Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji

Data: 2013-09-16 02:01:53
Autor: Rowerex
Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji
Dlaczego szukaj±c w internecie "Rozporz±dzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów" tak trudno znaleĽć aktualn± wersję z przepisem mówi±cym, że "dopuszcza się, aby ¶wiatła pozycyjne roweru i wózka rowerowego, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane, jeżeli kieruj±cy tym pojazdem nie jest zobowi±zany do ich używania podczas jazdy"?

Pytam, bo przejeżdżałem tydzień temu do¶ć wolno rowerem szosowym w słoneczny dzień obok patrolu policyjnego z suszark± i jeden z policjantów bardzo dokładnie przypatrywał się rowerowi (byłem jedynym uczestnikiem ruchu na tej drodze). Mojego roweru raczej nie podziwiał, a nie przychodzi mi do głowy nic innego prócz lampek, czego policjant szukałby w rowerze szosowym (szosowcy zazwyczaj lampek nie montuj±) poruszaj±cym się w dzień po jezdni, no chyba, że sprawdzał czy mam dzwonek...

Zapu¶ciłem w googlach szukanie owego rozporz±dzenia... i kicha, bo większo¶ć linków prowadzi do starej wersji. Gdybym nie czytał i nie wiedział, że ta zmiana weszła w życie, to po tych poszukiwaniach byłbym ¶więcie przekonany, że lampki na rowerze musz± być zamontowane nawet w słoneczny dzień.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-09-16 09:13:28
Autor: AZ
Rozporządzenie o bardzo długiej nazwie - dostępność w sieci obowiązującej wersji
On 2013-09-16, Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:
Dlaczego szukając w internecie "Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów" tak trudno znaleźć aktualną wersję z przepisem mówiącym, że "dopuszcza się, aby światła pozycyjne roweru i wózka rowerowego, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane, jeżeli kierujący tym pojazdem nie jest zobowiązany do ich używania podczas jazdy"?

Zapuściłem w googlach szukanie owego rozporządzenia... i kicha, bo większość linków prowadzi do starej wersji. Gdybym nie czytał i nie wiedział, że ta zmiana weszła w życie, to po tych poszukiwaniach byłbym święcie przekonany, że lampki na rowerze muszą być zamontowane nawet w słoneczny dzień.

Wpisalem w Google "rozporzadzenie do warunkow technicznych pojazdĂłw",
pierwszy link:
<http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-31-grudnia-2002-r-w-sprawie-warunkow-technicznych-pojazdow-oraz-zakresu-ich-niezbednego-wyposazenia/>

No i jest aktualna "Dz.U. z 2013 poz. 951 • Brzmienie od 22 sierpnia 2013" :-)

--
Pozdrawiam,
Artur

Data: 2013-09-16 03:09:57
Autor: Rowerex
Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji
W dniu poniedziałek, 16 wrze¶nia 2013 11:13:28 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

Wpisalem w Google "rozporzadzenie do warunkow technicznych pojazdów",

[...]

Hmmm... dziwne, jaki¶ bł±d z mojej strony. Przy wyszukiwaniu sprawdziłem większo¶ć pocz±tkowych linków i wszędzie były starsze wersje. Teraz wyszukałem raz jeszcze i wyniki s± OK... Niestety wyczy¶ciłem historię w przegl±darce, wiec nie mogę sprawdzić co to mogło być.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-09-16 15:47:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 16 Sep 2013, Rowerex wrote:

W dniu poniedziałek, 16 wrze¶nia 2013 11:13:28 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

Wpisalem w Google "rozporzadzenie do warunkow technicznych pojazdów",

pierwszy link:
[...]

Hmmm... dziwne, jaki¶ bł±d z mojej strony.

  Nie.
"Inteligentne szukanie", google zapamiętuje preferencje szukaj±cego
oraz preferencje szukaj±cych i daje różne wyniki.
  Kiedy¶ już się naraziłem grupowiczowi z tego powodu :> (przekonany,
że musi widzieć na 1. stronie to co ja)

Przy wyszukiwaniu sprawdziłem większo¶ć pocz±tkowych linków
i wszędzie były starsze wersje. Teraz wyszukałem raz jeszcze i wyniki s± OK...

  Gugle zajarzył że nowsze wersje ciesz± się większ± popularno¶ci±
- zaczęły być czę¶ciej otwierane :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-16 09:57:40
Autor: piecia aka dracorp
Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji
Dnia Mon, 16 Sep 2013 11:14:18 +0200, komandir napisał(a):

Aktulane wersje wszystkich ustaw i rozporządzeń są w serwisie ISAP
http://isap.sejm.gov.pl/
tam też można znaleźć wersję tego rozporządzenia z 22 sierpnia 2013
A ktoś wie dlaczego to są skany a nie tekst który bez problemu można by było skopiować?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-16 10:02:52
Autor: AZ
On 2013-09-16, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
[...]

