źródło czasu ? Przekonanie, że się uda bo wczoraj się udało ? Coś jeszcze ?

Data: 2014-02-21 20:28:57
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 21:14:06 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

[...]

akurat GPS jako źródło czasu jest bardzo często wykorzystywany w wielu zastosowaniach nawet bardzo krytycznych.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 22:51:01
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
Dnia 21.02.2014 John Kołalsky <john@kowal.invalid> napisał/a:

[...]

Podstawa jest wlasnie czas.

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System>

Doszkol sie i nie wyglupiaj sie wiecej.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-22 00:46:19
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

[...]

Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System>

Doszkol sie i nie wyglupiaj sie wiecej.

Z czego dokładnie mam się doszkolić ?

Data: 2014-02-22 10:02:40
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sat, 22 Feb 2014 00:46:19 +0100, John Kołalsky napisał(a):
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com>
[...]

Z tego jak system dziala. Jak sam sobie odpowiesz na zadane pytanie ... to nie bedziesz wiecej
glupot pisal.

J.

Data: 2014-02-22 23:53:39
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

Czemu głupot. Ty nie wiesz jak ten system działa w danym momencie poza tym co zaobserwowałeś w przeszłości.

Data: 2014-02-23 19:21:30
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Sat, 22 Feb 2014 23:53:39 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

UĹźytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

bo wypowiadasz się oczymś o czym nie masz zielonego pojęcia

Ty nie wiesz jak ten system działa w danym momencie poza
tym co zaobserwowałeś w przeszłości.

czego tu dajesz najlepszy dowĂłd

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-23 22:09:31
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

UĹźytkownik "masti" <gone@to.hell>

[...]

A jakie mam ?

Data: 2014-02-22 16:32:44
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-21, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

Podstawa jest wlasnie czas.

Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

Nic...

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System>

Doszkol sie i nie wyglupiaj sie wiecej.

Z czego dokładnie mam się doszkolić ?
Z niczego...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-22 16:48:20
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna siÄ? rze??
W dniu 2014-02-22 00:46, John Kołalsky pisze:

[...]

Szanse na to są raczej niewielkie, skoro każdy z nich ma własny
zegar atomowy (obecnie chyba rubidowe) i dodatkowo jest on
monitorowany przez stacje naziemne.

<http://pl.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System>

Doszkol sie i nie wyglupiaj sie wiecej.

Z czego dokładnie mam się doszkolić ?

Z podstaw działania takich systemów:>

Data: 2014-02-22 20:08:30
Autor: J.F.
Rozpoczyna siÄ? rze??
Dnia Sat, 22 Feb 2014 16:48:20 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Jesli jednak stanie, to Amerykanie beda musieli to bardzo szybko
naprawic :-)

J.

Data: 2014-02-22 21:04:56
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-22 20:08, J.F. pisze:
Dnia Sat, 22 Feb 2014 16:48:20 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2014-02-22 00:46, John Kołalsky pisze:
Podstawa jest wlasnie czas.
Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?
                       ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Już ich w tym głowa, żeby coś takiego nie miało miejsca, a system
jest przed tym zabezpieczony.

Jesteś w stanie wyliczyć prawdopodobieństwo nagłego (i niemożliwego
do korekcji/naprawy) rozjechania się czasu 4 zegarów atomowych na
4 satelitach (satelity mają więcej niż 1 zegar na pokładzie, a czemu 4
to chyba jasne)?

PS - wizytę "obcych" i ich złośliwą ingerencję pomiń na wstępie.

Data: 2014-02-23 00:16:17
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sat, 22 Feb 2014 21:04:56 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Prawdopodobienstwo to nie, ale bledy w software sie zdarzaja i moglyby
sie tak objawic :-)

Chyba dostrzegam os niezgody - gdyby wszystkie/kilka potrzebnych
satelitow przestawilo swoje zegary o tyle samo - pozycjonowanie by
nadal dzialalo. No ale wtedy i nasze kamery by nadal dobrze mierzyly,
z wyjatkiem pechowcow co ich zmiana akurat na pomiarowym odcinku
zlapala.

J.

Data: 2014-02-22 15:34:20
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 00:16:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

nadal dzialalo. No ale wtedy i nasze kamery by nadal dobrze mierzyly,

z wyjatkiem pechowcow co ich zmiana akurat na pomiarowym odcinku

Pogodzę was. Sygnał czasu będzie z Frankfurtu z tego zegara co chyba na 77khz nadaje. Synchronizacja wewnętrznego generatora co minutę lub jej wielokrotność. Inna wersja synchronizacji to przez sieć telefonii komórkowej z jaką współpracują kamery.

Data: 2014-02-23 11:17:54
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sat, 22 Feb 2014 15:34:20 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
Pogodzę was. Sygnał czasu będzie z Frankfurtu z tego zegara co chyba na 77khz nadaje.

Do d* z taka proba. Mam taki zegarek i widze co wyczynia (jakies
dzikie harce o 1 w nocy, zeby w koncu sie poprawnie ustawic)

Synchronizacja wewnętrznego generatora co minutę lub jej wielokrotność.

A atest na wewnetrzny generator jest ? Bo tu kazda sekunda sie liczy
:-)

Inna wersja synchronizacji to przez sieć telefonii komórkowej z jaką współpracują kamery.

Poczekamy na piersza ciezarowke zlapana ... ale z tachografem.
A moze tak urzadzic przejazdy grupowe, w grupach o podobnych numerach
rejestracyjnych :-)

J.

Data: 2014-02-23 12:17:47
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sat, 22 Feb 2014 15:34:20 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

Sygnał czasu będzie z Frankfurtu

A ten zegar i ten sygnał to się do czegokolwiek nadaje? Poza
sterowaniem budzika, co i to nie zawsze się udaje.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 12:27:24
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 12:17:47 +0100, jerzu napisał(a):
On Sat, 22 Feb 2014 15:34:20 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

Sygnał czasu będzie z Frankfurtu

A ten zegar i ten sygnał to się do czegokolwiek nadaje? Poza
sterowaniem budzika, co i to nie zawsze się udaje.

Tak samo jak w GPS - przy dobrym uzyciu sie nadaje. Przynajmniej w
zachodniej Polsce.

J.

Data: 2014-02-23 05:01:04
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 12:27:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> sterowaniem budzika, co i to nie zawsze się udaje.

Tak samo jak w GPS - przy dobrym uzyciu sie nadaje. Przynajmniej w

zachodniej Polsce.

J.

Oooooo. Nie jesteś krową bo w przeciągu godziny zmieniłeś zdanie. Może to cud?

Data: 2014-02-23 14:08:18
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 05:01:04 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

Przy _dobrym_ uzyciu.
A jaka gwarancja ze bedzie dobre ?

J.

Data: 2014-02-23 05:51:00
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 14:08:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 23 Feb 2014 05:01:04 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com > W dniu niedziela, 23 lutego 2014 12:27:24 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Przy _dobrym_ uzyciu.

A jaka gwarancja ze bedzie dobre ?

J.

To o dobrym użyciu to twoje niczym nie poparte zdanie. Oczywiście Ty wiesz jak użyć a taki co projektował urządzenie nie wie bo mu na jakiejś grupie nie doradziłeś.

Data: 2014-02-23 15:26:24
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sun, 23 Feb 2014 12:27:24 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tak samo jak w GPS - przy dobrym uzyciu sie nadaje. Przynajmniej w
zachodniej Polsce.

No własnie, w zachodniej. Mój budzik akurat w tej chwili sygnał ma,
ale przez ostatnie dwa dni nie widziałem aby na wyświetlaczu paliła
się odpowiednia ikonka.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 07:30:17
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 15:26:24 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:
> [...]

No własnie, w zachodniej. Mój budzik akurat w tej chwili sygnał ma,

ale przez ostatnie dwa dni nie widziałem aby na wyświetlaczu paliła

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl

http://jerzu.waw.pl GG:129280

A przez te dwa dni pokazywał dobrze czas czy stanął i ruszył jak złapał sygnał?

Data: 2014-02-23 21:44:25
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sun, 23 Feb 2014 07:30:17 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

A przez te dwa dni pokazywał dobrze czas czy stanął i ruszył jak złapał sygnał?

Chodzić, chodził. Ale jako wzorzec czasu pewnie był średni :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 13:01:26
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 21:44:25 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:
> [...]

>A przez te dwa dni pokazywał dobrze czas czy stanął i ruszył jak złapał sygnał?

Chodzić, chodził. Ale jako wzorzec czasu pewnie był średni :)

I jak chodził bez synchronizacji to jaki miał błąd na dobę? Godzinę, dwie godziny?

Data: 2014-02-23 16:20:54
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 15:26, jerzu pisze:
[...]

W centralnej też bardzo dobrze.

Mój budzik akurat w tej chwili sygnał ma,
ale przez ostatnie dwa dni nie widziałem aby na wyświetlaczu paliła
się odpowiednia ikonka.

Ciągła synchronizacja? Ja tam nie wiem co Ty obserwujesz
i co za budzik masz, ale wszystkie które miałem (i te które mam)
synchronizowały się co jakiś czas i to było sygnalizowane 'paleniem
się odpowiedniej ikonki', albo i nie - kuchenny nie ma żadnego
wyświetlacza :) Zresztą w instrukcji powinno być napisane (przynajmniej
w tych, które ja miałem), że ja nie łapie sygnału to go trzeba do
do 'okna' przenieść na czas synchronizacji. Inna sprawa, że kwestią
zasadniczą jest poprawność tego sygnału jako wzorca czasu, a nie
problem odbioru tego sygnału przez twój budzik:P

Data: 2014-02-23 21:43:45
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sun, 23 Feb 2014 16:20:54 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

Ciągła synchronizacja? Ja tam nie wiem co Ty obserwujesz
i co za budzik masz,

Normalny. Nie ma ciągłej synchronizacji (w każdym bądź razie nic mi o
tym nie wiadomo), ale mogę takową wymusić ręcznie. I mimo wymuszania
zegarek ma z tym problem. A ikonka nie sygnalizuje synchronizacji,
tylko odbiór sygnału DCF77.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 21:54:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello jerzu,

Sunday, February 23, 2014, 9:43:45 PM, you wrote:

[...]

