Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.

Data: 2009-11-15 12:32:27
Autor: Maciej B
Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.
Witam,

Czy można rozpowszechniać sygnał radiowy służb państwowych?
Chodzi o częstotliwości lotnicze.
Czy reguluje to tylko ustawa telekomunikacyjna?

I jak owa ustawa odnosi się do rozpowszechnianie sygnałów odbieranych z radaru
AirNav?
Chodzi o sygnał wysyłany z samolotów, używających systemu ADS-B.
Czyżby luka?

Data: 2009-11-15 18:11:35
Autor: Krzysztof Jodłowski
Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.
Czy można rozpowszechniać sygnał radiowy służb państwowych?

Z ciekawości zapytam: o jakie rozpowszechnianie chodzi? Powielenie, emisja w Internecie on-line?

Myślę, że będą miały tu zastosowanie takie przepisy jak dla innych firm (prawo autorskie, ochrona danych firmy itp.).

Generalnie słuchać/oglądać można prywatnie. Puszczać wszem i wobec - nie. Z wcześniejszych doświadczeń krótkofalarskich mówię.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2009-11-15 19:09:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Maciej B wrote:
Witam,

Czy można rozpowszechniać sygnał radiowy służb państwowych?
Chodzi o częstotliwości lotnicze.
Czy reguluje to tylko ustawa telekomunikacyjna?

Rozpowszechnianie sygnałów radiowych (w dosłownym rozumieniu) wymaga pozwolenia radiowego. Wyjątkiem są pewne zastosowania i/lub urządzenia, opisane w rozporządzeniu w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia radiowego.

I jak owa ustawa odnosi się do rozpowszechnianie sygnałów odbieranych z radaru
AirNav?
Chodzi o sygnał wysyłany z samolotów, używających systemu ADS-B.
Czyżby luka?

Sygnały odbierane drogą radiową są opisane w art. 160 ust. 3 PT:

Osoba, która korzystając z urządzenia radiowego lub końcowego, zapoznała się z komunikatem dla niej nieprzeznaczonym, jest obowiązana do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.

Data: 2009-11-15 20:26:11
Autor: Jan Kowalski
Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał(a):
Maciej B wrote:
> [...]

Osoba, która korzystając z urządzenia radiowego lub końcowego, zapoznała się z komunikatem dla niej nieprzeznaczonym, jest obowiązana do zachowania tajemnicy telekomunikacyjnej.

Powiedz to gościom od poniższego linku (w Szwajcarii pewnie są inne przepisy):

http://radar.zhaw.ch/radar.html

Data: 2009-11-16 08:15:19
Autor: Krzysztof Jodłowski
Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.
Powiedz to gościom od poniższego linku (w Szwajcarii pewnie są inne przepisy):
http://radar.zhaw.ch/radar.html

Mogą mieć zgodę właścicieli lotniska na rozpowszechnianie.

--
Krzysztof

Data: 2009-11-16 11:16:39
Autor: Piotr [trzykoty]
Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.

Użytkownik "Maciej B" <akwarysta1.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał
Czy można rozpowszechniać sygnał radiowy służb państwowych?

Nadawnie w postaci radiowej bez zezwolenia jest kategorycznie zabronione.
Retransmisja danych (odebranych) inną drogą być może naruszać tajemnicę telekomunikacyjną.

Chodzi o częstotliwości lotnicze.

ADS-B to nie jest sygnał państwowy, zresztą pochodzenie sygnału nie ma znaczenia prawnego.

I jak owa ustawa odnosi się do rozpowszechnianie sygnałów odbieranych z radaru
AirNav?
Chodzi o sygnał wysyłany z samolotów, używających systemu ADS-B.

Być może luka, być może brak efektywnych możliwości wykrycia. W końcu serwer rozpowszechniający może stać tam, gdzie to prawo nie obowiązuje.

Rozpowszechnianie sygnałów radiowych.