Przeciez to sa PDF-y, trzeba tylko czytnik ktory na to pozwala ;-)

--
Artur

Data: 2013-09-16 12:04:53
Autor: Liwiusz
On 2013-09-16, piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
Aktulane wersje wszystkich ustaw i rozporządzeń są w serwisie ISAP
http://isap.sejm.gov.pl/
tam też można znaleźć wersję tego rozporządzenia z 22 sierpnia 2013
A ktoĹ› wie dlaczego to sÄ… skany a nie tekst ktĂłry bez problemu moĹĽna by
było skopiować?

Przeciez to sa PDF-y, trzeba tylko czytnik ktory na to pozwala ;-)

Zapodaj jakiĹ› czytnik, ktĂłry z pliku graficznego w PDF zrobi mi tekst.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-16 10:08:28
Autor: AZ
On 2013-09-16, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale ktore to plik graficzny?

Otwieram np. to:

Zaznaczam tekst i normalnie kopiuje. Czytnik Evince w Gnome pod Linuksem :-)

--
Artur

Data: 2013-09-16 12:10:17
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-16 12:08, AZ pisze:
On 2013-09-16, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Bo to nie plik graficzny, tylko właśnie tekst. Ktoś tam wcześniej trafił pewnie na wersję graficzną czegoś, skoro się burzy.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-16 10:15:08
Autor: AZ
On 2013-09-16, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Ale ktore to plik graficzny?

[...]

No jakies stare to raczej beda graficzne, watpie by komus sie chcialo to
cyfryzowac :-)

--
Artur

Data: 2013-09-16 13:12:23
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 16 Sep 2013 10:15:08 +0000, AZ napisał(a):

No jakies stare to raczej beda graficzne, watpie by komus sie chcialo to
cyfryzowac :-)
No właśnie dokument Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki jest pdfem z grafiką zeskanowaną. Pewnie inne stare także.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-16 16:56:02
Autor: Maciej Bebenek
piecia aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:
[...]

W RCL (czyli ĹşrĂłdle pierwotnym) jest jak najbardziej wersja tekstowa pdf-u
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2013000095101.pdf

Data: 2013-09-16 17:05:48
Autor: komandir
W dniu 2013-09-16 15:12, piecia aka dracorp pisze:
No właśnie dokument Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki jest
pdfem z grafikÄ… zeskanowanÄ…. Pewnie inne stare takĹĽe.

Otwieram na stronie ISAP PDF z Dz.U. 2013 nr 0 poz. 951
i wszystko jest tekstowe i Ĺ‚adnie siÄ™ kopiuje.

Data: 2013-09-17 07:30:50
Autor: piecia aka dracorp

Chyba za stare dokumenty otwierałem: http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19990430430

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-16 14:39:38
Autor: z
[OT] Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie jako¶ć pdf
W dniu 2013-09-16 12:15, AZ pisze:
No jakies stare to raczej beda graficzne, watpie by komus sie chcialo to
cyfryzowac :-)

hehehe :-) te durne urzędasy jeszcze niedawno miały taki system że pdfy faktycznie były ale w ¶rodku ze skanami dokumentów w marnej do tego jako¶ci. Tak było lepiej, bezpieczniej wszak skan jest skanem :-)

A tak serio to przekazywanie dokumentów tak się wła¶nie odbywało Wydruk-Skan. :-) Robiły to maszyny za kupę naszych podatków i nie można było tego ruszyć. Ze 2-3 lata temu jeszcze tak działało. W mordę XXI wiek. Mam nadzieję że już się opamiętali.

Data: 2013-09-16 15:50:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 16 Sep 2013, AZ wrote:

No jakies stare to raczej beda graficzne, watpie by komus sie chcialo to
cyfryzowac :-)

  Mi się już też zdarzyło złapać wersję grafiki w PDFie, całkiem
nowa była. Niestety nie pami±tam co, żeby sprawdzić czy podmienili.
  Ostatecznie do tych PDFów zniechęciły mnie jak najbardziej tekstowe
wersje, w których były niewidoczne znaki.
  Mówi±c po polsku - nie działało szukanie.
  Dlatego je¶li tylko mogę, to korzystam z innych stron, na których
jest normalny HTML, wygodniejszy i szybszy.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-09-17 07:49:40
Autor: cytawa
Liwiusz pisze:

[...]

Sa rozne PDF. Jesli PDF jest edytowalny to mozna tekst kopiowac, ale czesto sie sypie kodowanie. Ale jesli PDF jest nieedytowalny, albo jesli w PDF sa tylko skany (np. jpg) to skopiowac sie nie da. Tu czytnik nic nie poradzi.

Czasem przepuszczenie nieedytowalnego PDF przez OCR pozwala na wyciagniecie tekstu.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-17 07:32:14
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Tue, 17 Sep 2013 07:49:40 +0200, cytawa napisał(a):

[...]
Zapominasz że pdf może mieć zabezpieczenie przed kopiowaniem i nie tylko. Ale to już OT.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-09-17 09:53:26
Autor: cytawa
piecia aka dracorp pisze:

Zapominasz że pdf może mieć zabezpieczenie przed kopiowaniem i nie tylko.
Ale to juĹĽ OT.

Ja zapominam? Przeciez dokladnie to chcialem powiedziec innymi slowami. Sam kupowalem zabezpieczone wydawnictwa i doskonale o tym wiem.