W Warszawie sygnał DCF77 nie jest rewelacyjny. Do tego blisko lotnisko,
siejące różnymi zakłóceniami. Dochodzi jeszcze marny odbiornik i
kierunkowa charakterystyka anteny ferrytowej. W przypadku instalacji
stacjonarnej można zastosować większą antenę - nawet ramową, dokładnie
ustawioną na żądany kierunek. A i tak traktować to trzeba jedynie jako
backup - w porównaniu z GPS dokładność DCF77 jest bardzo słaba.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-23 22:09:24
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
(...)
W Warszawie sygnał DCF77 nie jest rewelacyjny.

To co jest w zupełności wystarcza do synchronizacji czasu dla
gównianych urządzeń z gównianymi antenami.

Do tego blisko lotnisko,
siejące różnymi zakłóceniami. Dochodzi jeszcze marny odbiornik i
kierunkowa charakterystyka anteny ferrytowej.

Działa dobrze nawet w odległości 12km od lotniska.

[...]

Tak, sekunda na milion lat to słaba dokładność na potrzeby odcinkowego
pomiaru prędkości.

Data: 2014-02-23 22:27:40
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 21:54:45 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
[...]

Mozna osiagnac mikrosekundy. Do celow odcinkowego pomiaru naprawde
wystarczy.

J.

Data: 2014-02-23 22:04:20
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
wrote:

Ciągła synchronizacja? Ja tam nie wiem co Ty obserwujesz
i co za budzik masz,

Normalny.

Normalny, który cały czas próbuje odczytywać sygnał DCF77?
Poproszę o producenta i model.

Nie ma ciągłej synchronizacji (w każdym bądź razie nic mi o
tym nie wiadomo), ale mogę takową wymusić ręcznie.

Trochę lepiej.

I mimo wymuszania zegarek ma z tym problem.

Idź do okna - zgodnie z instrukcja.

A ikonka nie sygnalizuje synchronizacji,
tylko odbiór sygnału DCF77.

A po co komu non-stop informacja o odbiorze sygnału
DCF77 w budziku, poza okresem, kiedy próbuje dokonać
synchronizacji?

Data: 2014-02-23 22:32:31
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sun, 23 Feb 2014 22:04:20 +0100, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
wrote:

Normalny, który cały czas próbuje odczytywać sygnał DCF77?
Poproszę o producenta i model.

Nie wiem czy próbuje, ale ikonka sygnału DCF potrafi się na nim
świecić bez przerwy.

Idź do okna - zgodnie z instrukcja.

Niestety, nie zawsze pomaga.

A po co komu non-stop informacja o odbiorze sygnału
DCF77 w budziku, poza okresem, kiedy próbuje dokonać
synchronizacji?

Mnie się pytasz? Nie wiem. Tak jest i tego nie zmienię.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-25 20:21:24
Autor: __Maciek
Rozpoczyna si? rze?
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał:

A ten zegar i ten sygnał to się do czegokolwiek nadaje?

Kurde, następny niedowiarek.

Sygnał - oczywiście, prawidłowo złapany, profesjonalnym odbiornikiem,
prawidłowo umieszczoną i zbudowaną anteną jak najbardziej może być
odbierany z bardzo dużą skutecznością.
Nie mylić z budżetowo zrobionym przez małe chińskie rączki urządzeniem
konsumenckim, umieszczonym w domu.

Zegar - no kurwa, co za pytanie... http://en.wikipedia.org/wiki/DCF77#Accuracy

Data: 2014-02-23 16:30:43
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 00:16, J.F. pisze:
[...]

Czyli prawdopodobieństwo to nie, ale do tego chcesz jeszcze dołożyć
możliwość dodatkowego błędu w software? Nie no, litości.

Chyba dostrzegam os niezgody - gdyby wszystkie/kilka potrzebnych
satelitow przestawilo swoje zegary o tyle samo - pozycjonowanie by
nadal dzialalo.

Oś niezgody, którą ma być nieprawdopodobny pomysł takiej sytuacji?
Do tego musiałbyś dołożyć jeszcze dokładnie takie samo przestawienie
zegarów naziemnych stacji monitorujących. Licz szansę na taką
sytuację :P

No ale wtedy i nasze kamery by nadal dobrze mierzyly,
z wyjatkiem pechowcow co ich zmiana akurat na pomiarowym odcinku
zlapala.

Pechowców bądź szczęściarzy - skąd wiesz w którą stronę by się
'przestawiły'?

Data: 2014-02-23 07:38:25
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 16:30:43 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]

> zlapala.

Pechowców bądź szczęściarzy - skąd wiesz w którą stronę by się

Przy kasie jaką te kamery będą zarabiały warto je synchronizować kablem.

Data: 2014-02-23 16:49:03
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 16:38, kogutek444@gmail.com pisze:
(...)
Przy kasie jaką te kamery będą zarabiały warto je synchronizować kablem.

Raz, że sygnał skądś trzeba wziąć, a dwa, że 1 kabel to za mało
- potrzebna jest redundancja, bo jak inaczej stwierdzić który
jest dobry?

Data: 2014-02-23 21:50:11
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-23, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:
[...]

A jakie to ma znaczenie? Ma byc ten sam czas, a ze jest roznica miedzy
"prawdziwym" to nieistotne. Watpie zeby ktos wpadl na pomysl ciagnac
6 kilometrow kabla, chyba jakis student by to musial wymyslic ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-23 23:07:22
Autor: J.F.
Rozpoczyna siÄ? rze??
Dnia Sun, 23 Feb 2014 21:50:11 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
[...]

Ale jakos musisz zapewnic "ten sam czas".
I tu kabel najlepszy.

J.

Data: 2014-02-23 22:14:33
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Bez przesady, tu chodzi o pomiar na dluzszym odcinku. NTP z precyzja synchronizacji na poziomie milisekund to swiat i ludzie w tym wypadku.
A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga odgrywac wieksze znaczenie ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 08:57:58
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 23:14, AZ pisze:
On 2014-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Ja sobie jaja zrobiłem czytając drobiowe pomysły, a tutaj taka dyskusja
rozpętała na poważnie :) W zupełności wystarczy jakiś wzorzec do
synchronizacji (choćby i wymieniony tutaj DCF77) i dokładny RTC.

A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga
odgrywac wieksze znaczenie ;-)

Lecę po chipsy ;)

Data: 2014-02-24 09:11:39
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 08:57:58 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]

> A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny

> zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga

Weź się odpierdol. Dałem czystą informację bez żadnego komentarza. To wiejskie głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

Data: 2014-02-24 18:55:06
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

Lecę po chipsy ;)

Weź się odpierdol. Dałem czystą informację bez żadnego komentarza. To wiejskie głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

Od czego ma sie odpierdolic?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 11:18:15
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
On 2014-02-24, kogutek444@gmail.com <kogutek444@gmail.com> wrote:

> Weź się odpierdol. Dałem czystą informację bez żadnego komentarza. To wiejskie głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

> [...]

On dobrze wie od czego.

Data: 2014-02-24 21:09:39
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-24 18:11, kogutek444@gmail.com pisze:
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 08:57:58 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:
(...)
Lecę po chipsy ;)

Weź się odpierdol.

He, he - od czego? Od Twoich poronionych pomysłów może? Bo wiesz, jak
patrzę na to z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia.

Dałem czystą informację bez żadnego komentarza.

Raczej głupi komentarz do co prawda ironicznych, ale merytorycznych
uwaga na temat pomiaru czasu.

To wiejskie głupi udające ekspertów rozpoczęły idiotyczną dyskusję o wiarygodności pomiaru czasu.

Masz rację, najlepiej to synchronizować z jednym źródłem za pomocą
kabla, który został przecięty/ukradziony przez wioskowych głupków...

Data: 2014-02-24 13:11:47
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu poniedziałek, 24 lutego 2014 21:09:39 UTC+1 użytkownik Artur Maśląg napisał:
> [...]

Masz rację, najlepiej to synchronizować z jednym źródłem za pomocą

kabla, który został przecięty/ukradziony przez wioskowych głupków...

Masz rację. Nie kłócę się z idiotami bo jesteście w większości i zwyczajnie nie mam szans.

Data: 2014-02-25 08:03:05
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-24 22:11, kogutek444@gmail.com pisze:
(...)
Masz rację. Nie kłócę się z idiotami bo jesteście w większości i zwyczajnie nie mam szans.

Techniczna polemika (z elementami ironii) z Twoimi bredniami to
kłócenie się?

LOL

Data: 2014-02-24 10:46:17
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoœci grup
On 2014-02-23, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Prawde mowiac nie potrafie sie doczytac jak NTP likwiduje asymetrie laczy.
Natomiast przy GSM czas pinga potrafi byc duzy.

Wiec owszem - porzadnie zrobione wystarczy, tylko trzeba porzadnie zrobic.

A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga
odgrywac wieksze znaczenie ;-)

Ale tam wystarczy te ich "2%" czy ile maja. I nie tylko zegar, ale tez glowny generator.

Tu po dobie zwisniecia NTP moze sie czas rozjechac o pare sekund.

J.

Data: 2014-02-24 09:58:27
Autor: AZ
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
On 2014-02-24, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Prawde mowiac nie potrafie sie doczytac jak NTP likwiduje asymetrie laczy.
Natomiast przy GSM czas pinga potrafi byc duzy.

Wiec owszem - porzadnie zrobione wystarczy, tylko trzeba porzadnie zrobic.

