Rozporządzenie o Bardzo Długiej Nazwie?

Data: 2009-07-14 07:37:16
Autor: Ryszard Mikke
Rozporządzenie o Bardzo Długiej Nazwie?
Potrzebuję szybko znaleźć rozporządzenie, mówiące jak należy ustawiać znaki
drogowe. W tym:

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ

z dnia 2 marca 1999 r.

w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i
ich usytuowanie.

(Dz. U. Nr 43, poz. 430)"

http://www.drogi.com/akty_prawne/du43_430.shtml

Jakoś nie stwierdziłem obecności przepisów o znakach, chyba że źle szukałem.
Jest jakieś drugie rozporządzenie w tej sprawie? poptrzebuję przed 13:00...

rmikke

Data: 2009-07-14 07:44:32
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

W szczególności chodzi mi o akt prawny, opisujący ustawianie znaków
powtarzających po lewej stronie drogi wielopasmowej.

rmikke

Data: 2009-07-14 07:47:52
Autor: Ryszard Mikke
[...]

Na razie znalazłem w
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ ORAZ SPRAW
WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 21 czerwca 1999 r.

w sprawie znaków i sygnałów drogowych.":

§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad
jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;
jeżeli jednak znaki umieszczone są nad poszczególnymi pasami ruchu, to znak
dotyczy tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad którym znak jest
umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni lub pasów ruchu
stanowi powtórzenie znaku umieszczonego po prawej stronie, chyba że przepisy
szczególne stanowią inaczej. Myślicie, że mam szanse na coś więcej na ten temat?

rmikke

Data: 2009-07-14 10:08:42
Autor: Wojtek Paszkowski

"Ryszard Mikke" <rmikke.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h3hd78$ehi$1inews.gazeta.pl...

[...]

jest jeszcze inne rozporządzenie o znakach o jeszcze dłuższej nazwie - określające czcionki, rozmiar znaków co do milimetra itp ;)

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach"

Dz. U. nr 220 z 2003r., Poz. 2181 i 2182

http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20032202181&type=2&name=ATTCJMOW

Tylko na isip-ie niestety nie ma załączników do rozporządzeń - o umieszczaniu znaków mówi załącznik nr 1, punkt 1.5.1

pozdr

Data: 2009-07-14 01:36:52
Autor: Szprota aka Stefandora
Rozporządzenie o Bardzo Długiej Nazwie?
On 14 Lip, 10:08, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Ryszard Mikke" <rmikke.SKA...@gazeta.pl> wrote in message

> [...]

Tylko na isip-ie niestety nie ma załączników do rozporządzeń - o
umieszczaniu znaków mówi załącznik nr 1, punkt 1.5.1

A tu?
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm

Pzdr,
Dorota.

Data: 2009-07-14 09:13:47
Autor: Ryszard Mikke
wrote:
> [...]
> szczeg=F3=B3owych warunk=F3w technicznych dla znak=F3w i sygna=B3=F3w dro=
gowych oraz
> urz=B1dze=F1 bezpiecze=F1stwa ruchu drogowego i warunk=F3w ich umieszczan=
ia na
> drogach"
>
> Dz. U. nr 220 z 2003r., Poz. 2181 i 2182
>
> http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=3Dfile&id=3DWDU20032202181&ty=
>
> Tylko na isip-ie niestety nie ma za=B3=B1cznik=F3w do rozporz=B1dze=F1 - =
> umieszczaniu znak=F3w m=F3wi za=B3=B1cznik nr 1, punkt 1.5.1

O, właśnie stamtąd dotarłem, choć już traciłem nadzieję  (długo się ładowało)

rmikke

Data: 2009-07-14 11:18:05
Autor: Wojtek Paszkowski
"Szprota aka Stefandora" <stefandora@gmail.com> wrote in message news:a557579a-57ca-4f8d-b774-c421a09e6bdcz34g2000vbl.googlegroups.com...

A tu?
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm

a tu akty prawne są często nieaktualne - niedawno ktoś cytował PORD opierając się na wersji z tej strony - z przepisami w wersji nie obowiązującej już od wielu lat.
Więc wolę tego portalu nie linkować ;)

pozdr

Data: 2009-07-14 18:41:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 14 Jul 2009, Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

  Nienienie!
  Tu po prostu akty nie są (przynajmniej w darmowej publicznej części)
nijak *oznaczane* jako nowelizowane.
  Aktualna treść tam powinna być (niekoniecznie w postaci ujednolicenia,
bo to jeszcze co innego!) ale gdzie...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-14 09:12:28
Autor: Ryszard Mikke
Wojtek Paszkowski <wo.pa@nawirtualnej.polsce> napisał(a):

> [...]

Tylko na isip-ie niestety nie ma załączników do rozporządzeń - o umieszczaniu znaków mówi załącznik nr 1, punkt 1.5.1

Dzięki, dotarłem do załącznika tu http://tnij.com/pzVmo .

Cóż, przepisy są nie po mo9jej myśli... ale przynajmniej wiem, czego się trzymać.

rmikke

Data: 2009-07-14 09:51:19
Autor: Mariusz Kruk
Rozporządzenie o Bardzo Długiej Nazwie?
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Ryszard Mikke"
Jakoś nie stwierdziłem obecności przepisów o znakach, chyba że źle szukałem.
Jest jakieś drugie rozporządzenie w tej sprawie? poptrzebuję przed 13:00...

Dz.U. 2002 nr 170 poz. 1393

Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i
Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów
drogowych.
(była późniejsza zmiana, ale nie w tym zakresie)

W kwestii "stronności" znaków jest tam:
"§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej
stronie jezdni lub nad jezdnią dotyczy kierujących
znajdujących się na wszystkich pasach ruchu; jeżeli
jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami
[...]

/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Leaders not followed by proper glue(TeX)
\  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Rozporządzenie o Bardzo Długiej Nazwie?