Jan Cytawa

Data: 2013-09-16 11:14:18
Autor: komandir
W dniu 2013-09-16 11:01, Rowerex pisze:
[...]

Aktulane wersje wszystkich ustaw i rozporz±dzeń s± w serwisie ISAP
http://isap.sejm.gov.pl/
tam też można znaleĽć wersję tego rozporz±dzenia z 22 sierpnia 2013

Data: 2013-09-16 11:42:45
Autor: Liwiusz
Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji
W dniu 2013-09-16 11:01, Rowerex pisze:
Mojego roweru raczej nie podziwiał, a nie przychodzi mi do głowy nic innego

Raczej sobie nadinterpretujesz.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-16 04:53:51
Autor: Rowerex
W dniu poniedziałek, 16 wrze¶nia 2013 11:42:45 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
W dniu 2013-09-16 11:01, Rowerex pisze:

> Mojego roweru raczej nie podziwiał, a nie przychodzi mi do głowy nic innego

Raczej sobie nadinterpretujesz.

Może. Ze strony policjanta było to przechylenie się na bok i wyraĽne wpatrywanie się w przód i tył roweru. No chyba, że to jaki¶ fan kolarstwa był.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2013-09-16 13:54:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-16 13:53, Rowerex pisze:
[...]

Prędzej bym założył, że hamulców szukał.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-16 17:21:52
Autor: komandir
[...]

Pytam, bo przejeżdżałem tydzień temu dość wolno rowerem szosowym w słoneczny dzień obok patrolu policyjnego z suszarką i jeden z policjantów bardzo dokładnie przypatrywał się rowerowi (byłem jedynym uczestnikiem ruchu na tej drodze). Mojego roweru raczej nie podziwiał, a nie przychodzi mi do głowy nic innego prócz lampek, czego policjant szukałby w rowerze szosowym (szosowcy zazwyczaj lampek nie montują) poruszającym się w dzień po jezdni, no chyba, że sprawdzał czy mam dzwonek...

[...]

Dla tych, co nie mogą znaleźć, paragrafy 53 i 56 aktualnej wersji rozporządzenia:
§ 53. Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone:
1) z przodu – co najmniej w jedno światło pozycyjne barwy białej lub żółtej selektywnej;
2) z tyłu – co najmniej w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt oraz co najmniej
w jedno światło pozycyjne barwy czerwonej;
3) w światła, o których mowa w ust. 3 pkt 3, jeżeli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia kierującemu
sygnalizowanie przez wyciągnięcie ręki zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu;
4) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec;
5) w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
1a) Dopuszcza się, aby światła pozycyjne roweru i wózka rowerowego, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, były zdemontowane,
jeĹĽeli kierujÄ…cy tym pojazdem nie jest zobowiÄ…zany do ich uĹĽywania podczas jazdy.
1b) Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w dyszel wyposażony w urządzenie
sprzęgowe uniemożliwiające przewrócenie się przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru; nie dotyczy przyczepy
jednokołowej.

§ 56. 1. Światła pojazdu, o których mowa w § 53–55, powinny odpowiadać następującym warunkom:
1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego pojazdu powinny być widoczne
w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m; w przypadku roweru i wózka rowerowego
dopuszcza się migające światła pozycyjne;
2) powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej niż 350 mm od powierzchni jezdni, a w przypadku roweru
i wĂłzka rowerowego nie wyĹĽej niĹĽ 1500 mm i nie niĹĽej niĹĽ 250 mm od powierzchni jezdni;
3) światła pojedyncze na pojeździe wielośladowym powinny być umieszczone po lewej stronie pojazdu możliwie
najbliżej jego bocznego obrysu, jednak nie dalej niż 150 mm od tego obrysu; przepisu nie stosuje się do świateł
oświetlających drogę, które powinny być umieszczone pośrodku;
4) dwa światła powinny być umieszczone symetrycznie po obu stronach pojazdu możliwie najbliżej jego bocznego
obrysu, jednak nie dalej niż 100 mm od tego obrysu oraz na jednakowej wysokości nad jezdnią; widoczność dwóch
świateł powinna być jednakowa;
5) światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) – z tyłu.
2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych:
1) barwy żółtej samochodowej:
a) na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w § 53–55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku
pojazdu powinny być widoczne co najmniej dwa światła: co najmniej po jednym, umieszczonym na kole przedniej
osi oraz na kole tylnej osi,
b) na pedałach roweru i motoroweru;
2) barwy białej – dodatkowo z przodu roweru i wózka rowerowego.
2a. Światła, o których mowa w ust. 2, mogą nie spełniać warunków określonych w ust. 1 pkt 2–4.
2b. W rowerach, wĂłzkach rowerowych i przyczepach rowerowych dopuszcza siÄ™:
1) odblaskowy pasek w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczony na obu bokach opony, albo
2) elementy odblaskowe w kształcie nieprzerwanego pierścienia, umieszczone na bocznych płaszczyznach kół tych
pojazdĂłw.

Rozporz±dzenie o bardzo długiej nazwie - dostępno¶ć w sieci obowi±zuj±cej wersji