Nie martw sie, to po prostu dziala :-) To nie jest nowy wynalazek...
[...]

No pewnie i tak. Ale w wyzej omawianym rozwiazaniu potrzebna dokladnosc
jest jeszcze mniejsza.

Tu po dobie zwisniecia NTP moze sie czas rozjechac o pare sekund.

Ale o czym w tej chwili mowisz? O timerze do odmierzania czasu pomiaru
czy RTC?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 13:08:30
Autor: J.F
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
UĹźytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup
On 2014-02-24, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale nie wiem jak, wiec mam watpliwosci.
A sprawdzac czy dobrze te milisekundy liczy w asymetrycznym laczu nie mam mozliwosci ... hm, moge gps wystawic za okno, moze i mam ...

[...]

O tym ze mamy zrobic jedna fotke, potem w innym miejscu zrobic druga fotke, i na podstawie czasow ich zrobienia wyliczyc predkosc.
Potrzebujemy wiec dokladne zegary w dwoch miejscach, lub szybka transmisje miedzy urzadzeniami.

I tutaj 0.1% dokladnosc zegarow jest zabojcza, bo sie po godzinie moga rozjechac o pare sekund.

J.

Data: 2014-02-24 12:12:13
Autor: AZ
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
On 2014-02-24, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ale nie wiem jak, wiec mam watpliwosci.
A sprawdzac czy dobrze te milisekundy liczy w asymetrycznym laczu nie mam mozliwosci ... hm, moge gps wystawic za okno, moze i mam ...

Sa zrodla implementacji, poszukaj :-)

[...]

Prosze Cie, pare sekund na godzinie? Toz tego nie osiagna w miesiac dwa
chinskie zegarki ktorych wyprodukowanie kosztowalo grosze...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 13:50:18
Autor: J.F
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
On 2014-02-24, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

0.1% wlasnie tyle znaczy. 3.6s w 3600s.
Fakt ze byle kwarc ma co najmniej 10 razy lepiej ... ale to nadal w dobe moze sie rozjechac bardziej.

Na chinskich zegarkach sie nie znam, na reku mam jakies japonskie cudo .... naprawde cudo, bo trzyma dokladny czas miesiacami.
To jest dokladnosc bardzo duza, trudno zera w tych procentach zliczyc.

Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje przewidziec, a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie mierzy miedzy -20 a +40 :-)

J.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 17:16:48
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
On 2014-02-24, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Litości - typowy błąd w tanich układach (tani kwarc) to ~30ppm, czyli
jakieś 0.003%. Widzisz różnicę? Korzystając z układów bardziej
zaawansowanych (niekoniecznie dużo droższych kwarców) z korekcją
programową (abstrahuję od samej konstrukcji generatora, która
wymaga pewnych 'stabilizacji') można osiągnąć błąd ~2ppm,
czyli 0.0002%.

Fakt ze byle kwarc ma co najmniej 10 razy lepiej ... ale to nadal w dobe
moze sie rozjechac bardziej.

Jak widzisz nie - nawet dla niezbyt zaawansowanych układów, które są
stosowane dość powszechnie.

Wiec owszem, mozna, ale trzeba wiedziec jaki kwarc zamowic, doczytac w
jakich temperaturach dobrze dziala, termostat lub korekcje przewidziec,

Tego nikt nie zamawia w kawałkach, do tego są specjalizowane układy
RTC, z kwarcami, ze stabilizacją termiczną itd.

a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
mierzy miedzy -20 a +40 :-)

No sobie poważnie porozmawialiśmy:>

Data: 2014-02-24 19:21:34
Autor: J.F
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
UĹźytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Ty mowisz 30, ja mowie 50 ppm. Po dobie  30 to 2.6s, a 50 to 4.3s,
wiec jak widzisz tak, lub prawie tak.

[...]

No to rzuc z glowy jakims symbolem.

a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
mierzy miedzy -20 a +40 :-)
No sobie poważnie porozmawialiśmy:>

Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.
Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

J.

Data: 2014-02-24 19:02:27
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Mon, 24 Feb 2014 19:21:34 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

[...]

właśnie dlatego te yurządzenia są drogie. Bo muszą mieć na wszystko kwit wystawiony przez odpowiednią instytucję. A to kosztuje :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-24 20:21:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Hello J.F,

[...]

Ale jakie to ma znaczenie? Kwarc służy do utrzymywania krótkookresowej
stabilności. Jaki problem uznać, że jeśli w ciągu dwóch godzin nie
nastąpiła aktualizacja z GPS lub DCF, to jest to stan awarii?

Ileż termostatowany kwarc Ci się w ciągu tych dwóch godzin rozjedzie?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-24 22:14:19
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Mon, 24 Feb 2014 20:21:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F,
[...]

Zaden, ale trzeba to zrobic.

Ileż termostatowany kwarc Ci się w ciągu tych dwóch godzin rozjedzie?

A termostat atest na prace w -30 ma ? :-P

J.

Data: 2014-02-24 23:44:56
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Hello J.F.,

[...]

Wierzysz w to, że przy -30 będzie problem przekraczania prędkości?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-24 22:48:46
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Mon, 24 Feb 2014 23:44:56 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

Hello J.F.,

[...]

to nie ma znaczenia. Znaczenie ma atest. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-24 21:00:58
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
W dniu 2014-02-24 19:21, J.F pisze:
[...]

Przed chwilą to wymyśliłeś sobie taki błąd na godzinę, a nie na dobę.
W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

[...]

Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.
Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia. Przy
synchronizacji z GPS raz na dwa tygodnie daje błąd na odcinku 1.6km
rzędu 3,5% (jeżeli dobrze policzyłem, a chyba mi się nie chce za
dokładnie i do tego jestem zmęczony). Synchronizujmy z GPS (czy z DCF77,
a nawet z RDS) raz dziennie i mamy błąd pomiaru 0,2%. Synchronizować
możemy co godzinę równie dobrze.
Te wyliczenia oczywiście możesz sprawdzić, licząc samemu :)

a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
mierzy miedzy -20 a +40 :-)
No sobie poważnie porozmawialiśmy:>

Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.

To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmĂłw sam nie wypisuj.

Producent deklaruje poprawna prace w podanym zakresie temperatur, to
programisci z ITD powinni uwzglednic ze sa niespelnione.

Urządzenie powinno zaprzestać dokonywania pomiarów (z automatu) ze
stosowną informacją i tyle.

Data: 2014-02-24 22:11:11
Autor: J.F.
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
[...]

Hola, to byl tylko przyklad, ze o ile suszarce wystarczy 2%, to w
takim odcinkowym 0.1% moze byc za malo.
I sam pisalem ze kwarce sa dokladniejsze, ale to i tak sie rozjedzie
bez synchronizacji.

W sumie to i tak nieistotne, skoro mamy to synchronizować z zewnętrznym
źródłem czasu, którym jest zegar atomowy.

Pod warunkiem ze dostatecznie czesto ta synchronizacja bedzie.
Bo przy kiepskim kwarcu raz na dobe moze byc za rzadko.

A co za tym idzie, wypadaloby w sofcie sprawdzac jak dawno
synchronizacja byla, po dluzszej przerwie zaprzestac pracy, po
krotszej sprawdzac o ile zegar sie pomylil, i jesli za duzo - wysylac
uniewaznienia mandatow :-)

[...]

Czyli nie wiesz, i trzeba sie doszukac, co powyzej napisalem.

Błąd RTC poniżej 3 sekund na miesiąc po kalibracji z zewnętrznym
oscylatorem kwarcowym. Zamawiasz układ, który to zapewnia.

Tzn juz skalibrowany, czy wymaga kalibracji ?
a potem Anacron wyciagnie zaswiadczenie z IMGW ze bylo -21, a urzadzenie
mierzy miedzy -20 a +40 :-)
No sobie poważnie porozmawialiśmy:>
Zaraz zaraz - to jest bardzo powazna rozmowa.
To nie mieszaj do tego Anacrona i debilizmów sam nie wypisuj.

[...]

Dobrze mowisz, a wiec czekamy az minister zapisze to w odpowiednim
rozporzadzeniu :-)

J.

Data: 2014-02-25 08:00:09
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
W dniu 2014-02-24 22:11, J.F. pisze:
[...]

Podałem Ci wyliczenia, więc przestań bredzić o synchronizacji
raz na dobę "może być za rzadko".

No to rzuc z glowy jakims symbolem.
Poszukaj sobie choćby w katalogach Microchip-a coś o rodzinie PIC24F.

Czyli nie wiesz, i trzeba sie doszukac, co powyzej napisalem.

Nie, to Ty nie wiesz i bredzisz coś od rzeczy. Napisałem byś sobie
poszukał, ponieważ nie uwierzysz w to co piszę, szczególnie z głowy.
Przy opracowywaniu taki układ bierze się praktycznie z półki (
z katalogu/doświadczenia) i nie robi się tego na pms-ie z pamięci.

Po co?

Data: 2014-02-25 15:06:31
Autor: J.F
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
[...]

Przy twoich 30ppm to jednak 2.6s.
Jak ktos jedzie 100/50 to niewielka roznica, ale jak jedzie 58/50 to juz istotna.

[...]

Zeby nie byc oskarzony o dopuszczenie do stosowania urzadzen produkujacych falszywe oskarzenia :-P

J.

Data: 2014-02-25 15:11:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Hello J.F,

Tuesday, February 25, 2014, 3:06:31 PM, you wrote:

[...]

A powiedz mi, jaką obecnie dokładność zapewnia nasza sieć
energetyczna? Przy okazji masz załatwioną sprawę współbieżności
zegarów...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-25 14:23:38
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Tue, 25 Feb 2014 15:11:25 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:

[...]

polska sieć nie zapewnia stałości częstotliwości.
Zresztą zadna nie zapewnia bo były to zbyt duże koszty. np. niemiecka zapewnia stałą ilość okresów w ciagu doby dzięki temu zegary chodzą poprawnie a w polsce nie. Wiem bo mam taki synchronizowany siecią energetyczną.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-25 15:31:43
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Hello masti,

Tuesday, February 25, 2014, 3:23:38 PM, you wrote:

[...]

Doprawdy? Tylko, że nasza sieć jest zsynchronizowana z niemiecką.

Wiem bo mam taki synchronizowany siecią energetyczną.

30 lat temu...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-26 12:21:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna si? rze?
On Tue, 25 Feb 2014, masti wrote:

[...]

  To jeszcze zapewnij mu zasilanie bez "dodatków" w postaci zakłóceń.
  Nie jesteś sam z "nieodpornym" zegarem :P

BTW: ktoś ma pod ręką adres strony, na której podawana jest aktualna
(chwilowa) wartość częstotoliwości europejskiej sieci energetycznej?
  Wiem że jest, ale jakoś nie umiałem wylosować.
  W bonusie znalazłem wykres za 2011:
http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid=171&did=1053#r10_1

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-26 12:41:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
Hello Gotfryd,

[...]

Jasne. Zajmujmy się dalej jakością chińskich budzików rozmawiając w
kontekście możliwości realizacji rozwiązania profesjonalnego.

To jest tak, jakby na podstawie żałosnej jakości i poziomu
bezpieczeństwa chińskich samochodów wnioskować o jakości i poziomie
bezpieczeństwa bolidów F1.

[...]

Dane historyczne wystarczą w zupełności, żeby stwierdzić, że
maksymalna odchyłka wyniosła w ostatnich latach ok. 0.4%
To jest dokładność wystarczająca do użycia do odcinkowego pomiaru
prędkości tym bardziej, że zegary, bez względu na chwilowe odchyłki,
będą chodzić współbieżnie. A to jest najważniejsze.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-26 13:57:59
Autor: Jan Koval
Rozpoczyna sie rzeY

http://www.pse-operator.pl/index.php?modul=8&id_rap=331 tutaj jest za styczeń 2014.

Data: 2014-02-26 05:19:00
Autor: kogutek444
Rozpoczyna sie rzeY
W dniu środa, 26 lutego 2014 13:57:59 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> [...]

> (chwilowa) wartość częstotoliwości europejskiej sieci energetycznej?

>  Wiem że jest, ale jakoś nie umiałem wylosować.

Nie zawracajcie sobie głowy z synchronizacją siecią energetyczną. Żeby była najstabilniejsza to się nie nadaje do synchronizacji. Do synchronizacji może być użyty sygnał w którym jednoznacznie jest określony jakiś punkt będący punktem synchronizacji. Sygnał synchronizujący musi mieć jednoznacznie określony początek i koniec informacji. Jak by w sieci energetycznej dało się co określony czas opuścić jeden okres to by dało się nią synchronizować. Ale nie da się opuścić.

Data: 2014-02-26 23:25:20
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Wed, 26 Feb 2014 12:21:40 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

wykresow jest wiecej, raporty z wielu lat

http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid=115&did=581

i miesiecy

http://www.pse.pl/index.php?modul=8&id_rap=331

J.

Data: 2014-02-25 15:22:49
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
W dniu 2014-02-25 15:06, J.F pisze:
[...]

Przy moich to 3 sekundy na miesiąc - zapomniałeś już? Dodatkowo
synchronizacja, więc przestań bajki opowiadać.

Data: 2014-02-25 15:48:51
Autor: J.F
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
[...]

Jezeli zostanie uzyty stosowny zegar. A skoro jest czesta synchronizacja, to po co przeplacac :-)

Dodatkowo synchronizacja, więc przestań bajki opowiadać.

Ale wlasnie rozwazamy co bedzie jak synchronizacja zawiedzie.

J.

Data: 2014-02-25 16:55:26
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
W dniu 2014-02-25 15:48, J.F pisze:
[...]

W tego typu konstrukcjach są stosowane "stosowne" zegary.

A skoro jest czesta
synchronizacja, to po co przeplacac :-)

Przepłacać? Jaka będzie różnica w kosztach między tym co ja
opisałem, a Twoimi wymysłami o błędzie 3 sekund na godzinę,
które to ma gorszą jakość niż chińskie zegarki za grosze?

Dodatkowo synchronizacja, więc przestań bajki opowiadać.

Ale wlasnie rozwazamy co bedzie jak synchronizacja zawiedzie.

Nie. Rozważania są o dokładności układów RTC z synchronizacją
ze źródłem zewnętrznym w systemie odcinkowego pomiaru prędkości.
W zależności od przyjętego rozwiązania (dokładności RTC) musi
być określony harmonogram synchronizacji ze źródłem zewnętrznym.
Brak synchronizacji przez określoną liczbę cykli musi spowodować
przejście urządzenia w tryb awaryjny i wstrzymanie pomiaru do
czasu poprawnej synchronizacji.

Dostałeś dane, dostałeś wyliczenia, a teorie spiskowe będziesz
dalej wymyślał:>

Data: 2014-02-25 16:02:25
Autor: AZ
Rozpoczyna si?? rzeÂ?
On 2014-02-25, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Dostałeś dane, dostałeś wyliczenia, a teorie spiskowe będziesz
dalej wymyślał:>

Czytam to juz chyba ktorys dzien i tak sie zastanawiam kiedy wam sie znudzi ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 10:59:49
Autor: anacron
Rozpoczyna siÄ? rze??
W dniu 23.02.2014 23:14, AZ pisze:

A jak juz tek teorytyzujemy to moze warto zastanowic sie jak precyzyjny
zegar maja Iskry czy inne Fotorapidy, tam te milisekundy juz moga odgrywac wieksze znaczenie ;-)

Mierzą różnicę w częstotliwości, a nie czas powrotu. I Iskry i
Fotorapidy nie mają w sygnale sygnatury czasu i nadajnika.

--
anacron

Data: 2014-02-23 21:45:33
Autor: jerzu
Rozpoczyna si? rze?
On Sun, 23 Feb 2014 07:38:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

Przy kasie jaką te kamery będą zarabiały warto je synchronizować kablem.

Tak. Na Viatolla też wydano wielką kasę, z niektóre bramki do dziś
zasilane są agregatami.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-23 22:29:23
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 21:45:33 +0100, jerzu napisał(a):
[...]

Ja tam nie wiem, ale tu zwykly rachunek ekonomiczny obowiazuje - koszt
doprowadzenia kabla vs koszt utrzymania generatora. Kabel do viatolla
nie jest niezbedny :-)

J.

Data: 2014-02-23 16:48:15
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 16:30:43 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
W dniu 2014-02-23 00:16, J.F. pisze:
Jesteś w stanie wyliczyć prawdopodobieństwo nagłego niemożliwego
[...]

Blad w sofcie zawsze sie moze zdarzyc i moze przestawic/zablokowac
satelity masowo. To ze nie potrafie obliczyc pr-stwa takiego
zdarzenia, nie znaczy ze ryzyko nie istnieje.

Jak obliczysz pr-stwo bledu w sofcie, ktory spowoduje ze od jutra
odbiornik GPS przestanie dzialac ?
[...]

Zakladajac ze jest monitorowanie.

[...]

No to potem by sie przestawily w druga strone :-)

J.

Data: 2014-02-23 08:18:08
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu niedziela, 23 lutego 2014 16:48:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

zdarzenia, nie znaczy ze ryzyko nie istnieje.

Jak obliczysz pr-stwo bledu w sofcie, ktory spowoduje ze od jutra

odbiornik GPS przestanie dzialac ? >> Chyba dostrzegam os niezgody - gdyby wszystkie/kilka potrzebnych

Pierdolisz jak potłuczony.

Data: 2014-02-23 16:59:54
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 16:48, J.F. pisze:
[...]

Cóż, teoretyzowania ciąg dalszy. Teraz pytanie w jakim sofcie
i z jakim prawdopodobieństwem.

i moze przestawic/zablokowac satelity masowo.

Sam już stwierdziłeś, że 'masowe' przestawienie niczym poważnym dla
'tych' pomiarów nie grozi.

To ze nie potrafie obliczyc pr-stwa takiego
zdarzenia, nie znaczy ze ryzyko nie istnieje.

Ty nie wykręcaj kota ogonem, tylko licz to prawdopodobieństwo.
O ryzyku nieprawdopodobnych sytuacji możemy rozmawiać, jak
będziesz w stanie podać prawdopodobieństwo, a nie że Tobie się
wydaje, że istnieje coś tam...

Jak obliczysz pr-stwo bledu w sofcie, ktory spowoduje ze od jutra
odbiornik GPS przestanie dzialac ?

Systemy GPS to nie opowieści o tym co komu się wydaje, tylko
tak naprawdę czysta inżynierska wiedza (plus parę innych rzeczy).

[...]

Miałem wrażenie, że dyskusja jest o faktach. Jak masz wątpliwości
to sięgnij do wiedzy, która polecałeś niejakiemu JK.

Pechowców bądź szczęściarzy - skąd wiesz w którą stronę by się
'przestawiły'?

No to potem by sie przestawily w druga strone :-)

Przy takiej awarii system zostałby wyłączony, a nie po cichu
wysyłam mandaty.

Data: 2014-02-23 17:40:05
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 16:59:54 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

No widzisz, dla Ciebie czysto inzynierska wiedza, a pare milionow
odbiornikow na tydzien przestalo dzialac, bo jakis inzynier czegos nie
dopatrzyl.
Przez grzecznosc nie wymienie tych wszyskich wypadkow kosmicznych,
ktore sie przez bledy w programach przydarzyly.

[...]

Na razie to fakty sa takie ze ITD ma ochote takie systemy
zainstalowac. Nie wiadomo jakie, nie wiadomo od kogo, nie wiadomo jak
dzialajace, za to jest niemal pewne ze  od najtanszego dostawcy :-)

[...]

Aha, tak jak Iskry wycofane z uzycia.
Albo tak jak videowozy, co to bez kogutow przekraczaja przepisy ..

A przeciez system ma byc automatyczny i wysylac mandaty bez nadzoru
:-)

J.

Data: 2014-02-23 17:54:56
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 17:40, J.F. pisze:
[...]

O czym piszesz dobry człowieku? O błędzie w odbiornikach GPS MSTAR
(czy ich oprogramowaniu) w Larkach? Zresztą błąd na który się
powołujesz spowodował brak możliwości wyznaczenia pozycji, a nie
jej błędne wyznaczanie. Błąd był w *odbiorniku*, a nie w systemie.

Przez grzecznosc nie wymienie tych wszyskich wypadkow kosmicznych,
ktore sie przez bledy w programach przydarzyly.

He he, liczysz na kota, który jest dość żywotny?

[...]

Wiesz, najpierw zaczyna bredzić o możliwych problemach związanych
z pozycjonowaniem GPS ze strony *nadawczej*, później jako argument
wyciągasz jakieś błędy odbiorników/oprogramowania w niszowej grupie
urządzeń, a teraz płynnie przesuwasz linię argumentacji na
przetargi? Nie ze mną te numery.

[...]

Masz jakieś wsparcie w zakresie merytorycznym?

Albo tak jak videowozy, co to bez kogutow przekraczaja przepisy ..

Masz jakieś wsparcie w zakresie merytorycznym?

A przeciez system ma byc automatyczny i wysylac mandaty bez nadzoru
:-)

Automatyczny, znaczy nieodporny na błędy danych wejściowych?

Data: 2014-02-23 18:28:22
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sun, 23 Feb 2014 17:54:56 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Ja nie o tym gdzie byl blad, tylko nie wykrecaj kota ogonem i tym
razem policz sam prawdopodobienstwo takiego bledu :-P

Nawiasem mowiac ... blad jest i w systemie. Taki dokladny zegar, a nie
wiadomo ktory rok mamy :-)

Przez grzecznosc nie wymienie tych wszyskich wypadkow kosmicznych,
ktore sie przez bledy w programach przydarzyly.
He he, liczysz na kota, który jest dość żywotny?

Dlaczego na kota, tacy np najwyzszej klasy specjalisci od dynamiki
lotu, a nie potrafia sie doczytac w jakich jednostkach jest ciag :-)

[...]

o przepraszam, to nie ja.
Ale nie odwracaj kota ogonem i licz prawdopodobienstwo ze po stronie
nadawczej zadnych bledow nie ma :-P

później jako argument
wyciągasz jakieś błędy odbiorników/oprogramowania w niszowej grupie
urządzeń, a teraz płynnie przesuwasz linię argumentacji na
przetargi? Nie ze mną te numery.

A skad wiesz co zostanie uzyte ?

Ale co by nie bylo to i tak bledy sia moga zdarzyc.
W koncu to nie rakieta, to nie kosztuje pol milarda, to kto bedzie
sprawdzal dokladnie :-P

[...]

W sprawie Iskier ?

[...]

Automatyczny, to znaczy drukujacy mandaty 24h/dobe bez nadzoru :-P

J.

Data: 2014-02-23 19:35:07
Autor: Artur Maśląg
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-23 18:28, J.F. pisze:
[...]

Hmm, na obecną chwilę to jednak Ty będziesz musiał policzyć
prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji pod którą się podpisałeś
i do dodatkowo postawiłeś w wątpliwość kwestią monitoringu
naziemnego.

(...)
Wiesz, najpierw zaczyna bredzić o możliwych problemach związanych
z pozycjonowaniem GPS ze strony *nadawczej*,

o przepraszam, to nie ja.

Jasne, dziwnym trafem nie zaprzeczyłeś...

Ale nie odwracaj kota ogonem i licz prawdopodobienstwo ze po stronie
nadawczej zadnych bledow nie ma :-P

Ja nie mam takiej potrzeby - Ty musisz to policzyć, szczególnie że
poszedłeś jeszcze dalej, pisząc że nagle część satelitów się tak
samo przestawiła i poddając w wątpliwość monitoring naziemny.

[...]

W sumie nieistotne, skoro jedyny znaleziony przykład pokazał brak
możliwości wyznaczenia pozycji, a nie błędne odczytu czasu...

Ale co by nie bylo to i tak bledy sia moga zdarzyc.
W koncu to nie rakieta, to nie kosztuje pol milarda, to kto bedzie
sprawdzal dokladnie :-P

Jak napisałem wcześniej - policz prawdopodobieństwo wystąpienia
błędnego wyznaczenia czasu i lokalizacji.

Masz jakieś wsparcie w zakresie merytorycznym?

W sprawie Iskier ?

Nie, w zakresie użycia sygnałów z GPS do pomiaru czasu przejazdu.

Aha:>

Data: 2014-02-22 23:55:25
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

[...]

Bo ?

Nadawali już przez wiele lat sygnał uniemożliwiający dokładną kokalizację

Data: 2014-02-23 11:20:41
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Sat, 22 Feb 2014 23:55:25 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Ale to byla niedokladnosc ponizej mikrosekundy :-)

J.

Data: 2014-02-25 20:07:27
Autor: __Maciek
Rozpoczyna si? rze?
Sat, 22 Feb 2014 16:48:20 +0100 Artur Maśląg <futrzak@polbox.com>
napisał:

[...]

Zwłaszcza że system ten ma też (a może przede wszystkim) znacznie
poważniejsze zastosowania niż jakieś tam cywilne samochodziki i
mandaciki...

Data: 2014-02-22 22:16:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna siÄ? rze??
On Sat, 22 Feb 2014, John Kołalsky wrote:

Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

  Niektórzy się dowiedzą, że zupełnie bez GPSa też da się żyć ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 23:56:54
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

 Niektórzy się dowiedzą, że zupełnie bez GPSa też da się żyć ;)

Bo się da. To, że używamy go do nawigacji samochodowej nie czyni go idealnym systemem go pomiaru czasu. Nie mówię, że to nie działa tylko, że nie daje żadnej pewności.

Data: 2014-02-23 19:23:59
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Sat, 22 Feb 2014 23:56:54 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

UĹźytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl>

Co stanie się jak każdy z satelitów zacznie nadawać inny czas ?

 NiektĂłrzy się dowiedzą, Ĺźe zupełnie bez GPSa teĹź da się Ĺźyć ;)

Bo się da. To, że używamy go do nawigacji samochodowej nie czyni go
idealnym systemem go pomiaru czasu. Nie mówię, że to nie działa tylko,
że nie daje żadnej pewności.

http://www.galsys.pl/network-time-server.html
weź najpierw cos poczytaj. Bo pieprzysz, żę zęby bolą

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-23 20:34:08
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello masti,

Sunday, February 23, 2014, 8:23:59 PM, you wrote:

[...]

Porzuć nadzieję. Pamiętaj, że wchodzisz w dyskusję z osobnikiem, który
do awarii chce wzywać służby ratunkowe i nie rozumie, co robi źle.

To albo zupełnie świadomy troll udający idiotę albo nieudający idiota.
W obu przypadkach dyskusja sensu nie ma.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-23 22:06:47
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

[...]

Wpisuje się w to co pisałem

weź najpierw cos poczytaj. Bo pieprzysz, żę zęby bolą

Aha

Data: 2014-02-24 23:33:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna si? rze?
[...]

  Przepraszam że ironia była za głęboko ukryta.
  Ale przesłanie było oczywiste: przy TAKIM rozjeździe czasu, GPSa po
prostu nie ma.
  Nie działa.

  Nie wiem, albo w szkołach za cicho o tym mówią, że prędkość światła jest
prawie dokładnie milion razy większa od prędkości dźwięku, albo nie
tłumaczą orgaloneptycznie (tak, coby raz na dłuższy czas sobie zakodować)
ile to jest *MILION*.

Nie mówię, że to nie działa

  Przy sekundzie? NIE DZIAŁA.
  Trafisz w Księżyc zamiast w ulicę Poznaniu.
  I to nie jest żadna przesada, tylko właśnie ta skala (do Księżyca
mamy coś 0,6s sekundy światła).
  Na tym polega pic.
  Zakładając pi razy oko, że do osiągnięcia 50m rozdzielczości potrzebna
jest znajomość odległości do satelitów poniżej 30m (bo dochodzą kąty,
z natury rzeczy zwiększające błąd w porównaniu do idealnego pomiaru
"na wprost" i błędy pomiarów właśnie), tudzież wiedząc iż prędkość
światła to jest prawie 300 000 000 m/s możesz sobie oszacować
dokładność czasu potrzebnego, aby GPS działał.
  Wyszło Ci może 1/10 mikrosekundy, albo jak kto woli 100 nanonekund?
  "Jako tako", wcale nie rewelacyjnie.
  Akceptowalnie (5m) wychodzi przy 10 nanosekundach.
  Tyle.

  Pozostaje sprawa zakodowania "prawdziwego" zegara, bo tak
bardzo teoretycznie, konieczne jest zsynchronizowanie zegarków
satelitów wyłącznie "ze sobą" (gwoli ścisłości, skoro oba
fotoradary mają korzystać z GPSa, to ewentualny rozjazd
zegara GPS wobec czasu ziemskiego byłby również bez znaczenia,
tak dla ustalenia uwagi).
  Przy koszcie koniecznosci nanosekundowego zsynchronizowania zegarków
wszystkich satelitów koszt zsynchronizowania ich ze wzorcem na Ziemi
jest wręcz ujemny :> (prościej jest synchronizować do "stabilnego
wzorca", z uwzględnieniem efektów relatywistycznych rzecz jasna,
niż 24 zegary luzem ze sobą, z tymi efektami również oczywiście).

tylko, że nie daje żadnej pewności.

  Daje gwarancję.
  Jedyna realna możliwość błędu, to celowe wprowadzenie fałszywej
informacji.
  I wtedy oczywiscie GPS *też* nie działa :> (bo pokazuje bzdury,
co może być celem tego fałszowania).
  Pic w tym, że o ile takie zafałszowanie może być skuteczne np.
przy ulubionej wersji "piraci na morzu" (i można statek posłać
na podwodne skały), o tyle z samochodu weryfikacja online (widok
fizycznego skrzyzowania w miejscu, w którym wg mapki jest skrzyżowanie)
takie działanie wyklucza.
  Wojskowi w USA musieliby wpaść na pomysł "a to zrobimy światowi
numer, puścimy hejnał Mariacki z magnetofonu" :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-21 23:20:10
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Fri, 21 Feb 2014 21:14:06 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

http://en.wikipedia.org/wiki/GPS

J.

Data: 2014-02-21 08:24:43
Autor: J.F.
Rozpoczyna si? rze?
Dnia Thu, 20 Feb 2014 23:40:14 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello John,
A skąd Ty wiesz, że ten GPS daje dokładny czas a także że w dwu miejscach
oddalonych o 2km daje ten sam czas ?!
Masz w ogóle pojęcie, jak działa system GPS i co jest jego podstawą?

Podstawa to jedno, a realizacja i zaklocenia to drugie.

Po jakims "zwyklym GPS" spodziewam sie bledu rzedu 1s - tzn
rozdzielczosc + czas transmisji.

J.

Data: 2014-02-21 03:46:59
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu piątek, 21 lutego 2014 08:24:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Podstawa to jedno, a realizacja i zaklocenia to drugie.

Po jakims "zwyklym GPS" spodziewam sie bledu rzedu 1s - tzn

Zwykły kosztuje ze 20 złotych, dadzą niezwykły za 3 tysiące. Na dziesięciu mandatach odrobią ten drogi. W tym systemie jak będą mieli farta to może być minuta pracy bezdochodowej. Jesteś usatysfakcjonowany z odpowiedzi czy podnieść cenę do 5 tysięcy. Mogę dołożyć, jest z czego.

Data: 2014-02-21 09:20:03
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-21 08:24, J.F. pisze:
[...]

Co Ty piszesz???
1 sekunda?
Przecież to ok. 300 tys. kilometrów!

Natomiast tanie cywilne GPS-y (typu "Biedronka" czy inny "chińczyk") mają dokładność co najmniej rzędu kilkunastu metrów, często lepszą.

To teraz ponownie przelicz to na czas.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-21 21:07:16
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

[...]

A słyszałeś o możliwości zakłócenia sygnału GPS ? Bo jeśli się da to te twoje pomiary nie są nic warte. Tak jak Iskry.

Data: 2014-02-21 23:07:31
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-21 21:07, John Kołalsky pisze:

[...]

Każdy sygnał można zagłuszyć.
Są w sprzedaży zagłuszacze choćby sygnału GSM, GPS, pilotów samochodowych. Ale działają w małym promieniu - rzędu kilkunastu metrów. Są mocniejsze, ale kosztują tyle, co samochód.

Można też zakłócać - tylko pytanie: po co?

Co ma Iskra do GPS?

Tak się składa, że od blisko 10 lat jeżdżę z reguły przez 6 dni w tygodniu (czasem tylko 5 lub mniej). Może to zboczenie ;) ale przyzwyczaiłem się, że praktycznie zawsze jeżdżę z GPS-em, chyba , że przestawiam auto z jednego podwórka na drugie. Jeżdżę różnymi autami, z różnymi GPS-ami. Kilka/kilkanaście tysięcy km miesięcznie. Więc wydaje mi się, że wiem, o czym piszę.

W sumie niewiele razy (może kilkanaście) miałem błędny odbiór GPS (nie mówię, że zakłócony, bo tego nie wiem) - ujawniający się tym, że GPS źle odczytał wysokość n.p.m, stąd pokazywał lokalizację obok drogi, którą w rzeczywistości jechałem.

Gdyby były jakieś zakłócenia GPS, to bym to chyba zauważył przez sporo ponad pół miliona kilometrów.

Wiem o bodajże 2 problemach z _satelitami_ GPS (nie sygnałem) w tym okresie - były problemy z pozycjonowaniem na niektórych urządzeniach, ale szczegółów nie pamiętam. Trzeba by przejrzeć archiwum PdaClub.pl

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-22 01:00:00
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

[...]

I z tego wnioskujesz, że mógłbyś tym mierzyć czas ? Weź się zastanów. Odbiornik GPS cośtam wylicza z d..y co z reguły nadaje się do nawigacji samochodowej a Ty chcesz tego poważnie używać do pomiaru czasu ?

Data: 2014-02-22 09:24:44
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-22 01:00, John Kołalsky pisze:

[...]

Odbiornik GPS musi mieć sygnały z 3 satelitów dla ustalenia pozycji 2D, dla 3D z większej. Liczy na zasadzie triangulacji z przesunięcia czasowego. Jeśli którykolwiek z sygnałów byłby zafałszowany, to GPS "bujałby w obłokach" ;)

Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.

Jak chcesz dyskutować dalej, to proszę o argumenty merytoryczne.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-22 11:57:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello Adam,

Saturday, February 22, 2014, 9:24:44 AM, you wrote:

[...]

[...]

Za dużo wymagasz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-22 22:15:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna si? rze?
On Sat, 22 Feb 2014, Adam wrote:

Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.

  Wnoszę o nieprzesadzanie.
  1 sekunda to okolice odbicia od Księzyca, więc do wycelowania w planetę
żeby dalej kierować organoleptycznie powinno wystarczyć ;)
  Odległości "planetarne" to już skok do kwadransów, do najbliższej
gwiazdy to już lata. Nadmierna precyzja ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-22 23:52:25
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

[...]

No właśnie i Ty nie wiesz czy "buja czy nie buja" bo system nie jest twój. Może Ci to powiedzieć system wspomagający, ale wtedy to jest nawigacja klasy geodezyjnej a nie turystycznej.

Tak, jak pisałem, gdyby GPS mylił się o sekundę, to jego dokładność wystarczałaby co najwyżej do podróży międzygalaktycznych.

Problem sekundy jest problemem na pograniczu przesyłania i wyliczania. Zwyjkły GPS z reguły raportuje pozycję co 1 sekundę i nie wiadomo za bardzo na którą chwilę ta pozycja bo ta 1 sekunda bierze się zasadniczo z 2400 bodów  a nie z tego, że co tyle nadaje GPS, czyli możesz mieć opóźnienie w raportowaniu pozycji tego rzędu. A jak działa przez BT to obserwuje się okresowe opóźnienia po 200ms. To oczywiście nie znczy, że pomiar prędkości wiele się będzie różnił, ale obrazuje z jakimi problemami GPS należy się zmierzyć. Jak z Iskrą

Jak chcesz dyskutować dalej, to proszę o argumenty merytoryczne.

Do usług

Data: 2014-02-22 16:33:42
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-22, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

I z tego wnioskujesz, że mógłbyś tym mierzyć czas ? Weź się zastanów. Odbiornik GPS cośtam wylicza z d..y co z reguły nadaje się do nawigacji samochodowej a Ty chcesz tego poważnie używać do pomiaru czasu ?
Jednak jestes kretynem :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-23 13:07:44
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-22, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

[...]

No wlasnie nie. Jezeli o czyms nie mam pojecia to sie nie wypowiadam w tym
temacie tylko slucham madrzejszych.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-23 18:57:15
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

[...]

To się nie wypowiadaj

Data: 2014-02-23 20:22:11
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello John,

Sunday, February 23, 2014, 6:57:15 PM, you wrote:

[...]

Tylko pyskować potrafisz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-23 21:57:48
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-23, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

To się nie wypowiadaj

Tylko pyskować potrafisz.

Bo to wiejski glupek jest dla ktorego przeczytac pierwszych 5 zdan to wyzywanie, a jak zlapie kapcia to na 112 dzwoni.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-24 20:40:47
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna siÄ? rze??

[...]

Ty przeczytałeś i czujesz się ekspertem

Data: 2014-02-24 20:44:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello John,

[...]

Jesteś gorszy - NIE przeczytałeś i czujesz się ekspertem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-25 09:05:36
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-24, John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:

Bo to wiejski glupek jest dla ktorego przeczytac pierwszych 5 zdan to
wyzywanie, a jak zlapie kapcia to na 112 dzwoni.

Ty przeczytałeś i czujesz się ekspertem
Nie czuje sie ekspertem ale znam podstawy i nie robie z siebie idioty.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-26 14:15:32
Autor: __Maciek
Rozpoczyna si? rze?
Tue, 25 Feb 2014 17:21:07 +0100 John Kołalsky <john@kowal.invalid>
napisał:

Nie czuje sie ekspertem ale znam podstawy i nie robie z siebie idioty.
5 zdań przeczytałeś

Może daj już sobie spokój. Naprawdę gówno wiesz o GPS a się rzucasz.
Uzupełnij swoją wiedzę, poczytaj jak to działa, to wtedy będziesz mógł
coś na ten temat powiedzieć (i stwierdzisz że twoje poprzednie
wypowiedzi to komplente bzdury). Na razie wylałeś na grupę swoje
bzdurne domysły i ośmieszasz się awanturując, kiedy ktoś ci mówi że to
nie jest tak jak myślałeś.

Data: 2014-02-26 19:07:04
Autor: John Kołalsky
Rozpoczyna si? rze?

Użytkownik "__Maciek" <i80c586@cyberspace.org>

Nie czuje sie ekspertem ale znam podstawy i nie robie z siebie idioty.
5 zdań przeczytałeś

Może daj już sobie spokój. Naprawdę gówno wiesz o GPS a się rzucasz.

Ty wiesz, bo 5 zdań przeczytałeś

Uzupełnij swoją wiedzę, poczytaj jak to działa, to wtedy będziesz mógł
coś na ten temat powiedzieć (i stwierdzisz że twoje poprzednie
wypowiedzi to komplente bzdury).

Które niby ?

Na razie wylałeś na grupę swoje
bzdurne domysły i ośmieszasz się awanturując, kiedy ktoś ci mówi że to
nie jest tak jak myślałeś.

Niczego takiego nie wysłałem. Coś Ci się pop...

Data: 2014-02-21 09:20:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello J.F.,

Friday, February 21, 2014, 8:24:43 AM, you wrote:

A skšd Ty wiesz, że ten GPS daje dokładny czas a także że w dwu miejscach
oddalonych o 2km daje ten sam czas ?!
Masz w ogóle pojęcie, jak działa system GPS i co jest jego podstawš?
Podstawa to jedno, a realizacja i zaklocenia to drugie.

Nawet tak nie żartuj.

Po jakims "zwyklym GPS" spodziewam sie bledu rzedu 1s - tzn
rozdzielczosc + czas transmisji.

„Zwykły GPS” nie ma wyjœcia podstawy czasu. A taki, który ma, nie ma
prawa mieć tak wysokiego błędu. Poza tym - zakładajšc nawet błšd 1
sekundy - jaki dałoby to błšd pomiaru odcinkowego prędkoœci na 2km?

Co do czasu transmisji - masz sygnał podstawy czasu (co sekundę),
którym synchronizujesz takty własnego zegara a transmisja to tylko
informacja, która musi się pomiędzy taktami mieœcić.
Urzšdzenia stacjonarne, łatwo własne zegary termostatować i utrzymać
wystarczajšcš dokładnoœć w razie dziur w transmisji. No i jeszcze jest
w zapasie DCF77.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-21 09:24:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna si? rze?
On Fri, 21 Feb 2014, J.F. wrote:

[...]

  Nie żartuj, proszę.
  Jaki to "czas transmisji" znalazłeś, skąd dokąd?
  GPS podaje czas synchronizowany mniej wiecej taką metodą, jak sygnał
stosowany o 12:00 w polskim radiu, tyle że "krawędź" zbocza nadawania
stanowi sygnał czasu, tam jest trudno zrobić mikrosekundowe
niedokładności :|
  Chyba że masz na myśli spieprzenie konstrukcji *POZA* GPSem, czyli
zamiast wyznaczania momentu tej krawędzi, buforowane odbieranie
transmisji i przyjmowanie, że jak komputerek pomiarowy raczy przyjąć
przerwanie to mamy "ten czas", co jest możliwe, ale z samym GPSem
nie ma wiele wspólnego. A i tak sekundy nie uzbierasz, nie ma
szans.

  No i coś jeszcze: o ile pamiętam, najkrótszy odcinek pomiarowy
to było AFAIR 6 km, prawda?
  Zakładając 120 km/h dla równego rachunku, wychodzi 1/20 h, 3 minuty,
180s. Piszesz o błędzie w okolicy pół procenta dla najgorszego
przypadku.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-21 08:50:17
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 09:24:57 +0100 osobnik zwany Gotfryd Smolik
news napisał:

  No i coś jeszcze: o ile pamiętam, najkrĂłtszy odcinek pomiarowy
to było AFAIR 6 km, prawda?

6km to jeden z dłuższych. najkrótszy ma 1300m

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 10:04:18
Autor: Tomasz Stiller
Rozpoczyna si? rze?
On Fri, 21 Feb 2014 08:50:17 +0000, masti wrote:

6km to jeden z dłuższych. najkrótszy ma 1300m

No i? Wysoce nieprawdopodobny błąd pomiaru czasu na poziomie 1s da rozrzut pomiaru prędkości dla tego odcinka +-3,5km/h. Wystarczy, że ustawią +5 km/h i nie będzie zmiłuj.

Wiedzą chłopaki co robią, skończy się kozaczenie szybciej niż się Wam wydaje niezależnie od tego jak wysoko będą niektórzy tutaj piszczeć ;)

Tomek

Data: 2014-02-21 10:05:27
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 10:04:18 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
napisał:

Wiedzą chłopaki co robią, skończy się kozaczenie szybciej niż się Wam
wydaje niezależnie od tego jak wysoko będą niektórzy tutaj piszczeć ;)

ORMO wiecznie Ĺźywe

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 10:11:21
Autor: Tomasz Stiller
Rozpoczyna si? rze?

Stiller napisał:

Wiedzą chłopaki co robią, skończy się kozaczenie szybciej niż się Wam
wydaje niezależnie od tego jak wysoko będą niektórzy tutaj piszczeć ;)

ORMO wiecznie Ĺźywe

Cóż, skoro fakty przeczą teorii, to tym gorzej dla faktów, nie? :D

Tomek

Data: 2014-02-21 10:12:09
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?

Stiller napisał:

[...]

tylko na rzucanie niedopasoawnymi komunałami Cię stać? Popracuj trochę nad sobą

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 10:13:37
Autor: Tomasz Stiller
Rozpoczyna si? rze?

Stiller napisał:

Wiedzą chłopaki co robią, skończy się kozaczenie szybciej niż się Wam
wydaje niezależnie od tego jak wysoko będą niektórzy tutaj piszczeć
;)

ORMO wiecznie Ĺźywe

Cóż, skoro fakty przeczą teorii, to tym gorzej dla faktów, nie? :D

tylko na rzucanie niedopasoawnymi komunałami Cię stać? Popracuj trochę
nad sobą

Oh dziękuję, taka rada od Pana idealnego musi być wiele warta.

Tomek

Data: 2014-02-21 12:53:03
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomości
On Fri, 21 Feb 2014, J.F. wrote:
[...]

Masz jakas "krawedz zbocza" ?
Mam pare odbiornikow, ale one albo BT, albo wbudowane w telefon.
Dostaje komunikat, komunikat zawiera czas, ale kiedy go odbiornik raczyl wyslac, tzn z jakim przesunieciem wzgledem pelnej sekundy to nie wiem, i ile trwala tranmisja do komputera/telefonu to tez nie wiem, ale tych kilkadziesiat znakow z predkoscia 2400 baud nie transmituja sie w mikrosekunde.
A te 2400 to mam na porcie, ale port wirtualny, Bluetooth nadaje chyba po swojemu.

Wiec owszem - GPS moze byc zrodlem dokladnego czasu, ale trzeba sie o to postarac.

No i coś jeszcze: o ile pamiętam, najkrótszy odcinek pomiarowy
to było AFAIR 6 km, prawda?

Raczej najdluzszy. No ale nawet 1km przez wies przejezdza sie ponad minute, wiec ta sekunda to niewiele ... ale tu sekunda, tam sekunda, tam niewiadoma, i dokladnosc tez sie staje niewiadoma :-)
Niestety - sedziowie wszyscy sa "humanisci" i sie na pomiarach nie znaja ...

J.

Data: 2014-02-21 04:02:51
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?

On Fri, 21 Feb 2014, J.F. wrote:

> [...]

Niestety - sedziowie wszyscy sa "humanisci" i sie na pomiarach nie znaja ...

Nie bój się. Dobrze Cie zmierzą, zważą i kolor określą. Fachowcy co nie piszą na grupach to zrobili. Będzie bardzo dobrze działało i uczciwie będzie liczyło ile będziesz musiał zapłacić za przekroczenie prędkości. System na pewno jest dokładniejszy od radarów to zrobią tolerancję +5. I w tej tolerancji wszystkie błędy się na pewno zmieszczą i jeszcze z 4 kilometry górki jako bonus dla kierowcy będzie.

Data: 2014-02-21 13:25:04
Autor: Marcin N
Rozpoczyna si? rze?

napisał(a):

[...]

Nikt nie będzie płacił.
Skutek takiego systemu może być tylko jeden: jazda zgodnie z przepisami. Co więcej - wtórnym skutkiem będzie podniesienie limitów tu i tam, bo nagle czarno na białym wyjdzie, jak bezsensowne te ograniczenia są.

--
MN

Data: 2014-02-21 05:11:18
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu piątek, 21 lutego 2014 13:25:04 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

Skutek takiego systemu może być tylko jeden: jazda zgodnie z przepisami. Co więcej - wtórnym skutkiem będzie podniesienie limitów tu i tam, bo nagle czarno na białym wyjdzie, jak bezsensowne te ograniczenia są.

To znaczy że te urządzenia są potrzebne jak powietrze do oddychania. Na początku nałapią do oporu frajerów. Jak sytuacja się ustabilizuje to zaczną podnosić limity.

Data: 2014-02-21 13:50:36
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
> [...]

znaja ...

Nie bój się. Dobrze Cie zmierzą, zważą i kolor określą. Fachowcy co nie piszą na grupach to zrobili.

Ignorant. Bo chyba taka prezentujesz logike - skoro piszesz na grupy, to nie mozesz byc fachowcem :-)

Ale sa i grupy  praca.oferowana ... mozna zostac fachowcem od wielu rzeczy, wystarczy wyslac CV :-)

Będzie bardzo dobrze działało i uczciwie będzie liczyło ile będziesz musiał zapłacić za przekroczenie prędkości.

Moze bedzie, moze nie bedzie, tak naprawde nie wiadomo.

Kamera w ramach samoobrony (hi hi - przyspieszona), albo zegar LED w samochodzie - tak zeby na zdjeciach wychodzil ..

System na pewno jest dokładniejszy od radarów to zrobią tolerancję +5. I w tej tolerancji wszystkie błędy się na pewno zmieszczą i jeszcze z 4 kilometry górki jako bonus dla >kierowcy będzie.

Srednia z trasy i tak mi wychodzi 70-80, wiec sie tych odcinkowych mniej boje.
Ale kto wie, moze trzeba bedzie napisac program na komorke  ... "za 200m kamera, zatrzymaj sie na 12 sekund lub zwolnij do 15km/h".

J.

Data: 2014-02-21 05:05:28
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu piątek, 21 lutego 2014 13:50:36 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]

Ale kto wie, moze trzeba bedzie napisac program na komorke  ... "za 200m kamera, zatrzymaj sie na 12 sekund lub zwolnij do 15km/h".

To co prezentujesz to agresja z przeniesieniem. Wiesz ze ci z dupy zrobią jesień średniowiecza jak nie dostosujesz się do przepisów i szukasz dziury w całym. I w związku z tym czepiasz się ze wszystko źle zrobione.

Data: 2014-02-21 14:11:58
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
> [...]

To co prezentujesz to agresja z przeniesieniem. Wiesz ze ci z dupy zrobią jesień średniowiecza jak nie dostosujesz się do przepisów i szukasz dziury w całym. I w związku z tym czepiasz się ze wszystko źle zrobione.

Nie, nic nie przenosze, po prostu wyrazam uzasadnione obawy ze moze byc cos zle zrobione.
Radary dzialaja zazwyczaj dobrze, a Iskra widac czesciej niz inne zle.
Fotoradary robia zazwyczaj dobre fotki, ale czasem trafi sie zagraniczny numer jak nasz itp.

A im bardziej skomplikowany system, tym mniejszy nadzor konstruktora nad caloscia.

J.

Data: 2014-02-21 05:32:51
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu piątek, 21 lutego 2014 14:11:58 UTC+1 użytkownik J.F napisał:

> [...]

A im bardziej skomplikowany system, tym mniejszy nadzor konstruktora nad caloscia.

Dalej szukasz dziury w całym. Ci co to projektowali i potem zrobili nigdy się na żadnej grupie o nic nie pytali. To znaczy ze są dobrymi fachowcami bo na grupach z reguły tylko przygłupy pytają jak coś skomplikowanego zrobić.

Data: 2014-02-25 20:00:18
Autor: __Maciek
Rozpoczyna si? rze?
Fri, 21 Feb 2014 13:50:36 +0100 "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
napisał:

Kamera w ramach samoobrony (hi hi - przyspieszona), albo zegar LED w samochodzie - tak zeby na zdjeciach wychodzil ..

Tia, własnej roboty, z sekundami co 800ms :-)

Data: 2014-02-21 14:04:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello J.F,

Friday, February 21, 2014, 12:53:03 PM, you wrote:

[...]

Na wyjściu podstawy czasu...

[...]

Ale dlaczego w ogóle w sprzęcie stacjonarnym rozpatrujesz jakiś
amatorski GPS? W takim przypadku stosuje się moduł w odpowiednim
wyjściem synchronizującym.
http://www.navi.pl/katalog/30/5/gps_170_pci.html

Od tego mają biegłych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-21 14:21:17
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
Hello J.F,
[...]

O widzisz, swietny przyklad.
Odbiornik moze i profesjonalny ... ale czy cala reszta aby na pewno tez ?
Tzn do poziomu programu pod windows, ktory analizuje te zdjecia z kamery,
a w tle przerwania, windows, .net, wirusy, antywirusy, upgrade

[...]

Ktorym wierza, albo nie, jak im wygodniej.

J.

Data: 2014-02-21 14:54:50
Autor: Adam
Rozpoczyna si? rze?
W dniu 2014-02-21 14:21, J.F pisze:
[...]

A gdzie Ty widziałeś w fotoradarze Windowsa z antywirusami i dotNetami?

Ja nie widziałem ustrojstwa w środku, ale przypuszczam, że raczej to jest robione na dedykowanym sprzęcie i sofcie. Chyba łatwiej byłoby to oprogramować w środowisku linuksowym.
Chyba, że zatrudniają studenciaków i oni piszą w jakichś Visualach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-02-21 15:17:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
Rozpoczyna si? rze?
Hello J.F,

Friday, February 21, 2014, 2:21:17 PM, you wrote:

[...]

Tylko przykład. Jest wiele modułów, które mają wyjście taktów i szybką
transmisję danych.

[...]

Opamiętania - na PC możesz postawić nawet QNX, jeśli masz taką
potrzebę.

I tak - przerwaniem możesz rejestrować żądanie czasu - tu nie ma
żadnej filozofii.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-21 14:21:47
Autor: AZ
Rozpoczyna siÄ? rze??
On 2014-02-21, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Opamiętania - na PC możesz postawić nawet QNX, jeśli masz taką
potrzebę.

I tak - przerwaniem możesz rejestrować żądanie czasu - tu nie ma
Ĺźadnej filozofii.

Fakt, to o czym gadacie to przeciez nie jest jakis arcyskomplikowany problem. Bardziej bym sie martwil jak to zostanie zrobione przez jakiegos
Zurada ktory nie bedzie sie pochylal ani spuszczal nad problemem jak wy
tutaj a ZT dostanie tak jak FotorapidCM czy inna Iskra :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-21 16:14:03
Autor: J.F
Rozpoczyna si? rze?
[...]

Jeszcze moge ? Dawno nie widzialem w uzyciu.

Tak czy inaczej - system, drivery do urzadzen, do magistral, i coraz mniej pewnosci ze to wszystko zawsze bezblednie dziala ..

J.

Data: 2014-02-21 07:29:28
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?
W dniu piątek, 21 lutego 2014 16:14:03 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]

Tak czy inaczej - system, drivery do urzadzen, do magistral, i coraz mniej pewnosci ze to wszystko zawsze bezblednie dziala ..

A ci co to zrobili nie mieli takich wydumanych problemów jak Ty, bo urządzenia trafiły na drogi. Czyli jakieś dopuszczenie do użytku mają. Czekam na pierwszy wpis w stylu " dostałem powiadomienie że odcinkowo przekroczyłem o 20, jak się z tego wymigać? Próbował ktoś na znajomego z Pakistanu?".

Data: 2014-02-21 15:40:07
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 07:29:28 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

A ci co to zrobili nie mieli takich wydumanych problemĂłw jak Ty, bo
urządzenia trafiły na drogi. Czyli jakieś dopuszczenie do użytku mają.

iskry teoretycznie też mają, ale nie do końca

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 08:22:10
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?

napisał:

> A ci co to zrobili nie mieli takich wydumanych problemów jak Ty, bo

> urządzenia trafiły na drogi. Czyli jakieś dopuszczenie do użytku mają.

iskry teoretycznie też mają, ale nie do końca

-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

I z tych iskier pewno kilka tysięcy mandatów dziennie wystawiają i możesz ich w dupę pocałować.

Data: 2014-02-21 16:24:20
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 08:22:10 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

I z tych iskier pewno kilka tysięcy mandatów dziennie wystawiają i
możesz ich w dupę pocałować.

widzę, że lubisz takie zabawy

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 08:27:39
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?

napisał:

> [...]

> możesz ich w dupę pocałować.

widzę, że lubisz takie zabawy

-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

Głupszy jesteś ginekomasti niż ustawa przewiduje.

Data: 2014-02-21 16:36:34
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 08:27:39 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Głupszy jesteś ginekomasti niż ustawa przewiduje.

i tak nie  jesteś w stanie nikogo obrazić. nawet twoją głupotą

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 09:17:20
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?

napisał:

> Głupszy jesteś ginekomasti niż ustawa przewiduje.

i tak nie  jesteś w stanie nikogo obrazić. nawet twoją głupotą

-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

Fajnie że w końcu przyznałeś że jesteś nikim. Popracował byś nad gramatyką.

Data: 2014-02-21 19:09:54
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 09:17:20 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Fajnie że w końcu przyznałeś że jesteś nikim.

popracuj nad interpunkcją

Popracował byś nad gramatyką.

i nad czytnikiem.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-21 11:32:21
Autor: kogutek444
Rozpoczyna si? rze?

napisał:

> [...]

>Popracował byś nad gramatyką.

i nad czytnikiem.

-- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

co tam nikt napisałeś?

Data: 2014-02-21 19:55:57
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Fri, 21 Feb 2014 11:32:21 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:

co tam nikt napisałeś?

że jak byłeś głupi tak pozostałeś

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-22 00:25:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Rozpoczyna si? rze?
On Fri, 21 Feb 2014, J.F wrote:

Masz jakas "krawedz zbocza" ?

  Tak.
  Krawędź zbocza pierwszego bitu nadawanego w kodzie NUMA.
  Na przykład, w takim który miałem w ręku tudzież podpiętego
do elektroniki.
  Nie miał wyjścia wzorca czasu, było to zrobione jak wyżej.

Mam pare odbiornikow, ale one albo BT, albo wbudowane w telefon.

  No to BT i telefon skutecznie odcinają je od wzorca czasu.
  Czego się czepiasz?

  Bierzesz miernik uniwersalny, włączasz przez kondensator i masz
pretensje że napięcia i prądu stałego nie mierzy?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-25 19:43:15
Autor: __Maciek
Rozpoczyna si? rze?
Fri, 21 Feb 2014 12:53:03 +0100 "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
napisał:

stosowany o 12:00 w polskim radiu, tyle że "krawędź" zbocza nadawania
stanowi sygnał czasu, tam jest trudno zrobić mikrosekundowe
niedokładności :|

Masz jakas "krawedz zbocza" ?

Wiele modułów GPS ma oprócz interfejsu komunikacyjnego (RS-232, SPI
itp.) wyjście prostokąta 1Hz, który jest zsynchronizowany z odbieranym
czasem.

Data: 2014-02-19 20:23:47
Autor: masti
Rozpoczyna si? rze?
Dnia pięknego Wed, 19 Feb 2014 20:55:23 +0100 osobnik zwany cef napisał:

[...]

i na pomiar odległości

mst <at> gazeta <.> pl

Rozpoczyna si? rze?